Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten viimiset hetket käsillä jo joillakin! saatetaan saada vauvauutisia ihan lähiaikoina siis :) se ei tiettykään ole mukavaa kun on tollasia myrkytyksiä ja sokereita ja kaikkea ikävää... mut muutama viikko enää kestettävänä! pitäisköhän koputtaa puuta tai jotain kun oma olo on ollu oikein hyvä edelleen. joinakin päivinä vatsa ei haittaa mitenkään, mut välillä on kyllä kankea olo. turvotusta ja närästystä on ollu jonkunverran.

mulle on tullu sellanen hassu olo, että vaikka odotankin innolla omaa vauvaa niin masua tulee sit kuitenkin ikävä. ja kun oon jotenkin niin " tottunu" et lapset on aina mulla vaan lainassa ja ne pitää palauttaa vanhemmilleen lopulta ja nytku tää tuleekin meille ihan omaksi ja asumaan niin kyllä tuntuu epätodelliselta... ehkä pitäis useamminkin istua sängynreunalla ja tuijottaa :)

oon nyt pessy vauvanvaatetta (3 koneellista ja toiset samanverran odottaa vuoroaan... on hiukan kertyny varastoa :) mutku ei siis tiedetä tuleeko tyttö vai poika ni kaikki täytyy laittaa. vaikka sitten joutuukin n.kolmanneksen jättämään pois...) en millään osaa " päättää" haluaisinko mieluummin tytön vai pojan (tätä kaikki kysyy...) kun jokatapauksessa täytyy toisen tavarat pakata odottamaan mahd. tulevaa käyttäjää :) ja kun ne on tossa esillä pyöriny jo vuosia niin jotenkin tulee niitä sit ikävä...

appiukko tietää innostukseni ja toppuuttelee välillä, ettei saa laittaa kaikkea valmiiksi tai käy jotain pahaa... (hänen esikoisensa kuoli alle 2vko:isena..) ja sängyn oon ajatellu jättää laittamatta. sen ehkä ehdin sitku kotiudutaan.

nimiä ollaan mietitty ja nyt on pojalle vaihtoehdot valmiina, tytölle vaihtoehtoja on muutama. toivotaan et vauvanen " kertoisi" sit ite kun näyttää naamansa :)

lapsiluvusta... tästä aiheesta oli kuulkaas meidän eka riita! mies halusi max. 2 ja minä suurperheen (4-5). vaan kun oli lapsettomuutta ja keskenmeno niin mieskin sanoi, että kaikki saa tulla kun on tullakseen! minä edelleen sitä 5:ttä pidän toiveena, mut 2 ainakin (JOS suodaan...) eli 3 tai 4 olis meillä suunnitteilla :)

( . ) vahva ja eläväinen on :) perjantaina kun käytiin lääkärissä oli rt (ollu jo jonkinaikaa) mut seuraavana päivänä käytiin uimassa ja heitti niin kuperkeikkaa! luultavasti on nyt sit kuitenkin palautunu paikoilleen, mut varmaksi en osaa sanoa... välillä masu " häviää" ja vatsnahka roikkuu löysänä vaan. eli tilaa on kyllä asennonvaihdoille :)

parempia oloja ja mukavia viimeisiä päiviä kaikille!

Tiina ja muksunen rv 35 eli 34+5 :)

Vierailija
22/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää keskiviikko jotenkin erikoisen väsyttävä päivä, kun tuntuu että kaikki on vähän väsyneitä. Itekkin kävin takasin taas nukkumaan kun oli saanut pojat eskariin ja kouluun. Sitten jaksoi taas siivota, kun oli parin tunnin tirsat vetässy. Kaipa se täälläkin tuo yöllinen vessassa ravaaminen ja suppailut saa aikaan hieman univajetta.

Lapsiluvusta oli puhetta, meillä on nyt kolmas tulossa ja ainakin vielä yhden haluaisin jos Luoja suo. Ja melko heti kohta kun miusta on ollu mukavaa kun noilla kahdella ensimmäiselläkin on niin pieni ikäero. Ehtii vaikka sitten vielä yhden sarjan tekasta jos tulee sellasia fiiliksiä. Jotenkin oon aina aatellu että haluaisin saada kaikki lapset alle kolmekymppisenä. Mut kyllä nuo on niin ihania että voi olla että mieli vielä muuttuu ja meille tuleekin oikein suurperhe. Tosin tän kolmannen jälkeenhän sitä jo kai jollain mittapuulla ollaankin. :)

Omaa napaa sen verran että sain varattua maanantaiksi sen ultran, että kattoovat onko masutyyppi oikeinpäin. Olisinkin kyselly, josko joku osaisi vastata, että miten helposti tuolla loppuajan ultrassa näkyy sukupuoli? Kun ei miehen kanssa sitä vielä haluttaisi tietää, mutta toisaalta taas haluisin kyllä vauvan nähdä. Ystäväni kertoi että oli paljon vaikeempi saada selvää mitä kuvassa näkyy, kun vauva oli jo niin iso että ei siihen kokonaan mahtunut. Oliskohan tuo asia noin? Inhottavasti vihloo koko ajan alapäätä, taitaa tuonne päätään ahtaa paikoilleen. Toivottavasti ainakin.

Nyt tästä lähen jatkamaan siivoilua, pyykkäilen just talvivaatteita että saisi ne tuonne kesäteloille. Eipähän sitten tarvis myöhemmin niitä pyykkäillä kun muutenkin tuota tuntuu kertyvän ihan riittävästi.

Voikaa hyvin!

AngelEyes 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Muutama päivä taukoa tullut kun on tuo mies hiippaillut kotona, on sairaslomalla. Jos nyt ehtis vähän kirjoittaa kun lähti asioilleen. Meillä esikoinen kuumeessa, hain eilen kesken päivän hoidosta kotiin. Harmi vaan, kun heillä olis tänään ollut joku retki, mihin ei nyt sitten pääse: traktoriajelua ja makkaranpaistoa :)

Äippäloma alkaa tänään!! Ollaan tässä oltu jo 2 viikkoa saikulla, mutta kuitenkin.

Mistäs täällä on keskusteltu. Imetyspaidoista: en ole yhtään hankkinut eikä ollut esikoisen kanssakaan. Ensimmäisellä kerralla tuo imetys ei oikein sujunut, että tiedä nyt sitten kannattaako niitä paitoja nytkään hommata. Ehtiihän niitä sitten myöhemminkin jos tarve tulee ja vielä kiinnostaa. Imetysliivit pitäis hommata (tai yleensäkin jotku liivit), mutta en ole saanut aikaseksi.

Lapsiluvusta: Meillä on nyt toinen tulossa. Mies on puhunut kahdesta lapsesta, mulla on mielessä, että vois niitä kolmekin olla. Mutta katsellaan. Ei mies mitään sitä vastaan ollut jos niitä kolmekin tulisi.

Miehen pitäisi tuo vauvan sänky laittaa kuntoon. On ollut jo puoli vuotta meidän makkarissa valmiina. Siitä saakka kun esikoinen siirtyi jatkettavaan, ei jaksettu sitä sitten enää poiskaan laittaa. Kunnei kerran tielläkään ole ollut. Pohja vaan pitäisi nostaa. Pinnasuojat olen jo pessyt. Vielä pitäisi peitto pestä esikoisen jäljiltä ja lakanat. Tuntuu muutenkin, että kovasti jo pitäis saada kaikki valmiiksi ja ahdistaa kun on sellaisia asioita mitä ei voi itse tehdä. Kuten esim. tuo sänky. Ja hoitotasoa meillä ei vielä ole, kun pappa lupasi meidän lipaston päälle tehdä sellaisen. Hoitoalusta tuntui jollekin tuottavan ongelmia. Musta tuntuu kanssa, ettei löydy mitään kivaa, kun haluaisin tosiaan jotain muuta kuin niitä perinteisiä nalle-kuvioisia. Täällä meilläpäin kun sitten vielä on melko vähissä nuo liikkeet mistä voisi katsoa.

Joku (sori etten muista kuka) kaipaili jotain kivan väristä sitteriä. Ohimennen näin Raisiossa Myllyn Prismassa jonkun vihreän värisen sitterin. En pysähtynyt sen enempää katsomaan minkälainen oli ja kenen valmistajan. Mutta kuitenkin. Siinä tais olla turkoosia ja omenanvihreää, jos oikein muistan.

Omaan napaa: Neuvolassa käyty eilen, viikot 34+4:

-pissa puhdas

-hemppaa ei otettu, kun sanoi, että otetaan vasta seuraavalla kerralla, kun olen aloittanut nuo rautalääkkeet niin nähdään kuulemma paremmin miten on vaikuttaneet (?)

-paineet: 131/85, pulssi 80, hieman koholla viime kerrasta, mutta mulle kai ihan hyvät lukemat

-painoa nyt viime kerrasta 900g, muutos/viikko 300. Viimeks oli kyllä just ollut mahatauti, muuten paino ollut laskeva jo monta viikkoa. Mikä on ihan hyvä, kun tuota lähtöpainoa on kuitenkin ylimääräistä. Painoa ei ole tullut koko aikana kuin 3kg. Jes!!! :)

-sokereita saan mittailla nyt " oman tunnon mukaan maalaisjärkeä käyttäen" . Äippäpolilta kun eivät antaneet viimeksi mitään uusia ohjeita ja muuten sokerit ovat pysyneet alhaalla. Aamupalalla tahtovat vähän heitellä, mutta tiedän että puuroa syömällä saan pysymään ne kurissa.

-sf 35, omilla käyrillä mennään, mutta tasaisesti

-rt

-kokeili vauvan kokoa: " Ei mikään pieni" . Kuulemma, jos menee laskettuun aikaan on neläkiloinen. Pää alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Terkka sai liikuteltua päätä :/

-antibioottitippaan joudun synnytyksessä.

Kysyin noista viikoista kun äippäpolilla seuraavat vauvan painoa. Siis noiden sokereiden takia. Laittoivat silloin viimeksi viikot väärin, yks viikko enemmän. Terkkari oli sitä mieltä, ettei sillä ole ratkaisevasti merkitystä ja vauva on kuitenkin kasvanut tasaisesti. Vaikka ei mikään pieni olekaan: painoarvio viikolla 33/34 2450g.

Mietin nyt vaan tässä, että jos kasvaa sen 200g viikossa vielä 7 viikkoa tuosta laskettuun aikaan niin on kyllä hurjan iso. Esikoinen oli 3,5kg syntyessään viikolla 37+2 ja jo siinä oli tekemistä! Elättelen tässä nyt toivoa, ettei tämäkään ihan loppuun saakka menisi. Seuraava käynti äippäpolilla on 3.5. ja silloin sitten taas kuullaan missä mennään. Mahtavatkohan suunnitella käynnistystä jos ei siihen mennessä ole syntynyt??

Mulle sopis ihan hyvin, että menis sinne vapun jälkeen/äitienpäivän paikkeille mielellään että olis se 36 viikkoa täynnä, mutta ei sitten juurikaan pidemmälle. Argh, tulipas sekavaa tekstiä...

Pitäiskö löytää plussia tähän päivään:

+aippäloma alkaa

+mies saikulla eli kotona

+aurinko paistaa

+vauva liikkuu oikein ihanasti

+jääkaapissa on vielä hieman eilistä marjarahkaa

+pian on toukokuu ja tämä masuasukki sais syntyä

-supukka- 34+5 ja kuumeinen esikko 2v7kk

Vierailija
24/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noista kantoliinoista on ollut puhetta. Itsekin kovasti olen liinaa hommaamassa ja olinkin jo melkein päätynyt Pikku Ruu-liinaan (edullisuutensa vuoksi). Nyt kuitenkin olen taas alkanut uudelleen pähkäillä asian kanssa, kun alkoi kiinnostaa tuo Mam Eco. Hug-a-bubia olen miettinyt sen takia kun kesä on vastassa ja sen sanotaan olevan ohut ja viileä. Tiedä sit. Pitää varmaan ottaa tuo mies mietintöihin mukaan. Vaikka ei sieltä kai mitään kunnon vastausta tule. Lähinnä " ota se mikä susta tuntuu hyvältä, sama se sit mitä maksaa" . :)

-supukka-

Vierailija
25/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä taas mitä pitäs neuvolakäynnistä ajatella, mut laitanpa tähän tietoa..

Sf: 34cm (napapiiri 124cm)

verenpaine: 110/72

hemppari: 125

paino: -1kg/2vkoa :(

liikkeet: ++

syke: +

kunnon sykettä ei saatu kuulumaan, vauva liikku pois alta ja sit mulle iski heikko olo. Jäi vähän paha mieli vaikka kyl se tasanen jumpse sieltä erottui kuitenkin :)

painosta sain taas kuulla, painan siis 4kg!!! VÄHEMMÄN kuin ennen raskautta. Olen yhtä mahaa vaan, sf menee yläkäyrällä ja toi ympäryskin taitaa olla toukojen isoimpia.. Mua masentaa :( mut sitä varten ostin markkinoilta lakuja ja suolapähkinöitä.

Lapsiluvusta: taitaa olla tässä, vaikka madam mamman mukaan viel tyttö tulis 2008, mut taitaa ny erehtyä. Tietty se 3 ois haave, mut en tiedä kestänkö enää sektioita. Kun nyt jo pelottaa tää toinen.. Siitä toipuminen ym.

Kovasti odotan jo maanantaita, 9.13 lähtee juna kohti mikkeliä ja 10.00 on ultra aika.. Sano terkkarikin tänään, että jos jotain päivystysaikaan tapahtuu tai tulee huoli vauvasta ni suoraan mikkeliin, ei kannata omaan päivystykseen ees tarjota itteensä. No olihan tämä hyvä tietää, ei tuu turhaa mutkaa matkaan :)

ei ilmeisesti vielä ole uutisia ekoista vauvoista. Möhömahalle hirveesti tsemppausta sektioon! Perjantai on jo hurjan pian.

Martinakinko on jo lähtökuopissa?

Taidan ny kaivaa metukkapaketin kaapista ja mussuttaa sitä.

Rv 36 tasan! Ja päiväunityttö koht 3v

Vierailija
26/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri veikkasi (kun haluttiin tietää), pienen sukupuoleksi tyttöä!! Mä olen ihan ihmeissään, on mulla niin vahva olo pojasta ollu. Sanoi kuitenkin että tuossa ne häpyhuulet kyllä on, pojalla ois isommat vehkeet.. =) Mutta mä en usko, ennen ku nään.. =D

AngelEyes: mä en ainakaa tajunnu yhtää mitään, vaikka lääkäri ihan näytti että tuossa on häpyhuulet.. =) Se on tosiaan jo sen verran iso, että sitä on tosi hankala ittellä hahmottaa. Sydämen tunnistin siellä, kun se sykki, enpä paljon muuta.. =)

Vauvalla oli kaikki hyvin, painoksi arvioi 3kg. Esikoinenhan syntyi 38+0, niin meinas että samaa kokoluokkaa on. Sitten tosin tuumas että jos menee yliajalle niin voipi olla yli neljä kiloa.. Noh, saa nähä.. Mä en osaa kauheesti sitä kokoa pelätä, kuhan se yrittäs tulla oikeessa asennossa niin se ois tärkeintä (kun toi esikoinen tuli otsa edellä)..

Lantiota tunnusteli ihan normaalin kokoseksi.

Paikat oli pehmenny, mutta kiinni. Vauva ei ollu kiinittyny vielä. Sanoi että ei ainakaan lähipäivinä lähtö tuu. Minkä kyllä uskon, kun olossa ei mitään ihmeellistä..

Kävin sen ultran jälkeen pojan kans rattailla kaupassa, matkaa yhteensä joku 3-4 km. Mä olin kuolla ku pääsin kotiin.. =) Jotenki mua jännitti niin koko aamun tuo ultra ja sitten oli kauhee hiki siellä kävellessä. Kai joku ressi sitte purkautu, ja näytti ettei kotiin pääse.. No, nyt aijon makoilla illan sohvalla, pojalle tulee serkut kylään niin ei tarvi sen perään koko aikaa kattoa.. No, jos illalla kävis kokeilee sitä uutta Ooppelia kun ukko sen kotiin tuo.. =)

Osaako muuten kukaan oikeesti päivittää sitä meidän listaa? Kun mä en niistä väreistä tajua, ja varjokasta ei oo näkyny.. Sais sitten niitä syntyneitä vaikka siihen lisäillä..

tyttö ennusteesta ihan ihmeissään oleva miitu

Vierailija
27/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli väliaikatiedot, rv 34 tasan menossa:

sf-mitta 32

paino +592/vko, kaikenkaikkiaan tullut siis 12 kg suurinpiirtein

Hb 96(taas laskenut!)

vaavin sykkeet 130-140/min

Th teki nyt lähetteen synnytystapa-arvioon esikoisen sektion vuoksi, soittelevat siitä sitten mullepäin kuulema. Vaavi näytti olevat pää alaspäin, potki niin kauheasti ettei taas meinannu saada sydänääniä kunnolla. Ja yht´äkkiä sydän alkoi laukkaamaan hirveetä vauhtia, vaavi alkoi kunnolla riehua siellä:)

Ja LARU, mä kävin hakee kaupasta vaniljamunkit, täytyyhän tätä rajanylitystä tosiaan juhlia;)

Mitenköhän mä saisin ton pojan tuolta päikkäreiltä herätettyä, se on taas 3 tuntia jo nukkunut ja haluisin sen jo heräävän.. Ja tylsää kun tuolla ulkona vähän väliä sataa ja ei sada. Eihän sinnekään viiti mennä.

Vierailija
28/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukojen pino näyttää keräävän päivä päivältä enemmän pituutta, josko minäkin intoutuisin kantamaan korteni kekoon näin loppumetreillä.

Tosiaan uutisia ensimmäisistä toukovauvoista sopii jo odottaa. Möhömahallako on siis sectio edessä ja vauva sylissä jo ylihuomenna! Onnea ja tsemppiä!

Vaivojakin tuntuu kertyvän porukalle kun viikot kasvaa. Täällä myös on päivä mennyt tavattoman väsymyksen kourissa. Taitaa yrittää flunssa pukata päälle. Oon jo kahdet päiväunet ottanut ja vieläkin olo ihan tättärää.. pitäisi ehkä pistää kahvit tulemaan että jaksaa tästä lähteä vielä esittelemään mahaansa miehen serkuille.

Kantoliinoista on täällä ollut juttua. Mä tein itte kanga-tyyppisen liinan. Jossain sitä kangaa kehuttiin pikkuvauvoille sopivaksi ja helpoksi. Vähän epäilen jaksaisinko sellaisen pitkän liinan kanssa temppuilla. Tarkoitus on hankkia ergoreppu kunhan vauva vähän kasvaa. Repussa isäkin varmaan innostuu sitten pikkusta kantelemaan liinaa helpommin.

kokoarvioitakin on monelle annettu. Musta tuntuu että mä oon ainut jolle ei neuvolassa vauvan koosta oo mitään sanottu. Pari kertaa oon käyny yksityisellä ultrassa, eka 4d:ssä ja sitten pienen sf-mitan takia ja kummallakin kerralla on poika ollut ihan keskikäyrällä kokonsa puolesta vaikkakin pitkä ja hoikanpuoleinen kuulemma. Pitänee luottaa siihen että samaa rataa mennään vaikka ultrista on jo kuukausia.

Vika neuvolalääkäri oli mulle pettymys (muuton vuoksi muuttui neuvola ja ihana vanha lääkäri setä jäi taakse). TUtkimus oli tyyliin, sormet sisään - sormet ulos -kiinni on - kiitos ja hei. mä olin kuvitellut että jotenkin siellä katottas/kommentoitas vauvan ja lantion kokoa, mutta ei.

*no niin, nyt on kuppi kuumaa kädessä. josko lähtis ajatus lentämään*

nimiäkin on mietitty oikein toukotreffeillä asti. meillä nimikeskustelut on jätetty siihen että nähdään poika, kun ei näytä sopua syntyvän. kummankin mielestä ihan ok nimiä tuntuu muutama löytyvän, mutta ei mitään molempien suosikkia. Kauhean vaikeaa hommaa.

Miragelle voimia myrkytyksen kanssa! toivottavasti saat oireet lepäilemällä kuriin.

imetyspaidoista joku kyseli. Mä oon muutaman ostanut h&M:ltä. Sellasta toppi/rintsikka yhdistelmää mietin, mutta onkohan se hyvä. Joko oot Ida-Antonia testannut onko se liiviosio tarpeeksi tukeva?

Yhet liivit ostin valmiiks ja muutamat lisää käyn hakemassa sitten kun ollaan kotiin päästy.

Lapsiluvusta: meille on tulossa eka, ja kahdesta tai kolmesta on ollut puhetta. Mitä mies nyt välillä intoutuu puhumaan neljästä tai kuudestakin.. ja tuntuu haaveilevan kaksosista. Ei uskois samaksi hepuksi kun vielä noin vuos sitten kun vasta keskusteltiin pillerien pois jättämisestä. Kuitenkin tarkotus ois tää yks nyt ja sitten varmaan vähäksi aikaa töihin (kun ehdin niin vähän aikaa olla uudessa ja mielenkiintoisessa työssä) ja sitten pikkuveli tai sisko ehkä 4 vuoden erolla tähän ekaan. Ja jos enempi niin mielellään ne sitten pienellä välillä.

Synnytysvalmennusten myötä meinas alkaa synnytys pelottamaan ja vähintäänkin jännittämään. Nyt oon taas jo ehtinyt painaa asian vähän enemmän taka-alalle. Onkos täällä muuten paljon alkukuusta haikaranpesään suuntaavia? oltaskohan oltu samoissa valmennuksissa? Kyllä joku päivä tässä meinas iskee paniikki kun tajusin että tää tyyppi voi oikeesti syntyä koska vaan!

Pitäs varamaan pistää sairaalakassi valmiiks. Ja siitä puheenollen

Kotiutumisvaatteet: Mitä ihmettä sille pikkuihmiselle pitää ottaa mukaan.. Ilmoja ei tietty voi etukäteen tietää, mutta oletus siis on että toukokuun alkupuoliskolla syntyy.

Jos siis kotimatka taittuu autolla ja päällivaatteina on fleecehaalari, villapipo ja -tumput niin pitääkö alla olla potkarit ja housut, ja body ja villatakki esim. Apua, mä varmaan puen lapsoseni ihan hikipökkelöks ennen kun alan hiffata näitä asioita. Varmaan joku peite mukaan että jos nyt oikeen vihmoo niin saa vielä lisäsuojaa..

Kuinka monta vaatekerrosta vaikka tällassella 10 asteen ilmalla pitää olla? Kuitenkin ulkonaolo kun rajottuu muutamiin metreihin sairaalasta autolle ja autolta kotiin.

