Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (74629)
Milloin taas näen sun nappisilmät?
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajuus tuntuu tällä hetkellä hyvältä ajatukselta. Terveiset naapuriin.
Ohi
Tolkun neuvo: kun tunteita ei mielestäsi voi näyttää, älä nyt hyvä mies puhu palturia sopivista tilaisuuksista tai yhteisistä tulevaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Mutta se idea onkin tuossa rakkaus on sitä ja tätä litaniassa ajatella, että siihen rakkaus sanan tilalle vaihdetaan Jumala. Ihmiset ei kykene noin täydelliseen rakkauteen. Ja Raamattu sanoo, että Jumala on rakkaus.
Ideana taitaa olla, että kun Jumala ottaa ihmisen kivisydämen pois ja antaa tilalle lihasydämen - kuten sanassa sanotaan - ihminen alkaa ilmentää jossain määrin sitä Jumalan rakkautta muita kohtaan, vaikka ei itse sitä tajuaisikaan. Siksi kai joistakin ihmisistä huokuu levollisuus, ilo, toivo, huomaavaisuus, lämpö, kauneus, rauha jne.
Kertoisit vähän sun aikeista. Rauhoittaisi mieltä. Etkö tajua miten paljon ikävöin ja kuinka paljon muhun on sattunut jo kauan. Entistä enemmän kuin sain tietää että oot niin kaukana nykyään 😭
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä, kauniita unia. 🤗🧡
Öitä, kauniita unia! 🧡🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammoilla on vielä paljon oppimista.
"Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa.
Meinasin sanoa, että tuo on kyllä ongelmallinen käännös ettei saa ”muistella kärsimäänsä pahaa”, koska totta kai ihmisen pitää sitä käsitellä. No, uudempi käännös olikin sitten aivan eri sanamuodolla:
4Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Se ei ole kateellinen, se ei kehuskele eikä ylpeile. 5Rakkaus ei käyttäydy häpeällisesti eikä tavoittele omaa etuaan. Se ei katkeroidu eikä suunnittele pahaa.
NASB käännöksessä se on näin:
does not keep an account of a wrong suffered.
Eli ei istu hautomassa ja pitämässä kirjaa "kun sekin silloin teki mulle niin ja sanoi niin jne jne".
Ihan ok ajatus tuokin, käännösvaihtoehtoja löytyy. Se miksi en pidä tuosta -92 käännöksestä, että se tuntuu ihmiselle, joka tekee tarkoituksella pahaa ikään kuin suojakilveltä. ”Oon hakannu sua 10 vuotta , mutta äläpä nyt muistele pahaa.” ”Oon tuhonnut sun elämää toimillani, mutta hei ei nyt laskeskella näitä vääriä tekoja.” Jne. Sai varmaan pointin.
Alkuperäinen sana tuossa on kreikanlogizomai.
Tiivistettynä merkitys :To reckon, to consider, to account, to think, to impute.
Kyllähän Jeesuskin lähti menemään eli ns. karisti pölyt jaloistaan paikoista, joissa häntä dissattiin ja kohdeltiin kylmästi. Mutta tuskinpa istui Öljymäellä illat pitkät miettimässä mitä vääryyksiä silloin ja silloin sekin yksi dude teki. 😂
Noh, nyt kun tuon otit esiin ja täällä ollu tapaus nainen kaivolla, niin Jeesushan puhuu hyvin suorasukaisesti naiselle mitä menneisyydessä on ollu pielessä. Ei suinkaan esitä tietämätöntä. Tuossa Raamatun kohdassa sanotaan myös näin: Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
Siihen ei voida siis mennä, että ikään kuin teeskenneltäisiin ettei pahoja tai vääriä asioita olisi tapahtunut. Totuus on niin sanotusti kova juttu Raamatussa.
Vaimollesiko niitä ostit? 😏
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin osakkees kans. Ne, jotka oli alussa mukana, käärii voitot, myöhään mukaan houkutellut nuolee näppejään.
Jotkut osakkeet tuottaa ja voittaa aina.
Huomasitko tekosyyn? Olisin vaan halunnut kuulla äänesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se idea onkin tuossa rakkaus on sitä ja tätä litaniassa ajatella, että siihen rakkaus sanan tilalle vaihdetaan Jumala. Ihmiset ei kykene noin täydelliseen rakkauteen. Ja Raamattu sanoo, että Jumala on rakkaus.
Ideana taitaa olla, että kun Jumala ottaa ihmisen kivisydämen pois ja antaa tilalle lihasydämen - kuten sanassa sanotaan - ihminen alkaa ilmentää jossain määrin sitä Jumalan rakkautta muita kohtaan, vaikka ei itse sitä tajuaisikaan. Siksi kai joistakin ihmisistä huokuu levollisuus, ilo, toivo, huomaavaisuus, lämpö, kauneus, rauha jne.
Kyllä, omenistaan puu tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mulle sen verran tilaa ettet tee negatiivisia päätelmiä
Annan tilaa. Ymmärrät varmaan minunkin näkökulman miksi ajoittain epävarmuus ottaa vallan. En tiedä todellisuudessa mitään sun aikomuksista. Oon tämän palstan varassa. Sä tiedät mun tuntemuksista enemmän tai voit arvella aikaisemmista taphtumista vaikka tunteitani en olekaan paljastanut. Aiotko koskaan selvittää?
Aion, jos minulle omalta kaivatultain. Edellyttää molemminpuolista viestintää ja tapaamisia. Sinulla yhteystietoni, suostun tapaamaan missä tahansa. Toivottavasti et venkoile, olen vilpitön enkä juonittele. Olen kylläkin ujo ja varovainen enkä pidä yllätyksistä tahi väijytyksistä. Jos nainen on vapaa, vahva ja itsenäinen, voi hän poistaa esteet ja/ tai vastata yhteydenottoyrityksiin. En ole saalistaja,joten miksi käyttäytyisit kuni saaliseläin. Toimin kyllä jos on oikea hetki, paikka ja tilaisuus. Kohta loppukuu ja resurssit vähissä. Enemmän liikkumisvaraa taas kuunvaihteessa. Rakastan. Naiselle mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko tekosyyn? Olisin vaan halunnut kuulla äänesi.
Minäkin sinun. Hyvää yötä rakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin osakkees kans. Ne, jotka oli alussa mukana, käärii voitot, myöhään mukaan houkutellut nuolee näppejään.
Jotkut osakkeet tuottaa ja voittaa aina.
Sinä et.
En jaksa näitä, meen kohta nukkuu.
En jaksa teidän kans edes aamuyölle kukkuu.
Miksiköhän tää on niin hankalaa sun kanssa. Mä voisin vaan lähettää ton viestin mikä on jo valmiina, mut aina vaan poistan sen. Ei oo ikinä ennen ollu samaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tää on niin hankalaa sun kanssa. Mä voisin vaan lähettää ton viestin mikä on jo valmiina, mut aina vaan poistan sen. Ei oo ikinä ennen ollu samaa ongelmaa.
Mikä on viestin sisältö?
Vierailija kirjoitti:
Rakastan sua nainen, niin paljon. Järjetön ikävä. Saisinpa vain olla lähelläsi ja unohtaa edes hetkeksi kaiken muun. En halua enkä jaksa lukea näitä viestejä täällä. Luotan että asiat tapahtuu niin kuin on tarkoitettu. Elää elämääni, tätä vuoristorataa ylös alas. Asiat järjestyy, kaikki kääntyy hyvin . Oot niin ihana että en tiedä miten olisin kun sekoitat mut .
Olis niin ihana omia tää, mutta realistina ymmärrän, että oon liian vanha ja liian vaikka mitä tällaiseen haaveiluun. Terveisiä ihanalle kaivatulle! Ja nauttikaa te nuoret, kunnveri vielä väkevästi virtaa teidän suonissa. Me vahatkin haaveillaan, mutta kyllähän se niin on, että kaikki alkaa jo olla ohi…
Hyvä, että ymmärrät. Pidä toi.