Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin tällä viikolla webinaarissa, jossa osalllistujat jaettiin pareitta juttelemaan breakoutroomeihin

Vierailija
13.11.2025 |

Siis kaksi täysin tuntematonta ihmistä laitettiin juttelemaan 20min ajaksi. Olisi ollut edes kolmen ryhmät, niin henkilökemia olisi jakaantunut useammalle.

Tällainen pitäisi kieltää lailla.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa suomalainen puheenvuoro.

Vierailija
2/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohuoneisiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt horsepussynothingia.

Vierailija
4/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Minä olen työssä, jossa päivittäin juttelen kaden kesken tuntemattomien ihmisten kanssa joskus jopa 2 tuntia kerralla. Ja ihan ilman mitään pakohuoneita. 

Vierailija
5/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa oli se ongelma? Onhan aikanaan läsnäoloa vaativissa opinnoissa ihan yhtä lailla voinut ns. joutua tuntemattoman kanssa parityöskentelyyn. Siinä se vasta kiusallista on, jos toinen on koko 20 min hiljaa taikka huutaa päälle tai mitä vain. Ei kaikissa tilanteissa voida mennä osallistujan mukavuudenhalu edellä.

Vierailija
6/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kaikki Teams ryhmätyöskentely pitäisi lopettaa! Satuskokoukset ovat ok.

Vierailija
7/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kaikki Teams ryhmätyöskentely pitäisi lopettaa! Satuskokoukset ovat ok.

Etätyö ja etäopiskelu pois ja kaikille läsnäolopakko lähitunneille/työhön. Ei tarvitse kenenkään parkua, että joutuu Teamsissa breakoutroomiin. 

Vierailija
8/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Oikeinko jouduit tuntemattoman kanssa juttelemaan. Kai teile tarjottiin deepbreafing noin traumatisoivan kokemuksen jälkeen? 

Vierailija
9/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että webinaari on sellainen, jossa kuunnellaan. Olisi järjestäjältä kohteliasta ilmoittaa kutsussa, että tilaisuudessa on tämän kaltaista aktivointia. Osa meistä haluaa vain kuunnella, ei keksiä väkisin juteltavaa 20 minuutin ajan. Ap

Vierailija
10/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minä olen työssä, jossa päivittäin juttelen kaden kesken tuntemattomien ihmisten kanssa joskus jopa 2 tuntia kerralla. Ja ihan ilman mitään pakohuoneita. 

Joo mutta teillä on todennäköisesti joku agenda/esityslista. Tässä tapauksessa piti tuntemattoman kanssa jutella vähän jopa filosofisesta aiheesta. Ap

Vierailija
11/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että webinaari on sellainen, jossa kuunnellaan. Olisi järjestäjältä kohteliasta ilmoittaa kutsussa, että tilaisuudessa on tämän kaltaista aktivointia. Osa meistä haluaa vain kuunnella, ei keksiä väkisin juteltavaa 20 minuutin ajan. Ap

Jos ei halua jutella, poistuu webinaarista ennen kuin keskustelutuokio alkaa. Niin yksinkertaista se on. 

Vierailija
12/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta teillä on todennäköisesti joku agenda/esityslista. Tässä tapauksessa piti tuntemattoman kanssa jutella vähän jopa filosofisesta aiheesta. Ap

Joo, mutta ei ole. Aiheena voi olla ihan mitä tahansa asiakas sattuu keksimään. 2 tunnissa ehditään käsitellä hyvin monenlaisia aiheita. Jopa filosofisia aiheita. Sellaista on työelämä asiakastyössä. 

Vierailija
13/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä esisityslista? 

t. Kelan työntekijä, joka tapaa päivittäin kymmeniä tuntemattomia ihmisiä kahdeskesken. 

Vierailija
14/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ei ole. Aiheena voi olla ihan mitä tahansa asiakas sattuu keksimään. 2 tunnissa ehditään käsitellä hyvin monenlaisia aiheita. Jopa filosofisia aiheita. Sellaista on työelämä asiakastyössä. 

Eli olet tällöin jonkin asteen asiakaspalvelutilanteessa, eli toimit lähtökohtaisesti niin, miten asiakas haluaa, jotta saat hyvän diilin. 

Vierailija
15/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on helppo homma. Putoaa linjoilta kun keskustelu alkaa ja tarvittaessa palaa takaisin, kun keskusteluaika päättyy. Jos ope kysyy, missä olit, sanot, että kone heitti sinut pihalle tai akku loppui tms. 

Vierailija
16/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet tällöin jonkin asteen asiakaspalvelutilanteessa, eli toimit lähtökohtaisesti niin, miten asiakas haluaa, jotta saat hyvän diilin. 

En todellakaan toimi aina niin kuin asiakas haluaa. Enkä tee mitään diilejä. En ole myyntityössä, vaan asiakastyössä. 

Vierailija
17/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä esisityslista? 

t. Kelan työntekijä, joka tapaa päivittäin kymmeniä tuntemattomia ihmisiä kahdeskesken. 

Nyt ei ole kyse asiakaspalvelu- tai neuvontatilanteesta, jossa toimit jonkun konseptin/kaavan mukaan. Tuskin siellä Kelassa mistäön tähtien asennosta niiden asiakkaiden kanssa juttelet, vaan ihan asiakkaaseen liittyvästä asiasta. Tai toivottavasti, menee muuten verorahat haaskuuseen.

Vierailija
18/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon ihmisiä, jotka varmaan tykkäävät myös kivoista ryhmäyttämisleikeistä.

Ap, otan osaa.

Vierailija
19/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä esisityslista? 

Nyt ei ole kyse asiakaspalvelu- tai neuvontatilanteesta, jossa toimit jonkun konseptin/kaavan mukaan. Tuskin siellä Kelassa mistäön tähtien asennosta niiden asiakkaiden kanssa juttelet, vaan ihan asiakkaaseen liittyvästä asiasta. Tai toivottavasti, menee muuten verorahat haaskuuseen.

Minkä konsepin? Ei meillä mitään konsepteja ole, vaan toimitaan ihan sen tilanteen mukaan. Asiakas voi jutella ihan mitä vain ja reagoida ihan miten vain. Et ole tainnut työelämäässä koskaan olla

Vierailija
20/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä esisityslista? 

Tietäisitpä vaan, mistä kaikesta asiakkaat haluavat jutella. Joku 20min breakout alkaisi tuntua läpihuutojutulta, jos olisit edes päivän aspahommissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi