Oulun Sairaalanrinteen taposta epäilty 35-vuotias varasti Salesta 800 eurolla lonkeroa. Vartija ei tee mitään vaan seisoo!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1c2180f2-bdbe-43d1-bdc4-ead2a836ba17
Naispuolinen vartija ei tee mitään koettaa kädellä lopuksi pysäyttää muttei koske varkaisiin mitenkään, mitä näillä vartijoilla sitten tekee jos heidän tehtävä on vain seisoa?
Kommentit (68)
Niinpä. Itse jouduin äsken sellaisen porukan uhriksi, kun olin menossa kauppaan, tietysti ne muut siin porttien edes oli kyttäämäs, ja ku mä menin sisään, ni joku jäkätti ampaisi ulos jokin saalis mukanaan ! Ja ne muut katos sen siliän tien kanssa. En tiiä, MIT se saalis oli.....ei siellä pienes kyläkaupas mitään vartijoita ole. Mut viereises isommas kaupas on kyl ainakin silloin tällöin. Itse sen kaupan omistaja taisi olla varasjahdissa........niin, se yks tökkäsi mua käteen mennessään. Ei sattunut pahemmin. Että pitikin mennä just silloin sinne ja päästää se heppu ulos..........eiväthän ne muutenkaan tee mitään, vaikka mitä tahansa näkevätkin....... He kun eivät saa poistua paikaltaan..........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tätä naiset halusivat ja tämän saivat.
Mistä sä puhut?
Me muut puhutaan siitä, että vartijalla ei ole poliisin oikeuksia. Ei mitään kättä pidempää, ei oikeutta ottaa fyysisesti kiinni jne.
Mistä sinä luulet että täällä puhutaan? Vartijan sukupuolihan ei liity itse asiaan.
Ei tuo puhu vartijan sukupuolesta vaan vihervasemmiston naisista, jotka vaativat näidenkin varkaiden päästämisen suomeen ja perusteena oli "ilman heitä emme pärjää".
Näidenkin varkaiden päästämistä? Se taposta epäilty joka aloituksessa mainitaan on ihan supisuomalainen ukko. Nimi mallia Matti Meikäläinen.
Kyllä sen silti voi karkottaa. Otetaan vaatteet ja kaikki pois ja silmät sidottuna korpeen.
Niinhän ne kaverinsakin asioita hoitaa.
Sieltä saa se sissi ja elämäntapaintiaani selvitä itse äiskän luokse jotenkin. Luonto ja raitis ilma rauhoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehän joutuu syytteeseen jos käyvät käsiksi myymälävarkaaseen. Ei kannata tehdä mitään.
Miksi sitten joku koulutus tai vartijakortti tarvitaan, eikö tuon osaa tehdä, ilman että osaa tehdä mitään?
Vai opetetaanko siellä juuri tämä, että ei kosketa ja tehdä mitään, muutoinhan sitä automaattisesti estäisi tuollaisen touhun.
Eli hetkinen, tässä oli hyvin koulutettu vartija, kun osa olla tekemättä mitään?
Edelleenkään ei ollut vartija !!!! Mikä on vaikeinta tajuta, vahtimestari ei ole vartija eikä saanut vartijan koulutusta, heillä ei ole edes pippurisumutetta.
Ei tarvitse olla vartija. Ihan jokainen voi ottaa varkaan kiinni itse teosta. Se vaatii tosin vo
TIetenkin, mutta tuossa olikin vastassa 60kh naisvartija, johon kommentoin.
Naisvartijat ovat pääosin yhtä tyhjän kanssa. Niin kyllä suuri osa miesvartijoistakin. Se on valitettava tosiasia. Eräskin poliisin kenttäjohtaja sanoi, että jos väkivaltatehtävälle ilmoittautuu kahden naispoliisin partio, hän laittaa automaattisesti miespartion lisäksi. Näin se vaan menee. Työturvallisuutta, ei naisvihaa tms.
Ei vartija voi puuttua kuin vasta kun nuo ovat menneet kassan ohi maksamatta. Sellainen on laki.
Vierailija kirjoitti:
Ei vartija voi puuttua kuin vasta kun nuo ovat menneet kassan ohi maksamatta. Sellainen on laki.
No miksi ei puuttunut. Olisi seissyt ovi aukossa kun poistuivat maksamatta.
Aloitetaan nyt sitten selittämään ihan kädestä pitäen.
1. Puvustuksesta päätellen vartija on reilan vartija. Ja kyllä. Vartija. Ei vahtimestari tai muu vastaava vaan vartija.
2. Kohdehenkilöitä on useampi, vartija on yksin.
3. Reilan vartijoilla ei ole käytössään voimankäyttövälineitä (kaasusumutin/tkp)joten useamman kohdehenkilön pysäyttäminen turvallisesti ei onnistu. Koska nainen todellakaan ei painimalla 2 ukkoa vastaan pärjää.
Eli tässä nyt vaan on turvallisempaa päästää tyypit menemään.
Ja siellä finlexissä löytyy ihan hakemalla laki yksityisistä turvallisuuspalveluista ja vartijaa koskevat kaikki pykälät, ettei tarvii alkaa arpomaan että toiminta näyttää siltä tuolta ja tältä.
Ai 60kg narkkarin kiinniottaminen vaatii voimaa? Olen 191cm ja 110kg mies ja saisin tommosen rotan sekunnissa kiinni.