Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä maalainen! Miksi haukut Helsinkiä?

Vierailija
14.11.2025 |

Mikä tarve maalaisilla on aina haukkua Helsinkiä ja helsinkiläisiä? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa tai jotenkin todella itseämme täynnä.

Mistä johtuu tämä Helsinkiviha?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helsinkiläiset haukkuu aina maalaisia? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa 

Vierailija
2/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helsinkiläiset haukkuu aina maalaisia? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa 

Koko muu Suomi haukkuu Helsinkiä ja helsinkiläisiä vaikka iso osa täällä on maaseudulta kotoisin. Mikä teitä vaivaa? Vihaatteko itseänne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö joku maalainen heittelemässä ikkunaasi kananmunia? Vai mistä tämä luulo on peräisin? 

Vierailija
4/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun asenteessa on vääristymä? Kaikki jotka asuu kehä III pohjoispuolella on sun mieletä maalaisia vaikka Suomessa on yli sata kaupunkia? Se on helsinkiläisten perisynti.

Vierailija
5/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Heseä/Hesulia pitäisi haukkua?

Vierailija
6/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyy, aina mua ja mun viiteryhmää vihataan, yhyy. 

Vierailija
7/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen palstaa seurannut olen laittanut merkille, että helsinkiläiset haukkuvat eniten Helsinkiä. 

Vierailija
8/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko muu Suomi haukkuu Helsinkiä ja helsinkiläisiä vaikka iso osa täällä on maaseudulta kotoisin. Mikä teitä vaivaa? Vihaatteko itseänne? 

Me ollaan kateellisia teille ja siksi vihataan. Noin nyt voit jatkaa päivääsi. 

Vierailija
9/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun asenteessa on vääristymä? Kaikki jotka asuu kehä III pohjoispuolella on sun mieletä maalaisia vaikka Suomessa on yli sata kaupunkia? Se on helsinkiläisten perisynti.

No erittäin pieniä kaupunkeja, Helsinki on city

Vierailija
10/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman arvioni mukaan, pieneltä paikkakunnalta tulleilla on hieman suppea näkökanta siitä, mitä on olla pääkaupunkilainen. Täällä stadissa on aivan toisenlainen rytmi ja asenne, vähän kaikkeen arkiseen toimittamiseen ja menemiseen yleensä. Ihmiset eivät keskity muuhun, kuin omaan tekemiseen. Kaikilla on kiire, eikä ole aikaa pysähdellä jaarittelemaan turhia. Tämä ei ole ylpeyttä (joka usein on tulkittu väärin), vaan määrätietoisuutta ja tehokkuuden maksimointia. Pysy "juoksussa" mukana, tai muuten jäät jalkoihin! 

Vierailija
11/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannutko Helsingin kaupungin puolesta, jos joku haukkuu kaupunkia? Tai identifioidutko kaupungiksi? Vai onko Helsingin kaupunki ja helsinkiläiset sama asia sinusta?

Vierailija
12/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kertoo teistä jo aika paljon.

Vierailija
13/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä helsinkiläinen ja haukun täällä Helsinkiä. En haluaisi asua täällä, vaan maaseudulla. Rahatilanne ei vaan siihen taivu, Helsingin lähiössä on halpa asua. Pohjasakkaa olen toki, sen myönnän.

Vierailija
14/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen samaa mieltä! Aika yleistä että Uudeltamaalta käsin dissataan landea, pöndeä etc. sanoin, samalla täysin unohtaen että ilman maaseutu HEILLÄ EI OLE RUOKAA!

Vierailija
15/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman arvioni mukaan, pieneltä paikkakunnalta tulleilla on hieman suppea näkökanta siitä, mitä on olla pääkaupunkilainen. Täällä stadissa on aivan toisenlainen rytmi ja asenne, vähän kaikkeen arkiseen toimittamiseen ja menemiseen yleensä. Ihmiset eivät keskity muuhun, kuin omaan tekemiseen. Kaikilla on kiire, eikä ole aikaa pysähdellä jaarittelemaan turhia. Tämä ei ole ylpeyttä (joka usein on tulkittu väärin), vaan määrätietoisuutta ja tehokkuuden maksimointia. Pysy "juoksussa" mukana, tai muuten jäät jalkoihin! 

Ite en oo ikinä ymmärtäny maalaisia

Vierailija
16/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No erittäin pieniä kaupunkeja, Helsinki on city

Helsinki on Euroopan pienin pääkaupunki. Pikku kylä  oikeiden metropolien rinnalla. Ei se siitä muuksi muutu.

Vierailija
17/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen palstaa seurannut olen laittanut merkille, että helsinkiläiset haukkuvat eniten Helsinkiä. 

Totta. Itse olen ns paljasjalkainen stadilainen mitä nyt välillä kymmenisen vuotta evakossa maailmalla. Evakkoaikana sai hieman perspektiiviä hesuliin ja siellä budjaamiseen. Eikä hesulissa ole toden totta mitään kehumista asuinpaikkana.

Vierailija
18/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh

Vierailija
19/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hauku kaikkia helsinkiläisiä, tiedän työn puolesta monia ihan mukaviakin. Suurin osa valitettavasti on ap:n kaltaista pohjasakkaa.

Vierailija
20/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä helsinkiläinen ja haukun täällä Helsinkiä. En haluaisi asua täällä, vaan maaseudulla. Rahatilanne ei vaan siihen taivu, Helsingin lähiössä on halpa asua. Pohjasakkaa olen toki, sen myönnän.

Öööööh voi täälläkin asua ok-talossa ja omassa rauhassa. Missään muualla Suomessa ei ole yhtä hyviä palveluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi