Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (12812)

Vierailija
12761/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa mennä huomenna töihin. Vapaa-ajalla tulee mieleen liikaa ahdistavia ajatuksia. Töissä ne pysyy poissa kun työ on luonteeltaan kiireistä. Kunpa kaikki saisivat töitä jotka niitä hakevat. Tekee mielelle hyvää ajatella jotain muuta kuin itseään. Ps. kotonani myös kummittelee, ja tämä on tosi.

Mistäs tämä kummittelu nyt tuli mieleesi?

Vierailija
12762/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin huono pitämään ihmisiin yhteyttä viestintävälinein (tykkään kasvokkain), niin ehkä mun pitää välillä sanoa se, että en todellakaan pistäisi pahaksi jos ilmestyisi viesti keneltä vaan ihmiseltä johon on positiiviset välit. Mitään raivoamis- ja negailuviestejä en keltään halua tai muitakaan viestejä tuollaisilta, jos se nyt ei ole itsestäänselvää. Kaikilla ihmisillä on varmasti aikalailla samansuuntaiset ajatukset. Mä tietty oon vaan aika surkea ylipäänsä viestimisaktiivisuudessa tai alottamisessa muttei se kerro kuin siitä että oon huono siinä. 

Mitä jos pistäisit itse viestiä ensin? Se toinen osapuoli voi ajatella, ettei sinua kiinnosta hänen elämä, jos et koskaan aloita keskustelua ja toinen on ollut aktiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12763/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vuoden takainen oli kuin olisi paalutuskoneella isketty maan rakoon.

Kuka sen aloitti?

Vierailija
12764/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vuoden takainen oli kuin olisi paalutuskoneella isketty maan rakoon.

Mikä

Vierailija
12765/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko linkin avoinna olevaan työpaikkaan jotta voisi katsoa onko mahdollista hakea. Kiitos.

Järkyttävää kalastelua! 

Aikaisemmin joku ilmoitti että hänen työpaikallaan on paikka avoinna ja haussa. On kuulemma hyvä käydä töissä ettei jäisi aikaa itselleen ja itsensä ajatteluun jonka hän on katsonut olevan epäterveellistä mielenterveydellisesti. Yritän tässä sitten tämänkin kortin katsoa.

Vierailija
12766/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kun sun käytös vain vahvistaa asiaa. Sellainen ei rohkaise vaan saa entistä varovaisemmaksi.

Älä mun kuohahteluista välitä, menee ohi kuin ukkosmyrsky..

Oikean elämän "kohtaamisista" oli kyse.

Vierailija
12767/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä helenakoolle. Lennä lokki kaatopaikalle.

Voisi kyllä vaihtaa maisemia. Miljoonat tuhlattu, ulosotossa ja silti jatkaa oikeustaistelua selvistä asioista. Mitä hän oikein kuvittelee voittavansa tällä? 

Vierailija
12769/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kysymykseen eiliseltä tai toissapäivältä. Kyllä, haluan sinut elämääni, vieläkin, ja pidän yhteiselämää mahdollisena, jopa todennäköisenä - ainakin toivon ja haluan sitä, mikäli sopii sinulle ja olet oikeasti vapaa. Ystävyyskin toki käy ja sopii, on hyvä kuitenkin ilmaista ensimmäisten tapaamisten myötä. Naiselle.

Vierailija
12770/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaivatulle pitää vain posi posia. Kaikki negailu on kiellettyä.

Vierailija
12771/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se viittasikin Koivun ex-vaimoon. Hätkähdin, koska kaverin eksä oli myös Helena K. Eri sukunimi tietty kuin tuolla julkuralla.

Vierailija
12772/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jännittää.

Vierailija
12773/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan sinut nainen elämääni, tarvitsen sinua.

Mikset sano noin naiselle joka tuntee samoin

Vierailija
12774/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriköt taas

jankkaamassa ohispaskaansa

En viihdy

Öitä tupsukorvat👋

Vierailija
12775/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpitön tahto tulee ilmi.

Vierailija
12776/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän rajoittunut pitää olla jos ajatukset pyörivät kertapanon ympärillä.

Todella lame ass. Kertapanon ihanuus on sen spontaaniudessa ja hetkeen heittäytymisessä, ketä kiinnostaa joku suunniteltu kertapano tutun ihmisen kanssa?

Minua. Siksihän siitä tuolla edellä kirjoitin. 
Ketä kiinnostaisi jokin lame ass parisuhde? Ei ikinä.

Itseä kiinnostaa Big Ass Love.

Vierailija
12777/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua olla vanhus, ei siinä ole mitään tavoiteltavaa. 

Joo, sellainen on trendi nykyään.

Kyse nimenomaan trendistä, ei ole todellakaan aina ollut näin ja joissain kulttuureissa edelleen vanhuus arvostettua.

Länsimaissa nuoruutta on ihannoitu kyllä jo useampi vuosisata.

1900-luvun lopulla vasta voimistunut, eikä esim. 1800-luvulla ihailtu nuoruutta vaan aikuisuutta ja aikuismaisuutta, vanhuudellakin oli enemmän arvoa kuin nykyään.

Tarkistapa tietosi. Esim Diane de Poitier jopa joi kultaa estääkseen vanhemisen.

Ei kukaan väittänyt nuoruuden ihannoinnilla lapsuuden tavoittelua, vaan nuoren aikuisuuden. 

Tarkista itse. Kulttuurisista ihanteista kyse, ei (pelkästä) naisen ulkonäöstä. 

Lainaus kirjasta Säädyllistä ja säädytöntä: pukeutumisen historiaa renesanssista 2000-luvulle (Arja Turunen & Anna Niiranen):

"Kähkösen hämmästykseksi paneelin muut osallistujat kertoivat puheenvuorossaan, että heidän on ollut vaikea suhtautua Canthiin vakavasti tämän ulkomuodon takia. Minna Canth on usein kuvattu tykkimyssyisena, jo keski-ikäistyneenä naisena, minkä vuoksi hän näyttäytyi myös panelisteille "tanttamaisena, tukevana olentona". 

Vasta kuva nuoresta ja hoikasta Minnasta oli saanut keskustelijat ymmärtämään, "mitä potentiaalia hänen hahmossaan oli; mitä hän voisi nykypäivälle antaa".

Kuten Kähkönen huomauttaa, 1800-luvun lopulla nuoruus ei ollut mikään ihanne. Itse asiassa keski-ikäinen tukevuus viesti Canthin aikana vakaasta yhteiskunnallisesta asemasta, menestyksestä ja arvokkaasta elämänkokemuksesta: "Jos ajattelemme keski-ikäistä, pyylevää ja tykkimyssypäistä Minnaa otteensa menettäneenä ja lässähtäneenä ja ihailemme nuorta kaihoilevaa hoikkaa Minnaa, emme ymmärrä menneiden aikojen yhteiskuntaa.

Tässä nyt nopeasti yksi käsillä oleva kirja, mutta paljon löytyy kaikenlaista tietoa aiheesta jos kiinnostaa. :) Aivan viho viimeistä "tietoa" tulee pelkästään somessa pyörimällä. Somessa on mullekin tullut vastaan postauksen tynkä tuosta, mistä mainitsit.

Vierailija
12778/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kyse on siitä, että peräännyt lopulta. Tartut omaasi kiinni, koska niin kuuluu olla.

Vierailija
12779/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mun ilta venyi, yksi tärkeä asia piti vielä tehdä: toivottaa sulle hyvää yötä<3

Vierailija
12780/12815 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon niin huono pitämään ihmisiin yhteyttä viestintävälinein (tykkään kasvokkain), niin ehkä mun pitää välillä sanoa se, että en todellakaan pistäisi pahaksi jos ilmestyisi viesti keneltä vaan ihmiseltä johon on positiiviset välit. Mitään raivoamis- ja negailuviestejä en keltään halua tai muitakaan viestejä tuollaisilta, jos se nyt ei ole itsestäänselvää. Kaikilla ihmisillä on varmasti aikalailla samansuuntaiset ajatukset. Mä tietty oon vaan aika surkea ylipäänsä viestimisaktiivisuudessa tai alottamisessa muttei se kerro kuin siitä että oon huono siinä. 

Mitä jos pistäisit itse viestiä ensin? Se toinen osapuoli voi ajatella, ettei sinua kiinnosta hänen elämä, jos et koskaan aloita keskustelua ja toinen on ollut aktiivinen.

Niin, tajuan kyllä tämän ongelman ja yritän parhaani mutten varmaan enää tämän ikäisenä kauheasti muutu. Tuun aina olemaan hieman huono viestittelijä. Osaan osoittaa lähinnä kasvotusten sen, että tykkään tosi paljon ja jakamaton huomio on siinä hetkessä. Kyllä minua kiinnostaa paljonkin, mutta se ei vaan välity kovin helposti. Ne on asioita, jotka oppii ajan kanssa ymmärtämään toisesta mutta vähän hankalaa, tiedän.

Vierailija
12780/12812 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kun sun käytös vain vahvistaa asiaa. Sellainen ei rohkaise vaan saa entistä varovaisemmaksi.

Älä mun kuohahteluista välitä, menee ohi kuin ukkosmyrsky..

Oikean elämän "kohtaamisista" oli kyse.

Ai, no en sitten tiedä mihin voisi liittyä