Vk-puku vahingossa ilmaiseksi - menenkö maksamaan?
Kassa unohti sen kokonaan, poisti vain hälyt. Lapsi raivosi juuri rattaissa, joten en edes kuunnellut loppusummaa, maksoin vain kortilla. Kotona tajusin kuitista, ettei puvusta maksettu mitään. Omatunto kolkuttelee, menenkö huomenna takaisin kauppaan?
Kommentit (57)
Ja jos kaupan omistaja on samaa luokkaa kun täkäläinen, myyjä saa varmasti rapsut asiasta. Nyt kun kaupalla ei ole asiasta mitään tietoa, kaikki hyvin! Ei kannata pilata kassan työsuhdetta moisell asialla.
Aion mennä iltapäivällä maksamaan puvun. Aina, kun katsoisin lastani siinä, tulisi mieleen, että sitä ei ole maksettu. Kyseessä on tosi iso myymälä, joten kai menen asiakaspalveluun. Toivottavasti kassalle ei tule vaikeuksia.
ap
...siitä tulee kuluja, menee aikaa hukkaan ja syynä siis asiakaspalvelijan töppäys. Ei voi kukaan velvoittaa tällaiseen!
Söimme tuttaviemme kanssa toisella paikkakunnalla ravintolaillallisen pitkän kaavan mukaan. Halusimme maksaa muuten erikseen, mutta otimme pariskunnan kanssa viinipullon puoliksi. Huomasimme heti laskun saatuamme, että pulloa ei ole laskutettu ollenkaan ja huomautimme asiasta. Tarjoilija kiitteli meitä rehellisyydestä. Seuraavana päivänä kotona 100 km:n päässä mies tyhjensi lompakosta kuitteja. Katsoin ihan mielenkiinnosta, että paljonkos sinne syömäilyyn ja juomailuun upposi. Kuitissa luki tyyliin 0,89 euroa. Summa oli siis ollut 89 euroa, mutta tarjoilija oli korjauskierroksella unohtanut lyödä nollat. Ei lähdetty korjaamaan!!!
Ostimme lomareisussa Savonlinnan Prismasta miehelle farkut ja paidan. Ostimme myös paljon muuta. Kotona katsoimme, että merkkifarkuista oli veloittunut vain 5 euroa vaikka niiden oikea hinta oli nelisen kymppiä. Ei lähdetty Tampereelta korjaamaan.
Sen sijaan unohdin joskus latoa lastenvaunujen alakorista maidot ja mehut kassahihnalle. Palasin ne kotoa kävellen pienen vauvan kanssa maksamaan, koska virhe oli minun.
Vierailija:
Aion mennä iltapäivällä maksamaan puvun. Aina, kun katsoisin lastani siinä, tulisi mieleen, että sitä ei ole maksettu. Kyseessä on tosi iso myymälä, joten kai menen asiakaspalveluun. Toivottavasti kassalle ei tule vaikeuksia.ap
Koska jos minä annan puvun kassalle, ja kassa poistaa siitä hälärit ja siirtää sen " pakkauspuolelle" , oletan kassan ottaneen siitä myös hinnan. Moka ei olisi minun, vaan kaupan, enkä todellakaan lähtisi bussilla kahden pienen lapsen kanssa markettiin pyytämään että saisinko maksaa tämän puvun, kun rahani eivät eilen kelvanneet...
Jos moka olisi minun, jos esim. jotain olisi unohtunut ostoskärryihin ja rattaisiin, ja huomaisin sen melkein heti, niin kävisin maksamassa. Mutta kerran esim. isompi lapsi oli laittanut sormikkaat (hinta 2,50¿) rattaiden tavarakoriin vaikka hänen piti laittaa ne kärryihin, ja huomasin asian vasta kotona. EN lähtenyt takaisin.
tella, että itse kävisin maksamassa, mutta enpä tiedä, mitä sitten todella, todella tekisin, jos vastaavaa sattuisi kohdalle.
Käyttäisin sitä pukua hyvillä mielin ja antaisin aikanaan eteenpäin ilmaiseksi, jollekin joka sitä tarvitsee tai vaikka vaatekeräykseen.
En mennyt kauppaan takaisin...olin oikeasti vaan niin pihalla, kun kaksoset olivat pieniä, ettei päässä liikkunut MITÄÄN, kun en saanut IKINÄ nukkua...huoh, mitä aikaa.
meidän " pikkukylässä" ei myydä ko. tuoteita, joten todennäköisesti olisin ostanut puvun kaupungista, jonne bussilla matka kestää 45min. En vaan jakaisi lähteä kahden pienen lapsen kanssa puolntoista tunnin reissua pelkän maksamattoman puvun takia, koska vika ei olisi edes minun.
Siis mikä se korvaus MINULLE olisi, että istun lasten kanssa bussissa korvatakseni jonkun toisen virheen? Ainakin joku alennus pitäisi saada, eihän kauppa voi velvottaa täyttä hintaa myyjän tekemästä virheestä.
monessa paikassa itse pulittamaan omasta pussistaan. Sen sijaan kaupan myymät tuotteet ovat hyvillä katteilla ja yksi tavara on siellä pisara meressä. Usein käytän itse samojen liikkeiden palveluita, joten kannan niihin kyllä sen verran rahaa, ettei edes omatuntoa kolkuta.
Liiketoiminta on liiketoimintaa. Hyväntekeväisyys jotain muuta. Vai mitkä kustannukset ajattelit kauppiaan maksavan omasta taskustaan? Meinaatko, että kauppiaan pitäisi maksaa kaikki varastetut tavarat ollakseen sun mielestä rehellinen. Tottakai hävikki kuuluu normaaliin liiketoimintaan.
ja nimenomaan välikausipuku oli tässäkin kyseessä. paikkana tapiolan stocka espoossa. en mennyt maksamaan. aikaa tästä on pari vuotta, eikä ole omatunto ihmeemmin kolkuttanut.
koska tod. usein kassa itse tajuaa mokansa hetki tapahtuman jälkeen ja joka kerta, kun näkee asiakkaan, niin muistaa, että " tässäpä taas tämä asiakas, joka ei maksanut pukuaan." vaikka olisikin kassan oma moka.
Sana myös kulkee isossa marketissa työntekijöiden kesken ja jos on ns. vakioasiakas, niin voi kaupassa käynti muuttua kiusalliseksi.
T: Ison marketin kassa
mutta jos näin kävisi IRL niin en tod. menisi korjamaan virhetä, ja epäilen että aika harva menisi oikeasti. joskus on kaupan kassa mokannut ja ottanut liikaa, ja yleensä jos olen huomannut ne kun olen vielä kaupassa kuittia tarkistanut, olen ne tietty käynyt pyytämässä takaisin.
kerran tai pari on joskus käynyt niinkin että joku tavara on mennyt ilmaiseksi tai liian halvalla kassan läpi, ja myönnän suoraan että en todellakaan ui niin paljon rahassa että olisin lähtenyt niitä korjaamaan...
Vierailija:
koska tod. usein kassa itse tajuaa mokansa hetki tapahtuman jälkeen ja joka kerta, kun näkee asiakkaan, niin muistaa, että " tässäpä taas tämä asiakas, joka ei maksanut pukuaan." vaikka olisikin kassan oma moka.
Sana myös kulkee isossa marketissa työntekijöiden kesken ja jos on ns. vakioasiakas, niin voi kaupassa käynti muuttua kiusalliseksi.T: Ison marketin kassa
maksun jostain tuotteesta, kun kassastakaan ei rahaa puutu. Puhumattakaan, että päivän asiakasvuosta muistaisi oikeat kasvot. t. joskus kassallakin istunut
He laskuttavat meiltä kaikilta jatkuvasti jo varmuudenvuoksi ylimääräistä, jotta tuontyyppiset vahingot eivät ainakaan heidän tappiokseen jää.