Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän aikaisemmin pinoa ei voi perustaa :). Olen ollut vähän hiljokseen täällä ruudun toisella puolen. Jonkinlainen hiljaisuus valtaa alaa minussa. En tiedä saanko lapsen ensiviikolla vai seuraavalla.. vai..olen jotenkin alkanut vaan hiljentymään tulevaan. Ei täällä mikään uskonto jyrää, tuntuu vaan, että synnytys on jo lähellä ja näitä viimeisiä aikoja pitäisi osata arvostaa ja käyttää sen mukaan. Tosi usein tapaan itseni istumasta jostain päin huushollia tuijottamassa tyhjää, miettimässä tätä kaikkea. En oikein meinaa ymmärtää tätä raskausaikaani. Kaikenlaista on ollut mutta tässä sitä ollaan ja kaiketi tervettä lasta odotetaan. Aivan kuin olisi alkanut taas jokin uusi vaihe raskaudessa.

Maanantaina on synnytystapa arvio ja se mietityttää aika paljon. Sektio vai alatiesynnytys, ensi vai seuraavalla viikolla vai vasta myöhemmin..tuskin ehtii luonnollisesti putkahtaa. Mitä olen mieltä mistäkin ..miten paljon vauva on kasvanut..onhan istukka kunnossa.

Nyt kaikki tarvittava on hankittu, vain apteekkissa pitäisi käydä. Sisko kehotti varaamaan särkylääkettä itselle ja vauvalle. Voiteet ja muut ihonhoito tarvikkeet jää aika minimiin minulla. bepanthene, perusvoide taitavat olla ne ainoat näin aluksi. On harsot, raapimistumput, kynsisakset... noh..nännivoide puuttuu ja siteet pitäisi muistaa.. muuten on kaikki.

Sokerihommat ei suju..nyt tulee liian korkeita arvoja koska parina päivänä olen syönyt hivenen runsaammin. Senkin huomasin, ettemme ole emunaisen kanssa ainoat joilla sokerit heittelee..sitä tapahtuu muillekkin ja ne on yhtä ihmeessä kuin mekin. Melkoista säätämistä tämä on. Noh..tepsuttelen eteenpäin.

ring ring..hei tietäsittekö te psygologia tai jotain jolle voisin..niin se emäntä taas sekottaa mun päätä.. mä oon alkanu tuijottaa sitä nukahtamispisteeseen asti ..emmä myöskään voi olla siitä metriä etäämpänä..mua pelottaa, että se isännän sekottanut tauti alkaa hiipimään muhun..ei kait se oo se möykky sen keskivartalossa ..eihän...eihän...

Vierailija
2/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä herätty taas kuuden maissa, pieni-mies ottanut tavakseen herätä siinä puol kuuden-puol seittemän aikaan...haukotus...valoisat aamut kai sen tekee. Sisko herää tietysti samoihin aikoihin veljen ääniin ja niin on koko jengi ylhäällä ;) noh, lapset tykkäävät kun ehtivät nähdä isin aamulla ennen töihin lähtöä ja vilkuttaa isille ikkunasta :)

Flunssaa edelleen, tyttö etenkin tosi köhänen, ei taideta tänäänkään päästä ulos...höh! Ulkona paistaa aurinko niin kauniisti, iltapäivälle taisi luvata jo sadekuuroja..

MURMELI30:lle nännivoiteesta sen verran että itse tykkäsin bepanthenin olevan jopa parempaa kuin varsinainen nännivoide lansinoh. Eli välttämättä et sitä tarvitse erikseen. Mulla oli esikoisesta alku imetys tosi tosi vaikeeta ja tissit aivan rikki ja kipeinä useamman viikon. Oli molempia voiteita ja bepanhen korjasi mielestäni nopeammin ihoa, kun lansinoh lähinnä suojasi. Ja bepantheniahan saa käyttää myös aivan huoletta, ei tarvitse myöskään huuhdella pois.

REEMIKSELLE: joo infoilen tuosta Mam Ecosta kunhan saan sen, tosin käyttökokemusta kertyy vasta vauvan synnyttyä. Tai voishan liinaa kokeilla meidän pojalla, mutta tän mahan kanssa...miten? ;) Tuolla " vaatteet&tarvikkeet" palstalla joku kehui tuota liinaa, että vasta syntyneelle aivan ehdoton hankinta, koska liinassa yhdistyy trikoisen helppous ja kudotun jämäkkyys, eli menee niin kauan kuin liinaa tarvitsee. Perustrikoinen kun ei kovin painavalla lapsella enää toimi vaan on siirryttävä kudottuun... toivottavasti on kehujensa arvoinen :)

MIRAGELLE lepoa lepoa lepoa...mukavaa kuitenkin että saat olla kotona, nyt vaan iisisti siellä...sohvaa, sänkyä ja köllöttelyä mars :)

Tölökkiköhän se puhui IMETYSPAIDOISTA...? Oletteko muuten hommailleet imetysvaatteita? Mulla ei aiempien kanssa oel ollut vaan ihan peruspaidoilla taaplannu, paitaa vaan ylös ja sillei. Nyt oon kuitenkin halunnut panostaa vähän itteeni kun alkukesän vauva tulee ja imetettyäkin tulee sitten varmaan ihan missä sattuu ;) Mulla hommattuna yks boobin ja missy momin imetyspaita sekä se babyidean markkinoita toppi missä imetysliivit samassa...glamour momkohan sen nimi oli..? onko jollakin kokemusta noista onko hyviä? Haluisin vielä ainakin toisen topin ja jonkun kivan imetysmekon jota vois käyttää kesäjuhlissa, mutta myös tavallisemmassa menossa. Onko kellään hyviä vinkkejä esim nettishoppeihin mistä löytyisi..jotain googletin, mutta ei oikein löytynyt mielusia mekkoja..hinnatkin aika hyviä, joten täytyis olla jo tosi mieluinen!

CHARME. Ite odotan kanssa kolmatta ja täytyy myöntää että tää loppuraskaus on ollut paljon rankempi kuin edelliset. Toissa kesänäkin kun odotin pahimmilla helteillä meidän keskimmäistä, niin voinnissa ei ollut oikeestaan mitään. Tyytyväisenä istuin ison mahani kanssa auringossa ja touhuilin " normaaliin" tapaan, ilman mitään suurempia vaivoja (kai loppuajasta nyt aina jotain on jo mahattomaan eloon verrattuna ;) )

Mutta nyt olen ihan puhki, tuntuu että fyysisesti ei jaksa, jalat väsyy ja painaa tonnin, yöt on vaikeita kun hyvää asentoa ei löydy, kolottaa, kääntymiset sattuu, haaroista vihloo jne...olen ajatellut että olisiko syynä se että tämä kuitenkinkolmas raskaus aika pienen ajan sisällä. Esikoinen vasta 3,5v.

Nyt tulee kyllä meidän lapsen " tekoon" (joo, tiedän, ei niitä lapsia tehdä :) ) tauko, pakko saada ittensä kuntoon tämän raskauden jälkeen. Ei mulla raskauksista ylim kiloja tai muuta ole jäänyt, mutta varmaan lantionpohjan lihakset alkaa olla aika heikossa jamassa kun ei edellisestä ehdi kunnolla toipua kun jo seuraava ilmoittaa tulostaan.

Oletteko muuten miettineet teidän perheiden lapsilukua ? täällähän on sekä ensimmäistään, toistaan kuin jo useampaa odottavaa...

Onko teillä selkeä visio siitä minkä kokoinen perhe teille tulee, jos vain kaikki menee hyvin ja onnistuu, vai onko kaikki vielä auki ja katsotaan sitten linjalla..? Meillä tämä tosiaan kolmas lapsi pienillä ikäeroilla. Mies sitä mieltä että meidän lapset nyt tässä (ainakin jollei lottovoittoa saada ;) raha aika olennainen seikka kuitenkin). Itse sitä mieltä, että lapset tällä erää tässä, kolme pientä riittää kyllä, mutta en halua vielä ajatella että ne on tässä ja piste. Jos joskus sitten vielä iltatähteä kun nämä lähtee kouluun tms.. voihan olla ettei sitten enää haluakkaan, mutta ajatuksen tasolla haluan ainakin pitää tuosta vielä kiinni :)

Tulihan taas tarinaa aamutuimaan, jatkan teen hörppimistä kurkkukipuuni.

Supistus ja kolotusvapaata päivää kaikille ja onnea mahdollisille synnyttäjille!!

Ida-Antonia 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök tuolla on satanut yöllä.. toivottavasti ei nyt ala sataa. Eilen kun mentiin perhekerhoon pyörällä niin kesken kaiken alko sataa ihan kaatamalla!

nännivoiteesta: mä en esikoisen kanssa tarvinnu sen kummempia voiteita vaikka aluksi nännit oli rikki, jääkaapista vaan sitruunan mehua nännin päälle kuivumaan tai sitten tilkka tissimaitoa. Ne oli mun mielestä parhaita.

Ääks en nyt keksi muuta kummempaa, paitsi et tänään menee poks 34 rv rikki! jee

t:minnis80

Vierailija
4/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi valmiiksi kotiin, meillä ainakin Tayssista sai mukaan lääkepurkillisen voidetta kotiin viemisiksi. Tuo rasvahan on todella riittoisaa ( ei tarvitse huuhdella pois ) ja kallista, maksaa melkein 8 euroa pieni tuubi...

Ja tosiaan tuo bebanthen ajaa saman asian :)

Ja kaunis kiitos taas Tamperelaisille hyvästä seurasta!! Arvatkaa onko tänään supistellut, jep ! :)

Nyt aamupalalle ja sitten perhekerhoa kohti.

OP, Käpy 37+1 ja " Iivari" 1v7kk

p.s Sussuuuu huhuu??

Vierailija
5/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelille tiedoksi, että täälläkin haahuillaan ja tuijotellaan seiniin. Hankala keskittyä mihinkään, vaikka mulla ei pitäis niin uus juttu tämä enää olla (kolmas lapsi). Kuitenkin iso muutos taas tulossa, ja tuntuu, ettei oikein tiedä, miten siihen valmistautuis. Nyt lapset ovat vielä hoidossa, joten olen nauttinut täysillä yksinolosta (vaikka pitäisi siis jotain tehdäkin... mutta tää oma pohdiskelu tuntuu nyt tärkeämmältä).

LAPSILUVUSTA jne: Mulle on tulossa kolmas, ja ainakin yksi olisi vielä ihana saada. Meilläkin esikko on muuten kohta 3,5v, joten aika samaan tapaan taplataan, Charme! Oon kokenu samalla tavalla, että jokainen raskaus on ollut toista rankempi. Paitsi tokasta loppuviikot olivat kyllä pahemmat kuin nyt, mutta ekan ja tokan väli oli lyhyempi (1v3kk) kuin nyt tokan ja kolmannen (2v2kk). Paikat oli varmasti silloin huonommassa kunnossa. Nyt on sovittu, että kolmannen ja neljännen välissä käyn töissä (valmistun siis lähiviikkoina!), jotta pääsemme muuttamaan tästä kolmiosta pois isompaan. Sitten onkin optio taas auki:)

NIMESTÄ: Onko jo päätettynä? Meillä ei, ja meinaa tulla paniikki, kun ei oikein mitään sopivaa keksitä.

+ kaikkea ihanaa jääkaapissa

+ yksin kotona

+ viikko vaihtuu

OM rv 35+0

Vierailija
6/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida-Antoniallahan se esikko oli 3,5v. Joo...

Vierailija
7/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelille kiitos, että otit aikaisen aloituksen! Vaikka meillä yö meni taas niin vauhdikkaissa merkeissä, että nukuttiinkohan olleenkaan? Pissalla piti tietty rampata, ja lisäksi piipero sai parit hepulit. Yöllä piti ettiä kyniä ja paperia ja pikkareita hirveen huudon ja kiljumisen kanssa. Eikä uni tietty heti tule kun rauha laskeutuu. Herättiin kasilta ja oli mies ainakin selvinnyt hommilleen. Piipero papattaa ihan kun ei ois yöllä valvonukkaan. Mistä tuo hullu lapsi saa kaiken energiansa?

Mulla oli viimeksi käytössä lansinoh- voide ja toimi ihan hyvin. Jouduin käyttämään myös rintakumia pari viikkoa, ei vaikuttanut vauvan syömiseen, koska ei pulloa huolinut ollenkaan. Lisäksi hyvä vanha keino rintojen kuumotukseen oli jääkaappikylmät kaalinlehdet.

En aio ostaa imetyspaitoja erikseen, koska haluan jo siirtyä normaaliin vaatetukseen sikäli kuin se on koon puolesta mahdollista.

Kaikenlaista pientä ois vielä hommattava, mutta niitä ehtii...

( o ) Kävi illalla ihan mahdoton metakka, kun jäin pariksi tunniksi yksin. Juu ihan mut jätettiin :) heh ajoin miehen piiperon kanssa kauppaan ja mummolaan. Ja närästi monta tuntia, ilmanko ei tee enää oikeen mitään ieli syödä. Ihme vaiva taas tänä aamuna kun saa käydä pissalla tippa kerrallaan.

Nyt raahauduttava ulos tuholaisen kanssa, valitsen pienemmän pahan - toivottavasti.

rv 34+5

Vierailija
8/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina: jokohan on vauva syntynyt?

Sussu on kai joutunu jäämään vähän pidemmäks aikaa laitokselle, kun ei ole vieläkään kuulunu?

HeidiS23: meidän ukko se kans päivystelee L&T.llä.. =) Nytkin, kun meillä vapaa viikonloppu, niin töissä on. Mutta tää paikka on niin pieni että ei sillä paljon puhelin soi.. Aamukierto vaan pitää pikasesti tehä...

Mirage: toivottavasti ei enää tule noita oireita! Niin ja onnea tytöstä!! =)

Jansku: mullakin välillä tuntuu vessassa, että pissa ei tuu kaikki pois.. Silti sitä sitten lorahtelee housuun, ku ei tarvis.. =/

Imetyspaitoja en ole hankkinut, miettinyt kyllä että pistäkö.. Just sen takia kun on kesä, ja tulee liikuttua enemmän..

Lapsiluvusta: meille tämä on toinen ja varmasti nyt vähäks aikaa ainakin riittää.. =) Iltatähden voisin ehkä joskus tehä, mutta ei ainakaan kymmeneen vuoteen... =) Katotaan sit..

Kantoliinasta kysymys vielä.. Kuinka siinä vauva hikoaa? Jos on taas yhtä lämmin kesä tulossa, niin sitä mietin. Onko se sit mukava kuitenkaa kummallekaan? Kokemuksia?

Nyt pitää lähtee laittautuu sinne ultraan, palaan sitten kertomaan kuulumiset sieltä..

+ ultra

+ tänään mies käy uudemman auton ostaan, jossa on ILMASTOINTI!=)

miitu rv 37+3

Vierailija
9/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä siis mies reissussa ja taas viimeyö tyttöjen kanssa samassa sängyssä nukuttiin :) En jaksanut kävellä huoneitten väliä, niin pyysin tyttöjä tulemaan viekkuun... Ei tarvinnu kauaa houkutella! Esikoinen nukkuisikin vaikka kokoajan vieressä, mut pienempi ei oikein oo asiasta innostunut ja palasikin itse aamuyöstä omaan sänkyynsä.

Ida-Antonialle: minulla on hug-a-bub ja juuri sen takia mietin tuon MAMecon ostoa, kun voisi sitten samalla liinalla kantaa kahta nuorempaa tarpeen mukaan! Huggikseni on jo aika epäkäytännöllinen 11kg painavalle taaperolle, mut äärettömän hyvä pikkuvauvalle juuri pehmeytensä vuoksi. Mut katsellaan...

LAPSILUVUSTA: meille siis tulossa kolmas. Esikoinen nyt 3v5kk ja keskimmäinen 1v7kk. Mikä hassuinta, et tää raskaus on ollut kaikista " helpoin" . Eli siinä mielessä vois vaikka lisää harkita =D Kolmannesta siirtyminen neljänteen vaan vaatisi pakolla isomman asunnon ja autoon muutoksia, nykyiseen voi lisätä kaksi penkkiä taakse... Mut mitään ei oo puhuttu, eikä suunniteltu.

Nimistä: meillä pojalle yksi nimi valmiina, olisi annettu jo edellisille, jos olisi " tarvinnu" . Tytölle vielä kolme vaihtoehtoa ja päätetään sit, kun tulokas nähdään, et miltä niistä näyttää!

reemis 38 tasan ja tytöt 11/03 09/05

Vierailija
10/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina tais sitten jäädä sinne sairaalaan, kun ei täällä kuulu mitään?

Lapsiluvusta: Meille tämä on nyt toinen, jos ei meidän " enkeli" -poikaa lasketa mukaan. Aiemmin ajattelin, että haluaisin varmaan kolme lasta. Sitten jossain vaiheessa, kun seurailin noita tuttava perheitä, aloin empimään, että jos vielä toisen jälkeen jaksan ja tämä raskaus menee kunnialla, niin sitten haluan kolmannen. Mutta olen ajatellut, että sitten ikäero ei saa venyä näin pitkäksi kun nyt esikoisen ja tämän tulokkaan välillä eli 5 vuotta. Nyt kuitenkin kun olen ollut sairaslomalla ja joutunut ottamaan rauhallisesti puolet raskausajasta, niin mieleen on juolahtanut, että varmaan ainut keino yrittää kolmatta olisi taas antaa ikäeron kasvaa sellaiseksi, että tämä tulokas olisi jo mahdollisimman omatoiminen. Jaksankohan sitten enää aloittaa kolmatta kertaa vaippavaihetta yms. jos on jo kaksi isompaa. Mies on aina sanonut, että kaksi, mutta välillä leppyi kolmanteenkin halutessani. Nyt kuitenkin sanoi yksi päivä jotain, että tämä jää viimeiseksi. Ilmeisesti ei kestä enää tätä raskausaikaa ;)

( . ) Olen tänään menossa sinne Naikkarille sype-käynnille (synnytyspelko). Saa nähdä mitä siellä tapahtuu. Kovat odotukset mulla ainakin on. Eilisestä lähtien on aika paljon kirvellyt ja nipistellyt emättimessä, aika makeestikin jos vauva pökkii päällä alas. Ajattelin tästä kysyä sen kätilön mielipidettä, koska viime synnytyksen alkaessa se oli ainut oire kivuttomien suppareiden lisäksi ja ultrassa olinkin sitten jo 4cm auki. Ja koska lupasin sille lääkärille viime käynnillä, että tulen tosi herkästi, jos on mitään oireita.

Palailen illemmalla, hyvät päivän jatkot kaikille.

Laru rv 34+0, jee nyt on ne maagiset 34-viikkoa!

ps. Minnis, tänään on varmaan hyvä syy herkutella, kun päästiin vihdoin näin pitkälle, eikös olekin?

Vierailija
11/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kiva viikko,kun joka päivä on jotain ohjelmaa.Tänään pääsen tukkalääkäriin.

Kävimme eilen useamman kilometrin kävelylenkillä. Olin aluksi täynnä energiaa ja jalka nousi kepeästi. Sitten päädyimme suht kauas kotoa, keskelle metsäistä omakotitaloaluetta, josta ei kulje julkisia. Ja sitten pamahti tietysti supparit päälle. Mies jo ehdotti, että soitetaan taksi mutta jääräpäänä en voinut antaa periksi ja 1,5 tuntia meni kotimatkaan.

Illalla, kun käytiin vielä Mansemammojen kanssa herkuttelemassa, uni kyllä maittoi! Paria pissataukoa lukuunottamatta yö meni rauhallisesti. Näin unta vauvasta...ihanaa.

TAMPERELAISILLE kiitos taas seurasta! Ruoka ja seura oli oikein hyvää. Antaas katsoa, onko seuraavat treffit sitten vaunujen kokoontumisajot!

MURMELI: Hienoa, että osaat pysähtyä ja ottaa hetkiä ja rauhaa itsellesi. Olen varma, että se tekee hyvää, koska pian ei enää ole aikaa sellaiseen. Tämä on ainutkertaista aikaa elämässämme, joten on tärkeää välillä pysähtyä ja katsoa ympärilleen oikein tarkasti. Mulla on samankaltaisia hetkiä usein iltaisin, kun mies on keikoilla. Istun makuuhuoneessa sängyn reunalla ennen nukkumaanmenoa ja annan ajatuksien vaeltaa. Siinä ehtii miettiä mennyttä, nykyistä ja tulevaa. Ikäänkuin tekisi jonkinlaista välitilinpäätöstä: elämä ennen tätä lasta on päättymässä ja uusi aikakausi alkamassa.

IDA-ANTONIA: Lapsiluvusta kyselit. Meillä mies on kovasti puhunut useammasta lapsesta mutta itse en tiedä. Katsotaan nyt tämä ensimmäinen ensin. Kai sen aika näyttää..

NIMET tuntuvat olevan varsin polttava puheenaihe, niistä pulistiin eilen tamperelaisten treffeilläkin. Meillä on sekä tytölle että pojalle nimi valmiina mutta voihan se vielä muuttua. Voihan olla, että lapsi tuo nimensä mukanaan. Toivottavasti en saa Vihtorin, Jorman tai Hillevin näköistä vauvaa, hih!

Nyt pitää lähteä liikkeelle. Nähdään illemmalla!

Jansku 36+4

Vierailija
12/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä noista voiteista, Kiitos! Ois viä yks asia imetykseen eli onko muilla matalat nännit ja miten on siinä tapaukses imetys onnistunut?

lapsiluku: Meille tulos km:en jälkeen eka lapsi. Mies haluis 3-4 lasta. Mä ajattelin aikasemmin, että 2-3, mutta nyt tuntuu jo tuo 2:kin riittävältä, kun tää raskausaika on ollu niin rankkaa. Mieskin on jo luopunut suurperheajatuksista, kun sillekin on ollu kova paikka, kun olen oksennellu. Siis suoraan sanottuna hirvittää ne tulevat raskaudet ja ikääkin kertyy, että ei vois kovin montaa vuotta miettiä...saa siis nähdä miten se tulavaisuus menee ja montako lasta meille siunaantuu.

Kurkkukipu on vähä paree kuin eilen. Miehellä taas pahentunut viime yönä, mutta se ei oikeastaan ihmetytä, kun on pari yötä tehny kouluhommia niin, että nukkuu sit vaan muutaman tunnin. Mikä tarkottaa, että mäkin nukun huonosti. Pitää sit ottaa päikkärit.

Jos sitä raahautuis pihalle raittiiseen ilmaan....

Huuheli 35+4

Vierailija
13/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset katkeilee, illalla tuli kamalia pelkotiloja.. mulla oli olo että oon hirveän iso..siis se olo oli sellanen epätodellinen, ihanku suussa olisi iso ranskanleipä poikittain.. ja sitten kun sulki silmänsä niin näin itteni siinä sairaalasängyssä ja siinä oli joku tumma hahmo vieressä.. tuumasin ihan itkuun pillahtaa.. paineet oli sitä 160/98 pintaa lääkkeestä huolimatta.. lopulta tuli uni kun mies otti kainaloon..

En tiedä johtuuko tästä myrkytyksestä vai mistä.. olihan Murmelilla ja muillakin sellasta kummallista tuijottelua.. itekkin äsken töllötin varmaan 10 min seinään, ennenkuin tajusin sitä itekkään..

Varmaan ihan hyvä että mulla on yhdeltä nyt se psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen:) Vaikka sillain tuntuu turhalta mennä kun omasta mielestä olo on ollut parempi henkiseltä kantilta.. eikä mun oo tarvinu ressata sitä ulosmenoakaan enää, kun ei herunut siihen lääkäriltä lupaakaan.. Mies hemmottelee mut pilalle täällä.. Oli muuten hauska eilen seurata kun mies pesi meidän koiraa.. molemmat oli litimärkiä:) Saatikka sitten se föönäysprojekti;) Mä trimmasin kuitenkin istualtaan..koirasta tuli ruma ja ite olin ihan hiessä..

lapsiluvusta: ite ehkä haaveilisin kolmesta..mies puhuu kahdesta.. saa nähdä mitä tuleman pitää.. ollaan tässä niin nuoria vielä kuitenkin. Toivomus olisi saada ensin tämä elossa maailmaan..

Eilen supisti muutaman kerran kipeästi..ehdin jo säikähtää..loppui sitten nopeasti kuitenkin..

Ei..pakko on mennä pötkölleen..tekee vähän pahaakin..

palaillaan..

Mirage 36+5

Vierailija
14/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa vieläkin, vaikka synkempää on luvattu.

En taida jaksaa ulos, kun kroppa on jossain ihme käymistilassa: eilisestä lähtien oon istunut pytyllä niin, että koko peppu haavoilla (sori, eritekeskustelua). Heräsin kolmen maissa supisteluihin, mut ei ne onneks siitä yltynyt, kun olin jossain vaiheessa nukahtanut. Kait mä siinä jonkin verran ähisin, kun mies taputteli mua vielä kuuden maissa. Aamu meni kuumassa suihkussa menkkakipuja kärvistellen ja lopuksi tuli vielä oksennus. Piti vaihtaa lakanat ja pestä pyykkiä, mutta taidan lykätä huomiseen.

Miragelle lepoiluterveisiä!

Laru, tuu kertoon sitten millasta se sype-käynti oli ja lievensikö huolia? Onko teille muille aktiivisesti tarjottu mahdollisuutta puhua synnytyspeloista ym.? Mulle ei oo missään vaiheessa mainittu tai kysytty mitä asiasta ajattelen. Ainakin täällä tuntuu jäävän sitten äidin oman aktiivisuuden varaan.

Lapsiluvusta. Mulla on itellä kaks sisarrusta ja mies on ainokainen, joten kummallakin olis toiveena enemmän kuin yksi. Tää eka raskaus on kyllä yllättänyt rankkuudellaan. Esim. ne alkuraskauden pahoinvoinnit ja sairaalassa tiputuksessa olot. Niitä en haluais ihan heti kokea. Ensin ajattelin, että ois kiva pienellä ikäerolla saada kaks, mutta nyt ollaan puheltu, että esikoisen pitäis olla aika omatoiminen, jos toka odotus olis yhtään samanlainen kuin tämä eka. Eli ainakin kahdesta haaveillaan, mutta tää yksikin on jo lahja, joten saa nähä miten tulevaisuudessa käy. Madam mammahan näki korteistaan mulle vielä tulevan tytön v. 2013. Siinähän sitä ikäeroakin ois:)

Onko muilla jalkapohjat kipeinä? Mulla oireilee toi vas.jalka siitä kaaren kohdalta. Johtuu varmaan vaappuvasta tyylistä kävellä.

Huomenna pitäis tulla kaveri kyläileen Jyväskylästä. Tulee Turkuun jonkun konferenssin takia ja on onneks hotellissa yötä. En jaksais olla emäntänä ihan koko yötä.

Martinalle tais nyt koittaa synnytyshetki? Innolla odotan vauvakuulumisia ainakin Sussulta, Vernerimaijalta ja tais möhömahallekin pian tapahtua?

Nyt lounastamaan eilisiä päivällisjämiä ja jälkkäriks hedelmäsalaattia, jossa paljon, paljon ananasta, kun oon niin halvatun turvonnut!

AE 35+4

Vierailija
15/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan nukuttua taas huonosti...kolme vessa reissua ja kamalat alakerran vihlonnat supistuksineen.

Tänään alkoi äitiysloma=) Olen ollut kyllä jo pidempään sairaslomalla että ei sinäänsä muutosta mihinkään suuntaan.

Nyt huomaa jos aamulla ja päivällä käy kaupoilla tai kävelee pidempää matkaa niin illalla ei voi enää edes sohvalta nousta itekseen ku sattuu niin pirusti...oliskohan nämä niitä unohdettuja liitoskipuja..

Miragella raskausmyrkytys,ei kiva.

Mulla oli myös ensimmäisen kanssa ja se ikuinen päänsärky oli niin kamala että tuntui et olis kuolemassa.

Olinkin sitten sairaalassa n. viimeiset 2 viikkoa ja kun pääsin vihdoinkin käymään kotona niin lähdettiinkin takasin parin tunnin päästä synnyttämään.

(Silloin sieltä lähtiessä hoitaja kehotti mennä kotiin sänkypuuhiin...heh..sanoi että se olis hyvä keino päästä näistä vaivoista.Minä en tosin kerennyt kuin kotiin kääntymään että se siitä sitten meidän kohdalla.)

Mitään en ole vielä laittanut vauvalle valmiiksi..ehkä olis jo aika aloittaa jostakin. Jotenkin ensimmäisenkin kanssa olin niin varovainen etten osannut ajatella koko vauvaa meidän kotiin ennen kuin se oli siinä käsivarsilla.

Höm 34+5 ja 4v

Vierailija
16/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas pistäytymään.. :) Pakko päästä kohta pitkälleen, meni viime yö taas ihan pipariks. Poju tuli kipeeks ja yski ja röhis koko yön. :( Otettiin viekkuun joskus klo 23-24 välillä, ettei tartteis ramppaa tuolla huoneessa.

No klo 3 olin sitä mieltä, että alkaa valvominen riittää. Oltiin kaikki ihan hikisiä ja kiukkusia. Poika pyöri ja yski vaan. Meni ihan suosiolla takas sänkyynsä ja nukahti melkein samantien.

Miehen kello soikin jo kuuden aikaan... :/ Poika heräs ennen 7.30, miehen lähtiessä töihin. Nyt onneks nukkuu tuolla päikkäreitä, saa tosin nähdä kuinka kauan...

Miragelle hirmusesti jaksuja sinne!! Ja paaaljon lepoa vaan. :)

Täällä kans jänskätään vauvauutisia kovasti. <3 Tuntuu että itellä tässä on vielä ikuisuus tätä mahakkuutta edessä.

