Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet luulee, että ruokkoamaton roikkuva parta näyttää hyvältä?

Vierailija
11.11.2025 |

Vai onko ihan täyttä laiskuutta, että sellainen on niin monella?

Todella kuvottavia ihan joka ikinen.

Kommentit (306)

Vierailija
81/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parta on kantajaansa varten. Ei muita varten.

Ihan kanssaihmisten vuoksi olisi asiallista pitää karvansa siistinä.

My body, my choice.

Vierailija
82/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta itseäni kenenkään takia. Jos kumppaniehdokas ei hyväksy minua sellaisena kuin olen, hän ei ole minulle se oikea.

Huvittaa, miten miehet nimenomaisesti kuvittelee ulkonäössä piilevän heidän ihmisyytensä ydin. Joka ikinen meistä muuttaa ulkonäköään elämän aikana monta kertaa. Se että pitäisit huolen henkilökohtaisesta hygieniasta ei voi sinua ihmisenä muuttaa. Mutta se varmasti muuttaisi sen, miten muut ihmiset - miehet ja naiset - sinuun reagoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parta on kantajaansa varten. Ei muita varten.

Ihan kanssaihmisten vuoksi olisi asiallista pitää karvansa siistinä.

T: pitää olla pitkät hiukset (karvoja nekin)

Vierailija
84/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parta on nykyään vähän niinkuin hattu. Peitellään heikkoa leukaa ja kaljua.

Tai meikit ja kampaukset, joilla peitellään valjuja piirteitä ja rumaa kallonmuotoa.

Antaa jokaisen valita tyylinsä itse.

Epäsiisteys ja haiseminen eivät ole tyyli.

Liittyy lainaukseen miten?

Niistähän koko ketjussa on kyse, tampio. Miehet ei osaa huolehtia hygieniastaan, epäsiisti parta on vain yksi osoitus siitä.

Sillä ei ole hygienian ja haisemisen kanssa mitään tekemistä. Ymmärrän, että olet epämieluisaa seuraa ihmisille ja se tekee sinusta e

Meni tunteisiin niin rupesit haukkumaan. 😂😂

Ilman muuta ruokkoamaton parta liittyy siisteyteen! Se on erittäin selvä osoitus siitä, että oma hygienia ei kiinnosta. 99 % näistä miehistä haisee ja heillä on likainen liimatukka.

Minullako? Etkö sinä aloittanut haukkumalla tampioksi? Sinänsä sinun sanominen hyökkääväksi ja epämiellyttäväksi ei ollut haukkumista, sillä tapasi kirjoittaa on sitä ihan faktisesti yleisillä mittareilla.

Vierailija
85/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisti parta näyttää hyvältä. Parta on monelle ylipainoiselle myöskin keino peittää kaksoisleuka. Ruokkoamaton risuparta näyttää aina pahalta. Sellaisesta tulee mieleen narkkari ja spugeporukat

Nimenomaan! Aina kun näen jollain risuparran tai suuhun menevät viikset 🤢 tekisi mieli ojentaa sakset käteen ja pakottaa ukko katsomaan peiliin.

ap

Unohdit mainita kulmakarvat!! Nuorillakin jätkillä näkee pari-kolmesenttisiä sojottavia jouhia kulmakarvojen joukossa. Eikö äidit sano näille mitään?

Tuossa menee mulla neiteilyn raja. Partaa kyllä hoidan, ja muutenkin itseäni, mutta kulmakarvoihin en kajoa. Korviin jos kasvaa pitkiä naavahaituja, niin ne suostun poistamaan :)

Rajaillut ja nypityt kulmakarvat eivät kuulu siistin ja testosteronia erittävän miehen olemukseen. Hollywood -henkiset neitimiehet ja muut homppelit harrastaa kyseistä lookkia

Vierailija
86/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta kuvittelen että miehellä voi olla muotoilemattoman parran kanssa sama ajatus kuin monilla pitkähiuksisilla naisilla hiuksistaan: on mukavaa, kun ne kasvaa, toisinaan sitä on kiva muotoonleikata mutta valitettavasti kasvaa ulos mallista nopeasti. Suurimman osan ajasta ne vaan heiluu mukana. Henkilö haluaa pitää parran tai hiukset pitkänä, mutta ei koe tarvetta sitoutua siistimään sitä säännöllisesti. Kyse ei ole tarpeesta houkutella vastakkaista sukupuolta, se on vain osa omaa tyyliä.

Aika helppo siistiä partaa itse vrt pitkät hiukset. Itselläni takapuoleen asti oleva tukkaa enkä pysty leikkaamaan sitä itse. 

Siistimisen helppous ei ole ratkaiseva tekijä, vaan se, kokeeko henkilö tarvetta jatkuvalle siistimiselle. Ei kenenkään elämäntehtävänä ole näyttää pantavalta muiden silmissä.

Olet itse päättänyt pitää hiuksia takapuolen tasolla etkä kykene niitä itse leikkaamaan, joten on mahdollisuus että ne eivät näytä aina hyvältä ellet juuri säännöllisesti leikkauta niitä. Vastaantulijat voivat pohtia, miksi pitää pitkiä hiuksia jos ei jaksa laittaa niitä nätisti. Todellisuudessa pitkähiuksisena vastuullasi ei ole näyttää muiden silmissä jatkuvasti kampaajalta tulleelta.

Vierailija
87/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia! Toiset tykkää.

Vierailija
88/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuta itseäni kenenkään takia. Jos kumppaniehdokas ei hyväksy minua sellaisena kuin olen, hän ei ole minulle se oikea.

Huvittaa, miten miehet nimenomaisesti kuvittelee ulkonäössä piilevän heidän ihmisyytensä ydin. Joka ikinen meistä muuttaa ulkonäköään elämän aikana monta kertaa. Se että pitäisit huolen henkilökohtaisesta hygieniasta ei voi sinua ihmisenä muuttaa. Mutta se varmasti muuttaisi sen, miten muut ihmiset - miehet ja naiset - sinuun reagoi.

Huvittavampaa miten naiset peilaavat omaa ulkonäkökeskeisyyttään ja pinnallisuuttaan miehiin -siinä tietysti epäonnistuen, koska miehillä ei ole tavallisesti tapana asua peilin ääressä ottamassa prceselfieitä.

Vierailija
89/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule yhtään mitään, mutta nyt on Movember.

Vierailija
90/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paljon enemmän saa huomiota naisilta täysparran kanssa kuin ilman. T: Mies

Hyi helv**ti...pelkkä näkeminen aiheuttaa pahoinvoinnin...puhumattakaan että lähestyisin tai suukottelisin karvanaamoja. 

Ja entä se letti leuassa...apua...mikä hirvitys miehellä. 

Risuparta on siivottoman näköinen...menkää parturiin, jos ette itse viitsi siistiytyä. Tai pysykää kotona, älkääkkä tulko ihmisten ilmoille...inhokit.

Miehet ei tajua kuinka typerältä näyttää, kun se töröttävä letti leuassa väpättää puhuessa tai syödessä :DDDDDD

Tuijota vaan omaa peilikuvaasi ja naura sille. Ääliö.

Vierailija
91/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisti parta näyttää hyvältä. Parta on monelle ylipainoiselle myöskin keino peittää kaksoisleuka. Ruokkoamaton risuparta näyttää aina pahalta. Sellaisesta tulee mieleen narkkari ja spugeporukat

Nimenomaan! Aina kun näen jollain risuparran tai suuhun menevät viikset 🤢 tekisi mieli ojentaa sakset käteen ja pakottaa ukko katsomaan peiliin.

ap

Unohdit mainita kulmakarvat!! Nuorillakin jätkillä näkee pari-kolmesenttisiä sojottavia jouhia kulmakarvojen joukossa. Eikö äidit sano näille mitään?

Tuossa menee mulla neiteilyn raja. Partaa kyllä hoidan, ja muutenkin itseäni, mutta kulmakarvoihin en kajoa. Korviin jos kasvaa pitkiä naavahaituja, niin ne suostun poistamaan :)

Tiesitkö, että kulmakarvatkin LEIKATAAN, ei tarvitse nyppiä puolia pois tai väritellä kulmia kulmakynällä kuten naiset tekevät. Ammattitaitoinen parturi hoitaa tämän hiustenleikkuun yhteydessä. Huuhkaja-look sopii ainoastaan huuhkajalle. Kaikki teillekin maalaisjärjettömille uusavuttomille pitää opettaa. 

Vierailija
92/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasia! Toiset tykkää.

No ei kukaan tykkää.

Vierailija
93/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei partakarvoja, kiitos. Terveisin atoopikko. 

Vierailija
94/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta kuvittelen että miehellä voi olla muotoilemattoman parran kanssa sama ajatus kuin monilla pitkähiuksisilla naisilla hiuksistaan: on mukavaa, kun ne kasvaa, toisinaan sitä on kiva muotoonleikata mutta valitettavasti kasvaa ulos mallista nopeasti. Suurimman osan ajasta ne vaan heiluu mukana. Henkilö haluaa pitää parran tai hiukset pitkänä, mutta ei koe tarvetta sitoutua siistimään sitä säännöllisesti. Kyse ei ole tarpeesta houkutella vastakkaista sukupuolta, se on vain osa omaa tyyliä.

Aika helppo siistiä partaa itse vrt pitkät hiukset. Itselläni takapuoleen asti oleva tukkaa enkä pysty leikkaamaan sitä itse. 

Siistimisen helppous ei ole ratkaiseva tekijä, vaan se, kokeeko henkilö tarvetta jatkuvalle siistimiselle. Ei kenenkään elämäntehtävänä ole näyttää pantavalta muiden silmissä.

Olet itse päättänyt pitää hiuksia takapuolen tasolla etkä kykene niitä itse leikkaamaan, joten on mahdollisuus että ne eivät näytä aina hyvältä ellet juuri säännöllisesti leikkauta niitä. Vastaantulijat voivat pohtia, miksi pitää pitkiä hiuksia jos ei jaksa laittaa niitä nätisti. Todellisuudessa pitkähiuksisena vastuullasi ei ole näyttää muiden silmissä jatkuvasti kampaajalta tulleelta.

Miksi kuvittelet, että pantavuus olisi se asia mistä tässä on kyse? Kyse on siisteydestä. Sen roikkoturjakkeen katseleminen esimerkiksi ruokapöydässä työkaverin lautasella on yksinkertaisesti kuvottavaa.

Vierailija
95/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ota sitten, jos se on sinun mies. Ok?

Kuvottavin ketju pitkään aikaan. Naiset osaa olla todella sikoja. Täällä on sairasta porukkaa.

Vierailija
96/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parta on vain miesten tapa kertoa että on lakannut saamasta ja luopunut toivosta.

Vierailija
97/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa toksinen keskustelu.

Vierailija
98/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#kehorauha

#bodyneutrality

99/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei ole vastannut, miksi pitää epäsiistiä partaliirua naamassaan. Kuten odotettua, eivät osaa kommunikoida vaan menevät heti haukkumiseen ja whataboutismiin.

Mä pidän partaa, koska mielestäni se sopii mulle. Ja jos tukka vielä kasvais, niin se olis pitkä ja ponnarilla. Ainiin, peseydyn parrasta huolimatta säännöllisesti.

Vierailija
100/306 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nainen voi rehellisesti sanoa, että kyseinen mies ei saa haluja heräämään?