Miehen oma epävarmuus tuhoaa suhteemme
Oikeastaan olen niin lukossa etten osaa kirjoittaa, pukea sanoiksi. Ahdistaa. Miehen käytös on muuttunut pahemmaksi jo kauan. Huomioiminen ym jäänyt. Ei kysy mitään, ei osoita kiinnostusta (ellei itse ns hyödy siitä).
Suunnittelee menonsa yksin, ei todellakaan pyydä minua mukaan. Tai jos pyytää, niin samassa lauseessa keksii puolestani tekosyyn, miksi en voi lähteä mukaan. "Peralla ja Liisalla on juhlat mutta ethän sinä pääse sinne koska XXXX".
Sairasta. Esittää välinpitämätöntä minua kohtaa kavereidensa edessä, saattaa jopa alkaa moittimaan. Ei ikinä hipaisekaan minua (hui joku voi luulla että välitän vaimosta!). Joku persoonahäiriö luultavasti joka nyt pahenee.
Mistään ei voi puhua koska kääntää kaiken minun syyksi. Esim. jättää tulematta kotiin, odotan turhaan kun ei vaivaannu edes ilmoittamaan. Tai suunnittelee loman itselleen, ei kysy minua mukaan. Kun puhun tästä, niin syyllistää minua siitä että olen pahoittanut mieleni HÄNEN KÄYTÖKSEN takia?!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen, jos sellaista haetaan, on ihminen, joka jää huonoon tilanteeseen. Toisen käyttäytymistä ei voi muuttaa, uskokaa jo.
Syyllinen mihin?
Eiköhän ensisijainen syyllinen ole se, joka kohtelee toista huonosti. Mutta mitä tällä tiedolla tekee, eipä juuri mitään muuta kuin että siitä saa toivottavasti pontimen lähteä. Jos tämä syyllinen ei kykene muuttamaan toimintaansa. Ja harvoin kykenee.
Nainen kuintenkin odottaa ja odottaa, että mies viimeinkin muuttuisi ja viimeinkin saisi suhteelta sen minkä haluaa. Ehkä juuri tämän miehen hoivavaste on muita miehiä parempi? Se on vaan odottanut juuri aloittajan kaltaisen herttaisen naisen toimia.
Minulla eräs ex alkoi käyttäytyä tuon tyyppisesti ja sain selville, että oli toinen nainen jota havitteli ja oli kanssani vielä varmaan siksi, ettei jää yksin (ei osaa olla yksin!) jos naista ei kiinnostakaan! Erottiin ja alkoikin yhteen tämän naisen kanssa (ja vaihtoi hänet juuri samalla tapaa myöhemmin :D ). Esittää kyllä alkuun ihannemiestä. Onneksi olin vielä nuori, niin ehdin selvitä tuon suhteen traumoista ja löytää itselleni aivan ihanan aviomiehen, jonka kanssa olen yhä näin 15vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samankaltaisessa tilanteessa ja mies on itse myöntänyt , ettei tunteita tai kiinnostusta parisuhteessa olemiseen ole. Käytännön asioiden takia en pääse heti pois, mutta koitan hyväksyä tilanteen että näin se nyt vaan on. Ei ole parisuhdetta mulla. Kun hyväksyy asian se helpottaa vähän.
Turvatkaa nyt hyvät ihmiset se oma selusta eron varalle, ettei tarvitse käytännön asioiden(pirun huono tekosyy) varjolla jäädä roikkumaan ties kuinka pitkäksi aikaan.
Yksi käytännön syy voi olla lapset. Lapset ovat yksi merkittävimmistä parisuhteeseen liittyvistä asioista, ellei merkittävin. Niitä ei voi myöskään tehdä tekemättömiksi.
