Isovanhempi miksi et anna lapsillesi tai lapsenlapsillesi mitään vaikka voisit?
Vaikka omaisuutta ja rahaa on ja tiedät että kaikkea et voi viedä mukanasi hautaan?
Kommentit (82)
Tämäkin ketju on mielisairaan kehittämä ikäsyrjintäketju.
Nettivinkattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen itsekäs enkä oikeasti rakasta lapsiani.
Jep, rakastan vain itseäni koska olen narsisti. Ihmettelen myös miksi ihmiset ei viihdy seurassani ja on yksinäinen vanhuus.
Siis jos ei lahjoita itse ansaitsemaansa omaisuutta lapsille ja lapsenlapsille, niin on itsekäs vanhus eikä tätä tarvitse käydä tapaamassa, jos ei syydä rahaa jälkikasvulleen? Oletko sellanen parikymppinen mielensäpahoittaja?
Ihminen joka saa heti viimesintä huutoa olevan Mersun, menettää halunsa saavuttaa mitään itse. En kannata näitä karhunpalveluksia. Toki jos olisi vaarana että näkisi nälkää, niin sitä en antaisi tapahtua. Mutta on iso oppi, että onnellisuus tulee sisältä päin, ei ulkoapäin merkki farkuista yms... Isoista neliöistä.
Kiittämättömät kerjääläiset. Teillä pitää huolittella vanhuksista. Elämänarvo ei ole vaan materialismi, vaan henkisyys, empatiaa, huolenpito. Vaan geenivirhelliset sitä eivät arvostaa eikä tajuaa ja odottavat käsi pitkällä kerjäläisten tapaan muiden resursseja. Uskomatonta. Onko teitä niin uusavuttomiksi kasvatettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No annanhan! Kaikille lapsille on ostettu asunnot, vuosittain lahjoitetaan 6.500€, lapsenlapsille on sijoitustili. Kustannetaan matkoja ja ravintolaillallisia. Eiköhän se riitä.
Miksi valehtelet? Lahjana voi antaa maksimissaan 4999e/saaja kolmen vuoden aikana tai joudut maksamaan lahjaverot.
Eikös tuossa piile juuri syy miksi isovanhemmat ei lahjoita ? Kerjääjät voisivat hieman käyttää omia aivojaan.
voihan rahaa viedä hautaan, testamenttiin vaan omaisuus rahaksi ja ne haudataan mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, rakastan vain itseäni koska olen narsisti. Ihmettelen myös miksi ihmiset ei viihdy seurassani ja on yksinäinen vanhuus.
Parempi sekin kuin ostaa rahalla seuraa ja muka rakkautta. Omat lapseni viihtyvät seurassani ilman maksuja, ovat koiuluttauneet ja töissä. Tienaavat omat rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No annanhan! Kaikille lapsille on ostettu asunnot, vuosittain lahjoitetaan 6.500€, lapsenlapsille on sijoitustili. Kustannetaan matkoja ja ravintolaillallisia. Eiköhän se riitä.
Miksi valehtelet? Lahjana voi antaa maksimissaan 4999e/saaja kolmen vuoden aikana tai joudut maksamaan lahjaverot.
Eihän se noin ole! Voi antaa ihan niin paljon kuin haluaa, mutta tuon 4999€ ylittävästä osuudesta maksetaan vaan siiten lahjavero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu Suomessa, joten rajoitukset eivät koske meitä. Sitäpaitsi ei kai lahjan antaja veroa maksa Suomessa?
Kauheeta kun jollain on eikä jaa sitä. 🤑 Kyllähän se varmasti riipoo. Entäs jos joku ajattelee vielä myöhemmin kenties tarvitsevansa omat rahansa. Ikääntymistä, sairastamista ja hoitoja helpottaa ainakin se kun ei ole rahahuolia.
Keneltäkään ei saa rahojaan takaisin, eikä ilmaista apua jos on mennyt ne jakamaan.
Koska haluan kituutusta koko rahalla.
terv.
eläkeläinen
Omaisuus menee elokapinalle, kun kuolen.
Kun vika lapsenlapsi syntyi niin me isovanhemmat ja lapsen vanhemmat suunnittelimme että kun lapsi puoli vuotta vanha ja alkaa syödä vauvanruokaa niin pääsee yökylään. Ostimme sängyn, syöttötuolin jne mummolaan. Vauvalle kotiin hankimme myös huonekalut.
Nyt pikkumies on 15kk ja mummolassa tarvikkeet tehtaanpaketissa koska ei ole päässyt yökylään jostain syystä, olemme tarjoutuneet noutamaan naapurikunnasta noin 15 minuutin ajomatkan päästä kunhan lapsen isä asentaa autoomme jo hankitun turvaistuimen koska olen itse hiukan toimintarajoitteinen monen sairaalareissun jälkeen.
Me isovanhemmat normaali vuokralla asuvia duunari-eläkeläisiä joten meiltä ei jää mitään varsinaista perittävää muuta kuin käytetty koti-irtaimisto.
Kun joulu painaa päälle olemme lapsen äidiltä varmistaneet taaperon vaate- ja kenkäkokoa jne. lahjahankintoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät anna edes 20 vuotta vanhoja puita. Että näin anteliaita. Hirveitä vanhuksia.
20 vuotta vanha puu on vasta taimi, ei siitä vielä hakkuuta saa.
Tarkoitin jo valmiiksi sahattuja tukkipuita. Mielellään ei anna valtavasta puuvarastosta edes uunipuita.
Ahne olet, viet tuhkatkin pesästä.
Mikset itse hae metsästä puita ja tee niistä klapeja, vanhoilta ihmisiltä viemässä valmiit puut.
Mikään luonnosta löytyvä otus ei ole vastemielisempi, kuin sellainen "pappa betalar" elätti, joka ei ikinä ole joutunut itse tienaamaan elantoaan ja maksamaan asuntoaan sun muuta. Toinen yhtä luotaantyöntävä pelle, on itkupotkuraivaripelle, joka kiukkuaa, miksei vanhemmat osta sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kun vika lapsenlapsi syntyi niin me isovanhemmat ja lapsen vanhemmat suunnittelimme että kun lapsi puoli vuotta vanha ja alkaa syödä vauvanruokaa niin pääsee yökylään. Ostimme sängyn, syöttötuolin jne mummolaan. Vauvalle kotiin hankimme myös huonekalut.
Nyt pikkumies on 15kk ja mummolassa tarvikkeet tehtaanpaketissa koska ei ole päässyt yökylään jostain syystä, olemme tarjoutuneet noutamaan naapurikunnasta noin 15 minuutin ajomatkan päästä kunhan lapsen isä asentaa autoomme jo hankitun turvaistuimen koska olen itse hiukan toimintarajoitteinen monen sairaalareissun jälkeen.
Me isovanhemmat normaali vuokralla asuvia duunari-eläkeläisiä joten meiltä ei jää mitään varsinaista perittävää muuta kuin käytetty koti-irtaimisto.
Kun joulu painaa päälle olemme lapsen äidiltä varmistaneet taaperon vaate- ja kenkäkokoa jne. lahjahankintoja varten.
Ostitte huonekalut!?!?!?!? Miksi???
Vierailija kirjoitti:
Lapselle saa lahjoittaa vaan 7500 kolmen vuoden aikana. Jos lahjoittaa enemmän kuuluu maksaa lahjavero.
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään jakais sun omia rahoja. ne on sun. eri asia auttaa mm sairaudessa-hoitokuluissa. jokainen polttakoon setelinsä.
Miksi pitäisi antaa?!
Ei ihmisellä ole mitään velvollisuutta elättää aikuisia lapsiaan!
Aika ahneita lapsia, jos ajattelevat vanhempansa säästöjen ja omaisuuden olevan yhteistä. Todella itsekeskeinen ajattelutapa.
Ei tulisi mieleenikään vaatia vanhemmiltani jotain ennakkoperintöä tai lahjarahaa. Jos he eivät taloudellisina ihmisinä halua käyttää säästöjään, niin sitten ovat käyttämättä. Ei se minulle kuulu!