Hanna Wass tilasi suomalaissuunnittelijan (Katri Niskasen) mekon Linnaan ja pettyi pahasti
Wass kertoo, että mekko näytti verkkosivujen valokuvien perusteella enemmän kuin lupaavalta ja hän avasi pakkauksen innokkaana.
Entusiasmi lopahti siihen paikkaan kun huomasin ensi kosketuksella, miten heikkolaatuista materiaalia kangas on. Vaikutelma bulkista syveni sovittaessani telttamaista pukua ylleni, Wass kertoo.
Wass esittää julkaisussaan monta kysymystä.
Miksi vahvassa nousussa oleva suunnittelija hinnoittelee asunsa näin alas, mutta samalla tinkii kankaissa ja leikkauksessa? Wass pohtii.
Wassin tilaama mekko on maksanut 490 euroa.
Minne markkinoille näillä valinnoilla suunnataan? Mikä idea on suosia suomalaista designia, mikäli se ei kunnioita sen enempää itseään kuin asiakkaitaan? Wass päättää julkaisunsa.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/16f1434e-7cc1-48ce-96a6-9b1535…
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Ois tilannut sen puvun silkistä jos halusi sellaisen.
Tai lukenut tuoteselosteen tarkemmin.🙈
En suosittele ketään tilaamaan silkkivaatteita Niskasen ateljeesta, sillä he eivät ilmeisesti ole tottuneet käsittelemään silkkiä.
Rouva Stubbilla oli jollakin valtiovierailulla Niskasen puku, johon kangas oli jouduttu hankkimaan Villisilkistä, koska Niskasen kangasvalikoimissa ei ollut silkkiä. Myöskään puvun ompelu ei ollut onnistunutta, sillä jopa televisiossa näki epäonnistuneen ompelun aiheuttamat ongelmat.
Noloa lehtien palstalla valittaa, olisi ollut Niskasen yritykseen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois tilannut sen puvun silkistä jos halusi sellaisen.
Tai lukenut tuoteselosteen tarkemmin.🙈
En suosittele ketään tilaamaan silkkivaatteita Niskasen ateljeesta, sillä he eivät ilmeisesti ole tottuneet käsittelemään silkkiä.
Rouva Stubbilla oli jollakin valtiovierailulla Niskasen puku, johon kangas oli jouduttu hankkimaan Villisilkistä, koska Niskasen kangasvalikoimissa ei ollut silkkiä. Myöskään puvun ompelu ei ollut onnistunutta, sillä jopa televisiossa näki epäonnistuneen ompelun aiheuttamat ongelmat.
Niskanen on pelkkä kupla. Hän on tehnyt koko uransa yhtä ja samaa mallia, eikä osaa sitä vieläkään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minusta nuo Niskasen vaatteet ovat ihania. Sopivan klassisia, mutta kuitenkin Niskasella on useissa malleissa oma, tunnistettava tyyli, ja jokin ns. juju. Tykkään. Tätä polyesterin kauhistelua en oikein jaksa ymmärtää. Pyyhkeissä ja petivaatteissa minäkin haluan käyttää materiaaleja jotka kestävät pesun kuumassa lämpötilassa, mutta harvemmin tämän tyyppiset vaatteet sellaista edellyttää. Tämän ketjun perusteella myös tuntuu, että olen suunnilleen ainut jonka vaatekaapista varmaan suurin osa on polyesteri- tai vähintään tekokuitusekoitemateriaaleja, enkä edes ymmärrä hävetä sitä mitenkään :D
Kun olin vielä työelämässä, vaatekaapistani ei löytynyt polyesteriä. Nykyisin, kun olen eläkkeellä, ei ole niin tarkkaa, miltä näyttää, niin vaatekaapissanikin on jonkin verran polyesteriä. Tosin suuriin juhliin en vieläkään sellaiseen pukeutuisi.
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että Niskasen mallit ovat kauniita, mutta olin varsin pettynyt, kun kävin läpi verkkokaupan vaatteet, ja ne olivat kaikki polyesteriä.
Laittaisitko itse tuon Niskasen luomuksen linnanjuhliin?
"Varadekaanin palkka Helsingin yliopistossa ei ole suoraan julkisesti saatavilla, mutta tehtävän palkan on arvioitu olevan korkeampi kuin professorin tai yliopistonopettajan, jotka tienaavat Duunitorin ja Duunitorin mukaan keskimäärin noin 7 323 € ja 5 627 € kuukaudessa. Koska varadekaani on johtotehtävä, palkka todennäköisesti kuuluu yliopiston korkeampipalkkaisiin tehtäviin".
Vierailija kirjoitti:
Omassa instassaan valitti.
Vierailija kirjoitti:
Wassin pointti oli varmaan siinä, että miksi suomalisen huippusuunnittelijan vaatteet ovat temu-tasoa?
Miksi suomalaisen huippututkijan ostovoima ja tyylitaju on temu-tasoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wassin pointti oli varmaan siinä, että miksi suomalisen huippusuunnittelijan vaatteet ovat temu-tasoa?
Ajattele, että hän on mies. Moni miespuolinen huippututkija pukeutuu melko huithapelisti. Jokaisella on makunsa.
Vierailija kirjoitti:
Noloa nolata lehtien välityksellä toinen ihminen.
Joo, kyllä sen palautteen olisi voinut antaa suoraan yrittäjälle. Tämä henkilö kyllä avautuu aika usein kaikenlaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että hän on mies. Moni miespuolinen huippututkija pukeutuu melko huithapelisti. Jokaisella on makunsa.
Passionate for fashion.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi Linnan juhliin valmispukua, vaan minulle tehdyn ja suunnitellun. Enkä valitsisi siihen hommaan Katri Niskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa instassaan valitti.
Julkisesti! Onneksi poisti, arviointikyky tässä kyllä petti Wassilla.
Vierailija kirjoitti:
En, vaikka väristä pidänkin. Ei miellytä malli eikä materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanna Wassilla on naistenlehtien kuvien mukaan toinen toistaan komeampia mekkoja. Niissä on vain se vika, että ovat kovin lyhyitä, usein minimittaisia
Eikö näihin laadukkaisiin mekkoihin voisi teettää pidennyksen helmaan tai sitten jonkinlaisen läpinäkyvän pitkän jakun päälle?
Kierrätys kunniaan.
Minäkin olin jonkun median jutun perusteella saanut käsityksen, että hänellä on jotenkin kiva/erilainen/näyttävä tyyli. Taisi olla se kohua aiheuttanut A-studion esiintyminen?
Nyt tämän mikrokohun myötä kävin katsomassa hänen instaa, ja täytyy sanoa, että petyin. Todella tavallinen "tätityyli" hänellä ainakin instan perusteella on - siis ei mitään vikaa, mutta ei mitään nähtävääkään. Ja sen verran oli kyllä vikaakin, että usein aivan väärät kengät - esim. crocseissa eduskunnassa, mummolenkkareissa Stubbin vieressä, ylipäätään mummol
Sä et siitä päätä lopetetaanko asiasta keskustelu. Wass mokasi ja turha itkeä koska paska osui jo tuulettimeen. Kyllä tämä Wassin typerä ulostulo tullaan muistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös jos haluaa mittatilaustöinä mekon niin semmoisen saa tilata ja maksaa
Veikkaan, että Wass saa nyt mittatilausiltapuvun ilmaiseksi. Näiden lööppien jälkeen pinnalle pyrkivien suunnittelijoiden kannattaa ottaa Wassiin yhteyttä ja tarjota hänelle juhlapukua Insta-postausta vastaan. Se olisi hyvää mainosta suunnittelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneen huippututkijaan viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on aivan sama minkälaisen koltun Wass laittaa päälle jos meikki on samaa tyyliä kuin muulloinkin ja jalassa on valkoiset lenkkarit.
Mitä vikaa on meikissä? Tuo mukavasti mieleen 80-luvun N:liiton.
Minäkin olin jonkun median jutun perusteella saanut käsityksen, että hänellä on jotenkin kiva/erilainen/näyttävä tyyli. Taisi olla se kohua aiheuttanut A-studion esiintyminen?
Nyt tämän mikrokohun myötä kävin katsomassa hänen instaa, ja täytyy sanoa, että petyin. Todella tavallinen "tätityyli" hänellä ainakin instan perusteella on - siis ei mitään vikaa, mutta ei mitään nähtävääkään. Ja sen verran oli kyllä vikaakin, että usein aivan väärät kengät - esim. crocseissa eduskunnassa, mummolenkkareissa Stubbin vieressä, ylipäätään mummolenkkareissa usein, ja vaatteet epäistuvia. Tuossa crocs-kuvassakin oli jokin epäistuva raitamekko, ei todellakaan mitenkään fashionable.
Mutta hän on nyt poistanut Niskasta kritisoineen postauksen, ja tästä tapauksesta puhumisen voinee lopettaa.