Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen nainen on keskimäärin 160 cm pitkä ja 20kg ylipainoinen

Vierailija
09.11.2025 |

Marketissa kävely on vaikean näköistä, koska polvet eteenkin ovat lujilla.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164 senttiä ja 72 kiloa tältä näyttää keskikokoinen suomalainen nainen

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008538071.html

Moni mies varmaan sanoisi, että noilla mitoilla on kauhea tankki. Todellisuudesssa miehillä ei oikein ole käsitystä naisten painoista. 

Vierailija
62/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painohullut  asialla mihinkä on unohtuneet persut, vihervassarit ja woket? kaikki on varmaan heidän syytä että polvet hajoaa ja pieru tuoksahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä edes uskota, kun kertoo painokseen 40kg. Korkeintaan huudellaan lapseksi tai anorektikoksi. Vain 70+kg on tässä maassa uskottava elopaino.

Vierailija
64/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä 15cm pidempi kuin tuo. Mutta ylipainoa oli jossain vaiheessa kyllä 20kg. Ei vaikeuttanut kävelyä millään tavalla. Juoksu tosin tuntui tosi raskaalta, mutta sekin taisi johtua lähinnä huonosta kunnosta.

Vierailija
65/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä edes uskota, kun kertoo painokseen 40kg. Korkeintaan huudellaan lapseksi tai anorektikoksi. Vain 70+kg on tässä maassa uskottava elopaino.

No ei sitä kukaan epäile jos pituutta on alle 160cm. Mutta sitä pidemmät on kyllä 40-kiloisena alipainoisia ihan painoindeksin mukaan.

Vierailija
66/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön makeaa, että saisin iloa elämääni. 

T. Lissu 164 cm, 82kg, 28v.

Vierailija
67/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. 

Vierailija
68/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164 senttiä ja 72 kiloa tältä näyttää keskikokoinen suomalainen nainen

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008538071.html

Ylipainoa keskimääräisellä naisella on siis BMI-laskurin mukaan 8 kiloa, ei 20.

Vierailija
69/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, onhan norsullakin ylipainoa vähintään paritonnia kropan kokoon nähden  mutta hyvin ne kävelee jopa juoksevat, miettikää painaa neljän henkilöauton verran.

Vierailija
70/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa oiskin mieluummin ylipainoa. Kun alipainon rajoilla olen nyt. Ei vaan paino nouse.

Miksi ihmeessä olisit ennemmin ylipainoinen???

Mikäli syöt monipuolisesti ja riittävästi ei alipainolla ole mitään merkitystä. JOS taas se perustuu tahalliseen energiavajeeseen, silloin ei tietenkään hyvä.

Vierailija
71/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi olla aika paljon enemmän ylipainoa että kävely olisi kovin vaikeaa.

Tämäpä. Ei aloittaja oikeasti ymmärrä mitään koko asiasta. Joku 20kg ylipaino ei useimmilla vielä kävelyyn vaikuta mitenkään. Mutta jatka nyt ihmeessä tuota kauhisteluasi.

Mielestäni vaikuttaa ja vielä aika tavalla. Ota 20 kg perunasäkki kainaloosi ja lähde kauppareissulle ja kävelemään marketteihin. Kyllä sattuu varmasti polvet vartin päästä. Itse onnistuin laihduttamaan ajoissa 25 kg ennenkuin polvet alkoivat reistata. Nyt huomaa sitten mitten raskasta se kävely oli ja portaissa piti huohottaa. Nyt olen vähän normaalipainon alapuolella ja liihottelen portaita ylös melkein kuin keijukainen. Pituus on 176 cm. Aika lyhyt on suomalaisen naisen keskipituus. Meidän suvussa ovat kai

Polvien rasitukseen se silti vaikuttaa melko samoin. 

Vierailija
72/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaappuva kävely johtuu paksuista reisistä jotka hinkkaavat. Tämä tekee sen että askel ei lähde suoraan eteenpäin vaan jonkun verran ulospäin. Tämä aiheuttaa vaappuvan kävelyn. Sivuvaikutuksena vinoon menevä askel rasittaa polvia.

Vierailija
73/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä pituinen on normaali nainen?

Nykyään 1829-vuotiaat naiset ovat keskimäärin 164,8-senttisiä ja miehet 180,8-senttisiä. Yli 65-vuotiaiden naisten keskipituus on puolestaan 159,4 senttiä ja miesten 173,7-senttiä. Pituuteen liittyy edelleen paljon oletuksia.4.3.2024

Etkö osaa laittaa viivaa numeroiden väliin. Taas olet laittanut tuollaiset tuhat-luvut

Ööööööööööööööö

Vierailija
74/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lissu ole reippaasti yli 100 kiloa.

Vierailija
75/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lissu ole reippaasti yli 100 kiloa.

Ei tämä Lissu. 

T. Lissu 28v.

Vierailija
76/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä saamme kiittää suomalaista suklaakulttuuria kun fazerin sinistä syödään kuin näkkileipää

Miljardi makeisiin vuodessa.

Vierailija
77/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin keski-ikäiset naiset vaappuvat kävellessään puolelta toiselle kuin hanhet.

Vierailija
78/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa tuo väittämäsi keskipituus. Suomalaiset naiset, ainakin nuoremmat, ovat keskipituudeltaan jo lähempänä 170 cm kuin 160 cm.

Keskipituus taitaa olla 165cm, aiemmin 164cm

On tutkimus jossa miesten keskipituuden on todettu kasvavan koko ajan, mutta vastaavasti naisten on pysynyt lähes samana.

Minusta kyllä näyttää, kun nuoria on katsonut, että naisten keskipituus kasvaa koko ajan, mutta miesten pysyy lähes samana. Ei oo ainakaan itselle ollenkaan harvinaista nähdä nuori pari, jossa nainen on miehen kanssa lähes samanpituinen ja joskus pidempikin.

Sama huomio. Itse olen 170cm ja parikymmentä vuotta nuoremmat ovat järjestään minua paljon pidempiä. 

Vierailija
79/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaappuva kävely johtuu paksuista reisistä jotka hinkkaavat. Tämä tekee sen että askel ei lähde suoraan eteenpäin vaan jonkun verran ulospäin. Tämä aiheuttaa vaappuvan kävelyn. Sivuvaikutuksena vinoon menevä askel rasittaa polvia.

Taas oletuksia. Mä olen reilusti ylipainoinen ja mulla on paksut reidet. En silti kävele vaappuen. Eikä ole polviongelmia. 

Vierailija
80/103 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin keski-ikäiset naiset vaappuvat kävellessään puolelta toiselle kuin hanhet.

Mä olen 46v reilusti ylipainoinen ja on paksut reidet. En kävele vaappuen.