Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (42353)

Vierailija
42021/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

TBH: Olen antanut sähköpostini

ketjuun lähinnä sitä varten, että 

asuntooni tunkeutunut herra(t) x voisi

ottaa yhteyttä sovinto/korvaus-

neuvottelujen osalta. Samoin 

muut talomme ex-asukkaat, jos jtn

on mahdollisesti mielen päälle vuosien 

varrelta vaivaamaan jäänyt.

 

Juridiset 'forsbyilyt' tulevat vähintään 

kymppitonnin oikeuskuluin +

lakiprosessit/sessiot vievät vuosia.

Sopu sijaa antaa; ennenkaikkea 

säästää rahaa sekä pitää tunnelman

chillinä.

Hammastenkiristelyä, kuka kaipaa?

Olen tosi hyvä neuvottelija. Wink.

 

*Køprofiileiltä en viestejä toivo.

Täällä riivaavat minua 7/365..🤨💩

 

Kaivatulta: kyllä. E Original

Sulla on käsittämätön kyky liittää kaikki asiat itseesi.

Miten viestit ei ole sinun, sinä olet niin puhtoinen ja itse täydellisyys. Pinkkakin on kunnossa ja sitä odotat myös näiltä sun astraalirakastajilta. 
Sitten kehität näitä julkisella keskustelupalstalla setvittäviä draamoja muiden piikkiin, mutta hei, siivotkaa muut vaan sotkut ja tuntekaa nahoissanne. Ymmärtäkää, kun onhan feikki meemi kirjolla ja joku nimetön julkimo, että byhyy, hänellä on oikeus. Mutta ihan kohta hän jättää nämä palstat ja muuttaa ulkomaille. Ja me muut jäämme totisesti tätä odottamaan.

Vierailija
42022/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten uskovaiset ovat varastaneet sateenkaaren merkityksen aborginaaleilta ja muokanneet sitä oman agendensa mukaiseksi. Australian alkuperäiskansojen mytologiassa sateenkaari pohjautuu Sateenkaarikäärmeseen (Rainbow Serpent), joka on yksi maailman vanhimmista uskonnollisista symboleista. Aborginaalien mukaan sateenkaarikäärme asuu syvissä vesilammikoissa. Kun se nousee lammesta ja näyttäytyy taivaalla sateenkaarena, se siirtyy vesistöstä toiseen tuoden mukanaan sateen, joka herättää luonnon eloon ja takaa hedelmällisyyden. Sateenkaarella oli myös pelottava puoli. Jos ihmiset rikkoivat heimon lakeja tai luontoa vastaan, Sateenkaarikäärme suuttui. Tällöin sateenkaari muuttui tulvien, myrskyjen ja sairauksien tuojaksi, joka saattoi jopa niellä väärintekijät.

Se sana, jota vanha testamentti käyttää sateenkaaresta Nooan tarinassa, tarkoittaa jousipyssyn kaarta, sitä kovaa osaa, johon pingotettava naru on kiinnitettynä. Siis kirjaimellisesti kaari. VT:n symboliikassa tämä yhdistyy siihen, että ikään kuin jousipyssyn kaari osoittaa Jumalaa itseään vastaan, luonnollisesti myös jos siihen keskelle laitettaisiin nuoli. Ikään kuin suojaamassa ihmiskuntaa. Tässä on siis syvempi merkitys pohjimmiltaan kuin pelkkä värikäs sateenkaari taivaalla.

Tiedän mutta aboriginaalien merkitys historiallisesti on paljon vanhempi. Aboriginaalien mukaan kun maailma oli tasainen ja autio, sateenkaarikäärme heräsi maan alta. Sen valtavan kehon kiemurtelu maastossa loi vuoret, kurut, joet ja vesireitit. Se ei ole mikään "entinen" luoja: vaan kun sateenkaari näkyy taivaalla, kyseessä on elävä jumaluus, joka parhaillaan siirtyy vesilammikosta toiseen varmistaen, ettei maa kuivu. Aboriginaalien "Uniajassa" sateenkaari ei ole vain mikään sää ilmiö, vaan Sateenkaarikäärme-niminen alkujumaluus. Kiemurtelemalla maan uumenista se loi maailman muodot, kuten vuoret, rotkot ja joet. Se yhdistää taivaan sateen ja maan alla olevat pohjavedet. Se tuo kuivaan maahan elämän ja säätelee luonnon kiertokulkua. Se on ensimmäinen lakimies ja moraalin valvoja. Jos ihmiset rikkovat heimon sääntöjä tai tuhoavat luontoa, käärme rankaisee heitä tulvilla, myrskyillä ja sairauksilla.

Laitapa se kynä takaisin sinne persereikääsi ja pidä nämä typeryydet muutenkin sisälläsi

Ootko muuten kokeillut, jos saisit omastasi sen varovasti vielä irrotettua? Vai onkohan siihen tullut jo kiinnityskudosta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
42023/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten uskovaiset ovat varastaneet sateenkaaren merkityksen aborginaaleilta ja muokanneet sitä oman agendensa mukaiseksi. Australian alkuperäiskansojen mytologiassa sateenkaari pohjautuu Sateenkaarikäärmeseen (Rainbow Serpent), joka on yksi maailman vanhimmista uskonnollisista symboleista. Aborginaalien mukaan sateenkaarikäärme asuu syvissä vesilammikoissa. Kun se nousee lammesta ja näyttäytyy taivaalla sateenkaarena, se siirtyy vesistöstä toiseen tuoden mukanaan sateen, joka herättää luonnon eloon ja takaa hedelmällisyyden. Sateenkaarella oli myös pelottava puoli. Jos ihmiset rikkoivat heimon lakeja tai luontoa vastaan, Sateenkaarikäärme suuttui. Tällöin sateenkaari muuttui tulvien, myrskyjen ja sairauksien tuojaksi, joka saattoi jopa niellä väärintekijät.

Se sana, jota vanha testamentti käyttää sateenkaaresta Nooan tarinassa, tarkoittaa jousipyssyn kaarta, sitä kovaa osaa, johon pingotettava naru on kiinnitettynä. Siis kirjaimellisesti kaari. VT:n symboliikassa tämä yhdistyy siihen, että ikään kuin jousipyssyn kaari osoittaa Jumalaa itseään vastaan, luonnollisesti myös jos siihen keskelle laitettaisiin nuoli. Ikään kuin suojaamassa ihmiskuntaa. Tässä on siis syvempi merkitys pohjimmiltaan kuin pelkkä värikäs sateenkaari taivaalla.

Tiedän mutta aboriginaalien merkitys historiallisesti on paljon vanhempi. Aboriginaalien mukaan kun maailma oli tasainen ja autio, sateenkaarikäärme heräsi maan alta. Sen valtavan kehon kiemurtelu maastossa loi vuoret, kurut, joet ja vesireitit. Se ei ole mikään "entinen" luoja: vaan kun sateenkaari näkyy taivaalla, kyseessä on elävä jumaluus, joka parhaillaan siirtyy vesilammikosta toiseen varmistaen, ettei maa kuivu. Aboriginaalien "Uniajassa" sateenkaari ei ole vain mikään sää ilmiö, vaan Sateenkaarikäärme-niminen alkujumaluus. Kiemurtelemalla maan uumenista se loi maailman muodot, kuten vuoret, rotkot ja joet. Se yhdistää taivaan sateen ja maan alla olevat pohjavedet. Se tuo kuivaan maahan elämän ja säätelee luonnon kiertokulkua. Se on ensimmäinen lakimies ja moraalin valvoja. Jos ihmiset rikkovat heimon sääntöjä tai tuhoavat luontoa, käärme rankaisee heitä tulvilla, myrskyillä ja sairauksilla.

Luonnollisesti jokaisella yhteisöllä on omat selityksensä asioille, sehän ei tarkoita, että vanhimmaksi arveltu selitys on oikein. Kyllähän muinaisissa kulttuureissa ajateltiin esim. että maapallo lepää pilarien päällä ja kilpikonnan tai minkä milloinkin selän päällä. 

Luonnollisesti tämä sama logiikka pätee kääntäen myös kristinuskoon: se, että Raamatun kertomus on monelle tutumpi tai sitä pidetään "pyhänä kirjana", ei tee siitä yhtään sen oikeampaa tai jumalallisempaakin kuin aboriginaalien uniajan tarinat. Kaikki nämä ovat syntyneet ihmisten tarpeesta selittää maailmaa oman aikansa ymmärryksellä.  Ja itse asiassa, kun tarkastellaan kristittyjen tarinoiden luonnetta, kristillistä tulkintaa ja sen historiaa. Niistä paljastuu hyvin selvästi se, että tekstit ovat puhtaasti ihmisten kirjoittamia – ja usein vieläpä hyvin valtapoliittisista lähtökohdista: Siinä missä aboriginaalien kymmeniä tuhansia vuosia vanha myytti opettaa ihmistä elämään tasapainossa luonnon kanssa ja kunnioittamaan sitä (koska luonnon tuhoaminen herättää rangaisevan käärmeen), kristillinen ja raamatullinen perinne otti hyvin varhain suunnan, jossa ihminen asetettiin luonnon yläpuolelle "vallitsemaan ja alistamaan" maata. Historiallisesti juuri kristinuskoa ja sen symboleita on käytetty välineenä muiden kulttuurien ja alkuperäiskansojen – kuten Australian aboriginaalien – raakaan sortamiseen, alistamiseen ja heidän omien muinaisten uskomustensa tuhoamiseen. Se, miten raamatulliset tekstit heijastavat oman aikansa Lähi-idän patriarkaalisia valtarakenteita, sotaisuutta ja hierarkioita, on vahvin todiste siitä, että kyseessä on ihmisten kirjoittama kirjakokoelma. Symbolit, kuten sateenkaaren muuttaminen sotajousesta rauhanmerkiksi, olivat sen ajan ihmisten nerokasta poliittista ja uskonnollista retoriikkaa, eivät jumalallista sanelemista. Mikään kirjauskontoon perustuva uskontoperinne ei siis voi omia sateenkaarta "oikeana" selityksenä. Historiallisesti on kuitenkin silmiä avaavaa huomata, miten ihmisten luomat tarinat ovat muuttuneet luontoa kunnioittavista elämänselityksistä kohti instituutioita ja uskontoja, joilla on oikeutettu muiden ihmisten ja luonnon sortamista.

Laitapa se kynä takaisin sinne persereikääsi ja pidä nämä typeryydet muutenkin sisälläsi

Vierailija
42024/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännän katseen ja annan sun olla. Ei tarvitse olla huolissaan. 

Miksi.  En ole huolestunut tai ahdistunut, jos sattuisimme näkemään.  

Vierailija
42025/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin voinut laittaa kynän p*rsereikääni jo eilen. Ehkä sillä olisin välttynyt tältä kaikelta pskalta. 

Eihän se mukavaa ole, jos kynä on paskan peitossa 😥

Vierailija
42026/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännän katseen ja annan sun olla. Ei tarvitse olla huolissaan. 

Miksi.  En ole huolestunut tai ahdistunut, jos sattuisimme näkemään.  

Menen vain pois ja pysyttelen poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
42027/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se parveekkeen ovi edes lukkoon lähtiessä. Ei kuulunut siihen sun keissiin edes koskea siihen. Katso jatkossa tarkemmin mitä teet. Ei ole kaikkeen oikeutta.

Vierailija
42028/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

TBH: Olen antanut sähköpostini

ketjuun lähinnä sitä varten, että 

asuntooni tunkeutunut herra(t) x voisi

ottaa yhteyttä sovinto/korvaus-

neuvottelujen osalta. Samoin 

muut talomme ex-asukkaat, jos jtn

on mahdollisesti mielen päälle vuosien 

varrelta vaivaamaan jäänyt.

 

Juridiset 'forsbyilyt' tulevat vähintään 

kymppitonnin oikeuskuluin +

lakiprosessit/sessiot vievät vuosia.

Sopu sijaa antaa; ennenkaikkea 

säästää rahaa sekä pitää tunnelman

chillinä.

Hammastenkiristelyä, kuka kaipaa?

Olen tosi hyvä neuvottelija. Wink.

 

*Køprofiileiltä en viestejä toivo.

Täällä riivaavat minua 7/365..🤨💩

 

Kaivatulta: kyllä. E Original

Annapas uudestaan se osoite, kun on mennyt ihan ohi.

 Herra x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
42029/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin liian pitkälle. Tiesin et suutut. Anteeks.

Vierailija
42030/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se parveekkeen ovi edes lukkoon lähtiessä. Ei kuulunut siihen sun keissiin edes koskea siihen. Katso jatkossa tarkemmin mitä teet. Ei ole kaikkeen oikeutta.

Laitapa se kynä takaisin sinne persereikääsi ja pidä nämä typeryydet muutenkin sisälläsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
42031/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun mieleni tekee antaa samalla mitalla takaisin, työnnän vain kynän p*rseeseeni sen sijaan.

Vierailija
42032/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee maku,

jos ei asiaa presentoida

omalla nimellä

rehdisti. Anonyymit

arvuutteluleikit

jätän kokonaan omaan

arvoonsa. E Original

Niinkö tosiaan?

Mutta muuten vaan pädet täällä anonyymileikeissä jatkuvasti, kuinka eivät ole sinulta ja kamppailet jotain keksittyjä omia biiffejä, joita ei ole, tämän keskityn merkin takaa? Ihan miten vaan, omaan arvoonsa, juujuu.

Oge on joku elämäntapa työtön yhteiskunnasta syrjäytynyt vääräleuka tollo, tai sitten hän asustelee hullulassa ja kehitellyt päähänsä omat sosiaaliset leikkihipat. Ihan hullu henkilö kyseessä, oli mikä vaihtoehto tahansa. 

Haha, sinä voisit hyvin olla asunnollani omin luvin käyneen miehen vaimo. Ymmärrän kyllä, että nolottaa/hävettää > 

pyrit antamaan rikøksen kohteesta hörhön kuvan. Sehän selvä. E

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
42033/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilialle. Annalle. Jenniferille. Tässä järjestyksessä terveiset. Kukin rakas omalla tavallaan. Kunkin ottaisin elämääni. 😘😘😘 

Vierailija
42034/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin liian pitkälle. Tiesin et suutut. Anteeks.

En mä suutu oikeen mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
42035/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsu nn. Mulla on fiilis et tunnen sinut. 

Vierailija
42036/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

TBH: Olen antanut sähköpostini

ketjuun lähinnä sitä varten, että 

asuntooni tunkeutunut herra(t) x voisi

ottaa yhteyttä sovinto/korvaus-

neuvottelujen osalta. Samoin 

muut talomme ex-asukkaat, jos jtn

on mahdollisesti mielen päälle vuosien 

varrelta vaivaamaan jäänyt.

 

Juridiset 'forsbyilyt' tulevat vähintään 

kymppitonnin oikeuskuluin +

lakiprosessit/sessiot vievät vuosia.

Sopu sijaa antaa; ennenkaikkea 

säästää rahaa sekä pitää tunnelman

chillinä.

Hammastenkiristelyä, kuka kaipaa?

Olen tosi hyvä neuvottelija. Wink.

 

*Køprofiileiltä en viestejä toivo.

Täällä riivaavat minua 7/365..🤨💩

 

Kaivatulta: kyllä. E Original

Sulla on käsittämätön kyky liittää kaikki asiat itseesi.

Miten viestit ei ole sinun, sinä olet niin puhtoinen ja itse täydellisyys. Pinkkakin on kunnossa ja sitä odotat myös näiltä sun astraalirakastajilta. 
Sitten kehität näitä julkisella keskustelupalstalla setvittäviä draamoja muiden piikkiin, mutta hei, siivotkaa muut vaan sotkut ja tuntekaa nahoissanne. Ymmärtäkää, kun onhan feikki meemi kirjolla ja joku nimetön julkimo, että byhyy, hänellä on oikeus. Mutta ihan kohta hän jättää nämä palstat ja muuttaa ulkomaille. Ja me muut jäämme totisesti tätä odottamaan.

Ai julkimo? Olisi yksi veikkaus siinä tapauksessa... 

-sivista

Vierailija
42037/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se parveekkeen ovi edes lukkoon lähtiessä. Ei kuulunut siihen sun keissiin edes koskea siihen. Katso jatkossa tarkemmin mitä teet. Ei ole kaikkeen oikeutta.

Laitapa se kynä takaisin sinne persereikääsi ja pidä nämä typeryydet muutenkin sisälläsi

Siihen mihin ei ole oikeutta, voidaan nostaa kanne.

Vierailija
42038/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännän katseen ja annan sun olla. Ei tarvitse olla huolissaan. 

Miksi.  En ole huolestunut tai ahdistunut, jos sattuisimme näkemään.  

Menen vain pois ja pysyttelen poissa.

Vieläkö kaipaat?

Vierailija
42039/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin voinut laittaa kynän p*rsereikääni jo eilen. Ehkä sillä olisin välttynyt tältä kaikelta pskalta. 

Taikakynä. Korjaa kaikki huolet

Olispa sellanen. Työntäisin srn p*rseeseeni, menisin eiliseen takaisin ja pitäisin turpani kiinni.

Vierailija
42040/42353 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se parveekkeen ovi edes lukkoon lähtiessä. Ei kuulunut siihen sun keissiin edes koskea siihen. Katso jatkossa tarkemmin mitä teet. Ei ole kaikkeen oikeutta.

Laitapa se kynä takaisin sinne persereikääsi ja pidä nämä typeryydet muutenkin sisälläsi

Siihen mihin ei ole oikeutta, voidaan nostaa kanne.

Laitapa se kynä takaisin sinne persereikääsi ja pidä nämä typeryydet muutenkin sisälläsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi