Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (45072)

Vierailija
44721/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haaveilen(toivottomasti) naisesta, joka osaa löytää elämään onnea pienistä asioista piittaamatta siitä, miltä se muista näyttää. Oikeanlainen vaatimattomuus kaunistaa todellakin. Meillä vaan muuten on erilainen elämän perusta ja pohja. Ja ymmärrän kyllä, jos minä en vaikuta sinulle sopivalta, vaikka monella tapaa olisinkin. En minä ole materian tai suosion perässä ollenkaan tai nauti sellaisesta. Enkä ole mikään peluri, vaikka siltä voi näyttää, mutta et näe totuutta. 

Vierailija
44722/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tällä on tarkoitus 🙏 siks ei ole aikomustakaan luovuttaa. En ole luovuttaja jos uskon johonkin. Julistan voiton tähän asiaan.

Mielenkiintoista. Muistathan kuitenkin, että yksin ei voi ihmissuhdetta rakentaa. :)

Jos mies on kiinnostunut hän ottaa yhteyttä, Huhuu kaivattu susta ei ole kuulunut sähköpostin jälkeen mitään. n->m

Juuri nämä jutut johtivat siihen, etten halua sinua tai kuulla sinusta. Typeryyttä alta skaalan, työnsi luotasi. 

Jep, katuharjalla työnsin pois.

Taisi sinulla olla joku muu mielessä kuin minä. En halua miestä, joka ei halua minua.,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44723/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnat muuttuvat mutta ihminen on sauna samanlainen. Parisuhde toimii jos on oikean ihmisen kanssa ja osaa olla ihmisiksi ihan ympäröivästä yhteiskunnasta riippumatta.

Ei. Kautta historian suhteita on solmittu ihan muissa kuin rakkausmielessä. Halutaan pitää suvun maat suvussa jne

Jos sattumalta haluat modernin romanttisen suhteen, vanhat neuvot eivät toimi 

Mitä ei? V I t t u jankuti jank. Sen voin sanoa että noin ärsyttävällä tyypillä kannattaisi totta vie olla aikakone ja jäätävät tilukset elämänmittaiseen liittoon. 

Ihmiset ovat edelleen ihan samoja ja toimiva parisuhde edelleen ihan samanlainen, ei siihen nyt mitkään sukumaat liity mitenkään. Ne ovat olleet syitä liittoon, eivät sen laadun tae. Miten tyhmä pitää olla ettei tätä ymmärrä.

Yritä nyt ymmärtää, että puolisoa ei valittu itse eikä erota voinut. Siinä sulle laatua kaipaukseesi. Eri

Tämä. Naimisiin mentiin ja usein omasta suvusta. etemkin jos oli korkeammassa asemassa. Omaisuuden pitämiseksi suvussa. Ei varmasti ollut aina rakkautta suhteessa.

 

 Onneksi ei ole noin nykypäivänä

Vierailija
44724/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi sielu syntyä 

Eri aikoina 

Eri puolille maata

 

Oliko sulla ikinä olo että odotat

Puolikasta

Vierailija
44725/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mies 

 

Tiedät että haluan sinua. Tiedän että haluat minua.

 

Mikä viivyttää? Jännitys vai jokin konkreettinen este?

Sun käytöksestä johtuva jännitys.

Ai se että haluan?

Ei vaan sun mixed signals. Mietin susta ihan samaa, joko sua jännittää tosi paljon tai oot varattu.

Jännittää 

Miten saisin vähennettyä sun jännitystä?

Vierailija
44726/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja terveyttä 🌹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44727/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V a j a k k I, tässä ei ole kukaan puhunut menneiden aikojen parinvalinnan perusteista sanallakaan ennen sun olkinukkejankutustasi.


Kyse oli siitä kuinka saada pitkä liitto ONNISTUMAAN. Ei sen muodostumisesta joskus jossain tai eriasteisista pakkokeinoista.


Sitä paitsi ihmislaji on ainakin satoja tuhansia vuosia vanha ja kulttuureissa nytkin kymmeniä tuhansia ja niissä on vähän laajempi kirjo erilaisia parisuhdemalleja kuin joku 1800-luvun agraarinen kehit ysmaa Suomen suuriruhtinaskunta josta sitä paitsi mustavalkokärjistät aivan epärealistisen kuvan sopimusavioliittojen yleisyydestä. Kyllä niitä romansseja ja rakkausliittoja on ollut sellaisinakin aikoina.


Sä ketjun vakijankkari voisit vaikka sijoittaa nopean lyijyprojektiilin aivokudoksiisi. Turha. Vähäinen. Sivujae. 

Keskustelunaiheena oli se, kannattaako aiemman sukupolven aviopareilta ottaa parisuhdeneuvoja nykypäivän moderniin parisuhteeseen. Edelleenkään ei, koska parisuhde on erittäin kulttuurisidonnainen, historialliseen viitekehykseen sidottu ilmiö, eikä ne neuvot enää tässä maailmassa toimi. 

Sinulle nopeana lukuvinkkinä esim. Utrio: Perhekirja. Eurooppalaisen perheen historia. Vaikka nyt onkin vain Tammen kustantama eikä minkään oikean tiedekustantamon, niin ihan pätevää kamaa on. 

Vierailija
44728/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sinulle 

Ensimmäinen 

 

Onko ollut muitakin sielun puolikkaita 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44729/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

Vierailija
44730/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnat muuttuvat mutta ihminen on sauna samanlainen. Parisuhde toimii jos on oikean ihmisen kanssa ja osaa olla ihmisiksi ihan ympäröivästä yhteiskunnasta riippumatta.

Ei. Kautta historian suhteita on solmittu ihan muissa kuin rakkausmielessä. Halutaan pitää suvun maat suvussa jne

Jos sattumalta haluat modernin romanttisen suhteen, vanhat neuvot eivät toimi 

Tai ylipäätään nainen ei kyennyt tekemään mitään päätöksiä ilman aviomiestä, avaamaan edes pankkitiliä itse. Aina eroaminenkaan ei ole ollut mahdollista eikä se pitkään mahdollistumisensa jälkeenkään ollut pelkkä oma päätös, vaan purku oli haettava oikeudelta hyvin perusteluin (näin vielä kasarillakin!).  1900-luvun alkukymmenillä, siis sata vuotta sitten, avioliitosta päätti naisen holhooja eli käytännössä aviomies valittiin naiselle.


Kyllä parisuhteeseen lähdettiin ja siinä pysyttiin ihan eri syistä kuin nykyään. Oli pakko. Mies oli hyvä jos ei hakannut eikä ryypännyt. 

Sivusta

Onneks noista ajoista ollaan sivistynytty ja yhdessäolo on vapaaehtoista molemmille. Kummankin on kohdeltava toista nätisti tai löytää itsensä oven ulkopuolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44731/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi sielu syntyä 

Eri aikoina 

Eri puolille maata

 

Oliko sulla ikinä olo että odotat

Puolikasta

Se onkin tarinoita mutta sellainen perä siinä on että voi olla kaksi samanlaista sielua, kaksi samanlaista ihmistä.

Vierailija
44732/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan arvaat että olet

Ensimmäinen 

Luulen että ainoa

En oikeastaan ymmärrä mikä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44733/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa

Mitä tapahtuu 9.-10.8. välisenä yönä kuin nappia painamalla? 😃

Vierailija
44734/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haaveilen(toivottomasti) naisesta, joka osaa löytää elämään onnea pienistä asioista piittaamatta siitä, miltä se muista näyttää. Oikeanlainen vaatimattomuus kaunistaa todellakin. Meillä vaan muuten on erilainen elämän perusta ja pohja. Ja ymmärrän kyllä, jos minä en vaikuta sinulle sopivalta, vaikka monella tapaa olisinkin. En minä ole materian tai suosion perässä ollenkaan tai nauti sellaisesta. Enkä ole mikään peluri, vaikka siltä voi näyttää, mutta et näe totuutta. 

Tämä kosketti minua, tajusin, että tämänlaisen viestin haluaisin kuulla kaivatultani. Kerro sinä omallesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44735/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on lukenut yhteiskuntaoppia vähän harhaisesti. Ei yhteiskunta pysty jyräämään ihmisyyden syvintä olemusta.

Ihmisen aivokemia ei ole muuttunut miksikään vuosituhansien aikana: ihan samat hormonit meissä vaikuttavat, kun esimerkiksi rakastumme ja haluamme sitoutua toiseen ihmiseen. Ihan samalla tavalla ihmiset rakastavat ja haluavat tulla rakastetuksi tänään kuin tuhat vuotta sitten. 

Avaa silmäsi. Minä ainakin häpeän jos joku kehtaisi verrata minua näihin aivottomiin ihmisiin.

Vierailija
44736/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa

Nyt meitä kyllä jännittää. 

Vierailija
44737/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sinulle 

Ensimmäinen 

 

Onko ollut muitakin sielun puolikkaita 

Sieluni on aina ollut kokonainen. Ja tulee olemaan.

Vierailija
44738/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa

.. ja tällä hetkellä hän on...

 

 

 

 

 

..asiakas muiden joukossa! 😂

Vierailija
44739/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haaveilen(toivottomasti) naisesta, joka osaa löytää elämään onnea pienistä asioista piittaamatta siitä, miltä se muista näyttää. Oikeanlainen vaatimattomuus kaunistaa todellakin. Meillä vaan muuten on erilainen elämän perusta ja pohja. Ja ymmärrän kyllä, jos minä en vaikuta sinulle sopivalta, vaikka monella tapaa olisinkin. En minä ole materian tai suosion perässä ollenkaan tai nauti sellaisesta. Enkä ole mikään peluri, vaikka siltä voi näyttää, mutta et näe totuutta. 

Nii nii niin, aivan, kyllä, voi sokeaa parkaa, kun ei vaan tajunnu. Totta aivan, ymmärrettävää. 

Vierailija
44740/45072 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa

Mitä tapahtuu 9.-10.8. välisenä yönä kuin nappia painamalla? 😃

Kesätyöt loppuu