Ylimielisyys, anteeksipyytämättömyys ja mitään katumattomuus paistaa vielä selvästi Lasse Lehtosen naamasta
Eniten hän on pahoillaan siitä ettei tätä asiaa voitu käsitellä Kelan sisällä. Hänen komennossaan.
Kommentit (84)
Onko Kela naisvaltainen työpaikka, kertokaas nyt joku. Jos on, no, en sano enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaatimus neljästä läsnätyöpäivästä kuukaudessa on täysin kohtuullinen. Näin on muissakin virastoissa. Ellei joku työntekijä halua näihin sääntöihin sitoutua, hän on luonnollisesti vapaa irtisanoutumaan ja etsimään uuden työn.
Irtisanokaa ne kelan kerrmaperrseet jotka makaa kotona aivan liian hyvällä palkalla.
Lasse on ihan oikealla asialla.
Nämä nyyhkyttäjät ei uskalla enää mennä normityöpaikalle vaan nysvää kotona.
eihän kyse ole siitä etteikö työntekijät voisi mennä 4 päivänä kuukaudessa toimistolle vaan siitä miten asiat on hoidettu. Toimistoja on lakkautettu eikä kaikille ole enää sitä omaa työpaikkaa mihin aikanaan on palkattu. Työpisteitä ei ole riittävästi kaikille ja työmatkat voivat olla yli 200 kilometriä per suunta eikä tällaisiin tilanteisiin anneta joustoa. Lehtonen on myös puhunut julkisuudessa työntekijöistä tosi ala-arvoisesti ja työntekijät ovat saaneet itseä koskevia asioita lukea lehtien palstoilta.
Eikä etätyö tarkoita sitä että laiskotellaan kotona. Työntekoa ja työmäärää seurataan ihan samalla tavalla etätyössä kuin toimistolla ja vajaisiin työsuorituksiin kyllä puututaan.
Vierailija kirjoitti:
Kelan henkilöstö näköjään aktivoitunut palstailemaan.
Oon jo pitkään pommittanut kansanedustajia sähköposteillani, että Kelan suojatyöpaikoista olisi varaa karsia. Siellä on kynsiään työaikana lakkaavia ristikontäyttäjätätejä enemmän kuin missään.
No kuule mene hemmetissä itse sinne Kelaan töihin niin pääset kokemaan omakohtaisesti mitä se homma on. Taas joku suu apposen auki ja aivot vapaakäynnillä mölyää asioista joista ei mitään tiedä. Taidat olla lusmu joka on koittanut saada vilungilla Kelasta etuisuuksia mutta narahdit kun ne haukkumasi työntekijät sai sut kiinni. Kyllä se varmaan potuttaa...
Husissa kuulemma juhlittiin kun lähti
Vierailija kirjoitti:
Lasse Lehtonen haukkui kaikki rokottamattomat twitterissä sen muistan. Sammakoita tuli suusta tämän tästä.
Ai niin, tää oli se tyyppi, joka korona-aikaan esiinyi A-studiossa maski leuan alla.
Olen itse aina luullut, että Kelan työntekijät tekevät työnsä Kelan toimistolla. Aivan törkeää tällainen etätyö, siellä käsitellään ihmisten arkaluontoisia asioista kotiympyröissä, samalla hoidetaan kersat, koirat, pyykinpesu, ruoanlaitto, lehtien luku, television katselu jne.
Törkeää, törkeää, törkeää, kaikki Kelan työntekijät toimistolle ja MARS.
Ja aina tänne tulee joku öyhö valittamaan, että koska omaa trukkikuskin hommaa ei voi tehdä etänä, niin ei se kelalaisten 1 toimistopäivä viikossa ole liikaa.
Ei olekaan (vaikka toimistolle ajelusta ei nyt mitään varsinaista hyötyäkään ole), mutta siitähän tässä ei ole kyse. Vaan siitä, minkälainen asenne pääjohtajalla on työntekijöitään kohtaan. Ja ennen kaikkea siitä, miten käsittämätöntä on, että tuon kokoisen organisaation johtaja ei tajua, mitä voi sanoa julkisuuteen ja mitä ei, ja mitä noista möläytyksistä johtamalleen organisaatiolle seuraa.
Nyt muutamassa päivässä paskottiin henkilöstön ja johdon välit, työnantajamielikuva, päästiin valtakunnan ykkösuutiseksi (jopa verotietojen julkaisupäivänä, mikä on jo saavutus) ja saatiin parhaat tekijät miettimään työpaikan vaihtoa.
Miten tuon olisi enää voinut huonommin hoitaa? Ja miten ei edelleenkään herra ei näe mitään vikaa omassa toiminnassa?
Vierailija kirjoitti:
Lasse Lehtonen haukkui kaikki rokottamattomat twitterissä sen muistan. Sammakoita tuli suusta tämän tästä.
Et oo tainnu olla koronan aikaan töissä kun osalla oli pakko ottaa rokote, loput hihhulit ja uskovaiset sai kenkää kun eivät ottaneet mikä oli aivan oikein.
