Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suosittele hyvää keittikirjaa uusavuttomalle kokille

Vierailija
17.04.2007 |

vauvan ja 3 vuotiaan kanssa olen kotona ja haluaisin kokata joka päivä HELPPOA, NOPEAA ja TERVEELLISTÄ ruokaa lapsille ja itselle. Nakit ja einekset on pöydässä valitettavan usein...



kaipaisin vinkkejä miten tehdä pieniä annoksia sellaista ruokaa mistä lapsetkin pitävät (tai oppivat pitämään..) Monesti päivän vanha tai pakastimesta otettu ruoka jää 3-v syömättä:( Ruoka maistuu siis parhaiten vastavalmistettuna...



perinteiset makaronilaatikot on aika isotöisiä kun ruoka pitäisi olla nopeasti pöydässä. Haluaisin myös opettaa lapset syömään vaihtelevasti suomalaisen arkiruoan lisäksi linssejä, nuudeleita yms.



Suositelkaa hyvää keittokirjaa tai nettisivustoa tähän tarkoitukseen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia helppoja ruokia.

Vierailija
2/6 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietty ruoka-aika ja sen tietäen aloitat ruuanlaiton hyvissä ajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aura Liimataisen Hyvä kokki on hyvä. Samoin Pirkan keittokirjat. Nettisivuista pirkka on hyvä. Melkein aloittaisin noista Pirkan, koska niissä käytetään paljon puolivalmisteita, joten on vielä helpompia (vaikka kasvissuikaleet).

Vierailija
4/6 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mun mielestä hyviä perusruokaohjeita ja selkeät ohjeet.

Vierailija
5/6 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Tavallisia helppoja ruokia.

hintaakin tuolla näytti olevan vain 10¿

Vierailija
6/6 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet sinä tähänkin ketjuun saanut vastauksia ;-) Punaiset linssit valmistuvat 15 minuutissa! Ja vihreätkin n. 30 min.



Niin ja nuudelit tulee 2 minuutissa. Pirkan keittokirjassa on mm. tulinen makkara-nuudeli-wok joka on tosi hyvää. Tietty lapsen kanssa siitä ei voi tehdä niin tulista, mutta mikä estää tekemästä niin että tekee koko satsin ilman chiliä ja iskee sitten sweet chili kastikepullon aikuisille pöytään ja lapselle vaikka ketsupin.



Ja couscous on kans hyvää ja nopeaa. Muistaakseni sellaisessa vihreäruudullisessa Lapsiperheen keittokirjassa oli näitä kaikkia vähän modernimpiakin ohjeita.