Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsityöharrastajien ketju. Mitä sinä neulot, kudot, virkkaat tai ompelet?

Vierailija
12.11.2025 |

Vai nypläätkö pitsiä? Mikä työ on tekeillä? Aloitin villasukkaprojektin näin ennen joulua.

Kommentit (225)

Vierailija
201/225 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tee taite, jos se on sileää niin yks rivi nurjaa ja sitten taitettava osuus taas sileää

Vierailija
202/225 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa neulon, joskus myös virkkaan, ja lähinnä pakosta ompelen. Ennen ompelin paljon. 

Minulla on aina monta projektia kesken. Just nyt neulon sukkia sukkien perään, en niinkään joulun kuin alkavan talven takia. Aikuiset lapset toki saavat villasukat lahjaksikin. 

Keskeneräisenä odottaa mm. villatakki, 2 vauvanpeittoa, kesäpaita ja mitähän muuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/225 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tällä hetkellä mutta tykkään virkata niitä amigurumi pehmoja. Erilaisia eläimiä ja viimeksi virkannut hedelmiä ja ompelin niille söpöt naamat. :D

Meneekö nuo lasten leikkeihin vai mitä niillä tekee?

Vierailija
204/225 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle ompelen uuden villatakin joululahjaksi.

Vierailija
205/225 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lyhensin Kimi Räikkös-lipan päähineestäni. Nyt yletyn oven kahvaan riisumatta päähinettä joka onkin varsin hankalaa jos on esim. sylillinen takkapuita kyydissä.

Vierailija
206/225 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tehdä huoletonta käsityötä. Korjaan työrytkyjä ja parsin sukkia. Tein siipalle parin kämmekkää, hän alkoi käyttää niitä molempia samassa kädessä. Tein sitten pari eriparia ja nekin kelpasivat käteen yöllä. Vielä Tein resoriparin pienempämä ranteisiin ja isompana nilkkoihin, mutta niitä käytetään ranteissa molempia päällekkäin tai noitten kämmeköiden kanssa.

Kärsivällisyyteni ei riitä puseron neulomiseen ja langat maksavatkin.

Vierailija
207/225 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa neulon, joskus myös virkkaan, ja lähinnä pakosta ompelen. Ennen ompelin paljon. 

Minulla on aina monta projektia kesken. Just nyt neulon sukkia sukkien perään, en niinkään joulun kuin alkavan talven takia. Aikuiset lapset toki saavat villasukat lahjaksikin. 

Keskeneräisenä odottaa mm. villatakki, 2 vauvanpeittoa, kesäpaita ja mitähän muuta...

Minäkin olen himoneuloja :). Ja monta projektia myös kesken. Sukkia tulee yli tarpeen mutta onpahan sitten joskus , mistä ottaa. Lapsetkin jo sanoo, että heillä on aika hyvät varastot. Olen myös lahjoittanut hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
208/225 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuloin tyttärelle lahjaksi Housen Pörrö-langasta puseron mutta työn jälki on epätasaista. Lanka on mohair-langan tyylistä, ohutta ja karvaista. Haluaisin kuitenkin kastella/pestä sen , pesu 30astetta....miten tekisit tuon kastelun? Laitoin jo märkien pyykseiden väliin mutta pinta ei tasoittunut tarpeeksi mielestäni. Onko kellään kokemusta ko.langasta?

Vierailija
209/225 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulemekko on kohta loppusuoralla. Ajattelin, että valmistuu ennen joulua, mutta näköjään pari viikkoa riittikin ihan hyvin.. Täytyy joku toinen projekti keksiä seuraavaksi. 

Neulemekko? Eli siis puolihame vai mikä? Minkä kokoiset ja malliset puikot,mikä lanka,onko sileää neuletta,ainaoikein neuletta,kirjoneuletta..? Vähän tarkennusta,kiitos,sillä en usko, että kaksi viikkoa riittää kovin monimutkaiseen neulemalliin..

Vierailija
210/225 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavan vihreän mekon ompelin uudeksi vuodeksi sekä hatun ja vyölaukun melkein valmiiksi. Seuraavaksi kai trikoomekko, kunhan saan piirretyksi kaavan.

Vierailija
211/225 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa virkistävän erilainen ketju, kiitos siitä. :) Ketjun innoittamana aloin testaamaan makramea. 

Vierailija
212/225 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusprojektina aina virkkaaminen. Olen nyt tehnyt yhden nilkkapituisen mekon ja yhden minimekon. Nyt on kesken hame mistä pitäisi tulla myös nilkkapituinen. Ohuella kovalla virkkauslangalla. Kestää kauan tehdä, mutta tulee nättiä ja kestävää.

En osaa lukea kirjallisia virkkausohjeita, mutta onneksi youtube on täynnä videoita.

Vierailija
213/225 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulemekko on kohta loppusuoralla. Ajattelin, että valmistuu ennen joulua, mutta näköjään pari viikkoa riittikin ihan hyvin.. Täytyy joku toinen projekti keksiä seuraavaksi. 

Neulemekko? Eli siis puolihame vai mikä? Minkä kokoiset ja malliset puikot,mikä lanka,onko sileää neuletta,ainaoikein neuletta,kirjoneuletta..? Vähän tarkennusta,kiitos,sillä en usko, että kaksi viikkoa riittää kovin monimutkaiseen neulemalliin..

Pohjemittainen kaarrokeneulemekko koristekaarrokkeella valmistui kahdessa viikossa. Lankana oli dropsin Karisma ja puikot neloset. Täyspitkät hihat. 

Vierailija
214/225 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitatteko, kun 1980-luvulla oli melkein joka huushollissa kalliita kutomakoneita. Teetteko sellaisilla neuleita ?

Vierailija
215/225 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläissäni paljoakaan kutonut vai neulonut, mutta mies toivoi joululahjaksi villapuseroa. Ehtiikö sellaisen vielä tekemään jos aloitan huomenna? Kahdella tai kolmella värillä teen puseron, joten neuvokaa viisaammat kuinka monta lankakerää tarvitsen? Mies on hoikka oletan miesten koko S tai M. :)

Vierailija
216/225 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläissäni paljoakaan kutonut vai neulonut, mutta mies toivoi joululahjaksi villapuseroa. Ehtiikö sellaisen vielä tekemään jos aloitan huomenna? Kahdella tai kolmella värillä teen puseron, joten neuvokaa viisaammat kuinka monta lankakerää tarvitsen? Mies on hoikka oletan miesten koko S tai M. :)

Jos et ole paljon neulonut, niin vahvasti epäilen, että ehtisit jouluksi tehdä. En mäkään kokenut neuloja ehtisi tehdä paitaa jouluksi, kun pitää käydä töissä ja on muutakin tekemistä. Sukkia ehdin tehdä jouluksi. 

Langan määriä pystyy katsomaan neuleohjeista. Aina kannattaa ottaa vähän ylimääräistä.

Vierailija
217/225 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankamyymälässä osataan neuvoa tuossa asiassa. 

Vierailija
218/225 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mikään huippuneuloja, mutta olen tehnyt xl-kokoisen villapuseron viikossa. Olin silloin kotona kahden pienen lapsen kanssa eli aikaa meni muuhunkin.

Vierailija
219/225 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ns. akkain hommia. Kirvesvartta oon yrittäny saaara aikaan viimmeeset 50 vuatta.

Vierailija
220/225 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesken sukat, paita ja siinä sivussa myös kehrään lankaa itse.