Minulle on kolme pomoa sanonut että täällä ei ole pakko olla töissä, kyllä tulijoita on
Tulipa mieleen tämän päivän uutisista tämä aihe. Olen 47 ja urani varrella kolme eri esimiestä on sanonut minulle (enemmän tai vähemmän ärsyyntyneellä äänellä), että täällä ei ole pakko olla töissä (jos ei johdon päätökset kelpaa), kyllä tulijoita tilallesi on. Tilanteessa, missä en edes ole kritisoinut mitään, mutta olemuksestani on näkynyt, että en ole tyytyväinen johdon kyykytyspäätöksiin. Ja tätä ei siis sanottu vain minulle, vaan kokouksessa kaikille yhteisesti (kun kaikista näkyi päälle tyytymättömyys). Ja siis kolme eri tilannetta ja ajankohtaa ja kolme eri esimiestä. Ja tulijoita ei todellakaan ole niihin töihin ikkunoista tulvinut vaan ammattitaitoisen väen rekrytointi on ollut haastavaa, kun hyviä tulijoita siis oikeasti ei ole. Kyseessä akateemisesti kouluttu työyhteisö sote-alalla.
Onko tämä jotenkin tyypillinen johtamistyyli sote-alalla? Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (25)
Minä kuulin ihan saman nuorena työntekijänä eräältä esimieheltä. Olin silloin vain puolustanut erästä toista työntekijää, jonka työoloja oli huononnettu.
Suomi on täynnä huonoa johtamista. Se on yksi syy siihen, miksi innovaatioita ei synny - eihän niiden anneta syntyä.
Sinun pitää sanoa jatkossa:"Kiitos, samat sanat."
Vierailija kirjoitti:
Totta puhuu, jää pois jos työ ei kiinnosta.
Monia kiinnostaa kyllä työ, mutta se paska johtaminen ja lässyttäminen sitä paremmaksi kuin on ottaa otsaan pitemmän päälle.
Ei tuommoset pomot välitä työnantajasta, vain itsestään. Lyhytnäköistä toimintaa, ja ottavat arvostelun lapsellisen henkilökohtaisesti. Kyllä itse vaihtaisin, pomojen palleille on aina tulijoita.