Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punalapputuotteilla hyvin harvoin säästää mitään

Vierailija
14.11.2025 |

Yleensä alessa on kalliit einekset ja paidtopistetöhnä ja kalliit lihat 

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen punalapulla mm. leipää, maitoa, jogurttia, kanaa ja täytekakun. Pelkästään tuo kakku olisi maksanut normihinnalla sen verran, mitä nyt maksoi koko setti. 

Oliko sinulla tuolloin tarve juuri täytekakulle? Jos et varsinaisesti mennyt kauppaan hakemaan juhlatarjottavaa, niin silloin täytekakku oli ylimääräinen heräteostos, etkä varsinaisesti säästänyt vaan menetit rahaa.

Jankuti jankuti nyt taas, jospa hän meni juuri kakun takia kauppaan ja sai sen kahdenkympin kakun kahdeksalla eurolla.

Eikö silloin tullut 12 euroa säästöä.

Perhe söi sen vielä ennen kuin päivä vaihtui huomiseen.

Vierailija
42/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen punalapulla mm. leipää, maitoa, jogurttia, kanaa ja täytekakun. Pelkästään tuo kakku olisi maksanut normihinnalla sen verran, mitä nyt maksoi koko setti. 

Mutta tarvitsistko nimenomaan täytekakkua, oliko perheessä juhlat? Minun kokemus on että punalapputuotteet houkuttavat usein ostamaan sellaista mikä ei muuten koriin päätyisi. Ei siis säästä mitään vaan ostaa sellaista mitä ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen jättilaiset taas jankkaamassa. Kertokaapas nyt ihan omin sanoin, millä logiikalla eineksestä ei tule säästöä, mutta naudanpaistista tulee? Jos siis molemmista saa -60% ja niitä ostaisi joka tapauksessa. 

Vierailija
44/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tarvitsistko nimenomaan täytekakkua, oliko perheessä juhlat? Minun kokemus on että punalapputuotteet houkuttavat usein ostamaan sellaista mikä ei muuten koriin päätyisi. Ei siis säästä mitään vaan ostaa sellaista mitä ei tarvitse.

Sinä oletkin harvinaisen tyhmä ihminen. Normaaliälyinen ymmärtäisi, että se alennus houkuttaa ostamaan juuri siksi, että siinä säästää. Jopa minun 4-vuotias lapseni ymmärtää, että rahaa säästyy, jos ostaa kakun 20€ sijaan 8 eurolla. Miksi tämä asia on sinulle niin vaikea? 

P.S. Minä en tarvitse mitään juhlia syödäkseni kakkua. Voin syödä sitä vaikka keskellä arkea jälkiruokana 

Vierailija
45/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlia voi kakulla vaikka ex tempore.

Sulla ei taida olla koskaan mitään juhlittavaa, olet ankeuttaja. 

Vierailija
46/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sille emme voi mitään, jos sinä ostelet vain asioita, joita et tarvitse. Me muut ostamme tarpeeseen ja hyödynnämme alet vain ja ainoastaan säästön vuoksi. Ei se 12€ säästö minnekään katoa, vaikka kakun ostaisi vain huvin vuoksi. 

Vierailija
47/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin samaa mieltä ap:n kanssa. Itse en saisi punalapputuotteista merkittävää säästöä.

Suurin osa punalapputuotteista on eineksiä, jotka ovat kalliita sekä lihatuotteita.

Itse en syö lihaa, vaan teen itse ruokaa pääasiassa kauden kasviksista, palkokasveista, viljatuotteista, hedelmistä ja kananmunista. Tällaisten perusraaka-aineidenkin hinta on toki noussut, mutta ovat edelleen aika edullisia verrattuna eineksiin.

Riippunee siis täysin siitä, millainen kaupassa kävijä on.

Vierailija
48/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka huono diili 20 eurolla 50€ ruuat? 

Viikon safkat! 

Vierailija
49/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin samaa mieltä ap:n kanssa. Itse en saisi punalapputuotteista merkittävää säästöä.

Suurin osa punalapputuotteista on eineksiä, jotka ovat kalliita sekä lihatuotteita.

Itse en syö lihaa, vaan teen itse ruokaa pääasiassa kauden kasviksista, palkokasveista, viljatuotteista, hedelmistä ja kananmunista. Tällaisten perusraaka-aineidenkin hinta on toki noussut, mutta ovat edelleen aika edullisia verrattuna eineksiin.

Riippunee siis täysin siitä, millainen kaupassa kävijä on.

Saisit niillä ihan saman säästön kuin kaikki muutkin. Ei se euromääräinen säästö poistu, vaikka tuote olisi sinun mielestäsi kallis. Silti sen maksalaatikon ostamalla säästää 1,5€ verrattuna siihen, että ostaisi sen normaalihinnalla. 

Vierailija
50/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n logiikka: En säästänyt yhtään, kun maksoin takista 400€ sijaan 200€ 

Et niin. Vaan hävisit 180e. Kirpparilta olisit saanut takin 20 eurolla.

Vierailija
51/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punalaputdttuna on enimmäkseen kallista einestä.

itse tehden saa edullisempaa ja parempaa

Ei edes ole. Ihan normaaleja tuotteita on alessa esim. leipää, liihoja jne. jne. 

Ja jos tuote on vieläpä sellainen, mitä ostat muutenkin normaalisti, niin tuleehan siinä säästöä.

Vierailija
52/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi. Kirpparilla ei myydä takkeja, jotka ovat minulle sopivan kokoisia. Sori siitä. 

Vierailija
53/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Koska on olemassa myös takkeja, jotka maksaa 199e.

Vierailija
54/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka huono diili 20 eurolla 50€ ruuat? 

Viikon safkat! 

On huono diili, jos ostat kakkua. Kakku ei ole säästöä, vaikka sen saisi halvemmalla.

t. idi ootit

Vierailija
55/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä laadukkaan takin jos saa ovh 150e,niin silloin tuossa ei säästä yhtään.Sama pätee osaan punalappuja.Usein vastaavan Kotimaista,Coop tai Pirkkatuotteen saa monesti samaan hintaan kuin alalla päiväysvanhan 

Säästäähän. Se takki olisi ostettu joka tapauksessa. Ja usein vastaavan Kotimaista, Coop tai pirkkatuotteen laatu on heikompi kuin sen, mitä haluaisit ostaa.

Vierailija
56/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastamalla 0 euroa.

Vierailija
57/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Koska on olemassa myös takkeja, jotka maksaa 199e.

On myös olemassa omenoita, joita saa ilmaiseksi, mutta ei se poista kaupasta ostettavien omenoiden hinnasta saatua säästöä. Missä olit kun aivoja jaettiin`?

Vierailija
58/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän paljon, koska ladon kaikki ostokset itsepalvelukassalla laukkuun ilman piippaamista. Kätevää!

Vierailija
59/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osta laputettuna mitään jota en ostaisi normihintaankaan. Lähinnä siis lihaa ja toisinaan makkaraa. Heitän pakkkaseen odottamaan käyttöä. Joskus harvoin osuu joku smetana tms jota oli muutenkin ostamassa ja tulee käyttöön heti.

Vierailija
60/204 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et niin jos saisit yhtä hyvän satasella 

Mutta todella hyvin harvoin  saat yhtä hyvän satasella. Jos ostat satasella takin, se voi näyttää kivalta, mutta ei se yhtä laadukas silti ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä