Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja
Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää. Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.
Kommentit (314)
Ap, olet ajattelematon. Ei ole iso vaiva oletettavasti sinulle rakasta puolisoa muistaa erityisesti ensimmäisenä isänpäivänä, vaikka kuinka väsyttäisi. Älä ihmettele, jos sinun ensimmäisenä äitienpäivänäsi saat saman kohtelun. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on herkkähipiäistä sakkia ketju täynnä. Huhhuh.
Miesten puolia pidetään harvoin siksi. Ja onneksi nyt nähdään, että valtaosalla on hyvät tavat ja tilannetajua. Misä on muuten ap, mitä luulette? Pelastamassa mitään tästä päivästä,,, onkohan
Kummasti sitä itse on saanut leipoa niin äitienpäivä- ja kuin isänpäiväkakut. Samoin ruuat, itse ne on saanut tehdä. Meni monta vuotta ennen kuin miehelle meni tajuntaan, että juhlapäivät on lapsia varten ja jos he ei itse kykene mitään järjestämään, se kuuluu sille toiselle vanhemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys niille, jotka eivät juhlista puolisoaan isän/äitienpäivänä:
Miten se pieni lapsi oppii näitä viettämään, jos kotona ei niihin tule mallia? Itsestään keksivät jossain kohtaa, että oiskin varmaan kiva, jos keittäisin kahvit, veisin koko porukan ulos syömään ja hankkisin leivontatarpeet ja leipoisin kakun? Missä iässä tämä tapahtuu?
Juhlatapojen kasvatus tapahtuu kotona. Sitä ei kannata torpata lapseltaan oman katkeruutensa vuoksi.
Ei katkeruudesta vaan säästöstä. Säästetään rahaa kun ei vietetä pyhiä ollenkaan.
Pienet palkat ja ei riitä rahat kissanristiäisiin tai jouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet ajattelematon. Ei ole iso vaiva oletettavasti sinulle rakasta puolisoa muistaa erityisesti ensimmäisenä isänpäivänä, vaikka kuinka väsyttäisi. Älä ihmettele, jos sinun ensimmäisenä äitienpäivänäsi saat saman kohtelun. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Aloittajahan toivotti miehelle hyvää isänpäivää.
Kurjaa miesvihaa taas.
Onneksi poikani on niin viisas, että valitsi lapselleen hyvän äidin. Tunneälykkään ja sydämensivistystäkin löytyy.
Ei mitään wt av-mammaa.
Just sain kuulla että tänäänhän on mun päivä ja mua pitäisi juhlia, niin lapset on omissa huoneissaan laitteidensa kanssa. Toinen on ilmeisesti pakotettu tekemään koulussa kortti, mutta lukiolaista ei.
Vaimo on kuntoilemassa ja minä luen takkaa ja lakaisin autotallin.
Ihan hyvä näin. Minusta isäinpäivä on aina ollut teennäinen päivä kuten äitienpäiväkin.
Annetaan luonnollisella painolla mennä nämä päivät. Muistaa jos muistaa. Usein huomataan maanantaina että oho meni ohi taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahan toivotti miehelle hyvää isänpäivää.
Ou jee. Sama piisaa sit toukokuussa, ihanalle rakastettavalle vaimolle ja ensisijaisesti lapseni Äidille. Voi tuikata toivotukset jo valmiiksi illalla, ei yarvinne aamulla mölistä mittää. Mee hoita sitä muksuu , et san nukkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.
Nyt mies mököttää, kun en ole hommannut kakkua. Vastasin kiukutteluunsa, että meillä isä hankki kakun aina itse, minä luulin, että kaikki miehet tekee niin.
Hankkiko teillä isä oikeasti kakun aina itse vaan halusitko vain näpäyttääksesi väittää noin?
Ihan oikeasti kakun teki isän sisko, kondiittorimestari, mutta isä aina vitsaili, että hän hankkii meille kaikki kakut jokaiseen juhlaan. Kuten tekikin.
Meillä juhlitaan isän- ja äitienpäivää, vaikka meillä ei ole lapsia. Omat vanhempani ovat jo kuolleet. Käydään moikkaamassa miehen vanhempia ja sytytetään kynttilät omilleni. Kotona syödään kakkua ja tehdään parempaa sunnuntairuokaa (tänään kuhaa ja paistia). Asenne ratkaisee. Arvostakaa läheisiänne, eläviä tai kuolleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se pieni lapsi oppii näitä viettämään, jos kotona ei niihin tule mallia? Itsestään keksivät jossain kohtaa, että oiskin varmaan kiva, jos keittäisin kahvit, veisin koko porukan ulos syömään ja hankkisin leivontatarpeet ja leipoisin kakun? Missä iässä tämä tapahtuu?
Juhlatapojen kasvatus tapahtuu kotona. Sitä ei kannata torpata lapseltaan oman katkeruutensa vuoksi.
Ei katkeruudesta vaan säästöstä. Säästetään rahaa kun ei vietetä pyhiä ollenkaan.
Kukapa ei tykkäis tuoreesta pullasta uunista ja ei maksa mitään. Ja katsot leffan sipisen kansa josta vain tykkää. Tai annat vp kodin askareista, nuku tai te mitä haluut sanot toiselle, nyt passataan. laitetaan ruoka-annos lautaselle, tuodaan se vaikka tv ääreen, hierotaan vaikka pohkeet. Eli ei rahakysymys. Milloin vain voi yllättää toisen.
