Temu-skeidan tilaaminen on jotenkin järjen vastaista
Kiinassa valmistetaan kaikenlaista krääsää, eikä laadun tai turvallisuuden suhteen ole mitään takuita. Ohi virallisten reittien hankitut tuotteet eivät välttämättä täytä mitään standardeja ja saattavat todellakin olla vaarallisia ja/tai terveydelle haitallisia. Itse en tilaa mitään suoraan sieltä.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai kaikki eivät ole niin mustavalkoisia kuin mihin nämä anonyymit nettikeskustelut yllyttävät. Voihan sitä riidellä pelkän vastakkainasettelun vuoksi, mutta mihin sillä pääsee?
Vähemmän yllättäen näitä porukkaa puoliväkisin kahteen leiriin survovia aiheita on ollut netti pullollaan viime vuosina. Rokotetut/rokottamattomat, miehet/naiset, vasemmisto/oikeisto...tämä menee somasti siihen jatkoksi. Mikä uppoaa kehenkin. Lällättely on yhteistä.
Jep. Hybridivaikuttamista. Saadaan ihmiset riitelemään ja poteroitumaan jostain pienestä aiheesta, mutta kun taisto menee identiteettien väliseksi ja siinä yhteydessä niputetaan toisin ajattelevat ihmiset kokonaisuudessaan omaksi ryhmäkseen, on vaikuttaja päässyt jo pitkälle.
Musta tämä
Totta. Suomalaiset on laitettu taistelemaan toisiaan vastaan kun meidän päinvastoin pitäisi tehdä asioita yhdessä ja samaan suuntaan.
Kenen etua tällainen riitely palvelee?
Voiko esim. tämä ketju olla jonkun Temun palkkalistoilla olevan trollausta? Jolla saadaan Temun käyttäjät entistä uskollisemmiksi?
Naapurin. Hajanainen, poteroitunut ja toisiaan kyräilevä kansa on heikko kansa, helppo valloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai kaikki eivät ole niin mustavalkoisia kuin mihin nämä anonyymit nettikeskustelut yllyttävät. Voihan sitä riidellä pelkän vastakkainasettelun vuoksi, mutta mihin sillä pääsee?
Vähemmän yllättäen näitä porukkaa puoliväkisin kahteen leiriin survovia aiheita on ollut netti pullollaan viime vuosina. Rokotetut/rokottamattomat, miehet/naiset, vasemmisto/oikeisto...tämä menee somasti siihen jatkoksi. Mikä uppoaa kehenkin. Lällättely on yhteistä.
Jep. Hybridivaikuttamista. Saadaan ihmiset riitelemään ja poteroitumaan jostain pienestä aiheesta, mutta kun taisto menee identiteettien väliseksi ja siinä yhteydessä niputetaan toisin ajattelevat ihmiset kokonaisuudessaan omaksi ryhmäkseen, on vaikuttaja päässyt jo pitkälle.
Musta tämä
Totta. Suomalaiset on laitettu taistelemaan toisiaan vastaan kun meidän päinvastoin pitäisi tehdä asioita yhdessä ja samaan suuntaan.
Kenen etua tällainen riitely palvelee?
Voiko esim. tämä ketju olla jonkun Temun palkkalistoilla olevan trollausta? Jolla saadaan Temun käyttäjät entistä uskollisemmiksi?
Lue otsikko, niin kyllä se sinullekin avautuu, ketjä ovat näiden aloitusten takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sieltä yksi aivovammainen pelle tulee kertomaan muille, mikä on typerää vaikka ei itse ole kokeillut eikä tiedä asiasta mitään. Sattuuko se korvien väliin fyysisenä kipuna, jos on noin tyhmä kuin sinä?
En pönkitä kiinan taloutta tilaamalta sieltä. En myöskään halua mitään vaarallisia tai haitallisia tuotteita itselleni. Virallisia reittejä pitkin EU-alueelle tuoduissa tuotteissa on jonkinlaiset standardit täytettävänä. Suoraan jos itse hankkii, niin ei ole mitään sellaista, eikä tiedä mitä tulee.
Niin, kai tiedät, että esim. CE merkintä ei ole mitään muuta kuin valmistajan vakuutus siitä, että tietyt standardit on täytetty. Siis se on vain ja ainoastaan valmistajan vakuutus, ei testattu tai todettu mitenkään. Mieti sitä, kun seuraavan kerran näpläät sitä "virallista reittiä pitkin tullutta" hieromasauvaasi.
"Ihmeellinen juttu. Ainakin minulla on päivittäisessä käytössä tavaraa ja vaatetta, jotka on hankittu vuosikymmeniä sitten. Lisäksi keski-ikäisenä enkä edes erityisen sosiaalisena tapauksena olen saanut eri reittejä mm. sukulaisilta ja ystäviltä käyttötavaraa niin, että esimerkiksi astiakaappeihin ei mitään enää mahtuisi. Siellä on äidin kautta isoäidiltä tulleita astioita 1940-luvulta 1990-luvulle. Muun muassa. Ehkä joka kolmas vuosi jokin astia menee vahingossa rikki, eikä tule ikävä. Eikä todellakaan ole tarvetta ostaa uutta tilalle. Tiskirätit ja muoviset leikkuulaudat taitavat olla ainoat, joita pitää uusia keittiössä vuosittain. Toki teflon-kattilat ja -pannut pitää jossain vaiheessa vaihtaa, mutta yleensä kestävät viitisentoista vuotta. Suurin osa astioista on itse ostamiani lähes 30 vuotta sitten, kun muutin lapsuudenkodista omilleni.
Eli olen ilmeisestikin onnistunut saamaan tavaroita, jotka kestävät eliniän ja parhaassa tapauksessa useammankin. Luulin, että tuo on normi.
Ehkä suomalaisista on tullut kömpelömpiä niin, että lautasia tippuu, tai pestään vanhatkin lautaset tiskikoneessa ja hellävaraista pesua vaativat vaatteet perusohjelmalla koneessa ja naarmutetaan teflonpintaisia pannuja jne."
Salaisuus on siinä, että sinulla on vuosikymmeniä sitten hankittua tavaraa, se on kestävämpää kuin nykyajan laadukkainkaan tavara, ja siinä, että sinulle on kertynyt paljon kaikkea. Ajattelu on kuitenkin jäänyt suppeaksi, kun et pysty ymmärtämään, ettei kaikilla ole sama tilanne kuin sinulla.
Esimerkiksi omassa lapsuudenkodissani ei ollut koskaan paljon tavaraa. Ei ädilläni ole ollut antaa mukaan astioita, liinavaatteita ym. kodintarviketta, kun ollaan muutettu omillemme. Minulla oli kaksi omaa pussilakanasettiä ja Hobbyhallista tilattu neljän hengen astiasto sekä aterimet, kaksi kattilaa, uunivuoka, paistinpannu ja pieni keittiövälinesetti, kun muutin omilleni. Ja noista kaikki muu paitsi lakanat piti silloin hankkia uutena. Osa noista on edelleen käytössä, astioita olen antanut eteenpäin ja muutama on mennyt rikkikin (ehkä minä sitten olen kömpelö, toisin kuin sinä Täydellinen Ihminen).
Vaikka joillain olisikin tarpeeksi tavaraa oman sekatavarakaupan perustamiseen, ei kaikilla ole. Jos on aina ollut köyhä ja/tai haluton ostamaan tarpeetonta tavaraa, mistä sitä olisi nurkkiin kertynyt? Ei minulle ainakaan sukulaiset raijaa ylimääräisiä romujaan, varmaan siksi, ettei heilläkään niitä ole.
En myöskään heitä pois käyttökelpoista, vaan käytän kaiken loppuun. Sellaiset, mitä käyttää paljon, tahtovat kulua nopeammin ja kun monia tavaroita on vain yksi, eikä omista mitään, millä ei olisi oikeasti käyttöä, joskus täytyy jotain ihan uuttakin ostaa.
Mutta sinä olet toki sitä sukupolvea, joka ei voikaan ymmärtää tällaista elämäntapaa, jossa ei ryvetä roinassa, kun itsellänne on ollut ja on kaikkea liikaa. Teidän X-sukupolven edustajien ei kannattaisi tulla aukomaan päätänne kenenkään kulutustottumuksista, jos suoraan sanotaan. Te olette kaikkein pahimmat kerskskuluttajat, mitä maailma on ikinä nähnyt ja tulee ikinä näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ihminen ei ole niin perse auki, että Temusta pitäisi tilata jotain paskaa. Sieltä tulee vain pelkkää paskaa joka kerta. Ja vaarallista sekä myrkyllistä tavaraa. Uskokaa nyt viimein tosiasiat.
Purra rahakirstun vartijana laittoi päällekkäisleikauksilla puolet kansasta persaukiseksi. Sinun sanomisella pyyhin persettä . 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Ja minä nauran sille kuinka helvetin tyhmä oletkaan
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
"Ihmeellinen juttu. Ainakin minulla on päivittäisessä käytössä tavaraa ja vaatetta, jotka on hankittu vuosikymmeniä sitten. Lisäksi keski-ikäisenä enkä edes erityisen sosiaalisena tapauksena olen saanut eri reittejä mm. sukulaisilta ja ystäviltä käyttötavaraa niin, että esimerkiksi astiakaappeihin ei mitään enää mahtuisi. Siellä on äidin kautta isoäidiltä tulleita astioita 1940-luvulta 1990-luvulle. Muun muassa. Ehkä joka kolmas vuosi jokin astia menee vahingossa rikki, eikä tule ikävä. Eikä todellakaan ole tarvetta ostaa uutta tilalle. Tiskirätit ja muoviset leikkuulaudat taitavat olla ainoat, joita pitää uusia keittiössä vuosittain. Toki teflon-kattilat ja -pannut pitää jossain vaiheessa vaihtaa, mutta yleensä kestävät viitisentoista vuotta. Suurin osa astioista on itse ostamiani lähes 30 vuotta sitten, kun muutin lapsuudenkodista omilleni.
Eli olen ilmeisestikin onnistunut saamaan tavaroita, jotka kestävä
Mutta sinä olet toki sitä sukupolvea, joka ei voikaan ymmärtää tällaista elämäntapaa, jossa ei ryvetä roinassa, kun itsellänne on ollut ja on kaikkea liikaa. Teidän X-sukupolven edustajien ei kannattaisi tulla aukomaan päätänne kenenkään kulutustottumuksista, jos suoraan sanotaan. Te olette kaikkein pahimmat kerskskuluttajat, mitä maailma on ikinä nähnyt ja tulee ikinä näkemään.
Me ollaan kylläkin ensimmäinen vanhempiamme köyhempi sukupolvi. Juuri se, jolla ei ole varaa ottaa edellisten haalimia itäsuomen asuntoja ja kuivanmaan kesämökkejä perintönä vastaan.
Asiaa. Tosimies tilaa Saku Koivun tuotteita.
Jope oli kova Temuttaja aikoinaan :D
Vierailija kirjoitti:
"Oletko sinä onnistunut saamaan jostain tavaroita, jotka kestävät eliniän? Teräskattila ja teräsaterimet ovat tällaisia, mutta aikalailla kaikki muu hajoaa käytössä ennemmin tai myöhemmin, jolloin täytyy hankkia korvaava tavara tilalle."
Teräskattilat ja aterimet valmistetaan Kiinassa, kuten se ostamani valurautapata. Myös Hackmannin aterimet tehdään Kiinassa, mutta meillä on kotimaiset, kun on ostettu kauan aikaa sitten. Nykyisin kaikki alkaa olla Kiinassa valmistettua.
Niinhän ne nykyään valmistetaan, mutta se ei ollut tuon viestin pointti, vaan se, että melkein jokaisen on ainakin joskus pakko ostaa jotain uutta, koska suurin osa tavaroista ei kestä elinikää, eikä edes ensimmäistä kymmentä vuotta, valmistusmaasta riippumatta.