Että käytännössä jos haluaa turvata selustansa parisuhteessa, niin ei kannata hankkia lapsia, jolloin voi miettiä että kannattaako ylipäätään ryhtyä m
Eivät lapset ole syy jäädä tuollaiseen suhteeseen. Lapset ovat syy, miksi on entistä tärkeämpää erota ja varmistaa, että lapset eivät saa huonoa parisuhdemallia - sellainen kun voi ihan liian todennäköiseeti pilata heidänkin elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin päissään ollessa tuo käytös korostuu. Antaa muille sen kuvan kuin minä olisin jotenkin kelju ihminen. Mutta kun tapaan heitä, monet yllättyy ja sanoo "olipa herttainen vaimo hänellä". Siksi ajattelen, että jotenkin "häpeää" minua tai oma epävarmuutensa estää "olemasta yhtä kanssani" tai näyttämästä julkisesti mitään positiivista minua kohtaan.
ap
Mustasukkainen ja epävarma.
Ei auta hyssyttely. Yrittää itse pärjätä sen kanssa ja laittaa tuon vittuilun allle kaiken.
Ei osaa eikä varmaan itsekään ymmärrä, miksi käyttäytyy noin.
Tuohan on ihan selvää. Näitä on paljon. Varmasti enemmistö ihmisistä tunnistaa tuon käyttäytymisen jossain lähimmäisestä-n tai itsessään. Joskus noin käyttäytyy varmaankin jokainen, mutta yleensä pienemmässä määrin. Kyllähän ne tuntemukset tunnistaa jokainen: epävarmuus, kateus ja viha.
Ihan selkeitä.
Siinä joko ihmettelee tai otat asian esiin.
Nyt sinä olet se kohde, koska olet se lähin.
Menettämisen pelko ja arvottomuuden tunne sillä ukolla on, ja se käytös (menettämisen pelkoon liittyvä) on päinvastainen: työntää pois vihamielisenä käyttäytymisellä.
Nuo ovat kovin ristiriitaisia inhimillisyyksiä.
Mitä sinä haluat elämässäsi?
Miellyttää? Ihmetellä?
Epävakautta vai vakautta?
Jos tän kanssa haluat jatkaa, niin millaista haluat hänen kanssaan elämän olevan?
Jos vakaata, niin terapiaan selvittämään ja tiedostamaan ja kasvamaan. Miehen omaan terapiaan, ja kenties sinäkin omaa, kun tuossa edelleen olet ihmettelemässä.
Jos epävakautta, niin jatkatte vaan samaan malliin.
Tai omat polut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin päissään ollessa tuo käytös korostuu. Antaa muille sen kuvan kuin minä olisin jotenkin kelju ihminen. Mutta kun tapaan heitä, monet yllättyy ja sanoo "olipa herttainen vaimo hänellä". Siksi ajattelen, että jotenkin "häpeää" minua tai oma epävarmuutensa estää "olemasta yhtä kanssani" tai näyttämästä julkisesti mitään positiivista minua kohtaan.
ap
Marttyyrius on narsismin piirre. Annat miehesi kohdella sinua kaltoin, eli olet koukussa uhriasemaasi. Nautit saamastasi muiden kehuista?
Ihanaa, kun saat miehensä huonosti kohtelemasta ap:sta narsistin, koska mies ei voi koskaan olla vastuussa omista teoistaan, vaan syyn täytyy olla jossain naisessa.
Olet oikea
Ei varmaan ole, mutta tuskin hän on myöskään narsisti. Itsearvostus saattaa rapautua pikkuhiljaa huonossa suhteessa. Sitähän sellainen alistaja tekee, pikkuhiljaa nakertaa toista.
Aloittajan kuva kuuluisi tietosanakirjassa kohtaan piilonarsti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samankaltaisessa tilanteessa ja mies on itse myöntänyt , ettei tunteita tai kiinnostusta parisuhteessa olemiseen ole. Käytännön asioiden takia en pääse heti pois, mutta koitan hyväksyä tilanteen että näin se nyt vaan on. Ei ole parisuhdetta mulla. Kun hyväksyy asian se helpottaa vähän.
Turvatkaa nyt hyvät ihmiset se oma selusta eron varalle, ettei tarvitse käytännön asioiden(pirun huono tekosyy) varjolla jäädä roikkumaan ties kuinka pitkäksi aikaan.
Yksi käytännön syy voi olla lapset. Lapset ovat yksi merkittävimmistä parisuhteeseen liittyvistä asioista, ellei merkittävin. Niitä ei voi myöskään tehdä tekemättömiksi.
Että käytännössä jos haluaa turvata selustansa parisuhteessa, niin ei kannata hankkia lapsia, jolloin voi
Ihan oikeasti, myös lasten hankkimisen jälkeen voi erota. Moni eroaakin, ja elää eron jälkeen parempaa elämää.
Tottakai voi. Mutta se ei välttämättä käy ihan käden käänteessä.
Kommentoin siis tuohon joka sanoi että hänellä on käytännön syy, joka hidastaa eroa. Ja kun joku sanoi hänelle, että pitää turvata selusta. Aina ei pysty turvaamaan selustaansa, vaan suhteissa ollaan myös haavoittuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tapahtunut? Vaikea uskoa että mies ilman mitään syytä muuttuu
Ehkä hän ei ole muuttunut, vaan näyttää nyt todellisen itsensä. Alun hurmaava kuori on karissut.
Ja AP odottanut tähän saakka sitä, että pääsee olemaan tuo nössö? Niinkö? Eiköhän tuo ole ihan inhimillistä, että tulee menettämisen pelko -oletettavasti on menettänyt pentuna aika paljon. Oletettavasti ollut epävakaissa olosuhteissa lapsuudessa. Veikkaan joko perheväkivaltaa alkoholismia tai epävakaasta persoonia, tai kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että käytännössä jos haluaa turvata selustansa parisuhteessa, niin ei kannata hankkia lapsia, jolloin voi
Ei ole. Lapset ovat pirun huonoista tekosyistä se kaikkein huonoin.
Kun sitä perhettä suunnittelee kannattaa laskea ja miettiä miten pärjää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että käytännössä jos haluaa turvata selustansa parisu
Kommentoin siis tuohon joka sanoi että hänellä on käytännön syy, joka hidastaa eroa. Ja kun joku sanoi hänelle, että pitää turvata selusta. Aina ei pysty turvaamaan selustaansa, vaan suhteissa ollaan myös haavoittuvia.
Seli seli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että käytännössä jos haluaa turvata selustansa parisu
Aina pystyy turvaamaan sen selustansa ja se turva on raha. Kun tunteen sijaan käytetään järkeä rahalla pystyy ostamaan itselleen turvaa. Raha tulee aina ensin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen epävarmuus? Miehesihän on kusipää.
Näetkö, ap on itse se kusipää jonka mies on jo tajunnut ja käyttäytyy juuri niin kuin nainen on pitkään kerjännyt. Perus nainen, hankala paskiainen kaikessa. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tapahtunut? Vaikea uskoa että mies ilman mitään syytä muuttuu
Ehkä hän ei ole muuttunut, vaan näyttää nyt todellisen itsensä. Alun hurmaava kuori on karissut.
Tai sitten sama kun itsellä edellisessä suhteessa. Alussa jaksoi valehdella itselleen ettei se vaimo petä. Ollaan hyvässä suhteessa. 2 kertaa kun jäi kiinni " ei suoraan" pettämisestä mut oletan että sitäkin tapahtunut. Mun epävarmuus pilasi ja lopetti suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että
Aina pystyy turvaamaan sen selustansa ja se turva on raha. Kun tunteen sijaan käytetään järkeä rahalla pystyy ostamaan itselleen turvaa. Raha tulee aina ensin.
Realismi on aina negatiivista. Itse lähdin keskiviikkona lasten kanssa hotelliin, torstaina kävin katsomassa asuntoa ja vuokrasin sen, ja perjantaina pistin pääni tyynyyn omassa kodissa, mitä minä paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko käyttäytyvä käyttäytyä huonosti ilman mahdollistamista?
Mahdollistamiseen vetoaminen on vain vastuunpakoilua. Siis paskahousuutta vanhanaikaisesti sanottuna.