Miehen oma epävarmuus tuhoaa suhteemme
Oikeastaan olen niin lukossa etten osaa kirjoittaa, pukea sanoiksi. Ahdistaa. Miehen käytös on muuttunut pahemmaksi jo kauan. Huomioiminen ym jäänyt. Ei kysy mitään, ei osoita kiinnostusta (ellei itse ns hyödy siitä).
Suunnittelee menonsa yksin, ei todellakaan pyydä minua mukaan. Tai jos pyytää, niin samassa lauseessa keksii puolestani tekosyyn, miksi en voi lähteä mukaan. "Peralla ja Liisalla on juhlat mutta ethän sinä pääse sinne koska XXXX".
Sairasta. Esittää välinpitämätöntä minua kohtaa kavereidensa edessä, saattaa jopa alkaa moittimaan. Ei ikinä hipaisekaan minua (hui joku voi luulla että välitän vaimosta!). Joku persoonahäiriö luultavasti joka nyt pahenee.
Mistään ei voi puhua koska kääntää kaiken minun syyksi. Esim. jättää tulematta kotiin, odotan turhaan kun ei vaivaannu edes ilmoittamaan. Tai suunnittelee loman itselleen, ei kysy minua mukaan. Kun puhun tästä, niin syyllistää minua siitä että olen pahoittanut mieleni HÄNEN KÄYTÖKSEN takia?!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin päissään ollessa tuo käytös korostuu. Antaa muille sen kuvan kuin minä olisin jotenkin kelju ihminen. Mutta kun tapaan heitä, monet yllättyy ja sanoo "olipa herttainen vaimo hänellä". Siksi ajattelen, että jotenkin "häpeää" minua tai oma epävarmuutensa estää "olemasta yhtä kanssani" tai näyttämästä julkisesti mitään positiivista minua kohtaan.
ap
Marttyyrius on narsismin piirre. Annat miehesi kohdella sinua kaltoin, eli olet koukussa uhriasemaasi. Nautit saamastasi muiden kehuista?
Ihanaa, kun saat miehensä huonosti kohtelemasta ap:sta narsistin, koska mies ei voi koskaan olla vastuussa omista teoistaan, vaan syyn täytyy olla jossain naisessa.
Olet oikeasti sitä mieltä, että ap n itsearvostus on kunnossa?
Ei varmaan ole, mutta tuskin hän on myöskään narsisti. Itsearvostus saattaa rapautua pikkuhiljaa huonossa suhteessa. Sitähän sellainen alistaja tekee, pikkuhiljaa nakertaa toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin päissään ollessa tuo käytös korostuu. Antaa muille sen kuvan kuin minä olisin jotenkin kelju ihminen. Mutta kun tapaan heitä, monet yllättyy ja sanoo "olipa herttainen vaimo hänellä". Siksi ajattelen, että jotenkin "häpeää" minua tai oma epävarmuutensa estää "olemasta yhtä kanssani" tai näyttämästä julkisesti mitään positiivista minua kohtaan.
ap
Marttyyrius on narsismin piirre. Annat miehesi kohdella sinua kaltoin, eli olet koukussa uhriasemaasi. Nautit saamastasi muiden kehuista?
Ihanaa, kun saat miehensä huonosti kohtelemasta ap:sta narsistin, koska mies ei voi koskaan olla vastuussa omista teoistaan, vaan syyn täytyy olla jossain naisessa.
Kumpi on t
Käyttäytyvä, tietysti. Ei aikuisella ihmisellä ole puolisona mitään kaikkivoipaa "äitiä", joka mahdollistaa tai estää hänen tyhmän käytöksensä. Jokainen vastaa itse teoistaan.
Mutta ap voisi nyt vastata itsestään, ja jättää moisen urpon.
Voiko käyttäytyvä käyttäytyä huonosti ilman mahdollistamista?
Hei ei tuollaisessa suhteessa ole mitään järkeä, eroa hyvä ihminen!
Olen samankaltaisessa tilanteessa ja mies on itse myöntänyt , ettei tunteita tai kiinnostusta parisuhteessa olemiseen ole. Käytännön asioiden takia en pääse heti pois, mutta koitan hyväksyä tilanteen että näin se nyt vaan on. Ei ole parisuhdetta mulla. Kun hyväksyy asian se helpottaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
ap
En ymmärrä sinun logiikkaa ollenkaan. Olet keksinyt jonkun selityksen miehen huonolle käytökselle ja se toimii sinulla defenssinä, jotta kestät tuon. Oikeasti, ihminen, suojele itseäsi. Eroa. Hän ei tule muuttumaan ilman rankkaa pariterapiaa. Enkä ihan oikeasti tiedä onko se sen arvoista edes.
Lähde nyt kävelemään, ei tuo ole parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Olen samankaltaisessa tilanteessa ja mies on itse myöntänyt , ettei tunteita tai kiinnostusta parisuhteessa olemiseen ole. Käytännön asioiden takia en pääse heti pois, mutta koitan hyväksyä tilanteen että näin se nyt vaan on. Ei ole parisuhdetta mulla. Kun hyväksyy asian se helpottaa vähän.
Voi hyvän tähden. Lähtekää nyt näuden kusipäiden luota. Ensin juristille ja sitten ero. Pitäkää omista oikeuksistanne kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä herää muutama kysymys. Meinasitko viettää yhtä onnellisen loppuelämän?
Aivan. Miksi tyydyt keskinkertaiseen parisuhteeseen?
Tuo ei ole edes keskinkertainen parisuhde. Toi on aivan hirveän kusipään oma elämä, jossa ap joutuu roikkumaan mukana jostain syystå.
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen, jos sellaista haetaan, on ihminen, joka jää huonoon tilanteeseen. Toisen käyttäytymistä ei voi muuttaa, uskokaa jo.
Syyllinen mihin?
Eiköhän ensisijainen syyllinen ole se, joka kohtelee toista huonosti. Mutta mitä tällä tiedolla tekee, eipä juuri mitään muuta kuin että siitä saa toivottavasti pontimen lähteä. Jos tämä syyllinen ei kykene muuttamaan toimintaansa. Ja harvoin kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihanaa, kun saat miehensä huonosti kohtelemasta ap:sta narsistin, koska mies ei voi koskaan olla vastuussa omista teoistaan, vaan syyn täytyy olla j
Voiko käyttäytyvä käyttäytyä huonosti ilman mahdollistamista?
Tottakai voi.
Vierailija kirjoitti:
Turvatkaa nyt hyvät ihmiset se oma selusta eron varalle, ettei tarvitse käytännön asioiden(pirun huono tekosyy) varjolla jäädä roikkumaan ties kuinka pitkäksi aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tätä käytännön syytä on jo jatkunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ymmärrä sinun logiikkaa ollenkaan. Olet keksinyt jonkun selityksen miehen huonolle käytökselle ja se toimii sinulla defenssinä, jotta kestät tuon. Oikeasti, ihminen, suojele itseäsi. Eroa. Hän ei tule muuttumaan ilman rankkaa pariterapiaa. Enkä ihan oikeasti tiedä onko se sen arvoista edes.
Asioiden selittäminen itselle on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa. Surkeimmat valheet kertoo itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä herää muutama kysymys. Meinasitko viettää yhtä onnellisen loppuelämän?
Aivan. Miksi tyydyt keskinkertaiseen parisuhteeseen?
Tuo ei ole edes keskinkertainen parisuhde. Toi on aivan hirveän kusipään oma elämä, jossa ap joutuu roikkumaan mukana jostain syystå.
Ei joudu. Täällä on todella ilkeitä kommentteja, mutta se osa niistä on totta, ettei kukaan muu voi päättää lähteä kuin aloittaja itse.
Suosittelen nostamaan kytkintä heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa käytöksessä ja toiminnassa ei ole mitään vikaa? Tässähän on kuultu vain yksi näkökulma! Et kertonut millainen oletko mahdollisesti millainen pirttihirmu todellisuudessa??
No aika paljon kertoo sekin, että ap on haukkumassa "miestään" netissä aamuseitsemältä.
Voihan olla, että hän on valvonut aamuneljästä ahdistuneena tilanteesta ja halusi vuodattaa asiasta heti. Mitä ihmeellistä tässä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvatkaa nyt hyvät ihmiset se oma selusta eron varalle, ettei tarvitse käytännön asioiden(pirun huono tekosyy) varjolla jäädä roikkumaan ties kuinka pitkäksi aikaan.
Yksi käytännön syy voi olla lapset. Lapset ovat yksi merkittävimmistä parisuhteeseen liittyvistä asioista, ellei merkittävin. Niitä ei voi myöskään tehdä tekemättömiksi.
Että käytännössä jos haluaa turvata selustansa parisuhteessa, niin ei kannata hankkia lapsia, jolloin voi miettiä että kannattaako ylipäätään ryhtyä mihinkään parisuhteeseen.
Mitä on tapahtunut? Vaikea uskoa että mies ilman mitään syytä muuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi käytännön syy voi olla lapset. Lapset ovat yksi merkittävimmistä parisuhteeseen liittyvistä asioista, ellei merkittävin. Niitä ei voi myöskään tehdä tekemättömiksi.
Että käytännössä jos haluaa turvata selustansa parisuhteessa, niin ei kannata hankkia lapsia, jolloin voi miettiä että kannattaako ylipäätään ryhtyä m
Ihan oikeasti, myös lasten hankkimisen jälkeen voi erota. Moni eroaakin, ja elää eron jälkeen parempaa elämää.
Ihan kuin suomiäijät ei osaisi olla kuvatun kaltaisia tolvanoita 🙄