En väitä, että ne, jotka tilaavat paljon tavaraa ostaisivat vain tarpeeseen. Eivät varmasti osta, koska jos pelkästään Temun kautta tilataan vuositasolla kymmeniä miljoonia paketteja, joidenkin täytyy ostaa ihan hirveästi tavaraa koko ajan, sillä kaikki eivät osta juuri mitään juuri koskaan mistään.
"Me ollaan kylläkin ensimmäinen vanhempiamme köyhempi sukupolvi. Juuri se, jolla ei ole varaa ottaa edellisten haalimia itäsuomen asuntoja ja kuivanmaan kesämökkejä perintönä vastaan."
Meneekö sinulla nyt milleniaalit ja x sekaisin? Kyllä kaikilla x-sukupolven edustajilla, jotka minä tunnen, on rahaa ja roinaa niin ettei pskalle taitu. Ulkomailla rampataan monta kertaa vuodessa ja loma-asuntojakin löytyy monilta enemmän kuin yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko sinä onnistunut saamaan jostain tavaroita, jotka kestävät eliniän? Teräskattila ja teräsaterimet ovat tällaisia, mutta aikalailla kaikki muu hajoaa käytössä ennemmin tai myöhemmin, jolloin täytyy hankkia korvaava tavara tilalle."
Teräskattilat ja aterimet valmistetaan Kiinassa, kuten se ostamani valurautapata. Myös Hackmannin aterimet tehdään Kiinassa, mutta meillä on kotimaiset, kun on ostettu kauan aikaa sitten. Nykyisin kaikki alkaa olla Kiinassa valmistettua.
Niinhän ne nykyään valmistetaan, mutta se ei ollut tuon viestin pointti, vaan se, että melkein jokaisen on ainakin joskus pakko ostaa jotain uutta, koska suurin osa tavaroista ei kestä elinikää, eikä edes ensimmäistä kymmentä vuotta, valmistusmaasta riippumatta.
En väitä, että ne, jotka tilaavat paljon tavaraa ostaisivat vain tarpeeseen. Eivät varmasti osta, koska jos pelkästään Temun k
Kiinasta tilatut 10 pakettia per lärvi ei ole paljon, paljon on se mitä me kannamme kivijalkaliikkeistä. Se luku on monikymmenkertainen.
Tuo temun tekoäly poika on hieman outo ?
Vierailija kirjoitti:
"Me ollaan kylläkin ensimmäinen vanhempiamme köyhempi sukupolvi. Juuri se, jolla ei ole varaa ottaa edellisten haalimia itäsuomen asuntoja ja kuivanmaan kesämökkejä perintönä vastaan."
Meneekö sinulla nyt milleniaalit ja x sekaisin? Kyllä kaikilla x-sukupolven edustajilla, jotka minä tunnen, on rahaa ja roinaa niin ettei pskalle taitu. Ulkomailla rampataan monta kertaa vuodessa ja loma-asuntojakin löytyy monilta enemmän kuin yksi.
Mä olen x, lähentelen viittäkymppiä. Sitä viimeistä sukupolvea, jolla on ollut vakituinen duunarintyöpaikka, jolla on pystynyt maksamaan asuntolainan. Milleniaalit eivät pysty tähän, heille tulivat pätkätyöt ja kovat korot.
Meiltä puolestaan puuttuu tarpeeksi työvuosia ja taloustilanteen avitusta sen asuntolainan kanssa (edellisiltähän inflaatio söi lainat), että oltaisiin pystytty hankkimaan tuollaisia löysiä varoja, joista puhut, ellet elä jossain keskiluokka plus -kuplassa? Itse asiassa me saatiin elinaikakertoimen myötä kohoava eläkeikä ja kasvaneet eläkemaksut.
Meidän vanhemmat olivat niitä, jotka hankkivat duunareina sitä materiaa, jota me ei pystytä ottamaan vastaan, koska samoja speksejä (esim asuntojen arvo, työpaikkojen ja palveluiden sijainti) kuin edellisillä ei enää ole, mutta perintöverot on. Ja asia on nyt kovin, kovin ajankohtainen. Niin että mun näkökulmasta sotket äksät ja boomerit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkea tarpeellista tulee tilailtua.
Samaa mieltä. Itse tarvitsen harrastuksissani erikoistyökaluja, joita ei Suomesta saa. Temusta saa lähes kaikkea, mutta sieltäkin pitää katsoa laatua. Esimerkiksi tuumamittaista kuusiokoloavainta ei Suomen kaupoista löydy kuin tilaamalla, ja hinnaksi tulee luokkaa 30-50 euroa. Temusta saa kahdeksan avaimen sarjan alle kahden kympin. Ajaa saman asian, kestää ja on turvallinen, vaikka avaimessa ei luekaan Bahco.
Markkinatalous on sellaista.
"Salaisuus on siinä, että sinulla on vuosikymmeniä sitten hankittua tavaraa, se on kestävämpää kuin nykyajan laadukkainkaan tavara, ja siinä, että sinulle on kertynyt paljon kaikkea. Ajattelu on kuitenkin jäänyt suppeaksi, kun et pysty ymmärtämään, ettei kaikilla ole sama tilanne kuin sinulla. --- Mutta sinä olet toki sitä sukupolvea, joka ei voikaan ymmärtää tällaista elämäntapaa, jossa ei ryvetä roinassa, kun itsellänne on ollut ja on kaikkea liikaa. Teidän X-sukupolven edustajien ei kannattaisi tulla aukomaan päätänne kenenkään kulutustottumuksista, jos suoraan sanotaan. Te olette kaikkein pahimmat kerskskuluttajat, mitä maailma on ikinä nähnyt ja tulee ikinä näkemään."
Kiitos vastauksestasi. Sinulla oli paljon hyviä pointteja. Ikävästi vain hyvin alkanut tekstisi meni aikamoiseksi syyttelyksi loppua kohden.
Tuo on totta, että minulle on kertynyt paljon tavaraa, kuten mainitsinkin. Se voi hyvin olla, etten "pysty ymmärtämään, ettei kaikilla ole sama tilanne kuin sinulla". Mutta itse mietin sitä, kun käytän vaikkapa isoäidilleni 80-90-luvuilla lahjaksi annettuja juomalaseja, että samanlaisia laseja myydään muutamalla eurolla Kierrätyskeskuksessa. Että minä en ole tietoisesti "disainannut" keittiökaappini sisältöä, mutta JOS joku haluaisi tehdä niin, hän voisi tehdä sen hyvin edullisesti kirpputoreilta.
Minä en myöskään heitä hyvää tavaraa pois. Mietin kerskakulutus-syytöstä, ja se varmasti osittain pitää paikkaansa, ainakin koko sukupolveen kohdistettuna syytöksenä. Mutta kun raivasin vanhempieni asuntoa putkiremontin tieltä, löysin omia vanhoja 80-90-luvun Tiimarista tmv. ostettuja lyijykyniä, kumeja, klemmareita, papereita, viivoittimia jostakin laatikoiden pohjilta nyssyköistä. Ne ovat nyt 30 vuoden tauon jälkeen taas käytössä. Onko tämä nyt kerskakulutusta, oikeasti?
Tavaraa on ollut paljon tarjolla kaupoissa lähes koko elinikäni ja juuri siksi tavaran määrä lähinnä ahdistaa itseäni. Ehken juuri siksi pystykään ymmärtämään ihmisiä, jotka haluavat käyttää vähät rahansa kiinalaisten verkkokauppojen rikastamiseen. Luin taannoin n. 15 v. sitten tehdyn HS:n Kuukausiliitteen jutun suomalaisten köyhyydestä; oli kuvia perheen asunnosta, joka oli aivan täynnä tavaraa. Mietin, että mitä se suomalainen köyhyys on tai ei ole.
En ihan tiedä, mikä kommentissani triggeröi niin pahasti. Sekö, etten tiedä enkä tunne suomalaista köyhyyttä? Tulen itse vähävaraisesta perheestä ja tuloni ovat koulutustasosta huolimatta epävarmat. Olen viettänyt suurimman osan elämästäni hyvin pienillä tuloilla ja oppinut "venyttämään penniä". Niinä aikoina, kun ei ole ollut tuloja lainkaan ja syöminen on pitänyt kustantaa säästöistä, on ollut selvää, että mitään ylimääräistä ei osteta. Että kerskakulutusta, taas, tietenkin kun olen tietyn ikäinen ja kuulun X-sukupolveen.
Sitäkään en ymmärrä, ja vilpittömästi ihmettelen, miten erilaiset varastointipalveluja tarjoavat firmat tahkoavat sellaista tulosta, että suunnittelevat pörssiin listautumista, ja miksi on syntynyt kokonainen "ammattijärjestäjien" ammattikunta ja netti on pullollaan neuvoja kodin liian tavaramäärän kanssa pärjäämiseen, jos samaan aikaan suomalaiset ovat niin köyhiä ettei ole varaa käydä Tokmannilla. Keitä nämä ihmiset palvelevat, jos ja kun samaan aikaan Temusta tilaavat suomalaiset köyhät, joilla ei ole varaa ostaa tarvitsemiaan käyttötavaroita esimerkiksi Prismasta?
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi polttaa tupakkaa ja on huolissaan vaatteiden väriaineiden vaikutuksesta terveyteen. Melkoinen hupiukko.
Vierailija kirjoitti:
"Salaisuus on siinä, että sinulla on vuosikymmeniä sitten hankittua tavaraa, se on kestävämpää kuin nykyajan laadukkainkaan tavara, ja siinä, että sinulle on kertynyt paljon kaikkea. Ajattelu on kuitenkin jäänyt suppeaksi, kun et pysty ymmärtämään, ettei kaikilla ole sama tilanne kuin sinulla. --- Mutta sinä olet toki sitä sukupolvea, joka ei voikaan ymmärtää tällaista elämäntapaa, jossa ei ryvetä roinassa, kun itsellänne on ollut ja on kaikkea liikaa. Teidän X-sukupolven edustajien ei kannattaisi tulla aukomaan päätänne kenenkään kulutustottumuksista, jos suoraan sanotaan. Te olette kaikkein pahimmat kerskskuluttajat, mitä maailma on ikinä nähnyt ja tulee ikinä näkemään."
Kiitos vastauksestasi. Sinulla oli paljon hyviä pointteja. Ikävästi vain hyvin alkanut tekstisi meni aikamoiseksi syyttelyksi loppua kohden.
Tuo on totta, että minulle on kertynyt paljon tavaraa, kuten mainitsinkin. Se voi h
Toinen äksä täältä sivusta huikkailee, että mun ja monen ikätoverin suhtautumista tavaraan on säädellyt sekä kotoa saatu malli, missä pula-aikana kasvaneet vanhemmat ovat säästäneet kaiken, että ysärilama. Siinä oppi nuukaksi, kun varaa uusiin kenkiin oli siinä tapauksessa, että sukat kastuivat edellisissä (miehen nuoruus) ja/tai kotona syötiin näkkäriä ja hernesoppaa vähän väliä, koska korot huitelivat 15%ssa (oma nuoruus). Eikä se meidän päälle jäänyt kirppistely pelkkäå ekologisuutta ollut, vaan myös pakon sanelemaa. Itse huomaan edelleen äästäväni parsanippujen kumilenkit, noin esimerkkinä. Totta ihmeessä, kun tätä tekee kymmeniä vuosia, sälää kertyy tilailemattakin. Mun oma tyttäreni (aikuinen jo) on z, ja mun näkökulmasta minimalistista. Elää laitteiden välityksellä, ei haali tavaraa.
Juuri näin. Purra ja Orpo hävitti kivijalka kaupat konkkaan. Täällä on valikoima mennyt niin vähiin kalliiksi että pakko tilata ulkomaila...eikä Temu suinkaan ole ainut kauppa,