Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (72360)

Vierailija
72301/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/yhteiskunta-ja-oppiminen/uskonnollis…

Tieteellinen tutkimus niille joita aihe kiinnostaa:

Uskonnolliset kokemukset lapsuudessa edistävät henkilön terveyttä vanhemmalla iällä

Juu juu, mutta voi myös viedä mielenterveyden ja pistää elämän sekaisin,

No sinä oot yksittäistapaus, voimia sivusta

Olen ihan fine. Eikä valittevasti ole kyse yksittäistapauksista. Kyllä uskonnon kautta tehdään paljon pahaa. Vääristelty totuus aiheutta usein enemmän pahaa kuin ei totuutta ollenkaan.

Kristinusko on tuonut tähän maahan valtavasti hyvää ja ainakin omaan elämääni pelkkää hyvää. Jokainen saa katsoa näitä asioita omasta näkökulmastaan. Mikä hätä sulla on yrittää kumota toisen kokemus? Sinä voit pitää omasi ja minä pidän omani, ok?

Vierailija
72302/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisikö 

kanssani 

järvelle 

kun 

ilma 

selkenee.. 

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
72303/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaiset pörrää kukissa ja elokuun tuulissa minä kaipaan sinua viereeni.

Mustaherukan tuoksuinen tyttö

Vierailija
72304/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnolliset kokemukset lapsuudessa edistävät henkilön terveyttä vanhemmalla iällä

Olen ihan fine. Eikä valittevasti ole kyse yksittäistapauksista. Kyllä uskonnon kautta tehdään paljon pahaa. Vääristelty totuus aiheutta usein enemmän pahaa kuin ei totuutta ollenkaan.

Kristinusko on tuonut tähän maahan valtavasti hyvää ja ainakin omaan elämääni pelkkää hyvää. Jokainen saa katsoa näitä asioita omasta näkökulmastaan. Mikä hätä sulla on yrittää kumota toisen kokemus? Sinä voit pitää omasi ja minä pidän omani, ok?

Ummistat silmäsi pahalta?

Kyllä katolinen kirkko on ollut kauhea ja on vieläkin.

Uskon varjolla sikaillaan.

Lue Irlannin tapaukset yms niitä riittää.

Vierailija
72305/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan kristittynä ole mitään tarvetta yrittää vakuutella ketään. Tiedän itse mihin uskon ja että se toimii ja että olen onnellinen ja kiitollinen ihminen. Jokainen uskokoon mihin lystää, vaikka itseensä, tai heinäpaaliin. 

Ei kiinnosta muiden ohistelutkaan, ne voi ohittaa ilman että syke nousee. Jospa kaikki kirjoittaisi täällä kaivatulleen, ainakin itse pyrin siihen, tämä viesti nyt vaan kommenttina noihin ihme käännytys-yrityksiin. 

Vierailija
72306/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tarvetta kumota muiden kokemuksia, olisin mieluusti vaan kasvanut ilman erään herätysliikkeen opetusta vahingollisten osien suhteen. 

Vierailija
72307/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa noi raivoateistit ymmärtäisi kirjoittaa terveisiä kaivatuilleen kuten muutkin ja tajuaisivat, ettei kukaan heidän takiaan kyseenalaista uskoaan, vaan se toimii juuri päinvastoin. Vahvistaa vaan kun tajuaa miltä on välttynyt. 

Vierailija
72308/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että olet löytänyt uskonnosta hyvää. Mutta jos rehellisiä ollaan, niin minulle kristinusko ei ole tuonut tähän maailmaan tai ihmisten elämään mitään sellaista hyvää, mitä ei saisi ilman sitäkin. Empatia, moraali, lähimmäisenrakkaus, yhteisöllisyys ja muiden auttaminen ovat yleisinhimillisiä asioita, eivät kirkon omaisuutta tai sieltä lähtöisin. Ateistit ja uskonnottomat elävät aivan yhtä hyvää, moraalista ja onnellista elämää – täysin ilman tarvetta uskonnollisille dogmeille tai pelottelulle. Sinä saat pitää omasi ja minä ja muut pidämme omamme. Ero on siinä, että ei uskovaistenn kirjaopittomassa maailmassa hyvyys lähtee ihmisestä itsestään, ei uskonnollisen instituution säännöistä.

Vierailija
72309/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan sinua, sillä tavalla kliseisesti 

Autiomaana sadetta

Purjeena leppoisaa tuulta

Pitkän talven jälkeen aurinkoa 

Kaipaan kuin tuhannet ennen minua, kuin tuhannet jälkeeni. Juuri sinua.

Vierailija
72310/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäinen traumatisoitunut ihminen, miksi et hae apua sieltä mistä sitä voisi saada? Ei tämä ketju ole oikea paikka siihen. Olosi vain pahenee täällä riitelemällä.

Vierailija
72311/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autiomaana sadetta

Tälläistä lisää ja paljon.

Vierailija
72312/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa noi raivoateistit ymmärtäisi kirjoittaa terveisiä kaivatuilleen kuten muutkin ja tajuaisivat, ettei kukaan heidän takiaan kyseenalaista uskoaan, vaan se toimii juuri päinvastoin. Vahvistaa vaan kun tajuaa miltä on välttynyt. 

Kunpa sinä juontamisen ja lapsellisen kiukuttelusi sijaan keskittyisit kirjoittamaan vain terveisiä. Ymmärrän, ettet ole täysin oikeustoimikelpoinen ja sinuun on sattunut kovasti, mutta kehitä itseäsi.

Vierailija
72313/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäinen traumatisoitunut ihminen, miksi et hae apua sieltä mistä sitä voisi saada? Ei tämä ketju ole oikea paikka siihen. Olosi vain pahenee täällä riitelemällä.

Ei se ehdi, kun sen täytyy kirjoitella olkiukkoja raivoateisteista.

Vierailija
72314/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen ajatus raivouskovalta, että muiden ihmisten vapauden ja onnellisuuden näkeminen saa sinut vain käpertymään tiukemmin uskoosi. Jos muiden itsenäinen ajattelu pelottaa niin paljon, että siitä pitää rakentaa suojamuuri, se kertoo enemmän sinun uskosi epävarmuudesta kuin kenenkään muun argumenteista.

Kukaan ei yritä 'käännyttää' sinua, sillä ihmiset saavat uskoa ihan mihin satuihin haluavat. Tässä on kyse siitä, että sinun uskontosi ei ole mikään vapaalippu muiden vähättelyyn tai epäkohtien lakaisemiseen maton alle.

Onneksi maailma on muuttumassa ja ihmiset tajuavat, että onnellisen, empaattisen ja merkityksellisen elämän voi rakentaa täysin ilman kirkonpenkkiä tai aabrahamilaiseen jumalpelkoon perustuvia dogmeja. Terveisiä vaan täältä vapaudesta – täällä on aika mukavaa ilman tarvetta selitellä muiden kärsimystä parhain päin. Fiksut varmasti osaisivat elää omaa elämäänsä ilman tarvetta pahoittaa mieltään muiden vapaudesta, ok?

Vierailija
72315/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Kirjoita kaipausviesti tai mee johki terapiaan.

Vierailija
72316/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autiomaana sadetta

Sanoa taidat. Odotan sitä päivää, kun kaipaus vaihtuu läsnäoloon. 🤗

Vierailija
72317/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-rotatko tappelee?

Vierailija
72318/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ehdi, kun sen täytyy kirjoitella olkiukkoja raivoateisteista.

Hän on itse se suvaitsematon olkiukko, yrittää viedä muilta uskon hyvyyteen, kun ei itse usko. Ihan hukkaan heitettyä aikaa. Miksi ei suvaitse, että jokainen saa uskoa mihin haluaa? 

Vierailija
72319/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, miten synkeän syksyinen ja, myrskyinen sää. Tällaisena päivänä pitäisi pysyä koko päivä peiton alla ja kolisuttaa polvia yhteen kaivatun kanssa. 

Vierailija
72320/72360 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autiomaana sadetta

Sanoa taidat. Odotan sitä päivää, kun kaipaus vaihtuu läsnäoloon. 🤗

Kuin myös. 🌹

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi