Parikymmentä vuotta ASO-asumista takana
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos tykkää. Minä olen tuossa ajassa lyhentänyt lähemmäs 150.000€ asuntolainaa vastaavan aso-asunnon vastikkeen hinnalla.
Niin vähän?
Vierailija kirjoitti:
400 000 euron lainassa 3%:n korkokulut on alussa n. 1000e/kk. 25 vuoden laina-ajalle keskimäärin jaettuna 570e/kk. Tuolla summalla asuu jo "ilmaiseksi" vuokralla muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
Muualla ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 v kokemuksella erittäin tyytyväinen.
Hyvä kaksio hyvällä alueella. Vastike melkein puolta pienempi kuin vastaavan vuokra.
Mutta parasta ovat naapurit. Aloitusmaksu pitää örvelöt poissa sataprosenttisesti.
Tosin vastikkeen voi maksaa vain rahalla ja etninen ja muu värinä puuttuu kokonaan. Ei hälytyksiä eikä piirityksiä. Naapurien hyvinvointi huolestuttaa kun ei koskaan kuulu mitään.
Yrmyimänkin osaketalon sijoitusasuntoon voit saada naapuriksesi vaikka sossun lähettämän räyhääjän.
Joo. Vuokratalot ovat vuokrataloja, ja nykyään osaketalotkin ovat vuokrataloja. Oikein ökyaluella ne ovat lyhytvuokrattavia biletaloja. Asumisoikeustalot eivät ole vuokrataloja.
Ihan samalla tavalla ovat vuokrataloja ja jopa biletaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos tykkää. Minä olen tuossa ajassa lyhentänyt lähemmäs 150.000€ asuntolainaa vastaavan aso-asunnon vastikkeen hinnalla.
Niin vähän?
Tulit sitten incelli vanhan ketjun nostamaan. Harmittaako noin kovasti muiden omistusasuminen?
Kalasataman slummiin ei kukaan täysjärkinen muuta.