Muutenkin tuntuu että nyt kun synnytys lähenee niin tuntee ittensä vaan avuttomammaks ton vauvanhoidon suhteen. Pitäsköhän sitä vielä käydä ostamassa joku käyttöopas..

Jokos muilla kaverit ja isovanhemmat on kovin malttamattomia?

Mun äiti kyselee päivittäin että joko tuntuu että lähtö tulis.. Toisaalta hauskaa, mutta varmaan alkaa ärsyttämään sitten kun alkaa itsekkin olla jo ihan pistoksissa.

Nyt taidan hakea santsikupin ja alkaa oottelemaan miestä kotio.

i-p-o rv37+5

Vierailija
29/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille äippäloman alottaneille!

Nyt on tukka kunnossa. Tehtiin sellainen värjäys, ettei ihan äkkiä pitäisi juurikasvun alkaa häiritä, kun ei ole tietoa, koska seuraavan kerran pääsee.

MIRAGELLE voimia ja rohkeutta raskausmyrkytyksen kanssa!

SYNNYTYSPELKOPOLI: Meille ainakin tarjottiin hyvin aktiivisesti pääsyä pelkopolille, jos vähänkin siltä tuntuu. Tuntuvat ainakin TAYSissa ottavan asian ihan vakavasti: Sanoivat synnytysvalmennuksessa monta kertaa, että parempi tulla puhumaan kuin pähkäillä asioita yksinänsä.

JALKAPOHJASÄRYT: Juu, täältä löytyy! Aamuisin kävely on tosi ikävää aluksi mutta sitten pikkuhiljaa helpottuu. Nivelsäryt sen sijaan varpaista, nilkoista, sormista jne ovat ihan kellon ympäri seuranani.

Oli mulla paljonkin kommentoitavaa mutta nyt jotenkin kaikki unohtui, kun alkoi niin nukuttaa. Taidan pötkähtää hetkeksi ja palailla illalla.

Hyviä vointeja!

Jansku

Vierailija
30/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nimistä piti.. Kuten jo aiemmin kirjotin niin pojalle on kyllä nimi valmiina, ainakin hyvä ehdotus! Nyt sitten, jos tyttö tulee niin pihalla ollaan ku lumiukot.. =) Kun ei oo niitä yhtää mietitty. Sen vaan tiiän että Matilda on toinen nimi mun mummon mukaan.. =)

Mä en muista, olenko maininnu mutta mulla menee rakas ystävä naimisiin kesäkuun alusta. Se sitten nakitti mua tekemään pari levyä sinne. Kuuntelin tuossa sitten Agentsia Kääriäisen kera, ja itkuksi meni.. Mitenhän niistä häistä selviää niin, ettei koko aika mene itkuksi? Tietynlainen iskelmä saa minut meinaan aika herkälle tuulelle, ja ne kuuluu musta ihan ehottomasti häihin.. On ne niiiin ihania juhlia.. Huokailee..

No mutta, nyt loppu tämän akan pateilut! =)

m

Vierailija
31/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tulin vielä pateileen. Tylsää..mies ja koira nukkuvat, mulla yrittää vauva päästä oikeesta kyljestä ulos. Olo on ISO. Syötiin päivällinen ja tuntuu, ettei se laskeudu yhtään ja joku on tökänny imurin mun alapäähän, sellanen paineimu siellä tuntuu. Ja vali, vali...

Jos jotain positiivista: sain veroehdotuksen tänään ja palautusta tulossa ja vielä enemmän kuin aattelin. Saa tänä vuonna ostettua jotain sit lahjaksikin. Niin ja söin jäätelön, mikä oli tosi hyvää (Ingmannin totally black), mutta lisää tätä täysnäisyyden tuntua ja voih; nyt se ukko heräs ja meni tiskaan:)

Janskul: tosta pissaamisen vaikeudesta, mun täytyy ainakin jäädä oikeen pytylle varmistaan, että kaikki varmasti tuli kerralla ulos, ihme puserrusta nykyään:)

Olen kuunnellu koko päivän euroviisubiisejä ylen nettisivuilta. Siellä voi tehdä viisukonetestinkin. Mä valmistun siihen, etten välttämättä näe ko.kisoja (osuu muuten Jansku sun lasketulle päivälle se finaali),joten kattelen niitä kappaleita netissä. Ottokin puljailee tiettyjen biisien mukana=kamalien jostain syystä!

Nyt poistun pateilemasta takavasemmalle:)

Same old AE

Vierailija
32/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas tamperelaisille eilisistä syömingeistä ja juttuseurasta! Kivaa oli. Seuraavaa kertaa odotellessa... =)

Jaaha, taas siirty neuvola-aika. Jo toisen kerran tällä viikolla. Perjantaina pitäs mennä, saas nähdä kuinka käy. No ei voi mitään kun terkka on kerran kipee.

Jaksamisia kaikille!

pikahvi 36+2

Vierailija
33/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikka oisitte jo unhoittaneetkin minut, mut ehkä joku vielä muistaa....Niin mun yhteydenpidot silloin katkesivat, kun isäni sai infarktin ja oli useita viikkoja kriittisessä tilassa....kävin siis hänen luonaan joka päivä, kun ei tiennyt mitä tuleman pitää. Mutta saatiin, kun saatiin isä siihen kuntoon 7vk.n sairaalassa makoilun jälkeen, että pystyttiin Mehiläisessä tekemään isälle viikko sitten onnistuneesti pallolaajennus. Sitä ilman isän ennuste oli hyvin heikko. Nyt on viikossa isä toipunut hurjaa vauhtia ja minullakin alkaa siis liietä aikaa muuhunkin elämään!