Älä lässytä koronasta mitään kun et edes tiedä mitä oikein tapahtui kulisseissa ja kuinka hellvetin tyhmiä ihmiset olivat itsekkyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aina luullut, että Kelan työntekijät tekevät työnsä Kelan toimistolla. Aivan törkeää tällainen etätyö, siellä käsitellään ihmisten arkaluontoisia asioista kotiympyröissä, samalla hoidetaan kersat, koirat, pyykinpesu, ruoanlaitto, lehtien luku, television katselu jne.
Etätyöläisillä on yleensä erillinen työhuone tai työpiste makkarissa tms. Suurimmalla osalla on myös talo tyhjä päivisin. Ne arkaluonteiset asiat ovat tietokoneessa, kelan suojatuissa järjestelmissä, joihin on pääsy suojatun yhteyden yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaatimus neljästä läsnätyöpäivästä kuukaudessa on täysin kohtuullinen. Näin on muissakin virastoissa. Ellei joku työntekijä halua näihin sääntöihin sitoutua, hän on luonnollisesti vapaa irtisanoutumaan ja etsimään uuden työn.
Irtisanokaa ne kelan kerrmaperrseet jotka makaa kotona aivan liian hyvällä palkalla.
Lasse on ihan oikealla asialla.
Nämä nyyhkyttäjät ei uskalla enää mennä normityöpaikalle vaan nysvää kotona.
eihän kyse ole siitä etteikö työntekijät voisi mennä 4 päivänä kuukaudessa toimistolle vaan siitä miten asiat on hoidettu. Toimistoja on lakkautettu eikä kaikille ole enää sitä omaa työpaikkaa mihin aikanaan on palkattu. Työpisteitä ei ole riittävästi kaikille ja työmatkat voivat olla yli 200 kilometriä per suunta eikä tällaisii
Ihan hyvä että valistat, mutta ei nää tollot ymmärrä kun ei oo ikinä missään toimistossa olleet duunissa. Luulee että ainoastaan jossain ekselissä seurataan ihmisten työntekoa.. 20 vuotta ajastaan jäljessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kela naisvaltainen työpaikka, kertokaas nyt joku. Jos on, no, en sano enempää.
No et sä sieltä naista saa, vaikka joku sut vahingossa sinne palkkaisi, mitä ei myöskään tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Muakin tämä yllätti. Ovat ikäänkuin tehneet kansalta salaa töitä kotona. Eivät ole sitä mitenkään ikinä rummuttaneet.
Aika hurjaa, että kotioloissa pyöritetään ihmisten erittäin henkilökohtaisia asioita.
Vähän niinkuin, että lääkärit ja sairaanhoitajat pyörittäisivät kotikoneillaan kotona potilaiden tietoja.
Vierailija kirjoitti:
kotona töitä tehdään suljetussa työhuoneessa jossa ei perheenjäseniä ole eikä ne sinne tule, toimistossa työskentelet avotoimistossa jossa 20 metrin säteellä on 20 ihmistä kuulemassa niitä sun arkatietoisoa juttuja. Mietitääs kummassa ympäristössä tietosi pysyvät paremmin yksityisenä.
keneltäkään se ei ole pois jos työntekijä tauolla käy laittamassa kotona vaikka tiskikoneen päälle :D
korona pakottaja lasse on unhinged ketä olis arvannu.......joo toi oli painostamaassa järjettömiin toimiin korona aikana.koko suomen johto sekosi täysin ja teki itsestäään pellen.
ihmiskunta on selvinnyt joka infektiosta ja taudista, ilman apua ja rokotuksia. vanhukset ja sairaat sitten aina saattaa kuolla jos paha tuuri.ei mikään diktatuuri pelasta.
Onpa kauhea vaatimus tulla kerran viikossa työpaikalle. Hui kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin tämä yllätti. Ovat ikäänkuin tehneet kansalta salaa töitä kotona. Eivät ole sitä mitenkään ikinä rummuttaneet.
Aika hurjaa, että kotioloissa pyöritetään ihmisten erittäin henkilökohtaisia asioita.
Vähän niinkuin, että lääkärit ja sairaanhoitajat pyörittäisivät kotikoneillaan kotona potilaiden tietoja.
Kyllä lääkärit ja hoitajatkin tekevät etätöitä kotona aika paljon
Vierailija kirjoitti:
Onpa kauhea vaatimus tulla kerran viikossa työpaikalle. Hui kauheaa.
Eihän kyse ole ollenkaan tuosta..
Pidän hänen tyylistään. Naama ok.
Jos 12 kelan it asiantuntijaa irtisanoutuisi yhtäaikaa ja sanoisivat että menevät samaan firmaan uusiin töihin kun heidät sinne houkuteltiin niin uhkaisiko kela ko firmaa oikeudella jollain verukkeella esim vahinkotarkoitus vai sanoisiko iso johtaja että oven takana on jonossa kelan asioiden ja tekniikoiden erikoisasiantuntijoita