Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (12812)
Vierailija kirjoitti:
Haluan sinut nainen elämääni, tarvitsen sinua.
Sun täytyy sitten pyytää tulemaan. Ei voi tuppautua väkisin
Tuntuu myös siltä kuin juoksisi pääsemättä eteenpäin.
Lähelle halirutistus ja ujo suukko 🥰😘
Vierailija kirjoitti:
Haluan sinut nainen elämääni, tarvitsen sinua.
Täällä se ei tule toteutumaan ,vai mitä. IRL !
Todellinen rakkauteni, olisiko jo aika? Älä pidä mua enää jännityksessä
Jokin tässä ei täsmää, mutta en ole varma, mistä on kyse.
Nuku hyvin rakas. Murhemieli on tänään vallitseva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon niin huono pitämään ihmisiin yhteyttä viestintävälinein (tykkään kasvokkain), niin ehkä mun pitää välillä sanoa se, että en todellakaan pistäisi pahaksi jos ilmestyisi viesti keneltä vaan ihmiseltä johon on positiiviset välit. Mitään raivoamis- ja negailuviestejä en keltään halua tai muitakaan viestejä tuollaisilta, jos se nyt ei ole itsestäänselvää. Kaikilla ihmisillä on varmasti aikalailla samansuuntaiset ajatukset. Mä tietty oon vaan aika surkea ylipäänsä viestimisaktiivisuudessa tai alottamisessa muttei se kerro kuin siitä että oon huono siinä.
Eli kaikki pitää olla positiivista että sun kanssa voi elää? Oletko miettinyt olisiko sinulla kenties anteeksipyydettävää tai voisitko kuitenkin petrata siinä yhteydenpidossa? Kuitenkin yleensä ihan haluaakin pitää yhteyttä kivoihin ihmisiin.
Normaalit käytöstavat riittää. Tällaisiakaan viestejä en halua, kiitos hei hei.
Niin eli sussa on vikaa. Ihan heti selkeä asia. Heippa vaan sullekin ja öitä.
Mangusti kirjoitti:
Nuku hyvin rakas. Murhemieli on tänään vallitseva.
Halaan surusi pois.🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon niin huono pitämään ihmisiin yhteyttä viestintävälinein (tykkään kasvokkain), niin ehkä mun pitää välillä sanoa se, että en todellakaan pistäisi pahaksi jos ilmestyisi viesti keneltä vaan ihmiseltä johon on positiiviset välit. Mitään raivoamis- ja negailuviestejä en keltään halua tai muitakaan viestejä tuollaisilta, jos se nyt ei ole itsestäänselvää. Kaikilla ihmisillä on varmasti aikalailla samansuuntaiset ajatukset. Mä tietty oon vaan aika surkea ylipäänsä viestimisaktiivisuudessa tai alottamisessa muttei se kerro kuin siitä että oon huono siinä.
Mitä jos pistäisit itse viestiä ensin? Se toinen osapuoli voi ajatella, ettei sinua kiinnosta hänen elämä, jos et koskaan aloita keskustelua ja toinen on ollut aktiivinen.
Niin, tajuan kyllä tämän ongelman ja yritän parhaani mutten varmaan enää tämän ikäisenä kauheasti muutu. Tuun aina olemaan hieman huono viestittelijä. Osaan osoittaa lähinnä kasvotusten sen, että tykkään tosi paljon ja jakamaton huomio on siinä hetkessä. Kyllä minua kiinnostaa paljonkin, mutta se ei vaan välity kovin helposti. Ne on asioita, jotka oppii ajan kanssa ymmärtämään toisesta mutta vähän hankalaa, tiedän.
Aina voi muuttua tai ainakin pyrkiä muuttumaan. Luultavasti ystäväsi tietävät asian, jos olet heille sen kertonut. Jos taas et ole, niin kannattaa se tehdä, koska joku voi ajatella niin kuin tuossa aiemmin mainitsin.
En oo ehtinyt kattoa ootko kirjoittanut nyt illalla. Nyt tulin
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kun sun käytös vain vahvistaa asiaa. Sellainen ei rohkaise vaan saa entistä varovaisemmaksi.
Vahvistaa mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla vanhus, ei siinä ole mitään tavoiteltavaa.
Joo, sellainen on trendi nykyään.
Kyse nimenomaan trendistä, ei ole todellakaan aina ollut näin ja joissain kulttuureissa edelleen vanhuus arvostettua.
Länsimaissa nuoruutta on ihannoitu kyllä jo useampi vuosisata.
1900-luvun lopulla vasta voimistunut, eikä esim. 1800-luvulla ihailtu nuoruutta vaan aikuisuutta ja aikuismaisuutta, vanhuudellakin oli enemmän arvoa kuin nykyään.
Tarkistapa tietosi. Esim Diane de Poitier jopa joi kultaa estääkseen vanhemisen.
Ei kukaan väittänyt nuoruuden ihannoinnilla lapsuuden tavoittelua, vaan nuoren aikuisuuden.
Tarkista itse. Kulttuurisista ihanteista kyse, ei (pelkästä) naisen ulkonäöstä.
Lainaus kirjasta Säädyllistä ja säädytöntä: pukeutumisen historiaa renesanssista 2000-luvulle (Arja Turunen & Anna Niiranen):
"Kähkösen hämmästykseksi paneelin muut osallistujat kertoivat puheenvuorossaan, että heidän on ollut vaikea suhtautua Canthiin vakavasti tämän ulkomuodon takia. Minna Canth on usein kuvattu tykkimyssyisena, jo keski-ikäistyneenä naisena, minkä vuoksi hän näyttäytyi myös panelisteille "tanttamaisena, tukevana olentona".
Vasta kuva nuoresta ja hoikasta Minnasta oli saanut keskustelijat ymmärtämään, "mitä potentiaalia hänen hahmossaan oli; mitä hän voisi nykypäivälle antaa".
Kuten Kähkönen huomauttaa, 1800-luvun lopulla nuoruus ei ollut mikään ihanne. Itse asiassa keski-ikäinen tukevuus viesti Canthin aikana vakaasta yhteiskunnallisesta asemasta, menestyksestä ja arvokkaasta elämänkokemuksesta: "Jos ajattelemme keski-ikäistä, pyylevää ja tykkimyssypäistä Minnaa otteensa menettäneenä ja lässähtäneenä ja ihailemme nuorta kaihoilevaa hoikkaa Minnaa, emme ymmärrä menneiden aikojen yhteiskuntaa."
Tässä nyt nopeasti yksi käsillä oleva kirja, mutta paljon löytyy kaikenlaista tietoa aiheesta jos kiinnostaa. :) Aivan viho viimeistä "tietoa" tulee pelkästään somessa pyörimällä. Somessa on mullekin tullut vastaan postauksen tynkä tuosta, mistä mainitsit.
Tiedoksi sulle, että mulla on maisteri sosiologiasta (vtm), joten enpä nyt todellakaan omaksu tietoa mistään somesta. Länsimaiseen kulttuuriin on jo vuosisatojen ajan kuulunut nuoruuden ihannointi. Perehdy asiaan paremmin.
Eikä tuo sinun lähteesi nyt oikeastaan edes pohtinut iän ihannointia millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
En oo ehtinyt kattoa ootko kirjoittanut nyt illalla. Nyt tulin
En oo skrollannut päivän viestejä moneen viikkoon. Olen käynyt vain illalla 22.45->. En enää jaksa. Nn
Ei ole mahdollista enää nähdä.
Viereesi nukahtamisen onnellisena. Kauniita unia, Tuitunen.
Ei jännitä vaan tuskastuttaa.