Suuri kivi on siis tippunut harteilta ja arvatte varmaan, kuka on kuin naantalin aurinko. Mähän stressasin tuosta jutusta niin paljon, että jouduin 3,5vk sitten makoilemaan suppareiden estojen kanssa osastollekin....sitten onneksi tilanne pian tasoittui ja päästiin jo hyville viikoillekin. Eli syitä monia, miksi tätä mammaa ei ole näillä palstoilla näkyny.

Toukovauvoja ei ole tainnut vielä putkahtaa, vai onko??? Mulla oli tänään lääk.neuvola ja täällähän on tilanne se, että vauva voi tulla hetkenä minä hyvänsä. Pää on jo porautunut ihan tonne alas, kaulakanava lyhentynyt ja kohdunsuukin reilu 2cm auki. Paikat ovat joka suunnasta lekurin mukaan niin pehmeät. että lähtö voi koittaa siis ihan koska vaan. Painoarvio oli n3kiloa, eli ihan hyvä. Aamullahan multa tuli jo limatulppaakin jo siihen malliin, että ei kai tässä kauaa enään mene. Toissayönä meinattiin jo lähteäkin, kun supistuksia tuli siihen malliin.....mut just kun päätin lähteä pukemaan, niin supparit rauhoittuivat. Sen jälkeen niitä on ollut aika ahkerasti pitkin yötä ja päivää, että varpaisillaan ollaan koko ajan:)) Lääkäri kehoitti kyllä jo lähtemään heti, kun on vähääkään supparit säännöllisiä, kun mulla on syöksysynnytys takana.

No nyt jätän muillekin tilaa ja alan lukea kuulumisianne. Tsemppiä meille kaikille loppumetreille, pian ne nyytit ovat sylissämme:))

T. Lalla ja pallero rv37+6 jo tätä on odotettukin!!!

Vierailija
34/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon tekstiä;) ahkeria mammoja täälä....ite en niinkään tunne oloani ahkeraks tänään yhtään:( ollaan oltu pojan kans koko päivä menossa. aamusta lähettiin ajelemaan seinäjoelle ja sielä menikin koko päivä! tuli käytyä kaverin luona ja kaupoilla...äh puh on olo tällä hetkellä joka paikka aivan rikki!!maha painaa ja jalat kipeät! lisäks oon yöllä saanut oikean jalan/lonkan AIVAN paskaks:( kipeä ku mikäkin ja paheni vaan ton reissun myötä! huuoh tais jäädä viimeseks pitemmäks reissuks mun osalta tämä reissu...alkaa käydä voimat ihan lopuillaan.

JALKAPOHJASÄRYSTÄ;juu sitä on täälä!en tiedä johtuuko siitä et pientä ruvotusta on. jalat on pohkeesta alaspäin ihme tynnyrit ja kipeät...jalkapohjat aina iltaa koden niin arat ettei jaskas yhtään kävellä!on tää sellasta vaappumista aina iltasin et hui että!!

LAPSILUVUSTA;meille tulossa toinen ja kyllä nyt tuntuu siltä et ei pienellä ikäerolla enään kolmatta!!vaikka vannomatta paras,mut tää toinen raskaus on paljon raskaampi ollut jo puolivälistä lähtien...vaikkei mitään pahoinvointeja tms. oo ollu,mut mahan kasvu on jotenki paljon suurempaa ja se saa olon niin tukalaks! kyllä mä vielä lapsia haluan joskus lähempänä 3kymppiä vaikka;) madam mamma tosin ei mulle enää lapsia ennustanut,mutta eräs toinen " tietäjä" on mulle tyttöä luvannut kolmanneks:D neljää lasta oon miettinyt,jos vain saa mutta en ihan heti tähän perään ainakaan tällä hetkellä halua!!alkaa riittää tää raskaana oleminen ku ukon kans ollaan oltu yhessä pari vuotta ja minä raskaana joka vuos....hih huvittais tätä parisuhdetta pitää yllä vähän normaaliolotilassakin eikä vain ison mahan kans ja kiukkusena:(

Kyllä nyt jännittämistä riittää teidän synnyttämään häippässeiden kans!! tulkaahan kertomaan kun ehditte kuulumisia;) vaikka ei varmaan oo het ekana mielessä päästä nettiin ilmottelemaan vauvauutisia kun sen vauvan on kainaloon saanut=) on siinä niin paljon tohinaa kumminkin;) jännitys senkun tiivistyy mitä lähemmäs toukokuuta päästään ja sitte ainaki ku toukokuussa mennään;) hui että!

Mitähän vielä olitte jutellu....en muista yllätys yllätys sentään... taidan tästä yrittää raahautua suihkuun ennen salkkareita;) jos pääsis sitte ajoissa nukkumaan tai ainaki sänkyyn löhöömään....

toymama 34+4

Vierailija
35/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä onkin mennyt piiperon kanssa vähän paremmin. Johtunee siitä, että pakotin itseni viereiseen puistoon ja siellä vierähtikin reilu pari tuntia kun oli muitakin lapsia. Iltapäivä menikin ihan makoillessa kun vihloi ihan sinne ihteensä liiasta seisomisesta varmaan. Piiperokin nukku päikkärit tietty, että jaksaa yöllä taas hihhuloida.

Meidän lapset on tässä, en jaksas tällä kropalla yhtään raskautta. Ja mekin ollaan oltu yhdessä reilu neljä vuotta ja piipero tulee kesällä kolme. Eli mukava elää muutakin kuin vauva-aikaa yhdessä. Meillä on siis kakkonen ja iltatähti samassa paketissa, kätevää:)

Mulla on myös joku isomahasyndrooma ja laskettuun on kuitenkin vielä yli kuukausi! Kaikki on tosiaan kerääntynyt tuohon eteen ja kun syö niin iskee tukaluus. Turvotus on tänään taas ihan omaa luokkaansa ja väsy. Haahuilua ja tuijottelua täälläkin. Siinä vauvakirjassa olikin jotain itseensä käpertymisestä ja siitä, että puolisoiden pitäs huomioida entistä enemmän. No siihen on rajana taivas, tuntuu ettei mikään huomioiminen riitä tai sitten se on vääränlaista.

