Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia sairauksia teillä on,joista ihmisillä on ihan väärät käsitykset tai ennakkoluuloja? Aloitan: atopia ja

Vierailija
15.11.2025 |

"Kyllä mullakin kuivuu iho talvella". "Kauhea kun pahannäköinen tarttuuko se?" "Oletko koettanut rasvata?"

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat. Pahimmillaan yhtä h*lvettiä. 

Vierailija
42/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on taas migreeni? Kyllä mullakin päätä särkee, mutta.. Oletko kokeillut inkivääriä? Sukulaiset eivät ymmärrä, miksi en ilmesty sukujuhliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn out.

"Nukut vaan pari yötä hyvin, niin kyllä se siitä." - oireena unettomuus -

"Otat vain itseäsi niskasta kiinni." - Sehän on minut tähän tilaan ajanut, kun elin sinnitellyt ja sisukkaasti tehnyt enemmän kuin olisin oikeasti jaksanut. -

"Miten sinulla voi olla burn out, kun et edes töissä käy?" (olen sairastunut uupumukseen vanhempainvapaalla)

Vierailija
44/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä todeta, että niin migreeni, suolistosairaudet, levottomat jalat, masennus, unettomuus, kilpirauhasongelmat, MS-tauti, suuri osa syövistä, jne johtuvat suurimmaksi osaksi vääristä elintavoista. 

Oikea ravinto => jaksat liikkua => nukut hyvin. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Geenit vaikuttavat vain noin 20 % ja huonot geenit eivät automaattisesti tarkoita sairauksia, pitää vaan elää vielä tarkemmin.

Ja terveellisestä elämästä myös nauttii, toisin kuin jotkut väittävät. Mitenpä muuten, kun ravinto vaikuttaa myös aivojen välittäjäaineisiin eli mielialaan. Ja hyvin nukkuneena, kaikki on paremmin. Tietoa näistä on nykyään saatavilla helposti. 

Vierailija
45/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa sairauksista johtuu vääristä elintavoista. Uskon tämän väitteen itsekin täysin. Sorry, vähän ohi aiheen tämä vastaus.

Siitä huolimatta minulla on paha, kuiva, ihottuma joka talvi eli atooppinen iho ja punaisia kutiavia läikkiä. En ole päässyt kiinni mitä teen väärin. Ilmankostutinkin on käytössä. Syön erityisen terveellisesti. Villavaatteita en siedä, enkä käytä. Kesällä aurinko auttaa ja siitä nautinkin.

Toki tiedän, että geeneistäkin voi johtua ja stressistä. Ihotautilääkärillä käynnistä ei ole mitään hyötyä, kun ei hoida vaivaa, vaan oiretta. Eivät vaan osaa. 

Aivan niin. Jos vain hoitaisit ihoasi, niin sulla ei olisi tuota ongelmaa.

Vierailija
46/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä todeta, että niin migreeni, suolistosairaudet, levottomat jalat, masennus, unettomuus, kilpirauhasongelmat, MS-tauti, suuri osa syövistä, jne johtuvat suurimmaksi osaksi vääristä elintavoista. 

Oikea ravinto => jaksat liikkua => nukut hyvin. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Geenit vaikuttavat vain noin 20 % ja huonot geenit eivät automaattisesti tarkoita sairauksia, pitää vaan elää vielä tarkemmin.

Ja terveellisestä elämästä myös nauttii, toisin kuin jotkut väittävät. Mitenpä muuten, kun ravinto vaikuttaa myös aivojen välittäjäaineisiin eli mielialaan. Ja hyvin nukkuneena, kaikki on paremmin. Tietoa näistä on nykyään saatavilla helposti. 

Ikävä todeta, että täällä tallustaa kaltaisiasi tyhmiä, jotka jauhavat paskaa eivätkä ymmärrä asioita.

Vierailija
47/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypin 1 diabetes. Yleinen harhakuvitelma että johtuu epäterveellisistä elämäntavoista. Neuvotaan myös karppaamaan usein. :D

Minä sain tuon päälle nelikymppisenä. Moni lähipiiristäkin on lällättänyt, että pitää muistaa liikkua enemmän kuin ennen. Eivät sitten usko, kun sanon, että ylimääräinen iltaliikunta pamauttaa verensokerit yöllä vaarallisen alas hypoille tai viiveellä muutaman päivän päästä äkkiarvaamatta. Hiilariherkkäkin olen. Monipistoshoidolla menen, pumpun kanssa tulisi vain hankaluuksia, joko yöllä itse pyöriessäni onnistuisin sen irrottamaan tai vieruskaveri, joka pyörii vielä minua enemmän ja näkee aktiiviunia, joissa kädet viuhuvat minkä vaan ennättävät.

Vierailija
48/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen verkkokalvon sairaus.

"Eikö laser-leikkaus auttaisi?"

Ei, ei auta. DNA ei muutu laser-leikkauksella.

Vierailija
49/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ihmiset kuvittelevat että aikuisiän aknesta kärsivä olisi kiitollinen, kun hänelle annetaan ihonhoitovinkkejä tai kerrotaan miten kumminkaimaa auttoi se että lopetti maitotuotteiden käytön. Mutta ei, en todellakaan halua tulla muistutetuksi rumasta ihostani, en varsinkaan silloin jos olen huolella meikannut sitä piiloon ja kaunistautunut jotain juhlia varten. Voin luvata että olen jo kokeillut jokaista keinoa mitä näillä ihmisillä on tarjota ja lopulta tajunnut sen että ihotautilääkäriltä saatavat lääkkeet on ainoa mikä auttaa edes vähän. 

Vierailija
50/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihmiset kuvittelevat että aikuisiän aknesta kärsivä olisi kiitollinen, kun hänelle annetaan ihonhoitovinkkejä tai kerrotaan miten kumminkaimaa auttoi se että lopetti maitotuotteiden käytön. Mutta ei, en todellakaan halua tulla muistutetuksi rumasta ihostani, en varsinkaan silloin jos olen huolella meikannut sitä piiloon ja kaunistautunut jotain juhlia varten. Voin luvata että olen jo kokeillut jokaista keinoa mitä näillä ihmisillä on tarjota ja lopulta tajunnut sen että ihotautilääkäriltä saatavat lääkkeet on ainoa mikä auttaa edes vähän. 

Itse kärvistelen vielä ilman lääkkeitä. Kortisonia vähän pahimpaan hätään. Joo tiedän, että pitäisi käyttää pari viikkoa paljon, mutta en halua. Yritän vielä keksiä mikä saa ihoni kukkimaan ja miksi se on välillä parempi. Aurinko joo toki auttaa ja stressi pahentaa, mutta muuten olen vielä ihan pihalla. 

Minua ei haittaa ihmisten neuvot. He kuitenkin tarkoittavat hyvää ja jos ei ole lukenut yhtään psykologiaa, ei voi tietää, että tuo on virheellinen toimintamalli.

Vierailija
51/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia. Säännöllisesti yhä törmään ajatukseen, että saan vähän vatsannipistelyjä gluteenialtistuksesta, ja että voiko oikeasti olla noin tarkkaa.

Todellisuudessa elinikäni lyhenisi aikalailla merkittävästi, mikäli en olisi näin nipottavan tarkka.

Vierailija
52/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä todeta, että täällä tallustaa kaltaisiasi tyhmiä, jotka jauhavat paskaa eivätkä ymmärrä asioita.

Jos tutustut uusimpiin tutkimustuloksiin, huomaat, että mm. MS-tauti liittyy suoliston kuntoon. Ja sinä voit itse vaikuttaa suolistosi kuntoon. Ennaltaehkäisy eli terveelliset elintavat, antibioottien välttely mahdollisuuksien mukaan, on toki helpompaa kuin, kun parantaa pilatun suoliston kunto jne. Toki, jos syntymästäsi saat sairauden, jota ei voi hoitaa muuta kuin pilaamalla suolisto kovalla lääkityksellä, niin sillehän ei oikein voi mitään.

Vierailija
53/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kärvistelen vielä ilman lääkkeitä. Kortisonia vähän pahimpaan hätään. Joo tiedän, että pitäisi käyttää pari viikkoa paljon, mutta en halua. Yritän vielä keksiä mikä saa ihoni kukkimaan ja miksi se on välillä parempi. Aurinko joo toki auttaa ja stressi pahentaa, mutta muuten olen vielä ihan pihalla.&

Lukematta psykologiaa ei voi tietää, että ei ole kovin fiksua kertoa toiselle että hän näyttää rumalta?

Vierailija
54/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levottomat jalat. Pahimmillaan yhtä h*lvettiä. 

Kokeilepa kuurina b-vitamiinit tuplana ja sen jälkeen kaikki kofeiinijutut kolajuomia myöten pois iltakuuden jälkeen. Itselläni tuo auttoi, kun vaiva oli pahimmillaan. Niksit bongasin Uniliiton Levottomat jalat -vihkosesta, jonka löysin terkkarista. Näyttää nuo niksit löytyvän myös tuon järjestön nettisivuilta.

Vierailija
55/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi. Olen ollut 3 vuotta selvinpäin, eikä tämä helppoa ole ollut. Alkoholismissa on vielä paljon stigmaa, eivätkä kaikki ymmärrä että kyseessä on hirveä sairaus. 

m46

Vierailija
56/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kärvistelen vielä ilman lääkkeitä. Kortisonia vähän pahimpaan hätään. Joo tiedän, että pitäisi käyttää pari viikkoa paljon, mutta en halua. Yritän vielä keksiä mikä saa ihoni kukkimaan ja miksi se on välillä parempi. Aurinko joo toki auttaa ja stressi pahentaa, mutta muuten olen vielä ihan pihalla.&

Lukematta psykologiaa ei voi tietää, että ei ole kovin fiksua kertoa toiselle että hän näyttää rumalta?

No just joo, vähän pipo kireällä?

Suuri osa ihmisistä yrittää auttaa, jos ystävällä on ongelma ja auttaminen tapahtuu juuri yrittämällä keksiä uusia keinoja ratkaista ongelma - ihan perus. Osa ihmisistä ei kestä yhtään tätä mallia, vaan vetävät herneet nenään neuvoista.

No nykyään ihmisille yritetään opettaa, että kuuntelu on oikea tapa lähestyä, jos joku kertoo ongelmistaan, Eli ei saa yrittää ratkaista ongelmaa ensinkään. Tämä on ratkaisukeskeisille ihmisluonteille vaikeaa. Erilaisia, kun olemme. 

Vierailija
57/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni. 

Pidetään vaan päänsärkynä. Joka lähtee buranalla. Ja menee sitten ohi. 

Mulla on päinvastainen ongelma, koska työyhteisöni on hyvinkin lämmin ja huolehtiva. Migreenini oireilee vain näköhäiriönä ja joskus tulee pientä jälki päänsärkyä. Minun ei tarvitse päästä pimeään huoneeseen, eikä minun tarvitse lähteä kotiin. Riittää jos pahimman näköhäiriön ajan saan olla tovin istumassa silmät kiinni, koska häiriön kanssa toimiminen on hankalaa ja tulee huono olo. Tämä ei kestä yleensä kauaa ja sitten voin taas tehdä töitä. Toisaalta taas joku on epäillyt, että feikkaan, koska en ole tunteja tuskissani. Joo feikkaan migreenin, että saan istua 20 min. silmät kiinni ja jatkan töitä...

Vierailija
58/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään ihmisille yritetään opettaa, että kuuntelu on oikea tapa lähestyä, jos joku kertoo ongelmistaan, Eli ei saa yrittää ratkaista ongelmaa ensinkään. Tämä on ratkaisukeskeisille ihmisluonteille vaikeaa. Erilaisia, kun olemme. 

Kuunnella jos joku kertoo ongelmistaan. Ei huomauttaa siitä ongelmasta ilman että henkilö itse ottaa sitä mitenkään esille. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
59/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alopecia areata, krooninen autoimmuunisairaus joka vie hiukset läiskittäin. Saan vinkkejä vitamiineista ja hiustuotteista, jolla paranee sekä kehoituksen olla stressaamatta

Vierailija
60/121 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te trollien ruokkijat olette niitä kaikista tyhmimpiä koska ilman teitä nuo eivät kauaa jaksaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi