Miksi totuutta yritetään kieltää että miehen köyhyys estää mahdollisuudet parisuhteeseen?
Naiset haluaa että lähtökohtaisesti mies tienaa enemmän ja minimissään edes saman verran että voi käydä ravintoloissa, ulkomaan matkoilla, kotona aina gourmee-ruokaa jne.
Köyhät naisetkin etsii paremmin tienaavaa miestä kun haluavat tylsästä arjesta eroon eikä köyhä mies sitä mahdollista.
Tasa-arvo ym. on vain juhlapuheita, edelleen ihmiset toimii samoilla asetuksilla kuin 100 tuhatta vuotta sitten.
Kommentit (91)
En ole itsekään rikas, mutta maksan mielelläni yksinelämisen kulut jos vaihtoehtona joudun luopumaan itsenäisyydestäni. Tähän kuvioon tulevan miehen pitäisi tuoda muutakin kuin rahaa.
Älyn puute ja laiskuus on ne pahimmat esteet suhteelle. Ei rahan.
AP:n vastenmielisyys estää häntä saamasta parisuhteen, ei raha.
AP itse tykkää jostain golddiggeteistä, joita on miehistä ja naisista vain pieni osa, ja sitten tulee jälleen kerran tänne syyttelemään, miten naiset on h**** jotka juoksee rahan perässä. Häpeä!
Onko sinulle tullut mieleen ettei ole kivaa seurustella köyhän kumppanin kanssa? Kaikki mitä normaalisti tekisi tai ehdottaisi muuttuu väännön aiheeksi, kitinäksi, tai omaksi turhautumiseksi.
Hei mennäänkö brunssille (ainiin eihän sillä ole varaa...kieltäytyy, vetoaa rahajuttuihin, tai sitten minun pitää maksaa molemmat)
Oisko susta kiva mennä Berliiniin ensi kuussa (ei oo varaa, reissu pitää perua tai mennä yksin, ensi kerralla en edes kysy)
Mennäänkö kesälomalla vaikka Ranskaan? (ei tarvitse edes kysyä)
Perjantaina olis konsertti (...johon ei voida mennä kun miehellä ei ole varaa lippuunsa)
Hei homehdutaanko kotisohvalla seuraavat 40 vuotta syöden punalappuruokia ja juoden Lidlin olutta pieruverkkareissa? Katotaan ilmaista youtubea naapurin wifillä? Ihanaa, olen aina halunnut käyttää elämäni juuri tähän.
Iso osa parisuhteista alkaa, kun molemmat osapuolet ovat täysin kädestä suuhun elämää tukien varassa eläviä opiskelijoita. On myös paljon parisuhteita vaikkapa työttömien tai asunnottomienkin kesken. Nämä suhteet syntyvät todellisessa elämässä kohtaamalla, eipät deittiäpissä.
Minä tapasin vaimoni kun olin 26 ja hän 28 ja olin pitkäaikaistyötön jolla ei ollut mitään muuta harrastusta kuin kuntosali ja käveleminen. Hän akateeminen jolla myös merkittäviä perintöjä.
Ei olla erottu ja on lapsiakin 3. Minä olen nykyään 39 enkä ole tässä välissä tehnyt kuin hanttihommia.
Älä käytä keppihevosena rahaa, kun se ei määritä ihmissuhteita. Opi keskustelemaan muustakin kuin kaljasta, jääkiekosta tai tv-ohjelmista. Lue kirjoja. Käy paikoissa. Matkustele.
PS. Tuistakin saa aika mukavasti säästöön jos ei polta tai juo. Voi säästää vaikka ulkomaanmatkaan.
Aikaansaamaton , sohvamakoiljapuoliso olisi kauhistus.
Suurin osa ihmisistä tapaa puolisonsa köyhinä opiskelijoina, eli en usko, että se raha on mikään pääasia, vaan ennemminkin toimeliaisuus ja ahkeruus. Se, että ihmisellä on tavoitteita ja pyrkimyksiä kehittää itseään ja elämäänsä.