Hienoa lalla, että isäsi on parempaan päin. Tuli mieleen, että pitäsköhän soittaa äidille ja lopettaa viestihiljaisuus. Toisaalta jos sieltä taas tullee pelkkää peetä niin se on tässä tilanteessa vielä pahempi. Kurjaa vaan nää ns. riidat, joita kukaan ei oikeen osaa selvittää.

Semmosia vielä tässä illan suussa. Hyviä ja katkeamattomia unia kaikille! Ja onnea vauvan hakijoille ♥

Vierailija
36/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla sua unohdettu, vaan mietitty mites jakselet!

Hienoa, että isäsi toipui ja itsekin pääsit hyville viikoille vauvan kanssa. Kuullostaa tosiaankin siltä, että et enää kauaa kotona kärvistele:) Tuu sitten ilmoitteleen, kun vauva on kainalossa!

Almis

Vierailija
37/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla susta Lalla :) Mä olen täällä parikin kertaa huhuillut, kun osa vakkarikirjoittajista on kadonnut kokonaan... Osa on varmasti jo synnärillä.

Mukava kuulla, että isäsi on jo paremmassa kunnossa!!

Pianhan sullekkin vauva syntyy, ihanaa :)

Miragelle; Tsempit raskausmyrkytyksen kouriin!!

Lapsiluvusta; Nyt riittää nämä kaksi, ehkä muutamanvuoden päästä kolmas, jos ukon pää kestää enään yhtään raskautta...

Poikaahan tästäkin povattu, joten olisihan se tyttökin ihana saada!

Imetyspaidoista; Mulla on niitä tasan kaksi, hankin varmana muutaman topin kesää varten, mutta vasta kun nyytti on sylissä.

Turvonneet jalkapohjat vaivaavat täälläkin :(

Tänään kerhon jälkeen on ollut tosi jäytävää menkkamaistakipua sekä mahalla, että selässä, pääsisiköhän sitä jo synnyttämään??

Vauva ollut tosi aktiivinen tänään, onneksi!

Vaikka olisihan se ollut kiva käydä tarkastamassa kohdunsuun tilanne, viimeksi reilulle sormelle auki ja kanavaa n. 2 cm jäljellä. paikat pehmeät ja vauva todella alhalla...

Mä en taaskaan kirjoittanut mitään ylös, niin en taas muista mistä ollut puhetta...

OP, Käpy 37+1 ja " iivari" 1v7kk

Vierailija
38/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan väsyneenä ja ajattelin etten tänään edes jaksais kirjoitella kuulumisia mutta täällä sitä taas ollaan.

Tänään ollut aika säännöllisesti myös supisteluja koko päivän ja yöllä myös. Nyt vaan tarvitsee toivoa että vauva pysyy ylihuomiseen asti sisällä.

Sektioarpi on tullut todella kipeäksi varsinkin aina supistelujen yhteydessä.

Luin ohjeita mitä sairaalaa varten ei saa tehdä. Elikkä ei saisi valmiiksi ajella alapäätä tulehdusriskin minimoimiseksi mutta minäpä ajelin jo tänään koska muistikuvassa on kyllä hyvin edellinen kerta joilloin kätilö veteli karvoja sillä vauhdilla ennen hätäsektiota että verta valui pitkin jalkaa. (syynä oli se kun oli ajellut myös vanhan sektioarpeen muodostuneen keloidin irti.)

Kauhea jännitys päällä koko ajan. En tiedä miten voikin jännittää näin paljon. Onhan sektio kuitenkin perustoimenpide mitä tehdään jatkuvasti.Vaikea oikeasti kuvitella että ylihuomenna tähän aikaan pitelen omaa vauvaani sylissä vihdoin. (ainakin toivottavasti jos kaikkii menevät hyvin) Viikkoja olisi tuolloin täynnä ultran mukaan 38+1 ja kuukautisten mukaan 39+1.

Viikon 12 ultrassa lääkäri siis siirsi laskettua aikaa viikolla eteenpäin.

Supisteluja on ainakin ollut tarpeeksi niin luulisi että vauvan keuhkotkin olisivat saaneet kortisonia ja olisivat kunnolla kypsyneet ettei ongelmia tuolloin toivottavasti ilmaantuisi.

Tänään oli ekaa päivää hoitaja auttamassa kotona lasten kanssa joka myös on täällä että mieheni saa tulla mukaan sairaalaan ja olla sielläkin. Mitä ihmettä pitäisi ottaa mukaan vauvalle sairaalakassiin? Lähinnä siis kotiipaluuvaatteita ajattelin.

Muutenkin on vielä omakin sairaalakassi pakkaamatta.

Saa nähdä kuinka kauana tällä kertaa pitävät sairaalaassa.

Vaikka sektio jännittääkin toimeenpiteeni niin siltikin tulee ain vähän hölmistynyt olo sen jälkeen.

Viimekerrallakin minula oli leikkauksen jälkeen epiduraalikatetri selässä mikä annosteli kipuun lääkkeet suoraan selkään eli aluksi en edes tuntenut mitään kipuja pariin kolmeen päivään. Sen jälkeen vasta tulin vähän kipeämmäksi kun kipupumppu otettiin pois.

Nyt pitää lopettaa. Lapset huutavat.

möhömaha2006 37+6

Vierailija
39/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen häpyluun tietämillä sykkimistä, kuin pulssi mutta voimakkaampi. Tuntuu oudolta ja hiukan pelottavalta.Osaako joku kertoa,mitä se voisi olla?

Kiva, että pääsit takaisin Lalla, kaipailimmekin sinua! Ja hienoa, että isäsi voi paremmin!

Jansku

Vierailija
40/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almaeino, kyselit tosta sypeen pääsystä. Mulla se meni niin, että kun huoli raskauden etenemisestä tarpeeksi pitkälle helpotti, niin synnytys alkoi pyöriä mielessä. Sanoin neuvolassa, että mun pitäisi varmaan käydä se synnytys läpi sen tätin kanssa ja aloin itkemään. Täti totesi, että taitaa olla parempi, että menen Naikkarille käymään sen läpi kunnolla synnytyspelko-käynnillä.

Käynti selvensi monta asiaa. Koska omat mielikuvani synnytyksestä olivat aika hatarat, niin nyt sain ihan uutta tietoa. Synnytys on mennyt lyhyesti niin, että ensin olen auennut tosi nopeasti, sitten synnytys on pysähtynyt kokonaan. Parin tunnin kuluttua mulle laitettiin oksitosiini tippa, koska olin pysähtynyt täysin auenneeseen tilaan. Kohtu ei ilmeisesti tuntenut ponnistamisen tarvetta lasten pienuuden takia. Luultavasti pienistä kaksosista (molemmat noin 600g) johtuen olin reagoinut tippaan todella rajusti ja tunnin kuluttua lapset olivat syntyneet nopeasti. Kohtu on saattanut reagoida oksitosiiniin poikkeuksellisen kovasti sen takia, että vauvat ovat olleet niin pieniä ja toinen on ollut tulossa ja toinen ihan ylhäällä ja kohtu on yrittänyt saada molemmat ulos. Ilmeisesti kivut olivat siedettävät ennen tippaa, mutta sen jälkeen kivut olivat lamaannuttavat.

Syitä miksi jäin ilman kipulääkitystä oli todennäköisesti se, että kätilöllä oli liian kiire, koska ennenaikaisten synnytysten kipujen etenemistä ei tunneta kovin hyvin ja koska pienistä kaksosista johtuen oksitosiini laittoi kohdun supistelemaan hyvin voimakkaasti. Kätilö totesi tänään, että luultavasti kipuni sen tunnin aikana oksitosiinin laittamisesta synnytykseen ovat olleet todennäköisesti hyvin voimakkaat. Itselläni ei ollut synnytyksen etenemisestä mitään ajantajua, mutta muistelin itsekin, että juuri sen tipan jälkeen kivut olivat pahimmat.

Nyt sairaalalla on tiedossa toivomukseni tämän tulevan synnytyksen kohdalle. Toiveeni olivat: aktiivinen kipulääkityksen tarjoaminen, tieto siitä, että saatan lamaantua kivusta eli hiljaisuus ei välttämättä ole hyvä asia ja se, että jos istukka jää taas kiinni (riski on täysiaikaisessa raskaudessa huomattavasti pienempi) sitä ei yritetä liian kovin ottein tai liian pitkään irroittaa ilman nukutusta.

Eli todella jäi hyvä mieli, kun monta asiaa selvisi ja tuli tunne, että täysiaikainen synnytys voi mennä ihan erilailla. Kätilö totesi vaan, että synnytykseni on edennyt aika nopeasti ja kun hän vielä kuuli, että äitini on syöksysynnyttäjä, hän neuvoi, että ajoissa pitää lähteä tulemaan sairaalaan. Hän myös epäili, että tuskin menee ainakaan yliaikaiseksi edelliskerrasta johtuen. Tosin ei se mahdotonta ole.

Mulla on eilisestä lähtien ollut sellaista jännää kirvelyä kohdunsuulla. Mainitsin siitä kätilölle. Koska aikaa oli, hän laittio minut käyrälle. Vauveli oli aika vaisu ja supistuksia tuli tasaiseen tahtiin. Ohjeistus oli mennä sype- käynniltä suoraan päivystykseen. Menin sinne ja siellä sitten uudelleen käyrään tunniksi. Vauva virkosi mehusta, mutta suppareita tuli tasaisesti. Niitä saa jo tullakin, mutta mun taustan takia lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen. Odottelin lääkärille pääsyä 1,5 tuntia. Kaikki oli hyvin, ihanaa. Kohdunsuu ei ollut auennut viime kerrasta (3viikkoa sitten) nipistelyistä huolimatta.

Sain nähdä myös vauvan ja tosiaan kuvaa oli tällä kertaa vaikeampi seurata, koska vauva oli niin iso. Ja esimerkiksi pää oli jo niin alhaalla, ettei se näkynyt masun päältä ultrattaessa kokonaan. Mutta AngelEyeskö se kyseli sukupuolesta. Lääkäri kysyi tiesimmekö jo sukupuolen ja kun kerroin, että yhden veikkauksen olin jo saanut pojasta, niin lääkäri totesi, että nyt se ei voi enää jäädä arvaukseksi, kun oli niin ilmiselvää. Eli ihan selvä pippelihän siellä oli. Sen näin itsekin selvästi :)

Käynnin jälkeen olin ihan kuollut. Kello oli jo 17 ja olin syönyt viimeksi aamupalan klo 9 aamulla. Soitin miehen hakemaan ja aloin itkemään puhelimeen, vaikka kaikki oli hyvin. Olin vaan niin rätti ja päivä oli ollut henkisesti aika rankka.

Minnis munkin oli tarkoitus hakea tänään jotain herkkua merkkipäivän kunniaksi, mutta lopulta väsyneenä halusin vaan kotiin syömään. Onneksi pojalla oli tänään tarhassa pullien leipomispäivä ja sieltä poitsu sai ostaa pullaa kotiin mukaan. Hyvää oli :)

Mä olen nyt ollut ihan hassu sen sitterin kanssa. Olen netistä seurannut, että missä se paketti menee. Tuleekohan se jo huomenna :)

Laru rv 34+0