Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen nainen on keskimäärin 160 cm pitkä ja 20kg ylipainoinen

Vierailija
09.11.2025 |

Marketissa kävely on vaikean näköistä, koska polvet eteenkin ovat lujilla.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pituinen on normaali nainen?

Nykyään 1829-vuotiaat naiset ovat keskimäärin 164,8-senttisiä ja miehet 180,8-senttisiä. Yli 65-vuotiaiden naisten keskipituus on puolestaan 159,4 senttiä ja miesten 173,7-senttiä. Pituuteen liittyy edelleen paljon oletuksia.4.3.2024

Vierailija
42/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi olla aika paljon enemmän ylipainoa että kävely olisi kovin vaikeaa.

Tämäpä. Ei aloittaja oikeasti ymmärrä mitään koko asiasta. Joku 20kg ylipaino ei useimmilla vielä kävelyyn vaikuta mitenkään. Mutta jatka nyt ihmeessä tuota kauhisteluasi.

Mielestäni vaikuttaa ja vielä aika tavalla. Ota 20 kg perunasäkki kainaloosi ja lähde kauppareissulle ja kävelemään marketteihin. Kyllä sattuu varmasti polvet vartin päästä. Itse onnistuin laihduttamaan ajoissa 25 kg ennenkuin polvet alkoivat reistata. Nyt huomaa sitten mitten raskasta se kävely oli ja portaissa piti huohottaa. Nyt olen vähän normaalipainon alapuolella ja liihottelen portaita ylös melkein kuin keijukainen. Pituus on 176 cm. Aika lyhyt on suomalaisen naisen keskipituus. Meidän suvussa ovat kaikki naiset pitkiä ja miehet vielä pidempiä.

On ihan eri asia kantaa sylissä jotain perunasäkkiä, kuin olla X painoinen. Ja kyllä, olen itse ylipainoinen ja yli 4-kymppinen. Polvissani ei ole mitään vikaa, kävelen paljon mm. metsissä (ilman mitään polkuja) ja pystyn nousemaan myös useamman kerroksen portaita huohottamatta. Pelkkä paino ei kerro vielä paljoakaan ihmisestä. Ne polvet voi myös olla ihan sököt vaikka olisi aina ollut ihannepainossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipituus on n 165 cm ja keskipaino 72 kg. Eli keskimäärin ylipainoa on 4 kg. Pysytään nyt kuitenkin faktoissa. 

Vierailija
44/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia tankkeja! Sellaisia lyhyitä lylleröitä. Punkeroita löllöjä.🤭

Menepä sinä nyt iltapalalle sieltä. Huomenna on koulupäivä.

Vierailija
45/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, 20 kg ei ole mitään. Liikun töihin julkisilla. Lähelle kävellen. Ei ole autoa. Pituus on 164 cm.

Vierailija
46/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä saamme kiittää suomalaista suklaakulttuuria kun fazerin sinistä syödään kuin näkkileipää

Ap, sä et edes tunne yhtään naista, puhumattakaan että tietäisit mitä he syövät. 

Vierailija
47/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lihavaa on kansa. Niin naiset kuin miehet. Ei tartte ihmetellä kansantauteja. 

Vierailija
48/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa oiskin mieluummin ylipainoa. Kun alipainon rajoilla olen nyt. Ei vaan paino nouse.

Vierailija
49/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 168 cm ja 58 kg. Ajattelen olevani aika lailla keskikokoinen nainen. Käytän M- koon vaatteita. 

En ole havainnut, että suurin osa vastaantulijoita olis jotenkin mua isompia. 

Vierailija
50/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Ei aloittaja oikeasti ymmärrä mitään koko asiasta. Joku 20kg ylipaino ei useimmilla vielä kävelyyn vaikuta mitenkään. Mutta jatka nyt ihmeessä tuota kauhisteluasi.

Mielestäni vaikuttaa ja vielä aika tavalla. Ota 20 kg perunasäkki kainaloosi ja lähde kauppareissulle ja kävelemään marketteihin. Kyllä sattuu varmasti polvet vartin päästä. Itse onnistuin laihduttamaan ajoissa 25 kg ennenkuin polvet alkoivat reistata. Nyt huomaa sitten mitten raskasta se kävely oli ja portaissa piti huohottaa. Nyt olen vähän normaalipainon alapuolella ja liihottelen portaita ylös melkein kuin keijukainen. Pituus on 176 cm. Aika lyhyt on suomalaisen naisen keskipituus. Meidän suvussa ovat kaikki naiset pitkiä ja miehet vielä pidempiä.

Taidat olla tyhmä kyllä se 20kg  kannetaan eri tavalla kun se on  kropassa kuin jotain pottusäkki käsissä taikka repussa junalauta mitä tyhmyreitä  maailma pukkaa ulos.

Vierailija
51/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm on hyvä pituus, mutta painon tulisi olla siinä 50 kg paikkeilla, mieluummin alle.

Vierailija
52/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun missin mitat on 176cm ja  79kg. Käyn salilla ja pyöräilen. Ikää 50+.

Vierailija
53/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mitat sopii turkkilaisiin ja arabeihin. Siellä suositaan lihavia naisia.

Vierailija
54/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä pituinen on normaali nainen?

Nykyään 1829-vuotiaat naiset ovat keskimäärin 164,8-senttisiä ja miehet 180,8-senttisiä. Yli 65-vuotiaiden naisten keskipituus on puolestaan 159,4 senttiä ja miesten 173,7-senttiä. Pituuteen liittyy edelleen paljon oletuksia.4.3.2024

Etkö osaa laittaa viivaa numeroiden väliin. Taas olet laittanut tuollaiset tuhat-luvut

Vierailija
55/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena

HYI.

Vierailija
56/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukkuu jouset puntarista! 

Vierailija
57/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nelikymppisenä vielä polvissa mitään vikaa olekaan (yleensä perusterveillä ihmisillä) mutta parin vuosikymmenen päästä saattaa olla jos ylipainoa pitää eikä laihduta. Sitten ei jalka nouse enää yhtä reippaasti ja laihdutuskin menee aika vaikeaksi. 

Vierailija
58/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vaikuttaa ja vielä aika tavalla. Ota 20 kg perunasäkki kainaloosi ja lähde kauppareissulle ja kävelemään marketteihin. Kyllä sattuu varmasti polvet vartin päästä. Itse onnistuin laihduttamaan ajoissa 25 kg ennenkuin polvet alkoivat reistata. Nyt huomaa sitten mitten raskasta se kävely oli ja portaissa piti huohottaa. Nyt olen vähän normaalipainon alapuolella ja liihottelen portaita ylös melkein kuin keijukainen. Pituus on 176 cm. Aika lyhyt on suomalaisen naisen keskipituus. Meidän suvussa ovat kai

Lisäksi se, että ylipaino kertyy vähitellen eikä jysähdä päälle kerralla se 20kg.

Vierailija
59/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

164 senttiä ja 72 kiloa tältä näyttää keskikokoinen suomalainen nainen

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008538071.html

Vierailija
60/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylipaino on paljon alakanttiin ! On sen verran persevää sakkia.