Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (29326)
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellä kirjoittelee välillä niin huonosti? Toivottavasti se et ole sinä. Olisi pieni turn off.
Minulle taas olisi niin typerä ihminen että perusteetta olettaa moista, kaikkea todennäköisyyttä ja omaa tahtotilaansa vastaan.
Onneksi ei ole mitään syytä olettaa että liittyisit millään tavalla ketjun aiheeseen noin omalta kohdaltani. Katsos, noin se käy. :0
Lääkärit opiskelee vain nippelitietoa eivätkä opi mitään oikeasti tärkeää. Opiskelevat muun muassa lihaksia ulkoa.
Lääkärit ei kirjoita gradua lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii yliopisto-opinnot kuitenkin työtä, ellei ole joku poikkeuksellisen helppo ala kyseessä. Sikäli aina pitää arvostaa työmäärää.
Totta kai, mutta nykyään tuo on niin perusjuttu, että ei siinä ole mitään ihmeellistä. Toki voi riippua myös omasta lähipiiristäkin, miten suhtautuu tällaiseen. Omissa ympyröissäni maisterin tutkinto on itsestäänselvyys, aivan kaikki käyvät tai ovat käyneet yliopiston.
Oletko sama joka täällä nimitteli ihmisiä rumiksi? Siinä tapauksessa meni kyllä ne opinnot hukkaan.
Niin tai näin, hämmästyttävän pienestä reiästä jotkut tiirailee tätä maailmaa.
Tarkoitat minua, olen eri. Enkä nimittänyt rumaksi ketään muuta kuin sitä yhtä, joka naureskeli toisen kaipaajan kustannuksella. Rumaa sen käytös nimenomaan oli, joten todellakin mainitsin asiasta.
En siis ole nimitellyt täällä ketään muita. Älä vääntele asioita mielivaltaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii yliopisto-opinnot kuitenkin työtä, ellei ole joku poikkeuksellisen helppo ala kyseessä. Sikäli aina pitää arvostaa työmäärää.
Onko sinulla kokemusta jostain poikkeuksellisen helposta alasta mikä ei vaadi ollenkaan työtä?
Ei. Mutta veikkaan ettei esim. luokanopettajan koulutus tai varhaiskasvatus ole niitä vaativimpia aloja. Luokanopettajat saa tehdä gradunkin kahdestaan.
Farmaseutit tekee kandin ryhmätyönä. Olin ihan järkyttynyt tästä tiedosta. Maisteriahan ne ei edes yleensä tee, vaan painelee vain apteekin kassalle töihin.
Taitaa alana olla silti vaativampi kuin nuo mun mainitsemat. Pitää tietää lääkeyhdistelmien vaikutukset ja miten sopii sairauksien kanssa yhteen jne. Farmaseutti taitaa edelleen olla viime kädessä vastuussa vaikka lääkäri määräisi mitä.
Sitä paremmalla syyllä ihmettelen.
Pääasia että osaavat asiansa. Ihan sama mulle miten opiskelevat.
Et ymmärrä miten ristiriidassa nuo kaksi virkettäsi ovat? Opiskelun tarkoitus on nimenomaan oppia osaamaan se asia -> heikko opetus johtaa heikkoon osaamiseen.
Ei välttämättä. Jos vaikka tentitään asiat, niin sehän on ihan sama miten sen asian on opetellut.
Kesäsade! Oltaisiimpa yhdessä ajelemassa tänään. 💕
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ei kirjoita gradua lainkaan.
Ne ei ole edes maistereita. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä kyllä erikoinen muikki. Milloin susta tuollainen jääkuningatar on tullut? Jos mä voittaisin Nobelin, niin sä et varmaan siihenkään reagoisi mitenkään.
Mihin tällä kertaa pitäisi reagoida?
Maisterin paperit, ihan pikkujuttu.
Jaa, no tuohan on ihan perusjuttuja elämässä. Toki on syytä onnitella, mutta ei tuo muuten mitenkään ihmeellinen juttu nykymaailmassa ole. Miksi odotit niin kauheasti fanfaareja? 😅
Harva papereilla leveilee. Joten vastasit provoon
Ei se mitenkään provosoiva heitto ollut, ihan huvituksella vastasin. Sehän just oli mun pointti, että eihän korkeakoulututkinnossa ole nykyään enää mitään leveiltävää, nehän on lähes kaikkien tehtävissä.
Leveilkää älyllä, älkääkä papereilla.
Turha leveillä yhtään millään. Harvoin leveilyllä tekee vaikutusta keneenkään fiksuun.
Olen samaa mieltä
Rattoisaa iltapäivää kaivatulleni !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kokemusta jostain poikkeuksellisen helposta alasta mikä ei vaadi ollenkaan työtä?
Ei. Mutta veikkaan ettei esim. luokanopettajan koulutus tai varhaiskasvatus ole niitä vaativimpia aloja. Luokanopettajat saa tehdä gradunkin kahdestaan.
Farmaseutit tekee kandin ryhmätyönä. Olin ihan järkyttynyt tästä tiedosta. Maisteriahan ne ei edes yleensä tee, vaan painelee vain apteekin kassalle töihin.
Taitaa alana olla silti vaativampi kuin nuo mun mainitsemat. Pitää tietää lääkeyhdistelmien vaikutukset ja miten sopii sairauksien kanssa yhteen jne. Farmaseutti taitaa edelleen olla viime kädessä vastuussa vaikka lääkäri määräisi mitä.
Et ymmärrä miten ristiriidassa nuo kaksi virkettäsi ovat? Opiskelun tarkoitus on nimenomaan oppia osaamaan se asia -> heikko opetus johtaa heikkoon osaamiseen.
Ei välttämättä. Jos vaikka tentitään asiat, niin sehän on ihan sama miten sen asian on opetellut.
Kuten edellä kirjoitin, kandi tehdään ryhmätyönä.
Vierailija kirjoitti:
On niin väsyttävää elää tässä todellisuudessa.
Ota välillä ilo irti elämästä, kyllä se siitä. Niin mäkin aion tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sitä osaamista näyttää joka periodissa, joten ei kandilla ole suurtakaan merkitystä. Se on muutenkin vasta harjoittelua, ei edes tieteellistä tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Sano vaikka pahasti, jos et luoksesi kerran ota.
Mä en ainakaan kenenkään luokse ole edes menossa.
Oisitpa mun, voitais rakastella vaikka joka päivä! Huokaus!
Ennen mentiin töihin ilman koulutuspohjaa ja saatiin vakituinen paikka, lopun elämäksi usein. Nykyään vakituiseen työpaikkaan vaaditaan koulutus. Myös siivouspuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sitä osaamista näyttää joka periodissa, joten ei kandilla ole suurtakaan merkitystä. Se on muutenkin vasta harjoittelua, ei edes tieteellistä tutkimusta.
Farmasialta kuitenkin toisinaan päädytään tutkimusryhmiinkin töihin, joten tosiaan ihmettelen, että miten pärjäävät siellä. Kuten itsekin sanoit, kandi ei edes ole vielä mitään tutkimuksen tekoa, niin luulisi, että sitä paremmalla syyllä tekisivät sen edes itsenäisesti, kuten muillakin aloilla tavallisesti tehdään. Todella heppoisin perustein saa paperit, ei mitenkään vertailukelpoista muiden tieteenalojen tutkintojen kanssa.
Opintojen pitäisi kuitenkin antaa valmiuksia työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä kyllä erikoinen muikki. Milloin susta tuollainen jääkuningatar on tullut? Jos mä voittaisin Nobelin, niin sä et varmaan siihenkään reagoisi mitenkään.
Jaa, no tuohan on ihan perusjuttuja elämässä. Toki on syytä onnitella, mutta ei tuo muuten mitenkään ihmeellinen juttu nykymaailmassa ole. Miksi odotit niin kauheasti fanfaareja? 😅
Ei se mitenkään provosoiva heitto ollut, ihan huvituksella vastasin. Sehän just oli mun pointti, että eihän korkeakoulututkinnossa ole nykyään enää mitään leveiltävää, nehän on lähes kaikkien tehtävissä.
Turha leveillä yhtään millään. Harvoin leveilyllä tekee vaikutusta keneenkään fiksuun.
Olen samaa mieltä
Opiskeluja varmasti tehdään työllistymistä varten ja itsensä kehittämiseksi. Ei muita varten.
Se mitä se vaatii ja keneltä on eri juttu. Jollekin jolla on oppimisen vaikeuksia, voi amis olla jo todella vaativa suoritus ja korkeakouluopinnot jo juhlaa. Korkeakouluihin, yliopisto ja amk, ei niin vain mennä. Valintakokeetkin vaativat jo hieman opiskelun ja tieteellistä hallintaa. Jotkut voivat opiskella työnohessa ja hoitavat siinä vielä perheen sekä lasten harrastukset. Tämä voi olla jaksamisen ja aikataulujen, talouden kanssa todella vaativaa. Tuohon vielä lisänä opoimisen vaikeus, adhd yms. Niin ei ole tutkinnon opiskelu ollut itsestäänselvyys ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellä kirjoittelee välillä niin huonosti? Toivottavasti se et ole sinä. Olisi pieni turn off.
Minulle taas olisi niin typerä ihminen että perusteetta olettaa moista, kaikkea todennäköisyyttä ja omaa tahtotilaansa vastaan.
Onneksi ei ole mitään syytä olettaa että liittyisit millään tavalla ketjun aiheeseen noin omalta kohdaltani. Katsos, noin se käy. :0
Mitä oikein horiset? Tuskin olet kaivattuni jolle tervekseni lähtivät. Tosin en kyllä sinunkaan kirjoituksestasi saanut tolkkua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia makuja. Erilaisia persoonia, elämäntarinoita, kaikkea.
Muistaakseni ketjussa käy ainakin joitain sellaisia henkilöitä, joihin leveily tekee vaikutuksen.
Sivusta
Muhun on joskus tehny, mut ei tee enää. Mitä leveilevämpi, nii sitä hullumpi.
Yhtään kenenkään ulkonäköä ei ole pilkattu. Ainoastaan yhdelle henkilölle mainittiin sisäisestä rumuudesta tämän oman ruman käytöksen vuoksi. Asioiden kulun olisi myös ymmärtänyt edeltä ihan hyvin, jos olisi malttanut lukea kunnolla. Katselepa siis sinne peiliin ihan itse edelleenkin.