Ostaako eliitti oikeasti jälkikasvulleen auton ja asunnon kun itsenäistvät ja muuttavat pois kotoa?
Kommentit (101)
KOITA NYT ÄLYTÄ ETTÄ JÄLKIKASVULLE ON OLLUT AIKAA 20 VUOTTA SÄÄSTÄÄ RAHAA ASUNTO TAI HE ITSE OVAT KYLLÄ 20 VUODESSA JO TEHNEET TYÖTÄ HEILLÄ ON OMAA RAHAA. AIKA ERIKOISTA JOS SULLA EI OLE RAHAA KUN LAPSI TÄYTTÄÄ 20 ! MIHIN SUN AIKASI ON MENNYT ?
15 vuotiaat tienaa rahaa itselleen jakamalla postia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin jos olisi lapsia ja rahaa. Olen itse niin köyhä, etten viitsisi lapsia hankkia senkään takia.
Köyhemmät lapset oppivat pienestä pitäen sen, että mikään ei tule ilmaiseksi ja töitä on tehtävä pärjätäkseen.
Osaavat käyttää fiksusti rahaakin aikuisena, eivätkä tuhlaile mihinkään älyttömiin canada goose takkeihin ja muuhun törkyyn.
Osaavat köyhemmät olla myös iloisia elämän pienistä asioista.
Miksi joku Cadana Goose olisi huonoa rahankäyttöä jos sitä rahaa on reilummin? Laadukas takki, pitää lämpimänä, ja jos siitä saa hyvää mieltä eikä juuri tilin saldoon vaikuta niin aivan hyvä ostos mielestäni.
Eivätkä nyt mielestäni mitenkään erityisen kalliita ole, laatutakiksi.
Ihan älytöntähän tuo on.
Ihan kuuke hyvin tarkenee perus luhdan toppatakissa täällä Suomessa.
Ei me missään siperiassa olla 😆
Mutta, kun se merkki pitää näkyä naapureille ja koulukavereille.
Vierailija kirjoitti:
KOITA NYT ÄLYTÄ ETTÄ JÄLKIKASVULLE ON OLLUT AIKAA 20 VUOTTA SÄÄSTÄÄ RAHAA ASUNTO TAI HE ITSE OVAT KYLLÄ 20 VUODESSA JO TEHNEET TYÖTÄ HEILLÄ ON OMAA RAHAA. AIKA ERIKOISTA JOS SULLA EI OLE RAHAA KUN LAPSI TÄYTTÄÄ 20 ! MIHIN SUN AIKASI ON MENNYT ?
Oletko kännissä vai vajaamielinen?raivohullu ainakin...
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö saa jotain kotoa kun muuttaa pois. Meillä kaikille kolmelle lapselle on hankittu mukavan kokoinen osakesalkku Lapsilisät ja synttärirahat on laitettu kasvamaan, jotta oman elämän aloittaminen on mukavampaa. Asunto opiskelupaikkakunnalta on sijoitus, joten tietysti sellaiset on ostettu. Ihan normaalituloisille tämä on arkipäivää, kunhan vain jättää tatuoinnit, päihteet ja yleenpalttiset herkut ostamatta.
Olipa typerää tekstiä.
Ääliö!
Kookoomuslaiset vanhemmat täällä elvistelevät ja olettavat, että kaikki köyhät ovat narkkareita, tatuoituja moukkia.
Hiljattain kuulin typerän ns. paremman perheen pojan sanovan, että lidlissä käy vain rosvoja ja pummeja.
Ei voi kun nauraa tuollaisille ääliöille.
apn on jäätynyt perse sekä pää punikkien kateus ainoastaan jäänyt
En ole nk. eliittiä mutta sanonpa vaan etten saanut muuta kuin hirveät traumat puoliorpona. Monikaan ei uskoisi mitä olen kokenut ja ei ole uskonutkaan. Ja tässä nyt pitäisi selvitä kaikesta ihan itse, ilman mitään suvun varallisuutta, joka on mennyt parempiin suihin ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Setäsi jalluripuleiden korjaamiseen matalapalkalla hengenvaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin jos olisi lapsia ja rahaa. Olen itse niin köyhä, etten viitsisi lapsia hankkia senkään takia.
Köyhemmät lapset oppivat pienestä pitäen sen, että mikään ei tule ilmaiseksi ja töitä on tehtävä pärjätäkseen.
Osaavat käyttää fiksusti rahaakin aikuisena, eivätkä tuhlaile mihinkään älyttömiin canada goose takkeihin ja muuhun törkyyn.
Miksi joku Cadana Goose olisi huonoa rahankäyttöä jos sitä rahaa on reilummin? Laadukas takki, pitää lämpimänä, ja jos siitä saa hyvää mieltä eikä juuri tilin saldoon vaikuta niin aivan hyvä ostos mielestäni.
LUHTAHAN on hemmetin kallis laatuunsa nähden.
ostavat muilta varastetuilla rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Nykyään se ei taida sen lapsen kannalta kannattaa tuo asunnon ostaminen. Siis jos lapsi on opiskelija ja maksaisi vuokraa vanhemmilleen. Asumislisää kun saa vain nimellisen summan vanhempien omistamaan asuntoon. Tai ainakin se tulee vanhemmille kalliimmaksi se lapsen asunnon maksaminen.
Minä en ainakaan maksanut äidilleni mitään vuokraa asunnostani. Ei hän sitä sijoitusasunnoksi ostanut, vaan minun kodikseni. Kyllähän tuon arvo kolminkertaistui kahdeksassa vuodessa, kun Laajasaloon alettiin rakentaa uudistuotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes eliitti. Riittää että on säästöjä tai saa lainaa. Sijoitusasunto oli hyvä ostos vielä muutama vuosi sitten. Arvonnousu oli taattu. Kyllä ne lapsetkin vuokran joutuu maksamaan. Muuten asiaan puuttuu verottaja.
Eivät joudu. Asunnossa saa asua ilmaiseksi ja se ei ole lahja. Vanhempi saa myös maksaa lapsensa vuokria jos maksaa ne suoraan vuokranantajalle ilman että rahat kulkevat lapsen tilin kautta, ja sekään ei ole lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntähän tuo on.
Ihan kuuke hyvin tarkenee perus luhdan toppatakissa täällä Suomessa.
Ei me missään siperiassa olla 😆
Mutta, kun se merkki pitää näkyä naapureille ja koulukavereille.
Paljon älyttömämpää on kyylätä mitä merkkejä toisilla on päällään. 😆
Enpä ole koskaan itse miettinyt että näkeeköhän joku takkini merkkejä vaikka kaapissa on moninkertaisesti kalliimpia kuin joku Canada Goose. Ostan sellaisen josta pidän ja joka kestää vuosia, piste. Muiden mielipide ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään se ei taida sen lapsen kannalta kannattaa tuo asunnon ostaminen. Siis jos lapsi on opiskelija ja maksaisi vuokraa vanhemmilleen. Asumislisää kun saa vain nimellisen summan vanhempien omistamaan asuntoon. Tai ainakin se tulee vanhemmille kalliimmaksi se lapsen asunnon maksaminen.
Jep siksi kannattaa vuokrata ristiin, jos kaveriperheellä on sama tilanne. Lisäksi maksamme lapsen vuokran, koska elatusmenot suoraan maksettuna ovat lahjaverovapaita.
Eliitti? Varakkaiden lapsilla on sen verran ihan omaa rahaa, että ostavat sen mauton, mönkkärin tai auton. Ja vanhemmulta saa varmaan käsirahan asuntoon kun sen aika on.
Antaa rikkaiden ostella koska se on heidän tehtävänsä nyt kun keskiluokalla ei ole varaa kuluttaa. Kun keskiluokka ei kuluta niin rikkaiden määrä vähenee. Eri asia ovatkin sitten nämä kultalusikka suussa syntyneet jotka eivät työnteosta tule välttämättä tietämään koskaan mitään. Heitä on kovin vähän tässä maassa mutta on kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että tarpeeksi varakas vanhempi voi jemmata lapsilisät 18 vuotta sijoittuksiin jolloin lapselle on kertynyt tästä valtion varoista sijoitetusta potista hyvä käsiraha vaikka siihen uuteen autoon tai omistusasuntoon.
Köyhemmillä tätä mahdollisuutta ei siis ole samassa mittakaavassa, se menee lähikauppaan mitä lapsilisinä tulee. Se että lapsen tilille saa kerättyä pari tonnia synttärirahaa ei nykyään asuntokaupoille vielä päästä.
Nimimerkillä vanhempani eivät tallettaneet tililleni mitään.
Tämä! Sillä omasta kokemuksesta voin kertoa, että hyvin tienaava perhe, jolla on kaksi lasta, maksettu iso okt, mökistä velkaa ja kaksi autoa ei saa säästettyä niin paljon rahaa, että sillä asuntoa saisi lapselle hänen muuttaessa kotoa. Ja jos jonkun kehnon auton menet hankkimaan lapselle niin todennäköisesti sen korjaukseen kuluu sen verran lapsella rahaa ettei onnistu hänkään hankkimaan asuntoon tarvittavaa alkupääomaa.
Lapsilisät säästöön ja rahastoon on ainoa tapa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lähipiiristä monikin ostaa lapselle auton, kun tämä saa kortin. ihan käypä, ei mitään pommia. Sitten myöhemmin kun lähtee opiskelemaan, niin on asunto hankittu. Siis ostettu itselle ja lapsi asuu joko ilmaiseksi tai vuokralla.
Keskiluokkaa ollaan, tulot n. 6000 € netto. Me kyllä tehtiin semmoinen vimpsahdus, että vaihdettiin pienempään, kun ekalle lähtijälle kämppää ostettiin. Moni asuu vielä isoissa tyhjissä omakotitaloissaan. Ehkä ne on sitä eliittiä sitten.
Ok, täällä ruuhka-Suomessa ne pienemmät uudet/uudehkot asunnot maksaa perusokt:n verran. Ja jos okt:n hinta on yli 230 000, niin se ei mene kaupaksi.
Perheissä maksetaan puoliksi asunto ja kulut . Usein naiset maksaa tyttärelle huonekalut ja luistimet kuin muun . Miehet pojille. Pyörät mailat ja autokoulun. ALOITTAJA EI TIETYSTI ANNA LAPSILLEEN EDES RUOKAA.