Shampoo ja hoitoaine lasiselle hiukselle
Te, kenellä on lasinen hius, mitä shampoota ja hoitoainetta käytätte? En vaan löydä itselle sopivaa merkkiä. Öljyä sisältävät ovat liian tujuja ja tekevät muutaman pesun jälkeen rasvaisen oloisen. Saman tekee värjätyille tarkoitetut pidemmällä aikavälillä ja tuuheuttavat kuivattavat heti. Olen nyt käyttänyt sunsilkin colour uppia, se menettelee mutta tiedän että parempiakin voisi olla..
Kommentit (18)
Aussie on hyvä merkki, oletko kokeillut niitä?
Muistan itse, että joskus nuorempana käytin Erittäin hyvä suomalainen shampoo-merkkiä ja se oli yllättävän hyvä. Ei maksa paljon.
Kunhan ei ole silikonia, se tekee hiuksista liukkaat ja lättänät. Tällä hetkellä käytän Garnierin magnetic charcoal -tuotteita.
Millainen on lasinen hius? Kova, jäykkä?
Mulla on toimineet esim. Saaten taian tyrnikehäkukkashampoo, XZ omenashampoo ja Nurmen jojobapalashampoo.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen liukas, jossa esim. kampaukset ei meinaa pysyä. Usein myös ohuet mutta ei välttämättä.
Mulla on paras ollut Lushin merilevä (?) shampoopala, eli joku turkoosinsävyine, jossa vihreitä paloja. Näyttää aika oudolta, mutta hiukset ei ole niin päätä myöten. Hiuksiin jää tuon avulla enemmän kosteutta/rakennetta/tms ja esim. hiusnauhat ei valu irti vähän väliä.
Aussien moisture tms on myös ok.
Urtikrame savipohjainen, eli rhassoulsavi (=rasul)
On ollut hyvä ja mieto (mulla rasvoittuva hius).
Myös xz lakritsihilseshampoo jees.
Mut onko tuuheuttavat helposti aina takkuunnuttavia? Ostin jonkun uuden, bounty tms, ja Jösses kun takkuuntui lyhyt hius?!
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kuin kiinalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Todella sileäpintainen, eli jos laittaa hiukset kämmeneen, niin hiukset solahtavat läpi.
Pinta on tiivis, "lasimainen", eli väri ei jää niin helposti, eikä ponksut saa otetta, kun ei tule pitävää kitkaa.
Ei siis kovan tuntuiset, vaan ennemmin tosi sileät, pehmeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen liukas, jossa esim. kampaukset ei meinaa pysyä. Usein myös ohuet mutta ei välttämättä.
Suolasuihke hoitaa tuon ongelman kampausten ym suhteen. Tulee vähän rosoa hiusten välille, samoin raskaus häviää.
Volyme shampoot sopii hyvin. Niissä ei ole paljon ylimääräisiä aineita, kuten silikonia.
Kokeile tuuheuttavaa shamppoota ja hoitoaineena kosteuttavaa. Kysyisin kampaajalta neuvoja. Kampaamon tuotteet ovat tietysti kalliimpia mutta voivat olla riittoisampia kuin jotkut markettien halvat litkut.
Sellaiset ihmiset joilla ei hiusongelmia voivat pestä hiuksensa vaikka rexonalla ja vähättelevät etenkin kampaamotuotteita. On paljon erilaisia hiuslaatuja joten kannattaa itse vaan sitkeästi testata tuotteita mikä sopii sulle. Föönillä ja muotoilulla saa myös ryhtiä hiuksiin ja siinäkin pitää olla sopiva tuote.
Xz vanilja-kahvi tai vanilja-suklaa shampoo. Ei hoitoainetta tai korkeintaan hiuksiin jätettävä suihke. Näillä pysyy suht kuosissa.
Probic8 Biotin-Panthenol Volumizing & Moisturizing -shampoo
Ei missään tapauksessa ainakaan mitään erittäin hienoa suomalaista, jolla saa lentävän liinatukan.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole silikonia, se tekee hiuksista liukkaat ja lättänät. Tällä hetkellä käytän Garnierin magnetic charcoal -tuotteita.
Tämän kävin hakemassa kokeiluun, vaikuttaa ainakin myyntipuheiden perusteella hyvältä. Joku ehdotti volume-juttuja, ne ei sovi ainakaan mulle yhtään. Kuivattaa ja menee tuhannen takkuun heti ekasta pesusta. Kiitokset vaan kanssasiskoille/-veljille. Ap
Olen jättänyt suihkussa hoitoaineen poissa, hiuksiin jätettävän öljyn vaan missä lämpösuoja. Välillä kampaamon k-18 aineen mikä myös jätetään hiuksiin. Hiukset ovat paremmat ja tuuhean oloiset. Ei liikaa mitään ainetta, kuivashampoo antaa myös ryhtiä hiuksiin.
Oletko kokeillut aivan tavallisia marketlaatuja? Ne hienot suomalaiset ovat ainakin edullisia, joten ei mene paljon rahaa hukkaan, jos eivät nekään sovi.