Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (72565)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon rakkauteen. (Ja se on muuten täysin linjassa myös kristinuskon kanssa btw, Raamattu itse sanoo, että Jumala on rakkaus.)
Raamattu sanoo myös: "Herra on kiivas Jumala ja kostaja. Herra on kostaja ja täynnä vihaa."
”Tämä lause on peräti suora lainaus Vanhasta testamentista, Nahumin kirjasta (Naah. 1:2), joka kuvaa Jumalan pyhää vihaa pahuutta ja vääryyttä vastaan. Raamatussa Jumalan kiivaus ja viha liittyvät usein hänen oikeudenmukaisuuteensa ja haluun puolustaa sorrettuja. [1, 2]
Konteksti ja Merkitys
Oikeudenmukaisuus: Jumalan viha ei ole mielivaltaista, vaan vastaus ihmisten tekemään pahaan ja sortoon.
Jatko jakeessa: Heti tämän lauseen jälkeen jakeessa 3 sanotaan: ”Herra on pitkämielinen ja suuri voimaltaan, mutta ei suinkaan päästä syyllistä rangaistusitta”. [1]
Armo ja turva: Vanhassa testamentissa tämä samainen profeetta kertoo myös, että Herra on hyvä ja turvapaikka ahdingossa niille, jotka hakevat hänen apuaan.”
Tuo silti kumoaa väitteen, että Jumala on rakkaus, sillä hän on myös kiivas ja vihainen kostaja. Silloin on harhaanjohtamista korostaa vain yhtä piirrettä, koska jos hän olisi pelkkä rakkaus, nuo muut sulkeutusivat pois.
Eikö rakkauteen kuulu myös oikeudenmukaisuus? Jos siitä puuttuisi oikeudenmukaisuus, silloin kyseessä ei oikeastaan voi enää olla rakkaus, loska silloin ohittaa kaltoinkohdelluksi tulleen ihmiseen jne. Eli tekijä jäisi rangaistuksetta. Ei tämä olisi rakkautta.
Oikeudenmukaisuus ei ole yhtä kuin kosto ja viha. Uskonto korostaa anteeksiantoa ja armoa, pitää kääntää toinen poski jne. ja vihamiehiä pitää rakastaa, kostaa paha hyvällä ja silleen. Tuo on kiistaton ristiriita opetukseen nähden.
2 Tim.3:12
Mutta vainon kohteeksi joutuvat kaikki ne, jotka haluavat elää hurskaasti Kristuksen Jeesuksen omina. Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kaipausketju.
Tekisitkö oman aloituksen näille vanhan testamentin lainauksille? Tai menisit vaikka Alfa-kurssille, jos haluat pohdiskella kirjoituksia. Okei tiedän että haluat vaan rienata, kun sulla on se olkiukko jäänyt jumiin. Mutta me ei jakseta lukea näitä väsyneitä yrityksiä. Me halutaan kaipausviestejä. Kiitos.
Mikä nyt on? Eikö uskonnoista nimenomaan haluttu keskustella? Ei se mene niin, että vain teidän haluamallanne tavalla. Tämä ei ole rienausta, vaan niitä ristiriitoja, jotka kaiken muun muassa estävät minua uskomasta. Ja älä yritä tunnistella, minä en ole olkiukoista puhunut, vaikka toki niitä jatkuvasti mätkitte.
Ei mene kaaliin, että tämä ketju ei ole uskontokeskustelulle? Siksi siitä ei haluta keskustella, kun tämä ketju ei ole oikea paikka sille keskustelulle. Miksei samalla ruveta jauhamaan että missä seksiasennossa tulee parhaiten? Siksi, koska tämä ei ole ketju seksiasennoille.
Mikset sano tuota ketjun uskovaisille, jotka päivästä toiseen nimenomaan tulevat tänne keskustelemaan uskonnoista? Ethän vain ole yksi heistä ja halua poissulkea kriittisen keskustelun ja jättää pelkän saarnan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta vainon kohteeksi joutuvat kaikki ne, jotka haluavat elää hurskaasti Kristuksen Jeesuksen omina. Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.
Suomessa on enemmistö kristittyjä. Sinä mikään vainottu ole, kun porukka ei jaksa paskaasi koska tuputat sitä väärään paikkaan. Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon rakkauteen. (Ja se on muuten täysin linjassa myös kristinuskon kanssa btw, Raamattu itse sanoo, että Jumala on rakkaus.)
Raamattu sanoo myös: "Herra on kiivas Jumala ja kostaja. Herra on kostaja ja täynnä vihaa."
”Tämä lause on peräti suora lainaus Vanhasta testamentista, Nahumin kirjasta (Naah. 1:2), joka kuvaa Jumalan pyhää vihaa pahuutta ja vääryyttä vastaan. Raamatussa Jumalan kiivaus ja viha liittyvät usein hänen oikeudenmukaisuuteensa ja haluun puolustaa sorrettuja. [1, 2]
Konteksti ja Merkitys
Oikeudenmukaisuus: Jumalan viha ei ole mielivaltaista, vaan vastaus ihmisten tekemään pahaan ja sortoon.
Jatko jakeessa: Heti tämän lauseen jälkeen jakeessa 3 sanotaan: ”Herra on pitkämielinen ja suuri voimaltaan, mutta ei suinkaan päästä syyllistä rangaistusitta”. [1]
Armo ja turva: Vanhassa testamentissa tämä samainen profeetta kertoo myös, että Herra on hyvä ja turvapaikka ahdingossa niille, jotka hakevat hänen apuaan.”
Tuo silti kumoaa väitteen, että Jumala on rakkaus, sillä hän on myös kiivas ja vihainen kostaja. Silloin on harhaanjohtamista korostaa vain yhtä piirrettä, koska jos hän olisi pelkkä rakkaus, nuo muut sulkeutusivat pois.
Eikö rakkauteen kuulu myös oikeudenmukaisuus? Jos siitä puuttuisi oikeudenmukaisuus, silloin kyseessä ei oikeastaan voi enää olla rakkaus, loska silloin ohittaa kaltoinkohdelluksi tulleen ihmiseen jne. Eli tekijä jäisi rangaistuksetta. Ei tämä olisi rakkautta.
Oikeudenmukaisuus ei ole yhtä kuin kosto ja viha. Uskonto korostaa anteeksiantoa ja armoa, pitää kääntää toinen poski jne. ja vihamiehiä pitää rakastaa, kostaa paha hyvällä ja silleen. Tuo on kiistaton ristiriita opetukseen nähden.
Viha on luonnollinen tunne. Myös UT sanoo, vihastukaa mutta älkää tehkö syntiä. En nyt jaksa tarkistaa alkukielestä puhutaanko siinä todella kostamisesta vai rankaisemisesta tms. Perusajatus on kuitenkin se, että Jumala laittaa jokaisen ihmisen tilille vääryyksistä.
Kuka tänne on tänään tuupannut kilometrikaupalla ohista? Ei yksikään kristitty. Joku raja nyt valehtelullekin.
Kohta on ketju lukittu. Tosi harmillista että ihmiset ei omaa minkäänlaista itsehillintää kiihkoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano joku väri
Oranssi.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen parhaiten kun mies kiipeää päälleni, kiihottavaa jo se, hitaasti sisään ja pari minuuttia niin se on siinä 😍😜
Kiipeää? Miten korkealle sen pitää oikein kiivetä? :D
Tavataankohan vielä, alkoi tekee mieli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konteksti ja Merkitys
Viha on luonnollinen tunne. Myös UT sanoo, vihastukaa mutta älkää tehkö syntiä. En nyt jaksa tarkistaa alkukielestä puhutaanko siinä todella kostamisesta vai rankaisemisesta tms. Perusajatus on kuitenkin se, että Jumala laittaa jokaisen ihmisen tilille vääryyksistä.
Jumala ei ole ihminen, eikä siis mitattavissa niillä mittareilla. Jos olet rakkaus, et voi samaan aikaan olla viha, kiivaus ja kosto. Jos pitää kostaa paha hyvällä, antaa anteeksi ja olla armollinen, et voi olla julma kostaja. Ristiriita ei selittelemällä muutu muuksi. Ajattele, että laittaa ihmisiä syömään omia lapsiaan, jos eivät palvo häntä. Tai laittoi karhun tappamaan lapsia, jotka ymmärtämöttäminä pilkkasivat Elisaa. Ja laittoi ihmiset rikkomaan käskyään, kun halusi tuhota kansan eläimiä myöten. Ei siinä ollut armolla ja rakkudella mitään sijaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tänne on tänään tuupannut kilometrikaupalla ohista? Ei yksikään kristitty. Joku raja nyt valehtelullekin.
Eikö tosiaan? Olet aivan varma siitä? Tyypillistä uskisvalehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen parhaiten kun mies kiipeää päälleni, kiihottavaa jo se, hitaasti sisään ja pari minuuttia niin se on siinä 😍😜
No onhan tuota painoa kertynyt kolminumeroinen luku 😜
Vierailija kirjoitti:
Kohta on ketju lukittu. Tosi harmillista että ihmiset ei omaa minkäänlaista itsehillintää kiihkoissaan.
Siihen pyritään. Koska sitä saa, mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😍😜🤣 no vaihtuihan se aihe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on enemmistö kristittyjä. Sinä mikään vainottu ole, kun porukka ei jaksa paskaasi koska tuputat sitä väärään paikkaan. Niin makaa kuin petaa.
Tuo pn vähän niin ja näin. Kirkon omien virallisten jäsentilastojen mukaan paperilla noin 61 prosenttia suomalaisista kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Mutta jos katsotaan tilastoja siitä, mihin ihmiset oikeasti uskovat, niin Kirkon tutkimuskeskuksen datan mukaan enää vain noin joka neljäs suomalainen (25 %) uskoo kristinuskon Jumalaan niin kuin kirkko opettaa. Suurissa kaupungeissa ja nuoremmissa ikäluokissa kirkkoon kuuluvat ovat jo selvä vähemmistö. Ja lähinnä pojat ja miehet kuuluvat. Joten kuuluuko se 'enemmistö' todella uskoviin, vai onko kyseessä vain suuri joukko ihmisiä, jotka kuuluvat kirkkoon tavan, kulttuurin tai sukulaisten takia ilman sen suurempaa henkilökohtaista vakaumusta? Voisiko siis olla niin, että kun ihmiset turhautuvat uskonnon tuputtamiseen, he eivät suinkaan vastusta mitään pientä 'vainottua' ryhmää, vaan ihan vain sitä, että heidän omaa rauhaansa häiritään asioilla, joihin he eivät itse usko? Kumpi on tilastollisesti todennäköisempää: se, että porukka on kääntynyt vainoajiksi, vai se, että he haluavat vain keskustella muista asioista? Itse uskon jälkimmäiseen.
Tutkimusten mukaan nimenomaan nuorisossa on erittäin suuressa kasvussa kiinnostus kristinuskoa kohtaan. Ensin näkyi pojilla, nyt myös tytöillä.
Minusta on ihanaa olla kristitty, vaikka en tiedä/ole päättänyt mitä ajatella joistakin asioista, mutta ydinasiat on silti sellasia, joista en luopuisi.
Olisiko kannatusta perustaa uusi kaipausketju nimellä "Uskonnoton kaipausketju" ihan vaan puhtaalle kaipaukselle
Minkäänlainen riitely ja siihen haastaminen ei ole Jumalasta. Raamattu kieltää osallistumasta "typeriin väittelyihin, jotka ei johda mihinkään". + "Kaikki huuto, herjaus, kiivastus ja kiukku olkoon teistä kaukana, sen sijaan olkaa lempeitä, rakastavia ja anteeksantavia toisianne kohtaan..." Nuo väännöt ei johda mihinkään 😍😜 eläkää naapureidenne kanssa rauhassa jos se teistä kiinni on. Joten uskovat suu suppuun nyt!
Ei mene kaaliin, että tämä ketju ei ole uskontokeskustelulle? Siksi siitä ei haluta keskustella, kun tämä ketju ei ole oikea paikka sille keskustelulle. Miksei samalla ruveta jauhamaan että missä seksiasennossa tulee parhaiten? Siksi, koska tämä ei ole ketju seksiasennoille.