Miehen oma epävarmuus tuhoaa suhteemme
Oikeastaan olen niin lukossa etten osaa kirjoittaa, pukea sanoiksi. Ahdistaa. Miehen käytös on muuttunut pahemmaksi jo kauan. Huomioiminen ym jäänyt. Ei kysy mitään, ei osoita kiinnostusta (ellei itse ns hyödy siitä).
Suunnittelee menonsa yksin, ei todellakaan pyydä minua mukaan. Tai jos pyytää, niin samassa lauseessa keksii puolestani tekosyyn, miksi en voi lähteä mukaan. "Peralla ja Liisalla on juhlat mutta ethän sinä pääse sinne koska XXXX".
Sairasta. Esittää välinpitämätöntä minua kohtaa kavereidensa edessä, saattaa jopa alkaa moittimaan. Ei ikinä hipaisekaan minua (hui joku voi luulla että välitän vaimosta!). Joku persoonahäiriö luultavasti joka nyt pahenee.
Mistään ei voi puhua koska kääntää kaiken minun syyksi. Esim. jättää tulematta kotiin, odotan turhaan kun ei vaivaannu edes ilmoittamaan. Tai suunnittelee loman itselleen, ei kysy minua mukaan. Kun puhun tästä, niin syyllistää minua siitä että olen pahoittanut mieleni HÄNEN KÄYTÖKSEN takia?!
Kommentit (90)
Exälläni oli samanlaista käytöstä. Hänellä todettiin epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö, kun patistettiin työpaikalta lääkäriin. Hänellä oli juuri tuollaista välinpitämättömyyttä ja suoranaista kylmyyttä. Kaikki toiminta perustui oman edun tavoittelulle, ja saattoi vetää surutta mutkat suoriksi ja rikkoa sääntöjä. Ei tuntenut mitään katumusta, kaikelle löytyi muka selitys, tai jätti vain puhumatta/selittämättä (koska ei mun kaltaiselle idiootille mitään tarvitse selitellä). Keksi aina arvosteltavaa ja moitittavaa, itsessään ei nähnyt mitään vikaa. Oli aggressiivinen, jos asiat ei mennyt niinkuin halusi tai joutui tekemään jotain epämukavaa.
Tässä epäsosiaalisen persoonallisuushäiriön piirteitä:
-välinpitämättömyys toisten tunteita kohtaan
-vastuuttomuus ja välinpitämättömyys sosiaalisia normeja, sääntöjä ja velvoitteita kohtaan
-vaikeus ylläpitää kestäviä ihmissuhteita, vaikkakaan ei vaikeutta luoda suhteita
-alhainen turhautumien sietokyky sekä matala kynnys toimia aggressiivisesti ja väkivaltaisesti
-kyvyttömyys tuntea syyllisyyttä tai kyvyttömyys ottaa opiksi epämiellyttävistä kokemuksista ja erityisesti rangaistuksista
-taipumus moittia muita tai puolustella kaunistelevin järkeistyksin omaa käytöstä, joka on johtanut selkkaukseen yhteiskunnan kanssa
Eroaa siinä psykopaatista ettei ole kiinnostunut varsinaisesti satuttamaan muita, ei vain välitä. Ja narsistista siinä, ettei pyri tekemään pitkäaikaista vaikutusta, paljastaa kasvonsa nopeasti, jos kokee ettei hyödy henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin päissään ollessa tuo käytös korostuu. Antaa muille sen kuvan kuin minä olisin jotenkin kelju ihminen. Mutta kun tapaan heitä, monet yllättyy ja sanoo "olipa herttainen vaimo hänellä". Siksi ajattelen, että jotenkin "häpeää" minua tai oma epävarmuutensa estää "olemasta yhtä kanssani" tai näyttämästä julkisesti mitään positiivista minua kohtaan.
ap
Marttyyrius on narsismin piirre. Annat miehesi kohdella sinua kaltoin, eli olet koukussa uhriasemaasi. Nautit saamastasi muiden kehuista?
Ihanaa, kun saat miehensä huonosti kohtelemasta ap:sta narsistin, koska mies ei voi koskaan olla vastuussa omista teoistaan, vaan syyn täytyy olla j
Tietenkin voi. Toinen käyttäytyy normaalisti (ei manipuloi, ohjeista, estele, vaadi, vaan pyrkii harmoniaan), ja toinen käyttäytyy huonosti. Ei sen toisen normaalin tarvitse muuttua joksikin järjestyksenvalvojaksi omassa kodissaan, vaan hänen kuuluisi saada olla rauhassa, jos ei mitään pahaa toiselle olemisellaan aiheuta.
Mikä tämä mahdollistamis-läppä nyt on? Uhrin syyllistäminen on huonosti käyttäytyvien uusi taktiikka?
Onko mies saanut kyseisen mallin kotoaan?
Lomia "yksin", katoamisia yön yli, välinpitämättömyyttä. Aika selvä toinen nainen. Onko myös paljon ylitöitä? Viettääkö enemmän aikaa puhelimellaan, laittaako sen heti pois kun tulet lähelle, kantaako sitä mukanaan toiseen huoneeseen tms? Kuunteleeko eri musiikkia kuin aiemmin, onko uusia vaatteita, pitääkö enemmän huolta ulkonäöstään kuin aiemmin? Eli onko ilmennyt muitakin uusia juttuja kuin vain huono käytös?
Jumaleissön. Mies on jo mielessään eronnnut. Tervepäinen nainen olisi lähtenyt ajat sitten. Sulla on paha läheisriippuvuus tai muu häiriö kun siedät tuollaista.
Lisää kokemuksia epäsos.persoonasta puolisona?
Minun mieheni pyytää lähes aina kun lähtee johonkin. Lähden kalaan, tuletko mukaan... Lähden saareen kalaan tuletko mukaan niin grillataan makkaraa. Yleensä lähden koska olen alkanut tykkäämään kalastuksesta. Onkitaan siikaa keväisin saaressa ja meren rannalla. Salillakin käytiin yhdessä pitkää kunnes mies lopetti koska alkoi olee selkävaivoja. Talvella ollaan enemmän kotona mutta keväästä syksyyn tehdään kaikkea yhdessä.
Miksi arvostat itseäsi niin vähän, että hyväksyt tuollaisen käytöksen? Eihän tuo liity epävarmuuteen vaan mu1kkkumaisuuteen. Itse en kattelis tuollaista tyyppiä 10 sekuntia pidempään. Next!