Harva mies tai nainen haluaa puolisokseen kouluttamattoman, työttömän, sohvalla makoilijan. Ei se liity rahaan, vaan ihmisen persoonallisuuteen. Ei kukaan halua riippakiveä vaivoikseen.
tosi mies ei moisiä märise vaan ottaisi itseään niskasta kiinni ja tekisi ITSE jotain asialle.
-> et ole tosi mies vaan turhan märisijä. TÄSTÄ syystä et saa naisia, eikä suinkaan köyhyydestä johtuen. Tosin se köyhyyskin johtuu samasta syystä eli kyvyttömyydestä tehdä mitään muuta kuin märistä tyhjästä.
Selkeä tapaus. Köyhyys estää lomamatkat ja hyvät elarit.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa parisuhteista alkaa, kun molemmat osapuolet ovat täysin kädestä suuhun elämää tukien varassa eläviä opiskelijoita. On myös paljon parisuhteita vaikkapa työttömien tai asunnottomienkin kesken. Nämä suhteet syntyvät todellisessa elämässä kohtaamalla, eipät deittiäpissä.
Itse tapasin deittiäpissä naiseni ja ihan suoraan sanoin matchin jälkeen että olen työtön enkä edes yrittänyt larpata mitään yrittäjää tai muuta vastaavaa. Ei haitannut häntä ollenkaan vaikka hän valkokaulustöissä. Meillä klikkasi myös musiikkimaku, arvomaailma sekä eläinrakkaus.
En tosin jäänyt laakereille lepäämään vaan olen mm. hänen kanssaan rempannut hänen kotiaan satojen tuntien edestä ja muutenkin olemme rakentaneet yhteistä elämää, en ole jäänyt ns. lokiksi. Avioliitto tuli ajankohtaiseksi 2023. Ennen sitä seurusteltiin 3 vuotta, ihan koronan alkuajoista.
Mielenkiintoista. Oli köyhä (mies) opiskelija päätyessäni parisuhteeseen. Enkä taatusti ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kanssa samaa. Yleviä puheita, ettei kuulemma ole rahasta kyse. Vaatimuslistasta huomaa kuitenkin heti, että raha on selvästi yksi tärkeimmistä ja keskeisimmästä vaatimuksista. Niin selvästi, että pitäisi varmaan jo nostaa nostaa kun silti on riittävästi pokkaa väittää muuta.
jos on ruma mies jolla ameeban persoona, ainoa millä sitä voi kompensoida on joku 50 miljoonan euron omaisuus.
AP kuvittelee että ihmiset pariutuvat vasta keski-iässä?
Vaimo oli ns. sikarikas kun tavattiin opiskelijana. Minä olin köyhä kuin kirkonrotta. Nykyään vaimo edelleen sikarikas ja minä tienaan oman alan töissä n. 3400e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Rikas (prinssi) ottaa köyhän (Tuhkimon) yleensä vain saduissa tai muussa romanttisessa kirjallisuudessa. Luokkarasismi todellisessa elämässä on kylmä fakta.
Kyllä Victoria otti ihan tavallisen kuntosaliyrittäjän miehekseen (Daniel) eikä mitään prinssiä tai miljardööriä. Danielin koulutus on nuoriso-ohjaaja ja tämän varallisuus ennen heidän tapaamistaan oli alle 200 000 euroa kun taas Victorian kymmeniä miljoonia euroja.
Ei estä mutta se estää että rahattomuuteen jää märehtimään ja antaa sen painaa itseluottamuksen alas, joka näkyy kilometrin päähän.
Eräs kaveri on ulosotossa ollut jo vuosikymmeniä ja vanha auto taitaa olla kallein omaisuus. Silti naisia riittää ympärillä
Hauskoja nää ketjut missä ap:n typerä provo ammutaan alas ns. huolella.
Ihmettelen kanssa samaa. Yleviä puheita, ettei kuulemma ole rahasta kyse. Vaatimuslistasta huomaa kuitenkin heti, että raha on selvästi yksi tärkeimmistä ja keskeisimmästä vaatimuksista. Niin selvästi, että pitäisi varmaan jo nostaa nostaa kun silti on riittävästi pokkaa väittää muuta.