Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24 000 € kuukaudessa(!) käteen saava 77-vuotias eläkeläinen valittaa suurista veroista

Vierailija
12.11.2025 |

"On niin väärin, että on ponnistellut ja tehnyt hyvää jälkeä, ja sitten yhteiskunta tulee ja ottaa siitä yli 50 prosenttia. Se ei tunnu hyvältä, helkkari soikoon.

Kurkilahti on tehnyt menestyksekkään uran Suomen yritysmaailmassa. Hän eläköityi 60-vuotiaana vuonna 2008.

Vuonna 2023 hän tienasi yli miljoona euroa, josta 730 000 euroa oli ansiotuloja ja 330 000 euroa pääomatuloja"

https://www.iltalehti.fi/talous/a/cccc854b-f2bf-418f-9c7c-ca91bc919792

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasse unohtaa, että häntä elättää nykyiset työssäkäyvät ja hän saa jokaisen euron seitsemänkertaisesti takaisin mitä on eläkettä maksanut.

Ei hän sentään niin vanha ole. Toisaalta, kerrointa kasvattaneet hänen osaltaan varhainen eläköityminen. 

On, hän on juuri sitä ikäluokkaa mikä saa seitsemänkertaisesti eläkesäästönsä takaisin.

Vierailija
122/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi eläkkeellä oleva saa sosiaalitukea 60 000 euroa kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon statuspelle.

Vierailija
124/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fiksut pyrkivät pois Suomesta. Vaikka täällä kuinka kritisoidaan miestä, on yli 50%verotus kohtuuton. Erityisen kohtuuton se on kun kyse on työssäkäyvän tuloverosta.

Missä ihmeessä tuo mies sanoi, ettei kukaan muu kuin hän ansaitse mitään? 

Vierailija
125/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nauraa kun ei viitsi itkeä. Itse saan 24 000€ vuodessa palkkaa. 

Miksi helvetissä tyydyit siihen kun nyt valitat. Olisit mennyt kouluun ja ryhtynyt johtajaksi. 

Vierailija
126/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista.

Vierailija
127/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kokee kivuliaan lopun.Piakkoin.

Vierailija
128/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini tienaa yli 400 tonnia vuodessa ja toinen vajaat 300 tonnia. Kovempituloisella menee veroihin 50,6% ja "köyhemmällä" 48,5%. Seuraavaksi varakkain kaverini tienaa 160 tonnia ja veroihin menee n. 34% koska iso osa on pääomatuloja. Neljänneksi menestynein kaverini tienaa 140t vuodessa, veroihin menee 42,6%.

Eihän tuo kovin reilulta kuulosta, jos menee yli 40% muiden taskuihin. Itse olen korkeintaan tavis, eli 40t tulot.

Vierailija
129/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat porvariukot ja akat ovat tuollaisia täysin turhasta narisijoita. Rahaa ja omistuksia vaikka kuinka. Oikein häijyn näköinen tyyppi kaiken lisäksi.

Vierailija
130/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini tienaa yli 400 tonnia vuodessa ja toinen vajaat 300 tonnia. Kovempituloisella menee veroihin 50,6% ja "köyhemmällä" 48,5%. Seuraavaksi varakkain kaverini tienaa 160 tonnia ja veroihin menee n. 34% koska iso osa on pääomatuloja. Neljänneksi menestynein kaverini tienaa 140t vuodessa, veroihin menee 42,6%.

Eihän tuo kovin reilulta kuulosta, jos menee yli 40% muiden taskuihin. Itse olen korkeintaan tavis, eli 40t tulot.

Ihan kivan sadun pukkasit.Verotietoja selvästi tutkittu.

Vierailija
131/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tehnyt max 30 - 40 vuotta töitä ja vetelee siis 60 000 euron eläkettä pahimmillaan 30 vuotta? Uurastakaa hiiret sen eteen, minä en.

Vierailija
132/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se eläkekatto auta mitään koska näitä on nyt maksettavat vielä vuosikymmeniä. Se olisi pitänyt asettaa vuosikymmeniä sitten kun tiedettiin että väestö vähenee. Mutta niin ei tehty, siksi koska....?? Orpo sanoi ettei eläkkeitä leikata vaan eläkeikärajaa nostetaan eli nämä jotka maksavat tämän suurten ikäluokkien eläkkeet eivät itse pääse eläkkeelle kuin max 70-vuotiaana elleivät sitten jää varhennetulle. Tuokin ukko on jäänyt eläkkeelle jo 60-vuotiaana.

Nykyisillä työikäisillä ja nuorilla aikuisilla on ollut parempi terveys lapsena ja oletettavasti on myös vanhana. Heidän on rokotettu niitä tauteja vastaan, joita vanha polvi sairasti lapsena (tuhkarokko, vihurirokko, sikotauti, ym) . Keuhkokuumekin on nykyään liegempi sairaus kuin 60-luvulla, jolloin sairastunut alaikäinen usein oli pari viikkoa sairaalassa. Jatkuva sairastelu söi yleiskuntoa ja kasvua. Monissa kodeissa ruokavalio on heikko verrattuna siihen, mikä nykyään on mahdollista. Sille ei voi mitään, että monet valitsevat nykyään väärin eivätkä osta terveellisempää syötävää.

Vierailija
133/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasse Kurkilahti valittaa veroista. Hän oli toimarina, kun Kemiran lannoitteet myytiin Norjaan ja valtio luopui satojen miljoonien osakekannasta emoyhtiön osalta.

Valtion menetykset tästä diilistä on sellaiset, että Kurkilahden koko elämänkään verotuloilla ei kateta edes pisaraa.

Raisiosta ja Elcoteqista mies taas lähti menemään melkein heti saavuttuaan.

Ja tämä tyyppi saa kommentoida kerta toisensa jälkeen meidän yhteiskuntaa suurimmissa medioissa jokainen titteli armollisesti mainiten.

Vierailija
134/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasse Kurkilahti valittaa veroista. Hän oli toimarina, kun Kemiran lannoitteet myytiin Norjaan ja valtio luopui satojen miljoonien osakekannasta emoyhtiön osalta.

Valtion menetykset tästä diilistä on sellaiset, että Kurkilahden koko elämänkään verotuloilla ei kateta edes pisaraa.

Ja tämä tyyppi saa kommentoida kerta toisensa jälkeen meidän yhteiskuntaa suurimmissa medioissa jokainen titteli armollisesti mainiten.

Tuollaista tappiota veronmaksajille ei voi tehdä ihan turha mies.

Vierailija
135/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna faktojen häiritä uhriutumista.

-winner-

Vierailija
136/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen Oinas.

Vierailija
137/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivo, että hän elää mahdollisimman pitkään ja saa suuret korotukset eläkkeeseensä. Ja jos joutuu sitten maksamaan vielä enemmän veroja, on se hänelle hirvein mahdollinen kohtalo. 

Vierailija
138/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivo, että hän elää mahdollisimman pitkään ja saa suuret korotukset eläkkeeseensä. Ja jos joutuu sitten maksamaan vielä enemmän veroja, on se hänelle hirvein mahdollinen kohtalo. 

😢 Yhhyyy, mun 100 000€/kk eläkkeestä menee 60% veroa 😢😭

Vierailija
139/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saa kokopäivätyössä edes 2400 e/kk käteen. Kumma jos 24 000 e/kk ei riitä mukavaan elämään eläkkeellä.

Joo, mun BRUTTOpalkka on 1996e/kk.

Mutta tavallaan ymmärrän - kyllä se eläke on verotettu jo monta kertaa ja silti siitä lähtee 50% kun sen lopulta saa.

Tosin.. mun miesystäväkin valittaa miten 3000e nettopalkka ei riitä mihinkään = hän on budjetoinut että asumiskulut velattomassa kodissa 250e, auto ja työssä käyminen 400e, ruoka 250e, puhelinlasku, äänikirjat yms. 100e/kk. Eli noin tonni kuussa menee pakollisiin. Mutta koska hän on budjetoinut 1500e/kk säästötilille ja 1000e/kk osakkeisiin yms. Ja jos sähkölasku onkin vaikka sen verran enemmän, että tuo noin tonnin budjetti ei riitä, niin hän on niin köyhää miestä että hyvä ettei nälkään kuole. :D 

Vierailija
140/184 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä ahneudella mitään rajaa, jos kehtaa noilla nettotuloilla kitistä veroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän