Miksi totuutta yritetään kieltää että miehen köyhyys estää mahdollisuudet parisuhteeseen?
Naiset haluaa että lähtökohtaisesti mies tienaa enemmän ja minimissään edes saman verran että voi käydä ravintoloissa, ulkomaan matkoilla, kotona aina gourmee-ruokaa jne.
Köyhät naisetkin etsii paremmin tienaavaa miestä kun haluavat tylsästä arjesta eroon eikä köyhä mies sitä mahdollista.
Tasa-arvo ym. on vain juhlapuheita, edelleen ihmiset toimii samoilla asetuksilla kuin 100 tuhatta vuotta sitten.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle tullut mieleen ettei ole kivaa seurustella köyhän kumppanin kanssa? Kaikki mitä normaalisti tekisi tai ehdottaisi muuttuu väännön aiheeksi, kitinäksi, tai omaksi turhautumiseksi.
Hei mennäänkö brunssille (ainiin eihän sillä ole varaa...kieltäytyy, vetoaa rahajuttuihin, tai sitten minun pitää maksaa molemmat)
Oisko susta kiva mennä Berliiniin ensi kuussa (ei oo varaa, reissu pitää perua tai mennä yksin, ensi kerralla en edes kysy)
Mennäänkö kesälomalla vaikka Ranskaan? (ei tarvitse edes kysyä)
Perjantaina olis konsertti (...johon ei voida mennä kun miehellä ei ole varaa lippuunsa)
Hei homehdutaanko kotisohvalla seuraavat 40 vuotta syöden punalappuruokia ja juoden Lidlin olutta pieruverkkareissa? Katotaan ilmaista youtubea naapurin wifillä? Ihanaa, olen aina halunnut käyttää elämäni juuri tähän.
Minulla on omaisu
Jos omaisuutta on yli miljoonan edestä niin ei tuossa paljoa ilmastoa ja luontoa ajatella vaikka kuinka yrittäisi viherpestä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä mies voi opetella tekemään edullisista aineksista gourmet-ruokaa. Ihan jokainen nainen olisi ihastuksissaan, kun kotona on Michelin-tason kokki, joka huolehtii perheen ruokahuollosta.
Kuulostaa kivalta ajatuksen tasolla. Suhteen arjessa on kuitenkin ankeaa olla se varakkaampi, kun ainakin itse tulen hypertietoiseksi etten loukkaa kumppaniani tai tuo asiaa esille. Eli toisin sanoen joudun itse mukautumaan ja muuttamaan sitä mitä itse mielelläni tekisin kumppanin rahatilanteen mukaan. Ja rajoitan rahasta tai sen käytöstä puhumista.
Deittaillessa siis esim. en ehdota ravintolaa johon oikeasti haluaisin mennä, vaan jonkun miehen rahatilanteeseen sopivan. Tilatessa haluaisin ehkä alkupalan mutta ehdotan että otetaanko vain pääruoat. Tilaisin mielelläni pihvin, mutta kun mies halusi tarjota niin otan jonkun halvan kana-annoksen. Viikonloppuna mennään luontokävelylle eikä taidemuseoon, jonne olisin halunnut. Teen ja varaan lomasuunnitelmani yksin kun tiedän ettei miehellä ole varaa lentää vaikka Japaniin. Kysyn kesäfestareille kavereita enkä miestä kun sillä ei olisi varaa tulla.
Pitäisi uusia läppäri mutta vertailen koneet yksin kun en halua hieroa miehen naamaan että taas ostan uutta. Ostin uuden takin josta olen iloinen mutta en mainitse ostoksesta miehelle. Laskeskelen, budjetoin ja sijoitan että parin vuoden päästä voin vaihtaa isompaan taloon, mutta tästä ei ole miehen kanssa mitään puhuttavaa kun se itse asuu solussa vuokralla. Töissä saan bonuksen ja joulurahan, mutta en voi iloita niistä miehelle kun hänellä itsellään menee huonosti.
On ankeaa, voin sanoa! Ihan jatkuvaa itsensä typistämistä ja rajoittamista. Ja pakostakin ajautuu erilleen, kun kaikki on vain jatkuvaa kompromissien tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Autistinen naisvihainen inceli kuvittelee että naisettomuutensa johtuu siitä ettei hänellä ole Elon Muskin rahoja.
Vaikka tällainen tyyppi saisi miljoonia kasaan hän onnistuisi karkottamaan kullankaivajatkin kuin haiseva paskatunkio, johtuen persoonastaan ja asennevammastaan joka paistaa kilometrin päähän.
Onneksi tässä asiassa toimii se kuuluisa luonnonvalinta.
Kummasti Muskilla riittää kullankaivajia vaikka persoonaltaan täysi mulkku eli luonnonvalinta ei toimi.
Kyllä meillä syötiin gourmetruokaa silloinkin kun olimme pienituloisia ja mies tienasi vähemmän kuin minä.
Nyt yhteiset tulot n 140ke ja samaa herkkuruokaa tehdään edelleenkin. Itse.
Suomessa käydään ravintolassa n kerran vuodessa, hinta ja laatu ei kohtaa. Ulkomailla reissusta riippuen päivittäin tai parin viikon välein.
Matkat maksetaan yhteisistä säästöistä. Jostain syystä minulla on aina enemmän rahaa tilillä kuin miehelläni vaikka tuloni ovat tällä hetkellä pienemmät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä mies voi opetella tekemään edullisista aineksista gourmet-ruokaa. Ihan jokainen nainen olisi ihastuksissaan, kun kotona on Michelin-tason kokki, joka huolehtii perheen ruokahuollosta.
Kuulostaa kivalta ajatuksen tasolla. Suhteen arjessa on kuitenkin ankeaa olla se varakkaampi, kun ainakin itse tulen hypertietoiseksi etten loukkaa kumppaniani tai tuo asiaa esille. Eli toisin sanoen joudun itse mukautumaan ja muuttamaan sitä mitä itse mielelläni tekisin kumppanin rahatilanteen mukaan. Ja rajoitan rahasta tai sen käytöstä puhumista.
Deittaillessa siis esim. en ehdota ravintolaa johon oikeasti haluaisin mennä, vaan jonkun miehen rahatilanteeseen sopivan. Tilatessa haluaisin ehkä alkupalan mutta ehdotan että otetaanko vain pääruoat. Tilaisin mielelläni pihvin, mutta kun mies halusi tarjota niin otan jonkun halvan kana-annoksen. Viikonloppuna mennään luontokävelylle eikä taidem
Mä olen miestäni pienituloisempi ja ei voisi paskaakaan kiinnostaa jos hän ostaa jonkun 3 tonnin läppärin. Kiva vaan jos saa siitä iloa ja hyötyä. Se ei ole mitenkään minulta pois.
Koko viestisi kuulostaa joltain naiivilta yläkoululaisen kirjoitukselta.
Minä muuten tarjoan miehelleni synttärinä pihvit vaikka tienaan n. 3 kertaa vähemmän. Ja mitään nuukailua ei siedetä vaan voi ottaa vaikka sen 100e koben tai jonkun 79e ison sisäfileen koska se on vain kerran vuodessa tapahtuva kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistinen naisvihainen inceli kuvittelee että naisettomuutensa johtuu siitä ettei hänellä ole Elon Muskin rahoja.
Vaikka tällainen tyyppi saisi miljoonia kasaan hän onnistuisi karkottamaan kullankaivajatkin kuin haiseva paskatunkio, johtuen persoonastaan ja asennevammastaan joka paistaa kilometrin päähän.
Kummasti Muskilla riittää kullankaivajia vaikka persoonaltaan täysi mulkku eli luonnonvalinta ei toimi.
Eiväthän ne naiset edes elä hänen kanssaan, vaan hän on maksanut sijaissynnyttäjille siitä että nämä synnyttävät tälle lapsen. Osa naisista ei ole tavannut tämän kuin yhden kerran elämässään. Moni tämän lapsista (viimeisimpänä tytär) on ilmoittanut vihaavansa isäänsä eikä halua olla missään kontaktissa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähettänyt keinosiemennystä varten pakasteena siemennestettä klinikalle josta naiset ottaneet sitä sisäänsä miljoonakorvausta vastaan. edes seksiä ei ole harrastanut niiden naisten kanssa. kyseesä on lähinnä liiketoimi.
Miksi haluat nuoren ja kauniin instamallin joka haluaa luksuslaukkuja ja luksuselämyksiä? Suuntaa jo viimein katseesi niihin vaatimattomamman näköisiin taviksiin, heille riittäisi vähempikin. Mutta kun sinulle ei riitä vähempi, pitää olla se kaunotar. Siinäpä itket elämäsi sitten.
Naisen elämä on oksettavan helppoa. Kaiken saa hopeatarjottimella
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen harhaluulo naisten elämästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa parisuhteista alkaa, kun molemmat osapuolet ovat täysin kädestä suuhun elämää tukien varassa eläviä opiskelijoita. On myös paljon parisuhteita vaikkapa työttömien tai asunnottomienkin kesken. Nämä suhteet syntyvät todellisessa elämässä kohtaamalla, eipät deittiäpissä.
Muuttaa asiaa jotenkin olennaisesti? Tuossa vaatimus vain muuttuu sen verran, että vaikka toistaiseksi rahaa on niukasti, sitä on todellakin alettava olemaan jossain vaiheessa enemmän tai muuten ei kelpaa.
Ei kelpaa, kummalle?
Vierailija kirjoitti:
Hienosti kiteytät tässä ettet tiedä asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittaillessa siis esim. en ehdota ravintolaa johon oikeasti haluaisin mennä, vaan jonkun miehen rahatilanteeseen sopivan. Tilatessa haluaisin ehkä alkupalan mutta ehdotan että otetaanko vain pääruoat. Tilaisin mielelläni pihvin, mutta kun mies halusi tarjota niin otan jonkun halvan kana-annoksen. Viikonloppuna mennään luontokävelylle eikä taidem
Kiva parisuhde. Mitä jos hyödyntäisit varojasi teidän molempien onnellisuuden eteen?
Nainen sanoi kerran että tienaan liian vähän jotta se olisi kiinnostunut. Tienasin 13 vuotta 2500 euroa netto. Tehdastöissä olin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittaillessa siis esim. en ehdota ravintolaa johon oikeasti haluaisin mennä, vaan jonkun miehen rahatilanteeseen sopivan. Tilatessa haluaisin ehkä alkupalan mutta ehdotan että otetaanko vain pääruoat. Tilaisin mielelläni pihvin, mutta kun mies halusi tarjota niin otan jonkun halvan kana-annoksen. V
Tuolle vastaajalle: oma mies on vähän eri asia kuin deittimies johon ollaan vielä tutustumassa. Ainakin itse häpesin kun olin käynyt miehen kämpillä jaetussa soluasunnossa, ja sitten mies minun luonani (omakotitalossani) kysyy että vau, paljon tän vuokra oikein on?? kun itse olen vuosikaudet jo ollut omistusasuja. Ei tuollaiseen voi vastata kohteliaasti kuin että koko katu on omistusasuntoja. Tuon jälkeen keskustelu kääntyi siihen että vauu eli tääkin on oma, oot varmaan rikas, ei mulla olis varaa jne jne jne - erittäin kiusallista!
Sama jossain ravintola/konsertti/lomamatkajutuissa - alun tutustumisen jälkeen mies alkoi perumaan menoja ja vetoamaan rahatilanteeseen "ei mennä nyt vaan säästetään ensi kertaan ja mennään sitten kunnolla!" vaikka kyseessä olisi ollut joku perjantaipitsa tai muu normaali minkä normaali työssäkäyvä tekisi hetken mielijohteesta. Pikkuhiljaa sitten lopetin kaiken ehdottelun etten aiheuta taaaaaas jotain kiusallisia keskusteluja vaikka aiheena olisi vain joku rupinen 20 euron juttu.
Tätä tarkoitin että oli ankeaa typistää elämästä pois kaikki rahaa maksava. Omakin elämä kapeni tuollaisen kumppanin kanssa ja jokainen rahakeskustelu oli kiusallinen joko minulle tai miehelle.
T. Tuo aikaisempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on perheen pääelättäjä, joten kyllä hänen täytyy olla vähintään omillaan toimeen tuleva. Työtön mies ei voi seurustella, vaan ensin on löydettävä työpaikka ja laitettava oma talous kuntoon. Rikkauksia ei tarvitse olla; elämä voi olla vaatimatonta, mutta perusasioiden on oltava kunnossa.
En tiedä mille Saudi-Arabia palstalle sinä kuvittelit kirjoittavasi, mutta tämän palstan kohderyhmä on suomalaiset, ja Suomessa naisilla on omat palkat, säästöt, perinnöt ja sijoituksensa. Tarvetta jollekin miespuoliselle elättäjälle ei ole ollut noin sataan vuoteen ja silloinkin vain kaupunkilaisilla - maalla naiset ovat paiskineet raskaita maataloustöitä siinä missä miehetkin.
Tunnen useampia perheitä, joissa vaimo tienaa huomattavasti miestä enemmän, eikä yksikään näistä perheistä ole onnellinen. Miehen on vaikea löytää paikkaansa tällaisessa perheessä. Enemmän tienaava vaimo on usein tyytymätön määräilijä. Tälläkin palstalla on tullut esille, että vapaa-ajan vietto on vaikeaa, kun vaimolla on miestä korkeampi elintaso. Mies ei yleensä halua olla päävastuussa kodista ja lapsista, eikä sitä pitkässä juoksussa halua vaimokaan, tuskin myöskään lapset. Joten naiset, älkää pariutuko alaspäin eli älkää ottako itseänne köyhempää miestä.
Kun rahat loppuvat, onni lentää ulos ikkunasta. Parempi elää yksin kuin köyhän miehen kanssa. Tai köyhän vaimon.
Jos nyt olisin nuori ja saisin valita mitä tekisin toisin, ottaisin hyvätuloisen miehen tai olisin yksin. En ottaisi enää elämäntaiteilijaa, joka oli kyllä hauskaa seuraa, mutta ei viihtynyt töissä. Aina oli vikaa työpaikoissa, tai tuli jotain vaivoja, joiden vuoksi ei voinut käydä töissä. Ei suostunut tutkituttamaan todennäköistä nepsyongelmaansa. Huh mitä p-kaa.
Olisin elänyt huikeasti paljon parempaa elämää yksin tai hyvätuloisen miehen kanssa. Tämä vielä kehtasi kadehtia, kun kävin kavereideni kanssa tyttöjen reissuilla, omilla rahoillani. Siinähän olis lähtenyt itsekin, omilla rahoillaan.
Juljus kirjoitti:
Raittius estää useammin. Silloin kun join, aina jokunen nainen oli kiinnostunu musta. Kun lopetin, niin ei kukaan enää ollu kiinnostunut. Siihen vielä köyhyys päälle, niin varmana saa olla rauhassa.
No oletko korvannut tuon juonnin jollain muulla sosiaalisella? Tuskin kuitenkaan yksin kotona joit, jos kerran "jokunen nainen" oli kiinnostunut. Tietysti jos on ihmisten ilmoilla ja vieläpä nauttineena, mahdollisuudet nousee vs. se, että istuu kotona tai lenkkeilee.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuota yritetä kieltää...
Jatkuvasti kuitenkin saa kuulla ja lukea miten miehen rahat/status eivät vaikuta parinvalinnassa... Kunnes taas vaikuttavat ja se on suoranainen koodattu, biologinen, alitajuinen tarve naisessa löytää mahdollisimman menestynyt kumppani. Esim. sitäkin, että halutaan kouluttautunut mies perustellaan lähes aina jostain "no on puhuttavaa aamukahvipöydässä" vinkkelistä sen sijaan, että kyse olisi rahasta tai statuksesta.
Olisin mielelläni köyhän, työttömän miehen kanssa, jos hän ei käytä päihteitä ja/ tai ole passiivinen.
Olen työtön, enkä pystyisi olemaan itseäni varakkaamman miehen kanssa, koska minulla ei ole rahaa reissata ja käydä festareilla, kylpylöissä ym. Miehetkin etsivät nykyisin varakasta, tai ainakin hyvin toimeentulevaa naista.