Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs kun menkat ei tule terolutilla?

Vierailija
14.11.2025 |

Terolut määrättiin menkkojen säännöllistämiseen.

Esivaihdevuodet menossa ja kaikki vaihdevuosien oireet, siksi nämä lääkkeet. Sen rinnalla pieni määrä iholle levitettävää estrogeeniä.

Vuoden on tullu ku nakutettu menkat 4 viikon välein. Nyt on jo 5 päivää myöhässä. Terolutin vikan pillerin otin viime viikon torstaina.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

herranen aika... et sinä voi tehdä muutoksia omaan lääkitykseesi palstaneuvojen perusteella.... lääkärillä on ollut syynsä määrätä lääkettä otettavaksi tietty määrä tietyllä tavalla ja jos itse koet, että siinä on jotain vikaa, niin sinä otat yhteyttä siihen lääkäriin, joka lääkkeen sinulle määräsi ja kysyt voiko lääkitystä jotenkin muuttaa tai vaihtaa toiseen lääkkeeseen. 

oikeasti: toiselle ihmiselle määrätty toisenlainen annostus ei tarkoita sitä, että itsekin voisi omalla luvalla omaa annostusta muuttaa. Sen voi tehdä vain silloin, kun lääkäri on siihen antanut ohjeistuksen

No enhän mä mitään ole nyt muuttamassakaan! Ainoastaan olen huojentunut tiedosta, että keltarauhashormonia ei ole pakko ehkä ottaa joka kuukausi ja nyt kun menkat eivät tulleet keltarauhashormonilla eli terolutilla niin mun ei vain tarvi sitä paniko

jos lääkäri on määrännyt sinulle terolutin käyttämisen joka kierrossa, niin sitä pitää sitten ottaa joka kierrossa. Sinulla on tuo kierto menossa niin kauan kunnes uusi vuoto alkaa. Ihan sama kestääkö se kierto 60 vuorokautta tai 30. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla