Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle on kolme pomoa sanonut että täällä ei ole pakko olla töissä, kyllä tulijoita on

Vierailija
12.11.2025 |

Tulipa mieleen tämän päivän uutisista tämä aihe. Olen 47 ja urani varrella kolme eri esimiestä on sanonut minulle (enemmän tai vähemmän ärsyyntyneellä äänellä), että täällä ei ole pakko olla töissä (jos ei johdon päätökset kelpaa), kyllä tulijoita tilallesi on. Tilanteessa, missä en edes ole kritisoinut mitään, mutta olemuksestani on näkynyt, että en ole tyytyväinen johdon kyykytyspäätöksiin. Ja tätä ei siis sanottu vain minulle, vaan kokouksessa kaikille yhteisesti (kun kaikista näkyi päälle tyytymättömyys). Ja siis kolme eri tilannetta ja ajankohtaa ja kolme eri esimiestä. Ja tulijoita ei todellakaan ole niihin töihin ikkunoista tulvinut vaan ammattitaitoisen väen rekrytointi on ollut haastavaa, kun hyviä tulijoita siis oikeasti ei ole. Kyseessä akateemisesti kouluttu työyhteisö sote-alalla.

Onko tämä jotenkin tyypillinen johtamistyyli sote-alalla? Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse irtisanoutuisin heti. Mahtaisi pomoa harmittaa kun huomaa ettei irtisnoutuminen haittaakkaan mua yhtään.

Ei noita harmita yhtään. Meilläkin on sanottu jo kauan, että näätkö [ikkunasta], miten pitkä on tänne töihin pyrkivien jono. Eivät korkeuksistaan vaan huomaa, ettei jonottajien kasvot ole firman ovelle, vaan siitä poispäin. 

Vierailija
42/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinussa on vikana?

Mikä sinussa on vikana, että päähäsi tulee edes mieleen kysyä jotain näin veemäistä ?  Terv Eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olemme työssä useamman kerran kuulleet ja en yksin vaan juurikin näin useampi ollut paikalla. Alkoi 90 luvun laman aikaa ja jäi osalle esimiehistä päälle, tämä hokema. 

Toivotaan, että ei enää tarvitse koskaan kuulla, vaan toimii tämä julkisuus nyt me too tapaan.

Vierailija
44/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näillä sanoilla on keskijohto kommentoinut kokeneiden työntekijöiden lähtöä. Että ei väliä, uusia tulee tilalle. Ja kyllä, sote-ala, yksityinen työnantaja. Ei hoitoala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi