Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (45072)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että tällä on tarkoitus 🙏 siks ei ole aikomustakaan luovuttaa. En ole luovuttaja jos uskon johonkin. Julistan voiton tähän asiaan.
Mielenkiintoista. Muistathan kuitenkin, että yksin ei voi ihmissuhdetta rakentaa. :)
Jos mies on kiinnostunut hän ottaa yhteyttä, Huhuu kaivattu susta ei ole kuulunut sähköpostin jälkeen mitään. n->m
Juuri nämä jutut johtivat siihen, etten halua sinua tai kuulla sinusta. Typeryyttä alta skaalan, työnsi luotasi.
Jep, katuharjalla työnsin pois.
Taisi sinulla olla joku muu mielessä kuin minä. En halua miestä, joka ei halua minua.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnat muuttuvat mutta ihminen on sauna samanlainen. Parisuhde toimii jos on oikean ihmisen kanssa ja osaa olla ihmisiksi ihan ympäröivästä yhteiskunnasta riippumatta.
Ei. Kautta historian suhteita on solmittu ihan muissa kuin rakkausmielessä. Halutaan pitää suvun maat suvussa jne
Jos sattumalta haluat modernin romanttisen suhteen, vanhat neuvot eivät toimi
Mitä ei? V I t t u jankuti jank. Sen voin sanoa että noin ärsyttävällä tyypillä kannattaisi totta vie olla aikakone ja jäätävät tilukset elämänmittaiseen liittoon.
Ihmiset ovat edelleen ihan samoja ja toimiva parisuhde edelleen ihan samanlainen, ei siihen nyt mitkään sukumaat liity mitenkään. Ne ovat olleet syitä liittoon, eivät sen laadun tae. Miten tyhmä pitää olla ettei tätä ymmärrä.Yritä nyt ymmärtää, että puolisoa ei valittu itse eikä erota voinut. Siinä sulle laatua kaipaukseesi. Eri
Tämä. Naimisiin mentiin ja usein omasta suvusta. etemkin jos oli korkeammassa asemassa. Omaisuuden pitämiseksi suvussa. Ei varmasti ollut aina rakkautta suhteessa.
Onneksi ei ole noin nykypäivänä
Miten voi sielu syntyä
Eri aikoina
Eri puolille maata
Oliko sulla ikinä olo että odotat
Puolikasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mies
Tiedät että haluan sinua. Tiedän että haluat minua.
Mikä viivyttää? Jännitys vai jokin konkreettinen este?
Sun käytöksestä johtuva jännitys.
Ai se että haluan?
Ei vaan sun mixed signals. Mietin susta ihan samaa, joko sua jännittää tosi paljon tai oot varattu.
Jännittää
Miten saisin vähennettyä sun jännitystä?
Vierailija kirjoitti:
V a j a k k I, tässä ei ole kukaan puhunut menneiden aikojen parinvalinnan perusteista sanallakaan ennen sun olkinukkejankutustasi.
Kyse oli siitä kuinka saada pitkä liitto ONNISTUMAAN. Ei sen muodostumisesta joskus jossain tai eriasteisista pakkokeinoista.
Sitä paitsi ihmislaji on ainakin satoja tuhansia vuosia vanha ja kulttuureissa nytkin kymmeniä tuhansia ja niissä on vähän laajempi kirjo erilaisia parisuhdemalleja kuin joku 1800-luvun agraarinen kehit ysmaa Suomen suuriruhtinaskunta josta sitä paitsi mustavalkokärjistät aivan epärealistisen kuvan sopimusavioliittojen yleisyydestä. Kyllä niitä romansseja ja rakkausliittoja on ollut sellaisinakin aikoina.
Sä ketjun vakijankkari voisit vaikka sijoittaa nopean lyijyprojektiilin aivokudoksiisi. Turha. Vähäinen. Sivujae.
Keskustelunaiheena oli se, kannattaako aiemman sukupolven aviopareilta ottaa parisuhdeneuvoja nykypäivän moderniin parisuhteeseen. Edelleenkään ei, koska parisuhde on erittäin kulttuurisidonnainen, historialliseen viitekehykseen sidottu ilmiö, eikä ne neuvot enää tässä maailmassa toimi.
Sinulle nopeana lukuvinkkinä esim. Utrio: Perhekirja. Eurooppalaisen perheen historia. Vaikka nyt onkin vain Tammen kustantama eikä minkään oikean tiedekustantamon, niin ihan pätevää kamaa on.
Onko tämä sinulle
Ensimmäinen
Onko ollut muitakin sielun puolikkaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnat muuttuvat mutta ihminen on sauna samanlainen. Parisuhde toimii jos on oikean ihmisen kanssa ja osaa olla ihmisiksi ihan ympäröivästä yhteiskunnasta riippumatta.
Ei. Kautta historian suhteita on solmittu ihan muissa kuin rakkausmielessä. Halutaan pitää suvun maat suvussa jne
Jos sattumalta haluat modernin romanttisen suhteen, vanhat neuvot eivät toimi
Tai ylipäätään nainen ei kyennyt tekemään mitään päätöksiä ilman aviomiestä, avaamaan edes pankkitiliä itse. Aina eroaminenkaan ei ole ollut mahdollista eikä se pitkään mahdollistumisensa jälkeenkään ollut pelkkä oma päätös, vaan purku oli haettava oikeudelta hyvin perusteluin (näin vielä kasarillakin!). 1900-luvun alkukymmenillä, siis sata vuotta sitten, avioliitosta päätti naisen holhooja eli käytännössä aviomies valittiin naiselle.
Kyllä parisuhteeseen lähdettiin ja siinä pysyttiin ihan eri syistä kuin nykyään. Oli pakko. Mies oli hyvä jos ei hakannut eikä ryypännyt.
Sivusta
Onneks noista ajoista ollaan sivistynytty ja yhdessäolo on vapaaehtoista molemmille. Kummankin on kohdeltava toista nätisti tai löytää itsensä oven ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sielu syntyä
Eri aikoina
Eri puolille maata
Oliko sulla ikinä olo että odotat
Puolikasta
Se onkin tarinoita mutta sellainen perä siinä on että voi olla kaksi samanlaista sielua, kaksi samanlaista ihmistä.
Varmaan arvaat että olet
Ensimmäinen
Luulen että ainoa
En oikeastaan ymmärrä mikä
Vierailija kirjoitti:
10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa
Mitä tapahtuu 9.-10.8. välisenä yönä kuin nappia painamalla? 😃
Vierailija kirjoitti:
Minä haaveilen(toivottomasti) naisesta, joka osaa löytää elämään onnea pienistä asioista piittaamatta siitä, miltä se muista näyttää. Oikeanlainen vaatimattomuus kaunistaa todellakin. Meillä vaan muuten on erilainen elämän perusta ja pohja. Ja ymmärrän kyllä, jos minä en vaikuta sinulle sopivalta, vaikka monella tapaa olisinkin. En minä ole materian tai suosion perässä ollenkaan tai nauti sellaisesta. Enkä ole mikään peluri, vaikka siltä voi näyttää, mutta et näe totuutta.
Tämä kosketti minua, tajusin, että tämänlaisen viestin haluaisin kuulla kaivatultani. Kerro sinä omallesi.
Vierailija kirjoitti:
Joku on lukenut yhteiskuntaoppia vähän harhaisesti. Ei yhteiskunta pysty jyräämään ihmisyyden syvintä olemusta.
Ihmisen aivokemia ei ole muuttunut miksikään vuosituhansien aikana: ihan samat hormonit meissä vaikuttavat, kun esimerkiksi rakastumme ja haluamme sitoutua toiseen ihmiseen. Ihan samalla tavalla ihmiset rakastavat ja haluavat tulla rakastetuksi tänään kuin tuhat vuotta sitten.
Avaa silmäsi. Minä ainakin häpeän jos joku kehtaisi verrata minua näihin aivottomiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa
Nyt meitä kyllä jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sinulle
Ensimmäinen
Onko ollut muitakin sielun puolikkaita
Sieluni on aina ollut kokonainen. Ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa
.. ja tällä hetkellä hän on...
..asiakas muiden joukossa! 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä haaveilen(toivottomasti) naisesta, joka osaa löytää elämään onnea pienistä asioista piittaamatta siitä, miltä se muista näyttää. Oikeanlainen vaatimattomuus kaunistaa todellakin. Meillä vaan muuten on erilainen elämän perusta ja pohja. Ja ymmärrän kyllä, jos minä en vaikuta sinulle sopivalta, vaikka monella tapaa olisinkin. En minä ole materian tai suosion perässä ollenkaan tai nauti sellaisesta. Enkä ole mikään peluri, vaikka siltä voi näyttää, mutta et näe totuutta.
Nii nii niin, aivan, kyllä, voi sokeaa parkaa, kun ei vaan tajunnu. Totta aivan, ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10.8 alkaen hän on minulle enää asiakas muiden joukossa
Mitä tapahtuu 9.-10.8. välisenä yönä kuin nappia painamalla? 😃
Kesätyöt loppuu
Minä haaveilen(toivottomasti) naisesta, joka osaa löytää elämään onnea pienistä asioista piittaamatta siitä, miltä se muista näyttää. Oikeanlainen vaatimattomuus kaunistaa todellakin. Meillä vaan muuten on erilainen elämän perusta ja pohja. Ja ymmärrän kyllä, jos minä en vaikuta sinulle sopivalta, vaikka monella tapaa olisinkin. En minä ole materian tai suosion perässä ollenkaan tai nauti sellaisesta. Enkä ole mikään peluri, vaikka siltä voi näyttää, mutta et näe totuutta.