Ida-Antonia kyseli lapsiluvusta.. Mies on ihan sitä mieltä että nää kaks riittää ihan hyvin. Ite en oo ihan niin varma.. ;) Mutta toisaalta taas ainakin näin yövalvomisten jne. jälkeen oon täysin varma, että lapsiluku on sit täys. :D No saas nähdä jos joskus innostutaan " iltatähdestä" ... (sitten lähempänä 30v)

Imetyspaidoista myös kyselit.. itelläni on yks boobin hihaton, h&m merkkisiä lyhythihasii taitaa olla nyt 3 ja pitkähihasii 1. Ostin kaikki käytettyinä. :) (babyidean kirpputorilta..siis www.babyidea.fi :) )

OnnellinenMamma kyseli nimistä.. meillä olis päätetty jo. Usea sukulainenkin sen on jo arvannut.. piti pojan nimen kanssa rimmaava keksiä. Toinen nimi on vielä mietinnässä.. Onhan tässä vielä aikaa. :)

( . ) Kovasti on vauva kylkiluihin tykästyny.. ja jaksaa peuhata aina kun äitiä väsyttää. ;) Aamuyöllä esim... Ihanaahan tämä vaan on. Tulee varmasti ikävä tätä isoa masua ja potkuja. <3

Eipä kummempia.. Voikaahan paksusti!!

t:tiitiäinen, poika 2v (ihan kohta) 4kk ja Oiva rv 34+1

Vierailija
17/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli jalkapohjakivuista! Ettäs sattuikin. Mulla on nyt pari päivää ollu jalkapohjat ihan hirveen tuntuiset varsinkin aamuisin kun lähtee ekaa kertaa yön jälkeen käppäilemään veskiin. Tänään neuvolassa sanoivat että taitaa olla melkoinen turvotus päällä, ja arvelin että jalkakivut johtuisi siitä kun mitkään kengät ei meinaa mahtua enää jalkaan. Oon sitte käyttäny sandaaleja sen verran että olen päässyt kauppaan mukaan... onneksi on jo melko kesäiset ilmat, niin ettei mun kenkäratkaisut herätä liikaa huomiota:)

Alkaa vähän hirvittää nuo painolukemat jo! Nyt mä sitten painana saman verran ku mies. Lisää on tullut 17 kiloa! Siitä pari kiloa ehkä on turvotusta, mutta kyllä mulla on tullut ihan herkkukilojakin... Oon syöny aika lailla mitä mieli on tehnyt, mikä tarkoittaa melkoista läjää suklaata, karkkia ja roskaruokaa. Noh, ehkäpä siitä sitten pääsis eroon sitten ajan kanssa kun palaa " takaisin ruotuun" ...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille, koitetaan jaksaa vielä näiden mahojen kanssa... pian alkaa tapahtua! Jännittää!!!

vanilja rv 36+3

Vierailija
18/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisen tasaisin väliajoin tulee näköjään kirjoiteltua.

Lapsiluvusta: Ensimmäinen tässä siis tulollaan, mutta toiveissa olisi miehen kanssa useampikin tenava, jos vain kaikki menee hyvin. Kolmesta ollaan puhuttu molemmat. Mutta katsellaan nyt. Toisaalta haluaisi lapset pienellä välillä, mutta toisaalta mun työ on sellainen että putoan auttamattomasti kärryiltä jos kovin pitkään kotona olis. No, katsellaan.

Imetyspaitoja olen saanut pari kappaletta. Jospa niillä pärjäisi ja ainakin alkuun pääsee.

Eilen oli viimeinen lääkärineuvola ja lääkäri ei sen kummemmin tutkinut lantion seutua eikä Rimpulan painoarviotakaan. Tässä nyt sitten ilmeisesti odotellaan synnytykseen asti, jotta näkee mahtuuko Rimpula ulostautumaan vai ei. Sukuvikana kun on tuo ahdaslantioisuus¿Vieläköhän ne tekisi arviota synnärille mennessä jos kysyis?? Ei olis mitenkään mukavaa punkea toista ulos montaa tuntia ja sit huomata ettei se mahdukaan normireittiä.

Kovasti lääkäri kiinnitti huomiota mun turvotuksiin, jotka nyt viikonlopun jälkeen lisääntyneet hurjasti. Paineetkin oli koholla ja illalla miehen mittatessa paineet oli ne vielä korkeammat kuin neuvolassa. Tämä se tästä enää puuttui.

Tänään olisi siivottava. Imuroinnin sain jo suoritettua ja matot odottaa rullalla pesulaan vientiä. Nyt pitäisi jostain saada inspis jatkaa tätä hommaa. Jotenkin vain tökkii. Mutta ei kait se auta kuin alkaa siivoamaan.

Löytyisköhän sitä plussia??