Vierailija kirjoitti:
Just sain kuulla että tänäänhän on mun päivä ja mua pitäisi juhlia, niin lapset on omissa huoneissaan laitteidensa kanssa. Toinen on ilmeisesti pakotettu tekemään koulussa kortti, mutta lukiolaista ei.
Vaimo on kuntoilemassa ja minä luen takkaa ja lakaisin autotallin.
Ihan hyvä näin. Minusta isäinpäivä on aina ollut teennäinen päivä kuten äitienpäiväkin.
Annetaan luonnollisella painolla mennä nämä päivät. Muistaa jos muistaa. Usein huomataan maanantaina että oho meni ohi taas.
Huomioidaanhan sua siten extempore muulloin. Saat jotain omaa. aikaa, sulle just sun herkkuruokaa, tuodaan passaamalla juomaa, ruokaa vaikka tv:n ääreen, sinut viedään syömään, saat kotitöistä vapaata, hierontaa, päätä, phkeita tams erityisempiäkin paikkoja. Koko pv ei tarvitse kuin levätä. Saatko joskus jonkun ylläripaketin, ihan vaain vaikka 10-20e joku. Tai isompaakin lahjakortti jonnekin, tuoksu, parturi, tai ostetaan jokin palvelu sulle lumityöt, moskat katolta. Mutta ihan vaan se vp ja ruuuat, kaikki hoidetaan ja halitaan. Eikös ookki kivaa. On miehilläkin tunteet ja kukapa ei tykkäis, että häntä arvostetaan ja sanotaan kiitos tästä arjesta. Kiva, että sulla oli kiva päivä. Pakottamalla ei hyvä tule. Mutta oletko sinä se, joka sitten on se antavampi osapuoli, ... jäätkö aina vähemmälle...
Joku täällä kovasti haluaa että joku hieroo pohkeita ja vähän muutakin
Vierailija kirjoitti:
Meillä juhlitaan isän- ja äitienpäivää, vaikka meillä ei ole lapsia. Omat vanhempani ovat jo kuolleet. Käydään moikkaamassa miehen vanhempia ja sytytetään kynttilät omilleni. Kotona syödään kakkua ja tehdään parempaa sunnuntairuokaa (tänään kuhaa ja paistia). Asenne ratkaisee. Arvostakaa läheisiänne, eläviä tai kuolleita.
Näin teemme mekin. Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Etkös ihte tykkäis, aika monikin diggaa. Harva immeinen ei tykkää kun saa hierontaa. Mihet tulee niin halvaksi , ihanaa kun ovat vähään tyytyväisiä. hieronnat, ruokaa reilusti, juomaa ja pleit ja formulat. Ei tarvii panna pennii jonoon hirvesti. ja palkinnoksi kehräävä ukko. Wau
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei tykkäis tuoreesta pullasta uunista ja ei maksa mitään. Ja katsot leffan sipisen kansa josta vain tykkää. Tai annat vp kodin askareista, nuku
Katsot leffan "Sipisen kansa"? Annat "vastausta pyydetään" kodin askareista?
Vierailija kirjoitti:
No miksikäs ei 😂 parisuhteessa on hyvä muistaa hellä kosketus
Vierailija kirjoitti:
Kello 1300 ja rapiat jo keretty loukkaantumaan. 🤭
Meillä saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa. Aamiainen odottaa keittiössä.
Tehdään siis kaikki valmiiksi, kunhan sankari nousee. Kukat maljakossa, kortit pöydällä.. astiat. Valmiit leivät jääkaapissa, joku pieni makia ja termarissa kahvit. On tuoremehut ja hedelmäsalaatitkin.
Me muut joko ulkoillaan lähistöllä tai tehdään jotain hiljaisia kotijuttuja.
Tämä tullut tavaksi omasta lapsuudesta. Mun vanhemmat ravintolalalla töissä, kuten mä ja miehenikin. Viiden kieppeillä himassa, niin ei huvita aamupala ysiltä.
Tänään sentään vapaapäivä, nukkui kahteen, syötiin seurassa välipalaksi.
Mies lähti juoksee isompien kanssa ja mä jäin nuorimman kanssa kotia ihmettelmään.
Illallisen kasasin myös ja muksut teki kakun. Pikku hiljaa tavaraa uuniin noin seiskalta syödään.
Just noin, kiva, nää ei vaan tajuu. hyvä te.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häpeä. ei se käpykakun ja 5€ pokkarin ostaminen niin paljon vaivan näköä tarvitse .
nyt äkkiä kauppaan korjaa tilanne tässä ostos lista
- joku äijä pokkari
- pari laadukasta tummaa laageria
- reinot tai villasukat
- käpykakku
- jos on peli mies niin osta ps store lahjakortti
Pien3n vauvan kanssa vähempikin riittää hyvin
Niin se HÄPY -kakkukin tull jo syötyy aikoinaan. Mut jos ny ois jo uudetaan Käpy selän alla?
Mulla oli täydellinen 24. isänpäivä. Vein tyttären aamulla lenkille ja sitten syömään. Käytiin sen jälkeen äitini luona ja lopuksi haudoilla. Ainoa että tuleva ex vävy kiukutteli tyttärelleni muutamassa viestissä. Olemme viettäneet nyt 16 isänpäivää näin ja molemmat nautimme.