Hirmuinen työvoimapula! "Yrityksiä menee nyt konkurssiin kovalla tahdilla." "Monen työpaikka on vaarassa."
Äkkiä vähintään 1000000 moniosaajaa ulkomailta pelastamaan meidät työvoimapulalta!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e3240325-c164-4159-8a06-787a5b911772
Kommentit (65)
Petterin mielestä yritykset menee konkurssiin koska ei saa työvoimaa kun työttömät ei hae töihin niihin.
Vierailija kirjoitti:
Petterin mielestä yritykset menee konkurssiin koska ei saa työvoimaa kun työttömät ei hae töihin niihin.
Tai koska työvoima ei kulje Turun ja Helsingin väliä ilman Petterin uutta junaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja marjayrittät sen takia, että Aasiasta ei saadakaan tänä vuonna orjatyövoimaa.
Firmat menee nurin, koska työntekijät kehtaavat vaatia TES:mukaista palkkaa, ylityökorvauksia, vuosilomia yms hömpötyksiä!
t. kokoomus
Ei Suomessa mitään työvoimapulaa ole. Kysymys on peitetarinasta Eu:n masinoi maan ulkkareiden tuloon. Joko otat tai maksat.
Palkanmaksupula, jota pahennetaan paikallisella sopimisella ja helpommalla irtisanomisella ihan koht just.
Ei huolta, onneksi sosiaaliturva on pysynyt ennallaan... eiku....
Miten työntekijät saataisiin tajuamaan, että heidän ei tarvitse asua missään, syödä mitään ja terveys on luksusta mihin ei pidä olla kenelläkään varaa?
T: kokoomus & persut
Mitään työvoima pulaa ei ole,ei ole vaan töitä!
Jollakin on nyt hirttänyt levy päälle. Suhdennevaihtelu on toki käsitteenä hankala, mutta kun on oppinut niinkin pitkän sanan kuin työvoimapula, niin kivahan sitä on jakata vuodesta toiseen.
Höpöjä. Töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Olen juuri vaihtamassa työpaikkaa. Tässä nykyisessä olen ollut vuoden ja saisin olla niin kauan kuin haluan mutta vaihtelu virkistää ja hieman parempi palkka. Yksityisellä sektorilla olen ollut aina enkä mikään julkisen elätti.
Vierailija kirjoitti:
Agenda etenee.
Joo, persporvarihallituksen agenda.
Lappilainen S-marketti valittelee ettei kukaan hae sinne töihin. Joutuvat poloiset tuomaan henkilökuntaa filippiineiltä asti :(
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Olen juuri vaihtamassa työpaikkaa. Tässä nykyisessä olen ollut vuoden ja saisin olla niin kauan kuin haluan mutta vaihtelu virkistää ja hieman parempi palkka. Yksityisellä sektorilla olen ollut aina enkä mikään julkisen elätti.
Kummasti se sairaalahoito kuitenkin sinullekin kelpaa siinä tilanteessa kun henki meinaa mennä. Jännä. Tee enemmän töitä muuten, meillä on ihan järkyttävä toivoimapula julkisella, mutta ei voi palkata ketään kun sinä et tee rahaa tarpeeksi jotta tulisi verotuloja kustantaa kansalaisten lakisääteiset palvelut. Sinun toimettomuudesta kärsii kaikki ja meillä on ihan valtava kiire sinun laiskuutesi takia.
Just ja tehkäähän tähän lapsia. Ei riitä tulevina vuosina elättäjät herroille. Terapoivat sexin vapaaksi ja vastuuttomaksi jokamiehen oikeudeksi. Puttekin tapatti nuoret miehet ja nyt pitäisi syntyä niitä lisää. Missä oikein mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ei joo Petteri kään ajan tasalla,vaikka virassa.
Jännä juttu. Marjat jäävät metsiin, kun Thaimaan poimijat eivät päässeet keräämään niitä.
Toisaalta Afrikasta on saapunut jos jonkinlaista moniosaajaa Suomeen. Taitavat olla kaikki jo täystyöllistettyjä kun eivät ole marjanpoimintaan kelpaavaa väkeä.
Tuus nyt Anni selittämään miten savimajanrakennustaidoilla kielitaidoton saadaan pelastamaan Suomen teollisuus. Ei taida riittää motivaatio edes marjanpoimintaan, koska veronmaksajien avulla kaikki järjestyy kuin Alladinin taikalampusta.
Sosialismi on kiva juttu teoriassa, kapitalismi kivaa käytännössä.
T: S Marin.
Agenda etenee.