24 000 € kuukaudessa(!) käteen saava 77-vuotias eläkeläinen valittaa suurista veroista
"On niin väärin, että on ponnistellut ja tehnyt hyvää jälkeä, ja sitten yhteiskunta tulee ja ottaa siitä yli 50 prosenttia. Se ei tunnu hyvältä, helkkari soikoon.
Kurkilahti on tehnyt menestyksekkään uran Suomen yritysmaailmassa. Hän eläköityi 60-vuotiaana vuonna 2008.
Vuonna 2023 hän tienasi yli miljoona euroa, josta 730 000 euroa oli ansiotuloja ja 330 000 euroa pääomatuloja"
https://www.iltalehti.fi/talous/a/cccc854b-f2bf-418f-9c7c-ca91bc919792
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Te kommentoijat kun joutuisitte itse maksamaan saman niin ette täällä paljon kirjoittaisi. Kateelliset.. Mihin sitä rahaa pitäisi säästää kun ei saa itse kuluttaa omia rahoja kaikki pitäisi antaa muille..
No palkansaaja maksaa omasta palkastaan tuonkin eläkettä, joka vaan valittaa että saa vain 12 000 käteen. Se voi olla sen palkansaajan vuositulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiselle: Kukas sitä sänkypotilasta sitten katsoi kun itse olit töissä.
En ole sänkypotilasta hoivaava eläkeläinen, mutta ehkäpä potilaasta tuli hoivapotilas vasta kun hoivaaja oli eläkeläinen.
Siis eläkeläinen hoitaa kahta sänkypotilasta joita joutuu nostamaan ja syöttämään ja pesemään ja jos ovat vielä dementikkoja huutavat usein yökaudet. Sitä ennen hoiti dementikkoa? No moni työssäkäyvä hoitaa dementtikkovanhempiensa asioita ei se ole mitään outoa ja kummallista.
Edellä jo kirjoitin, että kumpikaan ei ole vieläkään vuodepotilas. Minulla on kuntouttava työote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kommentoijat kun joutuisitte itse maksamaan saman niin ette täällä paljon kirjoittaisi. Kateelliset.. Mihin sitä rahaa pitäisi säästää kun ei saa itse kuluttaa omia rahoja kaikki pitäisi antaa muille..
No palkansaaja maksaa omasta palkastaan tuonkin eläkettä, joka vaan valittaa että saa vain 12 000 käteen. Se voi olla sen palkansaajan vuositulo.
Hän saa käteen 24 000 e/ kk.
En tajua ihmisiä. Mikään raha ei ole kenenkään ennen kuin siitä on maksettu vero. Helpottaisi omaa psyykeä muuttaa ajattelutapaa. Yhtä hyvin voisi vihata taloyhtiötä tai ruokakauppaa, kun on pakko maksaa niillekin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeisiin katto ja vähän äkkiä, vaikka 3000e! Laitetaan samalla niiden verotus nollaan, niin ei tarvitse itkeskellä niiden verojen päälle.
Norjassa on n. 8000 euroa. Ja minimieläke n. 1800 euroa, perheellisellä n. 2000 euroa.
Mitä sitä makaa eläkevaroista kun on toisille varaa maksaa kymmeniä tuhansia kuukaudessa ehdottomasti eläkekatto
Ei se eläkekatto auta mitään koska näitä on nyt maksettavat vielä vuosikymmeniä. Se olisi pitänyt asettaa vuosikymmeniä sitten kun tiedettiin että väestö vähenee. Mutta niin ei tehty, siksi koska....?? Orpo sanoi ettei eläkkeitä leikata vaan eläkeikärajaa nostetaan eli nämä jotka maksavat tämän suurten ikäluokkien eläkkeet eivät itse pääse eläkkeelle kuin max 70-vuotiaana elleivät sitten jää varhennetulle. Tuokin ukko on jäänyt eläkkeelle jo 60-vuotiaana.
Kyllähän niitä voi asettaa takautuvasti. Ei täysimääräisenä mutta kuitenkin. Onhan meiltäkin leikattu jo ansaittuja eläkkeitä ja maksuprosentteja nostettu ja on vain boomereiden oma ajatus, että asiat voi pitää kiveen hakattuina.
Onko kukaan kertonut paapalle, että käärinliinoissa ei oo taskuja.
Lasse unohtaa, että häntä elättää nykyiset työssäkäyvät ja hän saa jokaisen euron seitsemänkertaisesti takaisin mitä on eläkettä maksanut.
Miten noin korkealla johtotasolla elänyt ihminen ei ymmärrä, ettei näin pienessä maassa miljonäärejä ole tarpeeksi. Jotta ne verot voitaisiin poistattaa tai vähentää.
Muutti takaisin Suomeen, kun lopettivat portugalin kanssa verosopimuksen.
Itse olisin jäänyt sinne ja nauttinut elämästä.
On se kumma, että vaikka on rahaa kuin roskaa. Pitää jonkun verosopimuksen vuoksi muuttaa suomeen.
Ahneus on rumaa. Vie ihmiseltä arvostusta ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ei ymmärrä kuolevansa, joten niillä on pakonomainen tarve kahmia omaisuutta, kuten myös liioitella saavutuksiaan. Kun Suomessa pääsee oikeisiin piireihin syntymästä alkaen, et tarvitse menestymiseen minkäänlaista taitoa tai työtä, kaikki etenee hyvävelisopimuksilla ja se valitettavasti näkyy myös meidän kansantaloudessa.
Totta. Se että täällä taidot eivät merkkaa vaan se kuka olet ja kenet tunnet on erittäin tuhoisaa taloudelle.
Voi voi, kyllä käy sääliksi köyhää piruparkaa, vain 24 tonnia kuussa. Mitenhän tuolla edes pärjää??
Mutta rehellisesti, jos tienaisin noin paljon, olisin onnistunut säästämään ja sijoittamaan sellaiset summat etten edes tarvitsisi eläkettä. Ja vielä kuuskymppisenä päässyt ikuiselle lomalle. Mutta niinhän se on että mitä rikkaampi, sen ahneempi. Ei mikään tule noille koskaan riittämään ja aina ovat ihan itse kaiken omaisuutensa hommanneet. Kuinkahan olisi tämä "ihan itse" ansaitseminen sujunut ilman kaikkia niitä työntekijöitä jotka mahdollistivat tuon omaisuuden haalimisen?
Vierailija kirjoitti:
Lasse unohtaa, että häntä elättää nykyiset työssäkäyvät ja hän saa jokaisen euron seitsemänkertaisesti takaisin mitä on eläkettä maksanut.
Ei hän sentään niin vanha ole. Toisaalta, kerrointa kasvattaneet hänen osaltaan varhainen eläköityminen.
Totta kai kyseisellä henkilöllä on oikeus valittaa, ap. Ihan niin kuin sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä ei tee mitään hyödyllistä. Ei ole mitään syytä maksaa tuollaisia eläkkeitä, vaikka mitä olisi elämänsä aikana tehnyt. Jotain kansanlaisaloitetta kehiin, että saadään työeläkkeisiin vaikkapa 5000-7000 euron cap.
Sitten myös niille palkoista maksetuille eläkemaksuille cap
Surullista että noin vanha ja rikas kääkkä jaksaa avautua julkisesti rahasta ja veroista. Luulisi elämässä olevan parempaakin sisältöä, kun sitä ei ole enää liikaa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ukko saa 60 000e/kk eläkettä. Siitä jää käteen verojen jälkeen "vain" tuo 24 tonnia.
Saa enemmän eläkettä kuukaudessa kuin moni tavallinen työntekijä tienaa palkkaa vuodessa. Ja silti kehtaa valittaa.
Ei niiden verotusta voi laittaa nollaan. Valtio ei pärjää muuten. Tai sitten pitää luoda uusi vero eläkevakuutusyhtiöille.