Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin tällä viikolla webinaarissa, jossa osalllistujat jaettiin pareitta juttelemaan breakoutroomeihin

Vierailija
13.11.2025 |

Siis kaksi täysin tuntematonta ihmistä laitettiin juttelemaan 20min ajaksi. Olisi ollut edes kolmen ryhmät, niin henkilökemia olisi jakaantunut useammalle.

Tällainen pitäisi kieltää lailla.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on jos molemmat on vaan hiljaa. Sitten vaan todetaan, että ei oikein keksinyt mitään vastausta. Noin. Saa käyttää, muttei oo pakko. 

Ei siellä tyylipisteitä jaeta 😂

Vierailija
22/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon ihmisiä, jotka varmaan tykkäävät myös kivoista ryhmäyttämisleikeistä.

Ap, otan osaa.

Ei kukaan ole mitään leikeistä puhunut. Eikä juttelusta tarvitse erikseen tykätä, jotta siitä selviää. Aikuisten elämässä olemisesta tulee hyvin vaikeaa, jos edes 20min eräkeskustelu ei onnistu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan työssäni päätyä juttelemaan vaikka autojen vaihdelaatikoista, vaikka ennen  tapaamista kuvittelen meneväni esittelemään asiakkaalle vakuutusratkaisua. Myyntityössä ei voi valita sitä, mistä asiakas haluaa puhua. 

Vierailija
24/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on jos molemmat on vaan hiljaa. Sitten vaan todetaan, että ei oikein keksinyt mitään vastausta. Noin. Saa käyttää, muttei oo pakko. 

Jos kyseessä opiskeltilanne, jossa käydään läpi yhdessä, mitä pareittain puhuttiin, helpoin on vain sanoa "meillä oli aika samat jutut kuin edellisillä". 

Vierailija
25/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon ihmisiä, jotka varmaan tykkäävät myös kivoista ryhmäyttämisleikeistä.

Ap, otan osaa.

Ei kukaan ole mitään leikeistä puhunut. Eikä juttelusta tarvitse erikseen tykätä, jotta siitä selviää. Aikuisten elämässä olemisesta tulee hyvin vaikeaa, jos edes 20min eräkeskustelu ei onnistu. 

Täähän se ois. 

Vierailija
26/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joutuu avaamaan mikin niin yskit aivan hullun lailla. Kirjoitat sitten viestinä, että olet sängyn pohjalla kipeänä. Mykoplasma. Sitten et enää vastaa mihinkään viesteihin. Noin.

Vierailija
27/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä opiskeltilanne, jossa käydään läpi yhdessä, mitä pareittain puhuttiin, helpoin on vain sanoa "meillä oli aika samat jutut kuin edellisillä". 

HYVÄ! 

Vierailija
28/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sit olisi voinut jutella kenen tahansa kanssa webinaarin aiheesta. Ei kai se iin hirveää ole tuntemattoman kanssa jutella 

Vierailija
29/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelet ihan sujuvasti tuntemattomien kanssa joka päivä vauvapalstalla. Mikä tuossa webinaarissa nyt oli ongelma? 

Vierailija
30/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Harvoin noissa pienkeskusteluissa mitään ihmeempiä iseoita keksitään. Jos sattuu keskustelukaveeiksi joku, joka uskaltaa avata kameran ja oikeasti keskustella, se menettelee. Olen kuitenkin joutunut myös sellaisiin tilantrisiin, ettei kaveri avaa kameraa eikä edes puhu. 

Saahan siinä webinaarin pitäjä kivasti aikaa kulutettua.

Vierailija
31/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä sinulle uusi kokemus Herran vuonna 2025?

Vierailija
32/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Harvoin noissa pienkeskusteluissa mitään ihmeempiä iseoita keksitään. Jos sattuu keskustelukaveeiksi joku, joka uskaltaa avata kameran ja oikeasti keskustella, se menettelee. Olen kuitenkin joutunut myös sellaisiin tilantrisiin, ettei kaveri avaa kameraa eikä edes puhu. 

Sehän on kaikkein helpoin tilanne, jos toinen ei puhu mitään. Sitten voi vaikka kirjoitella vauvapalstalle sen aikaa, kun "keskusteluaika" on meneillään. 

Vierailija
33/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä idea. Sovitaan sitten pareittain että puhelimet läppärit kiinni ja lähdetään kylille. Palaillaan sitten linjoille todetakseen että se Teams on jo ohi. 

Vierailija
34/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaikkein helpoin tilanne, jos toinen ei puhu mitään. Sitten voi vaikka kirjoitella vauvapalstalle sen aikaa, kun "keskusteluaika" on meneillään. 

No jos olen webinaariin tullut niin tietysti toivoo saavansa jotain vastinetta. Vai näinkö te siellä Kelassa toimitte?

Vierailija
35/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos olen webinaariin tullut niin tietysti toivoo saavansa jotain vastinetta. Vai näinkö te siellä Kelassa toimitte?

Ihan opiskellessa noita webinaareja joutuu käymään. Hyvin harvoin niistä on mitään erityisempää hyötyä. Samat asiat voisi lukea itse powerpointeilta. 

Vierailija
36/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä toivoa, vaikka kuuta taivaalta. Harvemmin mitään webinaarit kuitenkaan oikeasti hyödyllisiä ovat. Jotain vain pitää yrittää, että näyttää siltä kuin opisekelijoita olisi aktivoitu.

t. eri

Vierailija
37/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä sinulle uusi kokemus Herran vuonna 2025?

Miksi ei olisi? Itse en aio edes Rouvan vuonna 2026 mihinkään webinareihin osallistua. 

Vierailija
38/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Miksi menit webinaariin, jos et ollut valmis keskustelemaan? 

Vierailija
39/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monessa työpaikassa joutuu keskustelemaan jatkuvasti vieraiden ihmisten kanssa. 

Vierailija
40/41 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monessa työpaikassa joutuu keskustelemaan jatkuvasti vieraiden ihmisten kanssa. 

Täähän se ois.