24 000 € kuukaudessa(!) käteen saava 77-vuotias eläkeläinen valittaa suurista veroista
"On niin väärin, että on ponnistellut ja tehnyt hyvää jälkeä, ja sitten yhteiskunta tulee ja ottaa siitä yli 50 prosenttia. Se ei tunnu hyvältä, helkkari soikoon.
Kurkilahti on tehnyt menestyksekkään uran Suomen yritysmaailmassa. Hän eläköityi 60-vuotiaana vuonna 2008.
Vuonna 2023 hän tienasi yli miljoona euroa, josta 730 000 euroa oli ansiotuloja ja 330 000 euroa pääomatuloja"
https://www.iltalehti.fi/talous/a/cccc854b-f2bf-418f-9c7c-ca91bc919792
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota Boomeri-asennetta: minä minä minä. Minä olin niin saakelin ahkera ja ansaitsen kaiken. Kukaan muu ei ole mitään.
Hän voi näyttää asiat toteen, mutta voiko se loinen joka saa sitä rahaa näyttää toteen hyötynsä yhteiskunnalle?
Tämä vuorineuvos on se loinen. Pakko olla päässä vikaa jos ei sitä tajua. Ensiksi varastaa ikänsä työssä ihmisten palkkoja maksamalla alipalkkaa ja sitten vielä eläkkeellä kuppaa eläkevaroja vuosikymmeniä. Ei ole päivääkään elämässään ollut hyödyksi, pelkästään ottanut.
Tämä. Jotenkin kuvitellaan, että rikkaudet tarkoittaa niiden haalijasta jotain hyvää. Yleensä päinvastoin. Lähes aina päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä tunnen tekeväni hyödyllisiä asioita. Hoidan kahta vanhusta. Ilman apuani he olisivat laitoshoidossa.
Me keski-ikäiset tehdään samaa töiden ohessa. Ja monella on vielä alaikäisiä lapsiakin.
Olen itse noin 70 v. Se, että työssäkäyvätkin tekevät niin, ei kai tee minun panostani huonommaksi. Ja hoidin toista jo silloin, kun olin vielä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää! Kaikille riittää 1000€/kk ja kaikki muu ylijäävä pitää antaa niille jotka eivät ole tehneet koskaan mitään maan hyväksi!
- M.K. Vasemmisto -
Muissa pohjoismaissa myös oikeisto kannattaa eläkekattoa. Jotain on Suomessa vialla, ainoana köyhänä ja velkaisena pohjoismaana.
Meneekö 77-vuotiaanakin vielä viinaan ja naisiin niin paljon rahaa ettei tahdo tuollainenkaan summa riittää? Vai mihin rahat katoaa?
Eläkeläiselle: Kukas sitä sänkypotilasta sitten katsoi kun itse olit töissä.
Tä,ähän se on, miksi rikkaat lähtevät pois. Onko reilua, että eläke on noin kovasti verotettu ?
Ei siihen vaikuta se paljonko sinä tienaat
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo valtiolta suoranainen ryöstö, jos 60.000 euron tuloista viedään 35.000 euroa veroina. Syytäkin on valittaa.
Ei ole mikään ryöstö. Ei ole valtion vika, jos henkilö ei tajua makrotalouden toimintaperiaatteita.
Ensin pitää leikata, jotta voidaan leikata myös verotuloista.
Eläkkeen määrityksessä on otettu huomioon se, että osa siitä valuu veroihin. Olen itse aina tuijottanut vain nettoa mielipahan välttämiseksi ja samaa suosittelen muillekin, jos alkaa tuntua vaikealta olla iloinen veronmaksaja.
Eläkkeisiin katto ja vähän äkkiä, vaikka 3000e! Laitetaan samalla niiden verotus nollaan, niin ei tarvitse itkeskellä niiden verojen päälle.
Vierailija kirjoitti:
En sanonut että oli silloin sänkypotilas. Silloin hoidin apteekki,-kauppa-siivous ym asiat. Sekä yhteydet muihin ihmisiin. Ja kumpikasn heistä joita hoidan, ei ole vieläkään vuodepotilas. Minulla on kuntouttavs työote.
Vierailija kirjoitti:
En ole sänkypotilasta hoivaava eläkeläinen, mutta ehkäpä potilaasta tuli hoivapotilas vasta kun hoivaaja oli eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinhän tämä sankari on tuhlannut ne menestykkään uransa aikana saadut rahat jos tällä vaatimattomalla eläkkeellä pitää kitkutella?
Osaatko sä lukea? (Verorahoille on kyllä käyttöä...)
Osaan lukea ja oikein hyvin. Kysyn siis uudelleen että onko siis tämä 50% verotettava eläke tämän köyhän eläkeläisen ainoa tulo vai miksi juuri se on se joka niin harmittaa? Jos oikein luin niin herralla on myös pääomatuloja melkoisesti ja niistä ei niin paljon veroja mene.
Se harmitus lienee ihan siinä, että jossain on jotain aika pahasti vialla jos se koetaan jotenkin oikeudenmukaiseksi viedä toiselta puolet tai yli puolet saadusta tulosta.
Ei ole ihme, että yhteiskunta on kusessa.
Aiemmin tajuttiin, että veroja tarvitaan yhteiskunnan pyörimiseen ja osa maksoi korkeakin veronsa jos ei ilolla niin ainakin nurkumatta ja kokonaisuuden hahmottaen.
Näin oli joskus. Siinä vaiheessa kun poliitikot ja virkamiehet alkavat kohdella verorahoja kuin pohjatonta kaivoa, mistä voi ammentaa mitä älyttömimpiin hankkesiin ja viritelmiin rahaa, niin usko järjestelmään murenee. Apotti-hanke oli aivan kammottava epäonnistuminen ja vastuuhenkilöt pitäisi laittaa henkilökohtaiseen vastuuseen rahan menetyksestä, sama pätee Sote-uudistukseen joka sekin on aivan älyvapaasti kasattu räpellys ja sama juttu, kaikki menetetyt rahat pitäisi periä takaisin vastuuhenkilöiltä.
Pakko olla vanhuudenhöperö narsisti.
Ei kukaan muu kehtaa mennä kitisemään 25000 kuukausittaisesta eläkkeestä kun se on monelle jo vuosiansio.
"Vuorineuvos Kurkilahti asui vuosia Portugalissa verotussyistä, mutta palasi Suomeen, kun Suomi irtisanoi verosopimuksensa Portugalin kanssa vuonna 2022."
Eli vuosikausia pakoiltu Suomen verotusta ulkomailla ja nyt kun olisi aika maksaa veroja kotimaahankin, niin mikä poru siitä tuleekaan. Kuvottavaa toimintaa, lypsetty valtavaa palkkaa ja eläkettä vuosikausia, eikä Suomeen maksettu senttiäkään.
Ovat hänen rahojaan, ihan syystä antaa kritiikkiä tälle sosialismille.
Vierailija kirjoitti:
"Yli 30 vuotta eläkkeellä olleiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia."
"Yli 30 vuotta eläkkeellä olleiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia."
Kun nää hyvin suurieläkkeiset pierut elää vielä sen 20 vuotta pitempään kuin se pienieläkkeinen siivooja tai muu raskaan matalapalkkatyön raataja, niin ei sen eläkevakuutusmaksut edes riitä jättieläkkeeseen, vaan veronmaksajat sen kustantaa ja pian eläkkeelle jäätyään kuolevien pienipalkkaisten eläkemaksut.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeisiin katto ja vähän äkkiä, vaikka 3000e! Laitetaan samalla niiden verotus nollaan, niin ei tarvitse itkeskellä niiden verojen päälle.
3000 e on liian vähän. (Saan itse alle, ei ole siis oma lehmä ojassa). Mutta 5 - 8000 e voisi olla kohtuullinen. Kukaan ei tarvitse tukea enempää. Eläkööt sen hyvän palkan säästöillä.
Te kommentoijat kun joutuisitte itse maksamaan saman niin ette täällä paljon kirjoittaisi. Kateelliset.. Mihin sitä rahaa pitäisi säästää kun ei saa itse kuluttaa omia rahoja kaikki pitäisi antaa muille..
Arvon dementikko voi muuttaa maahan, missä ei makseta eläkkeitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sänkypotilasta hoivaava eläkeläinen, mutta ehkäpä potilaasta tuli hoivapotilas vasta kun hoivaaja oli eläkeläinen.
Siis eläkeläinen hoitaa kahta sänkypotilasta joita joutuu nostamaan ja syöttämään ja pesemään ja jos ovat vielä dementikkoja huutavat usein yökaudet. Sitä ennen hoiti dementikkoa? No moni työssäkäyvä hoitaa dementtikkovanhempiensa asioita ei se ole mitään outoa ja kummallista.
Et todellakaan pysty töiden ohessa ja eri taloudessa asuen hoivaamaan vuoteenomaa ihmistä. Tai hän on heitteillä.