Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parikymmentä vuotta ASO-asumista takana

Vierailija
12.11.2025 |

Mitä olette mieltä? 

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ASO" ei kerro mitään. On hyviä yhtiöitä ja rahastajasetien huonoja yhtiöitä.

Haso on Helsingissä halvin ja hyvä.

No eivätpä ole enää olleet sen edullisempia uusilla suosituilla alueilla kuten Kalasatama. 

Kyllä ne vain on suhteessa halvempia kmKalasatamassakin. Juuri oli tarjolla kaksio 850e/kk, ei kauaa vanhentunut. Vastaava Saton ym. kaksion vuokra on 1200-1300e/kk. 

Tuossa on vaan se ongelma, että vakuusmaksu ns. kovilla alueilla on iso, jostain syystä et vakuusmaksun määrää maininnut. Ja toisekseen jos on varaa siihen isoon vakuusmaksuun ja yli euron vastikevuokraan, niin on varaa asuntolainaan ja lyhennykseen.

Tietenkin vakuusmaksut on

Kalasataman slummiin ei kukaan täysjärkinen muuta.

Vierailija
82/86 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa kirkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos tykkää. Minä olen tuossa ajassa lyhentänyt lähemmäs 150.000€ asuntolainaa vastaavan aso-asunnon vastikkeen hinnalla.

Niin vähän?

Vierailija
84/86 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 000 euron lainassa 3%:n korkokulut on alussa n. 1000e/kk. 25 vuoden laina-ajalle keskimäärin jaettuna 570e/kk. Tuolla summalla asuu jo "ilmaiseksi" vuokralla muualla kuin pääkaupunkiseudulla. 

Muualla ei ole töitä.

Vierailija
85/86 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 v kokemuksella erittäin tyytyväinen.

Hyvä kaksio hyvällä alueella. Vastike melkein puolta pienempi kuin vastaavan vuokra.

Mutta parasta ovat naapurit. Aloitusmaksu pitää örvelöt poissa sataprosenttisesti.

Tosin vastikkeen voi maksaa vain rahalla ja etninen ja muu värinä puuttuu kokonaan. Ei hälytyksiä eikä piirityksiä. Naapurien hyvinvointi huolestuttaa kun ei koskaan kuulu mitään.

Yrmyimänkin osaketalon sijoitusasuntoon voit saada naapuriksesi vaikka sossun lähettämän räyhääjän. 

Joo. Vuokratalot ovat vuokrataloja, ja nykyään osaketalotkin ovat vuokrataloja. Oikein ökyaluella ne ovat lyhytvuokrattavia biletaloja. Asumisoikeustalot eivät ole vuokrataloja.

Ihan samalla tavalla ovat vuokrataloja ja jopa biletaloja.

Vierailija
86/86 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos tykkää. Minä olen tuossa ajassa lyhentänyt lähemmäs 150.000€ asuntolainaa vastaavan aso-asunnon vastikkeen hinnalla.

Niin vähän?

Tulit sitten incelli vanhan ketjun nostamaan. Harmittaako noin kovasti muiden omistusasuminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan