Temu-skeidan tilaaminen on jotenkin järjen vastaista
Kiinassa valmistetaan kaikenlaista krääsää, eikä laadun tai turvallisuuden suhteen ole mitään takuita. Ohi virallisten reittien hankitut tuotteet eivät välttämättä täytä mitään standardeja ja saattavat todellakin olla vaarallisia ja/tai terveydelle haitallisia. Itse en tilaa mitään suoraan sieltä.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli postissa FINLAYSONIN pyyhkeet jouluksi. Valmistettu Bangladeshissa. Jep jep! Suurin osa elää harhassa, että tutut ja turvalliset merkit ovat oikeasti kotimaisia.
Temu on mainio keino nostaa itsensä jalustalle tietämättä miten laaja valikoima eri puolelta maailmaa löytyy nyt yhdestä paikasta.Teen itse erilaisia tuotteita, joihin tarvitsen papereita, kuvia, tarroja ja nukketalon kalusteita. Jos olisin meikäläisten kirja- tai asiartelukauppojen varassa, yhden näyttävän ja yksilöllisen käsintehdyn kortin hinnaksi tulisi 20 euroa. Ja eivätpä ne Sinooperinkaan tuotteet ole kotimaisessa pikkupajassa valmistettuja.
Kokonaisvaltainen Temu-tuomitseminen kertoo sivistyksen puutteesta: liitytään paheksujien laumaan tarkistamatta itse, miten Temu toimii.
Ne Finlaysonin kotimaiset pyyhkeetkin kestivät saapua kaksi viikkoa ai niin, mutta onhan Bangladesh kaukana🤔
Mä just aamulla kuivasin itseni 16 v sitten häälahjaksi saatuun Finlaysonin pyyhkeeseen. Edes värit eivät ole haalistuneet, langat eivät purkaudu, ripustuslenkki on napakasti kiinni. Kuluminen on ilmeisen tasaista. Eipä taida olla odotettavissa enää nykyisiltä. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta enempi myös siitä, miten tämä pakettiralli saastuttaa maapalloa ja kamala pakkausmateriaaleista kertyvä muoviroina lähetetään kätevästi toiseen maahan?
Siitä pitäisi puhua. Siitä pitäisi olla yleishyödylliset tietoiskut ennen puoli yhdeksän uutisia. Tai jotain vastaavaa nykyaikaista.
Surettaa niin paljon nämä temuttajat, mitä he tekevät tälle maapallolle ja tälle maalle. Ja mitä he tekevät itselleen, selittelevät rikollisuutta hipovaa toimintaansa itselleen parhain päin.
Ekologisuus tai kestävyys eivät taida kuulua perustemuttajan arvovalikoimaan. Hinta ratkaisee. Halpaa, halpaa, halpaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli postissa FINLAYSONIN pyyhkeet jouluksi. Valmistettu Bangladeshissa. Jep jep! Suurin osa elää harhassa, että tutut ja turvalliset merkit ovat oikeasti kotimaisia.
Temu on mainio keino nostaa itsensä jalustalle tietämättä miten laaja valikoima eri puolelta maailmaa löytyy nyt yhdestä paikasta.Teen itse erilaisia tuotteita, joihin tarvitsen papereita, kuvia, tarroja ja nukketalon kalusteita. Jos olisin meikäläisten kirja- tai asiartelukauppojen varassa, yhden näyttävän ja yksilöllisen käsintehdyn kortin hinnaksi tulisi 20 euroa. Ja eivätpä ne Sinooperinkaan tuotteet ole kotimaisessa pikkupajassa valmistettuja.
Kokonaisvaltainen Temu-tuomitseminen kertoo sivistyksen puutteesta: liitytään paheksujien laumaan tarkistamatta itse, miten Temu toimii.
Ne Finlaysonin kotimaiset pyyhkeetkin kestivät saapua kaksi viikkoa ai niin, mutta onhan Bangladesh kaukana🤔
Hää mä löysin marimekon pyyhkeen rannalta 25v sitten ja edelleen kuin uusi Tuo Ruåttalaine vm85 kattolamppu toimii vieläkin johan on perkeleen kestävä Tuo seurakunnan kirpparilta 12v sitten ostettu Indesit pesukone 40€ se vasta epeli on kun toimii vieläkin eikä huollettu kertaakaan
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa Temu myy Whiskas-kissanruokaa, Ferrero Rocherin konvehteja, Dellin tietokoneita ja kaikenlaista ruokaa ja vitamiineja ym.
Eivät ole mitään skeidaa, vaan niitä samoja Whiskaseja ja Ferrero Rochereita ja Dellejä mitä muutkin kaupat myyvät.
Tietysti media aivopesemän ap:n mielestä nekin on skeidaa, koska myyjänä on Temu :D
Temuhan kauppaa esimerkiksi Marimekkoa. Ovat unikot vaan vähän karkeammassa muodossa.. Toki tämä jollekin voi läpi mennä.
En ole niin edesvastuuton että tilaan pojalle myrkkyrepun temusta Ostin sille Plasto kuorma-auton ja kovin on tykännyt siitäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne Finlaysonin kotimaiset pyyhkeetkin kestivät saapua kaksi viHää mä löysin marimekon pyyhkeen rannalta 25v sitten ja edelleen kuin uusi Tuo Ruåttalaine vm85 kattolamppu toimii vieläkin johan on perkeleen kestävä Tuo seurakunnan kirpparilta 12v sitten ostettu Indesit pesukone 40€ se vasta epeli on kun toimii vieläkin eikä huollettu kertaakaan
Niinpä, ennen tehtiin tavarat kestämään, hehkulammuhuijaus tuli vasta myöhemmin. Meilläkin huonekalut ovat kestäneeet vähintään kymmeniä vuosia, jopa yli sata vuotta. Eivät sellaiset miksikään mene tässä mun elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne Finlaysonin kotimaiset pyyhkeetkin kestivät saapua kaksi viHää mä löysin marimekon pyyhkeen rannalta 25v sitten ja edelleen kuin uusi Tuo Ruåttalaine vm85 kattolamppu toimii vieläkin johan on perkeleen kestävä Tuo seurakunnan kirpparilta 12v sitten ostettu Indesit pesukone 40€ se vasta epeli on kun toimii vieläkin eikä huollettu kertaakaan
Indesit pesukone on surkeinta paskaa, mitä voi olla.
Jopa ulkokuoret ruostuu jos hiemankaan kosteassa ympäristössä. Luukun lukitukset jumiutuu, tai kytkin pätkii joten luulee luukun olevan auki, eikä konetta saa päälle. Lista olisi loputon, onneksi tuota paskaa ei enää saa. T
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne FinlaysoIndesit pesukone on surkeinta paskaa, mitä voi olla.
Jopa ulkokuoret ruostuu jos hiemankaan kosteassa ympäristössä. Luukun lukitukset jumiutuu, tai kytkin pätkii joten luulee luukun olevan auki, eikä konetta saa päälle. Lista olisi loputon, onneksi tuota paskaa ei enää saa. T
Edellisellä on mitä ilmeisimmin sunnuntaikappale 😁
"Indesit pesukone on surkeinta paskaa, mitä voi olla.
Jopa ulkokuoret ruostuu jos hiemankaan kosteassa ympäristössä. Luukun lukitukset jumiutuu, tai kytkin pätkii joten luulee luukun olevan auki, eikä konetta saa päälle. Lista olisi loputon, onneksi tuota paskaa ei enää saa. T"
Päässäsi on surkeinta paskaa mitä olla voi ja puhut täyttä paskaa koska koneessani ei noita ongemia ole ! Pese sinä vaan sillä Directdrivellä jonka laakerit ei kestä edes takuuaikaa klonks kloknks ja savun hälvettyä tarkistamme kytkennät
Kaikki valmistetaan kyllä nykyään Aasiassa, mutta kotimaan kaupasta ostetusta tuotteesta voit tarkistaa tuotteen sertifikaatit. Sähkölaiteissa tulee CE-merkintä ja kankaissa Öko-tex-merkintä. Nämä merkinnät löytyvät lähes kaikista tuotteista, ja jos ei löydy, jättäisin krääsän hyllyyn.
Nettikaupoista voi myös vähän miettiä, mistä tilaa. Ainakin palautusoikeus tuotteella tulisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisvaltainen Temu-tuomitseminen kertoo sivistyksen puutteesta: liitytään paheksujien laumaan tarkistamat
Edellisellä on mitä ilmeisimmin sunnuntaikappale 😁
Ei niitä ole muita olemassakaan, kuin sunnuntaiksppaleita. Se on halvinta paskaa, mitä koskaan on valmistettu, ja halpuuden vuoksi on myyty paljon.
Minulla ei kyseistä konetta ole ollut, mutta olen monia korjannut takuukorjauksena. Jäi mieleen, että on poikkeuksellisen herkästi ruostuva, ja paljon vikoja.
Usko nyt, halvinta paskaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisvaltainen Temu-tuomitseminen kertoo sivistyksen puu
Ei niitä ole muita olemassakaan, kuin sunnuntaiksppaleita. Se on halvinta paskaa, mitä koskaan on valmistettu, ja halpuuden vuoksi on myyty paljon.
Minulla ei kyseistä konetta ole ollut, mutta olen monia korjannut takuukorjauksena. Jäi mieleen, että on poikkeuksellisen herkästi ruostuva, ja paljon vikoja.
Usko nyt, halvinta paskaa se on.
Sä taas kirjoitat maanantaikappaleista, ja vitsi meni ihan ohi. Mutta sellaista se nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
"Indesit pesukone on surkeinta paskaa, mitä voi olla.
Jopa ulkokuoret ruostuu jos hiemankaan kosteassa ympäristössä. Luukun lukitukset jumiutuu, tai kytkin pätkii joten luulee luukun olevan auki, eikä konetta saa päälle. Lista olisi loputon, onneksi tuota paskaa ei enää saa. T"
Päässäsi on surkeinta paskaa mitä olla voi ja puhut täyttä paskaa koska koneessani ei noita ongemia ole ! Pese sinä vaan sillä Directdrivellä jonka laakerit ei kestä edes takuuaikaa klonks kloknks ja savun hälvettyä tarkistamme kytkennät
Kuinka tärkeä se suoravetomoottori sitten on? Hihna ei voi tietenkään katketa, mutta ne katkeaa aika harvoin. Omat vikansa siis molemmissa, mutta tärkeämpää olisi laatu kuin se kuinka rummun pyöritys on toteutettu. Indesit on surkein.
Itsellä on M-kirjaimella alkava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat siis kiinatavarasi Suomesta?
Vältän ihan kaikkea "Made in China", jos vain on mahdollista. Aina ei toki ole, mutta jos on, niin valitsen se toisen tuotteen. Jos on pakko ostaa, niin EU-alueelle virallisia hankintareittejä pitkin tuodut tuotteet tulee täyttää standardit ja kaupalla on se oma tuotevastuu.
Mielenkiintoista. Itelläni on aivan valtavan ihana kulho - aitoa kiinalaista posliinia - arvokas. Ostettu huutokaupassa. Pohjassa lukee Made in China aitoutta todistavan leiman vieressä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonai
Sä taas kirjoitat maanantaikappaleista, ja vitsi meni ihan ohi. Mutta sellaista se nykyään on.
Ok, luulin hänen sekoittaneen maanantaikappaleen, ja käytin samaa sanaa, kun en viitsinyt saivatrella
Vierailija kirjoitti:
Temusta ?
Lannattaisi irrottaa ne kuljetussuojat, ja varsinkin rumpua kiinni pitävät pultit.
Eli käyttäjän/asentajan virhe.
456, en saa lainattua: minkälaisen keskihintaisen peruspyykkärin ostaisit itsellesi, jos toivot sen kestävän? Mitkä ovat ne speksit, mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Temusta niitä ei saa, nyt ajaudutaan vähän sivuun aiheesta, mutta hyödyllisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta enempi myös siitä, miten tämä pakettiralli saastuttaa maapalloa ja kamala pakkausmateriaaleista kertyvä muoviroina lähetetään kätevästi toiseen maahan?
Siitä pitäisi puhua. Siitä pitäisi olla yleishyödylliset tietoiskut ennen puoli yhdeksän uutisia. Tai jotain vastaavaa nykyaikaista.
Surettaa niin paljon nämä temuttajat, mitä he tekevät tälle maapallolle ja tälle maalle. Ja mitä he tekevät itselleen, selittelevät rikollisuutta hipovaa toimintaansa itselleen parhain päin.
Ekologisuus tai kestävyys eivät taida kuulua perustemuttajan arvovalikoimaan. Hinta ratkaisee. Halpaa, halpaa, halpaa!
Joku hesarin vakiokommentoija toteaa monen kommenttinsa loppuun lauseen, joka sopii tähänkin:
Halvalle kansalle halpaa bulkkia mahdollisimman halvalla.