Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtäkää jo, että alkaa olla kiire saada ihmiset etätöistä takaisin toimistoihin

Vierailija
10.11.2025 |

Muuten toimistorakennuksia jää tyhjilleen. Pitkät vuokrasopimukset päättyvät, niin uusia ei solmita tai jos solmitaan, niin paljon pienempiin neliöihin. Lounasruokalat eivät myy ja ihmiset eivät kuluta muutenkaan paljoa työpaikkojensa ympäristössä. Kaupungit näivettyvät. Bensaa säästyy ja autoja tarvitaan vähemmän. Ympäristölle tosin hyvä mennä ja pysyä taantumassa, lamassa.

Miksi kuluttaa luonnonvaroja kaikkeen tähän? Mitä voisi tehdä kaikelle ylimääräiselle mitä meillä on vailla käyttöä?

Kommentit (294)

Vierailija
221/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkusanna on vaihtunut "kansa ei kuluta eikä innovoi" -mantraksi. On varmasti kurjaa olla näin huonon kansan hallitus.

Vierailija
222/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työpaikkakiusaajat kaipaavat uhrejaan eli kipin kapin takaisin toimistoille, hopi hopi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen etätyöntekijä tullaan korvaamaan halvemmalla työvoimalla.

Etätyöt siirtyy pikkuhiljaa halvan työvoiman maihin Intia ym. Tekoälyn avustamana voi tehdä perinteiset asiakaspalvelutkin kielimuurin yli.  

Vierailija
224/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti töitä, joita pystyy tekemäön etänä, mutta aika monessa oleellista on kollegan kanssa ajatusten vaihto lennossakin sitä ei tapahdu etänä. 

Teams, Slack ja kaikki muut välineet on olemassa. Meillä vaihdetaan ajatuksia niissä ihan sujuvasti. 

Vierailija
225/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten huonoja työkavereita etätöiden puolustajat onkaan. ! Mökkihöperöinä kyyhötätte kotona. Sähisette kiukusta ajatuksestakin kaivautua poterosta pois. Tässä keskustelussa on Asperger ihmisten kokoontumisajot meneillään ! 

Olen toimihenkilö teollisuudessa ja meillä on töissä joka päivä naurua ja hyvää läpänheittoa. Mieluummin olen töissä kuin mökötän töitä tehden yksin kotona. En minä kotona naureskele yksinäni. 

Eivät kollegat ole minun kavereitani, eikä minulle makseta heidän kanssaan seurustelusta.

Minä nautin kun saan keskittyä täysillä työhöni, se on mielekästä ja kehittävää. Sosiaalisen elämän asiat hoidan työajan ulkopuolella. 

Sama täällä, menen töihin tekemään töitä enkä hengaamaan kollegojen kanssa. Minun työpersoonanikin on aivan eri kuin siviilipersoona, ei kollegat koskaan opi tuntemaan sitä oikeaa minua. En edes halua heitä ystävikseni. 

Ovatko jotkut ihmiset niin yksinäisiä siviilissä että töissä on pakko päästä häiriköimään muita työajalla? 

Vierailija
226/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmmoista ap hupsutteli

Vierailija
227/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt siirtyy pikkuhiljaa halvan työvoiman maihin Intia ym. Tekoälyn avustamana voi tehdä perinteiset asiakaspalvelutkin kielimuurin yli.  

Ahhahhaa, nythän vitsi syntyi

Vierailija
228/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tullaan myös korvaamaan se lähityöntekijä. Vai luuletko, ettei ole tulijoita? Vähän syövät ja tilaakin vievät vähemmän.

Vierailija
229/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni käyttää etätyöpIvät mm. renkaiden vaihtoon, pyykinpesuun ja viikon ruokaostosten tekemiseen. Aamulla vain kirjautuu sisään Teamsiin ja jättää koneen auki. Ehkä on vastannut muutamaan sähköpostiin aamukahvia juodessaan.

Eli toisin sanoen hänellä on turha työpaikka.

Vierailija
230/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Yritetty on.

Vierailija
231/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten huonoja työkavereita etätöiden puolustajat onkaan. ! Mökkihöperöinä kyyhötätte kotona. Sähisette kiukusta ajatuksestakin kaivautua poterosta pois. Tässä keskustelussa on Asperger ihmisten kokoontumisajot meneillään ! 

Olen toimihenkilö teollisuudessa ja meillä on töissä joka päivä naurua ja hyvää läpänheittoa. Mieluummin olen töissä kuin mökötän töitä tehden yksin kotona. En minä kotona naureskele yksinäni. 

Eivät kollegat ole minun kavereitani, eikä minulle makseta heidän kanssaan seurustelusta.

Minä nautin kun saan keskittyä täysillä työhöni, se on mielekästä ja kehittävää. Sosiaalisen elämän asiat hoidan työajan ulkopuolella. 

Sama täällä, menen töihin tekemään töitä enkä hengaamaan kollegojen kanssa. Minun työpersoonanikin on aivan eri kuin siviilipersoona, ei kollegat koskaan opi tuntemaan sitä oikeaa minua. En edes halua heitä ystävikseni. 

Ovatko jotkut ihmiset niin yksinäisiä siviilissä että töissä on pakko päästä häiriköimään muita työajalla?

Tässä näkyy hyvin tämä etätyöläisen ja lähityöläisen ero työmoraalissa. Ja selvästi etäilijän hyväksi. Tuo yksi aiempi haluaa huvitella kavereiden kanssa töissä, etäilijät haluavat oikeasti tehdä niitä töitä. 

Vierailija
232/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä mökötä, kun saan tehdä töitä kotona. Päin vastoin, nautin kun ei tarvitse mennä minnekään. 

Vierailija
233/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni käyttää etätyöpIvät mm. renkaiden vaihtoon, pyykinpesuun ja viikon ruokaostosten tekemiseen. Aamulla vain kirjautuu sisään Teamsiin ja jättää koneen auki. Ehkä on vastannut muutamaan sähköpostiin aamukahvia juodessaan.

Hän on keskituloinen ja asiantuntijatyössä.

Minä tulin juuri kotiin lähityöstä. Työni on niin tärkeää, etten voi työpäivän aikana osallistua nettikeskusteluihin 😊

Vierailija
234/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja etäämmällä kaupungeista sijaitsevat työpaikat jäävät jatkossa ilman työntekijöitä (esim pienten kuntien työpaikat). Bussit ei kulje eikä autoa viitsi hankkia pelkän työn takia jos muutoin asuu keskustassa.

Totta. Minä en aio myydä taloa ja muuttaa työn perässä mihinkään, enkä myöskään aio etsiä työtä kuin omalta paikkakunnalta. Olen yli 50 v ja onneksi taloudellinen tilanne on sellainen, että ei ole pakko hajottaa elämää työn vuoksi. Työuraa on takana yli 30 v ja tunnollisesti tein myös etätöitä koronan alusta saakka kunnes työt ulkoistettiin. Nyt katselen sopivia töitä jos pääsisi vielä johonkin, edes määräaikaiseksi. Työhaluja kyllä on, mutta ei muuttohaluja. 

Sama. En pystyisikään käymään työssä toisella paikkakunnalla. Valitettavasti omallakaan paikkakunnalla en todennäköisesti työllistyisi sairauteni vuoksi, mutta ei voi mitään. En enää aio muuttaa, siltikään vaikka nykyinen työ loppuisi. 

Vierailija
235/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin juuri kotiin lähityöstä. Työni on niin tärkeää, etten voi työpäivän aikana osallistua nettikeskusteluihin 😊

Asiantuntijatöistä kerrotaan perusteellisesti siinä David Graeberin kirjassa Bullshit jobs - the rise of pointless work and what we can do about it

Vierailija
236/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on meitä, jotka tekee työajalla töitä, ja tapaavat työkavereita vapaa-ajalla, koska heistä on tullut läheisiä ystäviä 😄 Vapaalla vaihdetaan kuulumisia, töissä työskennellään.

Vierailija
237/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatöistä kerrotaan perusteellisesti siinä David Graeberin kirjassa Bullshit jobs - the rise of pointless work and what we can do about it

Asiantuntijatyötä on monenlaista. Tuo on sellaista, jota ei ole mahdollista tehdä pelkästään etänä. Yksi tohtorin tutkinto ja muuta osaamista. Käytännössä osaaminen sellaista, että tuo firma menisi konkurssiin ilman häntä.

Vierailija
238/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa mikromanageeraavia ja pomottavia pikkupomoja kuumottaa oman työpaikkansa puolesta kun työtekijöiden tuottavuus pysyy samana tai paranee ja alkaa johtoryhmissä heräämään keskustelu että mitä teemme näillä kaikilla pikkupomoilla joiden ainoa virka on työntekijöiden pomottaminen ja työtekijöiden tuottavuus pysyy samana tai paranee kun ei ole niitä pikkupomoja hö mentämässä ja sotkemassa sitä työntekoa. Kyllähän se on kaikkien pikkupomojen tehtävä itsestään tärkeä vaatimalla itselleen pomotettavia että ei menetä hyväpalkkaista työtään koska tietää itsekin että on lopulta yrityksen kannalta hyödytön ylimääräinen suuri kuluerä. Se sukulainen tai tuttava siellä johtoryhmässä ei kauheasti pysty perustelemaan minkä takia hänen sukulainen tai tuttava on niinhän että se kannattaa pitää pikkupomona

Vierailija
239/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kampaaja sanoi tänään, että etätyöt näkyvät asiakasmäärien vähenemisenä. Ennen tultiin kesken päivää kysymään aikoja, enää ei.

Vierailija
240/294 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään a-studio aiheesta.