Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen nainen on keskimäärin 160 cm pitkä ja 20kg ylipainoinen

Vierailija
09.11.2025 |

Marketissa kävely on vaikean näköistä, koska polvet eteenkin ovat lujilla.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee unohtanut, että suomalaisen naisen geeneistä puolet tulee suomalaiselta mieheltä.

Vierailija
82/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 179 cm, 59 kg, niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi olla aika paljon enemmän ylipainoa että kävely olisi kovin vaikeaa.

Tämäpä. Ei aloittaja oikeasti ymmärrä mitään koko asiasta. Joku 20kg ylipaino ei useimmilla vielä kävelyyn vaikuta mitenkään. Mutta jatka nyt ihmeessä tuota kauhisteluasi.

Mielestäni vaikuttaa ja vielä aika tavalla. Ota 20 kg perunasäkki kainaloosi ja lähde kauppareissulle ja kävelemään marketteihin. Kyllä sattuu varmasti polvet vartin päästä. Itse onnistuin laihduttamaan ajoissa 25 kg ennenkuin polvet alkoivat reistata. Nyt huomaa sitten mitten raskasta se kävely oli ja portaissa piti huohottaa. Nyt olen vähän normaalipainon alapuolella ja liihottelen portaita ylös melkein kuin keijukainen. Pituus on 176 cm. Aika lyhyt on suomalaisen naisen keskipituus. Meidän suvussa ovat kaikki naiset pitkiä ja miehet vielä pidempiä.

Mistä sinä tiedät ketä sattuu polviin ja missä tilanteissa? Tullaanko sulle raportoimaan siintä ihan😂

Vierailija
84/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tuo että jotkut pitää suomalaisia naisia keskimäärin kauhean lyhyinä. Kun koko maailman naisia katsoo, niin suomalaiset keskimittaiset 165 senttiset naiset on pitkiä. Samoin suomalaiset miehet. 

Vierailija
85/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka  pissa. Kakka molo. Kakka.

Vierailija
86/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä keskustelu yleisestikin aika hassu. Ap:n pointti lienee sanoa että suomalaiset naiset on ylipainoisia, mutta sen sijaan tällä väitellään siitä onko se keskipituus nyt 160 vai 164 vai 167 vai 170. Ihan kuin se ois tässä olennaista.  Tilastojen mukaan myös suomalaiset miehet on ylipainoisia. Se on unohtunut aloituksesta. Ap varmaan mies.

Vierailija
87/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi olla aika paljon enemmän ylipainoa että kävely olisi kovin vaikeaa.

Tämäpä. Ei aloittaja oikeasti ymmärrä mitään koko asiasta. Joku 20kg ylipaino ei useimmilla vielä kävelyyn vaikuta mitenkään. Mutta jatka nyt ihmeessä tuota kauhisteluasi.

Mielestäni vaikuttaa ja vielä aika tavalla. Ota 20 kg perunasäkki kainaloosi ja lähde kauppareissulle ja kävelemään marketteihin. Kyllä sattuu varmasti polvet vartin päästä. Itse onnistuin laihduttamaan ajoissa 25 kg ennenkuin polvet alkoivat reistata. Nyt huomaa sitten mitten raskasta se kävely oli ja portaissa piti huohottaa. Nyt olen vähän normaalipainon alapuolella ja liihottelen portaita ylös melkein kuin keijukainen. Pituus on 176 cm. Aika lyhyt on suomalaisen naisen keskipituus. Meidän suvussa ovat kaikki naiset pitkiä ja miehet vielä pidempiä.

Mitä ihmettä oikein selität? Olet ollut kyllä todella huonossa kunnossa fyysisesti, jos kauppareissu ja portaat aiheutti jo kipua ja huohotusta, se ei edes laihduttamalla muutu paremmaksi, vaan vaatisi oikeasti urheilemista.

Itse olen tehnyt vuosikausia seisomatyötä, käynyt salilla ja pyöräillyt ja juossut eikä kyllä tarvitse portaissa huohottaa, kun kehon lihasmassa ja kunto ei ole rapakunnossa.

Vierailija
88/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olisit ennemmin ylipainoinen???

Mikäli syöt monipuolisesti ja riittävästi ei alipainolla ole mitään merkitystä. JOS taas se perustuu tahalliseen energiavajeeseen, silloin ei tietenkään hyvä.

-Miksi mieluummin ali- kuin ylipainoinen??? Ylipaino on terveellisempää. Jos syö monipuolisesti ja tarpeeksi, painolla ei ole mitään merkitystä. Jos taas ylipaino perustuu tahalliseen ylensyömiseen, silloin ei tietenkään hyvä.

Outoa kaksinaismoralismia

Vierailija
89/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaappuva kävely johtuu paksuista reisistä jotka hinkkaavat. Tämä tekee sen että askel ei lähde suoraan eteenpäin vaan jonkun verran ulospäin. Tämä aiheuttaa vaappuvan kävelyn. Sivuvaikutuksena vinoon menevä askel rasittaa polvia.

Taas oletuksia. Mä olen reilusti ylipainoinen ja mulla on paksut reidet. En silti kävele vaappuen. Eikä ole polviongelmia. 

Ei polviongelmia tietenkään kaikille tule eivätkä kaikki ylipainoiset kävele vaappuen. Mutta katsopa joskus muiden askellusta tarkkaan niin huomaat sen. Toki suurin osa miehistäkin kävelee noin.

Ei se vaappuja itse sitä vaappumista huomaa kyse on kuitenkin aika pienestä liikkeestä, mutta näkyy hyvin kun kauempaa takaa katsoo.

Kun kävelet kadulla niin kävele valkoisen reunaviivan päällä. Jokaisen askeleen pitäisi osua osittain viivan päälle. Jos viiva jää kenkien väliin niin askellus on ylileveä.

Vierailija
90/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä normaalia polviin sattuminen 20 kg perunasäkki sylissä. Olisko tuon kirjoittajalla jotain perinnöllistä rustorappeumaa, mutta terveellä ihmisellä mikään 20 kg perunasäkin kantelu ei kyllä aiheuta kipuja.

Vierailija
91/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä oon 179cm ja 70kg ja iän ja treenin myötä polvet lujilla. 

Vierailija
92/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia tankkeja! Sellaisia lyhyitä lylleröitä. Punkeroita löllöjä.🤭

Menepä sinä nyt iltapalalle sieltä. Huomenna on koulupäivä.

Taisi tuhti tankki pygmi äm mä vetää herneen nenään!🤭hihiih!

Vierailija
93/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 166cm. Paino 52kg.

Vierailija
94/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaappuva kävely johtuu paksuista reisistä jotka hinkkaavat. Tämä tekee sen että askel ei lähde suoraan eteenpäin vaan jonkun verran ulospäin. Tämä aiheuttaa vaappuvan kävelyn. Sivuvaikutuksena vinoon menevä askel rasittaa polvia.

Taas oletuksia. Mä olen reilusti ylipainoinen ja mulla on paksut reidet. En silti kävele vaappuen. Eikä ole polviongelmia. 

Ei polviongelmia tietenkään kaikille tule eivätkä kaikki ylipainoiset kävele vaappuen. Mutta katsopa joskus muiden askellusta tarkkaan niin huomaat sen. Toki suurin osa miehistäkin kävelee noin.

Ei se vaappuja itse sitä vaappumista huomaa kyse on kuitenkin aika pienestä liikkeestä, mutta näkyy hyvin kun kauempaa takaa katsoo.

Kun kävelet kadulla niin kävele valkoisen reunaviivan päällä. Jokaisen askeleen pitäisi osua ositt

Mikään viivakävely ei kyllä ole normaalia, ellei askellus ole todella paljon sisäänpäin kääntynyt, ns. ylipronaatio, jonka voi korjata erityisillä tukipohjallisilla. Muuten voi tulla kipuja kun luut ja nivelet vääntyy jatkuvasti väärässä asennossa sisäänpäin.

Vierailija
95/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 158cm. Painan 80kg. Yli 50-vuotias nainen. Kuntosalilla nostelen 40kg painoja ihan tuosta vain ja jaksan oikein mainiosti treenata verenmaku suussa 1h 30min kolme kertaa viikossa. Keskityn omaan treenaamiseeni täysillä, mutta laitteelta toiselle siirtyessäni olen välillä ihmetellyt nuorten laihojen miesten ja naisten treeniä, kun he eivät saa lattialta 2kg painoja ilmaan. Hirveä hikoilu, ähkiminen ja puhkiminen.

Tsemppiä kokoisilleni! Te pystytte samaan, kun aloitatte varovasti. Harrastan kuntosalin lisäksi pyöräilyä, uintia ja hiihtoa.

Vierailija
96/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 166cm. Paino 52kg.

Niin? Mitä sitten? Tässä ei nyt puhuta juuri sinusta ja sinun mitoistasi, vaan keskimääräisistä mitoista.

Vierailija
97/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse onnistuin laihduttamaan ajoissa 25 kg ennenkuin polvet alkoivat reistata. Nyt huomaa sitten mitten raskasta se kävely oli ja portaissa piti huohottaa. Nyt olen vähän normaalipainon alapuolella ja liihottelen portaita ylös melkein kuin keijukainen. 

:D

Vierailija
98/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida riittää nykypäivänä tuo 20kg. Noin 40-50kg lähempänä realismia. Aika moni lyhyt muija painaa sata kiloa

Vierailija
99/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida riittää nykypäivänä tuo 20kg. Noin 40-50kg lähempänä realismia. Aika moni lyhyt muija painaa sata kiloa

tämä!

Vierailija
100/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.