+ vanhemman koiran tassu osoittaa parantumisen merkkejä

+ tilattu kantoliina saapui tänään postiin

+ mies on illan vapaalla

-Ninca ja Rimpula 35+5-

Vierailija
19/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu ettei toi uni mikä yöllä tulee nukuttua enää virkistä minkään vertaa, vaikka vessassa ei tarttis käydä kun pari kertaa olo on aamulla kuin jyrän alle jääneellä. Turvotusta täälläkin esiintyy, just nyt on oikea käsi ihan pistelevä ja puutunu, siellä on kai ranne kanavassa turvotusta joka painaa hermoja ja jalkapohjat on kuin tennispalloilla kävelis. Mielenkiintoista! Se näissä mun turboissa on hauskaa että ne saattaa sitten yhtä-äkkiä hävitä ja olo on siltä osin ok. Syytä ein oo keksiny.

Lapsiluvusta oli juttua. Mä oon kyllä täällä varmaan jo vähän väärällä palstalla, kuulusin tonne suurperheisiin, mutta siellä on niin hiljasta... Nyt on taas puhuttu että tää kuudes jää viimeseksi ja nyt mä oon ittekin oikeasti sitä mieltä että tähän loppuu, vaikka vauvakuume on mulla krooninen sairaus ja varmaan haluaisin vauvan vielä satavuotiaanakin! Mutta johonkin on vaan pakko lopettaa, eli järkipäätös kun ikääkin alkaa jo kertyä ja tuntuu että ihan oman fysiikan kanssa on jo senverran vaivaa että näin on paras. Ja ollaan me kai jo sukuakin järkytetty tarpeeksi!!

Mulla on ensiviikolla lääkärineuvola ja toivosin jonkinlaisen painoarvion saavani. Tää tuntuu nyt isolta vauvalta, ja kun neiti 10V:ltä katkes solisluu, vaikka synty kk etuajassa ja neiti 8V:kin jäi hartioista kiinni, niin vähän huolettaa. Tosin sen jälkeen neiti 6V ja kuopus syntyi ihan hyvin mutta rankkaa se oli. Ja jos tää on vielä isompi niin ei oo kivaa! Kuopus paino 4100 ja se on paljo mun kokoselle ihmiselle.

No jää nähtäväksi.

Toivottavasti kaikilla vauvansa jo saaneilla ( luulis niitä jo olevan!!) on kaikki menny kivasti ja synnytyksestä jäänyt ihan kivat muistot.

Ahaa, herra 2,5 heräilee, jatkoa joskus.

Pulmu rv34+6

20/40 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpisemässä omiaan ja tutkimassa mitä te teette. :)

Lapsiluvusta: Mä sanoin jo 15v, että haluan 2, 4 tai 6. Nyt olis tulossa se neljäs. Toisaalta houkuttais se 6, mutta sitten pitäis vaihtaa taas autoa (just me toi 7-paikkainen hommattiin) ja saada toi remontti valmiiksi... Sitten taas, olishan toi 4 kompromissi, kun meitä oli vaan 2 lasta (mulla on pikkuveli) ja miehen perheessä 6 lasta... Saas kattoo nyt. Olishan tässä vielä varaa iän puolesta, jos pitäis semmosta 2v väliä/muksu, ennenku täyttää 40...

Nimistä: Mä oon jo valinnut, mutta isännän hyväksyntä pitäis saada. Ja sitten tuli mieleen yks viesti nimistä, jonka veli lähetti joskus tekstarina... Se meni näin: Psykoterapeutti piti ryhmäistuntoa neljälle esikouluikäiselle lapselle ja heidän äideilleen. " Meillä kaikilla on intohimo, joka vaikuttaa alitajunnassa siihen, miten nimeämme lapsemme" , hän sanoi ja jatkoi: " Esimerkiksi Sadun äiti selvästi pitää lukemisesta, ja Ruusun äiti puutarhanhoidosta. Tuuli taas on saanut nimensä äidin purjeveneharrastuksesta." Silloin neljäs äiti nappasi lapsensa kainaloonsa ja kuiskasi: " Laita kengät jalkaan, Jorma, me olemme nyt lähdössä!" ;D

Täällä on kaunis päivä ja tekis mieli mennä pihalle tekemään jotain, mutta tuulee aika kylmästi ja risujen kanto ei nyt oikein houkuta. Isäntäkin lähti taas töihin ja illemmalla on menoja muksujen kanssa. Mä mietin toissailtana sängyssä, että niin miltäs ne supparit oikein tuntuikaan... Edellisistä on se 2v, eikä oikein muistunut mieleen, kun ei ole yhtäkään vielä tullut. Esikosta tuntui vasta 12 h ennen syntymää, kakkosesta ja kolmosesta muutama päivä ennen, joten kai se jotain sitten kertoo lähestyvästä synnytyksestä, kun rupeaa mahanpohjaa viiltelemään. Mulla on supparit olleet muutamaa astetta kipeämpiä kuin menkkakivut, joten tietää ainakin koska ne alkaa. :) Kivuttomia en oo koskaan huomannut, en edes äitipolilla, vaikka ctg-käyrään niitä oli tullutkin ainakin esikon aikana. Mä muistan vaan tyhmänä katsoneeni hoitajaa, että jaa, onko siinä semmosiakin. :O

Neiti taas kaipaa vaipan ja vaatteiden vaihtoa. Ja taitaa olla välipalankin aika, joten hyvää päivän jatkoa arvon ladyt! Odotellaan kuulumisia toivottavasti vauvautuneilta!

Äippä 36+3