Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia EN OSTA Lippu.fi palvelusta enää lippuja!

Vierailija
09.11.2025 |

Olin ostamassa lippuja Lippu.fi:stä kunnes sivusto sanoi että lipun toimitus pdf-tiedostona sähköpostiin maksaa euron, äppiin toimitus ilmainen.

Eli mun pitäis ladata heidän äppi jotta saan oman lippuni. Miten voi pdf-tiedoston automatisoitu lähetys sähköpostiin maksaa euron? En halua ladata mitään äppejä jotka kerää vaan käytösdatat talteen ja myy ne mainostajille. Koen siis että tuo euron maksu on rangaistus / vero siitä että säilytän yksityisyyteni.

Minäpä kysyin Lippu.fi:ltä itseltään mihin perustuu euron hinta. Sieltä vastattiin, että he haluavat kannustaa ihmisiä vastuullisuuteen, kun jokuhan saattaisi tulostaa pdf-lipun paperille. Aivan uskomatonta. Loppui tämän lafkan kanssa asiointi + varmaan otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. On hyvin ilmiselvää, mitä tuossa yritetään.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla juuri tullut? Viime kuussa vielä kun käytiin kaverin kanssa konsertissa niin ei mun mielestä ollut tuollaista tai kun itse ostin yhteen kevään tapahtumaan?

Miten se äppi toimii, kun on useampi lippu, ilmeisesti näkyy kaikilla kuten vaikka laivaliput varaukset, jos syöttää jäsennumeron? Kaverini tuli tuohon viime konserttiin aika viime tipassa ja itse halusin jo mennä lämpiöön, joten onneksi oli laittanut lipun sähköpostitse mullekin.

Mä taas protestoin kulttuuriedulla maksamisen hintaa. Kesällä ostin yhteen konserttiin lipun palvelupisteestä kulttuuriedulla ja siihen tuli joku 10-12 euroa lisämaksua n. 40 euron lipun päälle. Oli joku 5 euron epassimaksu ja  5 euron kulttuurietumaksu ja vielä jokin Lippupisteen oma palvelumaksu siihen päälle. En jatkuvasti ostele lippuja, niin en tiennyt tuosta yhdestä vitosesta, joka oli lisätty joskus keväällä.

Juuri näin. Olen itse ladannut epassiin omaakin rahaa. Jos ostan 87€ lipun jonnekin ja työnantajan rahaa on siellä 80€, niin siksi pidän varalla muutaman kympin omaa rahaa. Se on täysin törkeää, että tulee ePassimaksut, ja lipun hinta tosiaan voi olla 10-12€ korkeampi. Meillä on myös hyvinvointietu ja löysin nyt hierojan, joka ei veloita ylimääräistä epassin käytöstä. Jos hieronta on 60€, se on rehellisesti 60€, maksanpa sitten kortilla, käteisellä tai epassilla. Ei viitsi enää tyhjästä maksaa ostamalla konserttiin tai teatteriin lippuja.

Vierailija
42/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt pitää tehdä asiasta vaikeaa. Jos on niin periatteen mielensäpahoittaja, että ei suostu maksamaan euroa sähköpostiin tulevasta pdf:stä eikä myöskään suostu asentamaan ilmaista äppiä johon lipun saa ilman toimituskuluja, niin kannattaa ehkä pohtia vähän omaa asennetta.

Maksaisi myös euron jo vain vaihtoehdon saamisesta. 

Kyllä nuo onnibusitkin varmaan saa paperille tulostettua.

Saa, kunhan tulostaa sen sieltä omasta sähköpostista mihin se lippu on tullut ja maksanut siitä sen euron toimitusmaksun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla juuri tullut? Viime kuussa vielä kun käytiin kaverin kanssa konsertissa niin ei mun mielestä ollut tuollaista tai kun itse ostin yhteen kevään tapahtumaan?

Miten se äppi toimii, kun on useampi lippu, ilmeisesti näkyy kaikilla kuten vaikka laivaliput varaukset, jos syöttää jäsennumeron? Kaverini tuli tuohon viime konserttiin aika viime tipassa ja itse halusin jo mennä lämpiöön, joten onneksi oli laittanut lipun sähköpostitse mullekin.

Mä taas protestoin kulttuuriedulla maksamisen hintaa. Kesällä ostin yhteen konserttiin lipun palvelupisteestä kulttuuriedulla ja siihen tuli joku 10-12 euroa lisämaksua n. 40 euron lipun päälle. Oli joku 5 euron epassimaksu ja  5 euron kulttuurietumaksu ja vielä jokin Lippupisteen oma palvelumaksu siihen päälle. En jatkuvasti ostele lippuja, niin en tiennyt tuosta yhdestä vitosesta, joka oli lisätty joskus keväällä.

Äppi toimii siten, että lipun saa siirrettyä kaverin äppiin muutamaa vuorokautta ennen (aika taitaa riippua vähän tapahtumasta) jaa lippu kohdasta. Toki ohjeissa on, että liput ostaneen henkilön pitäisi olla muun porukan mukana. Niin on yleensä ohjeistettu ainakin aiemmin pdf lippujenkin kanssa, mutta kuka sitä kyselee, kun esim olympiastadionilla näytetään vaan lippu pyöröportin lukulaitteelle, jossa ei ole ihmistä valvomassa.

Vierailija
44/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdelippuja ei ole pakko ostaa, mutta kun tuo appihullutus leviää kaikkeen. Ketä haittaa jos on itse ottanut printin? Veikkaan ettei suunnittelijat osaa kirjoittaa kynällä paperille.

Vierailija
45/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tyhjästä revittyjä 1-3 euron toimitusmaksuja digitaaliselle tuotteelle on olemassa yksinkertaisesti siksi koska te ihmiset mukisematta ne maksatte ja asenne on tämä että "höhöhö kyllä kuluttaja-asiamies tästä hyvät naurut saa röhöhö"

Jos lippupalvelulla on satoja tuhansia asiakkaita vuodessa niin siitä saadaan lähes puolen miljoonan liikevoitto täysin tyhjästä.

Ja kuten joku mainitsikin jo, niin asiakaspalvelumaksuhan noilla on erikseen. Eli siellä on asiointimaksu ja toimitusmaksu erikseen mikä on aivan uskomattoman nerokasta rahastusta. Ei varmaan firma itsekään osaa selittää miten noiden sisältö eroaa toisistaan.

Kai tässä on pakko yrittäjäksi ruveta kun kansa maksaa kaiken mitä niiltä velottaa. Tämä ketju oli ainakin mulle todella kannustava ja motivoiva johdatus siirtyä kapitalismin maailmaan.

Kyllä, jotenkin sitä miettii että eivät ihmiset nyt niin typeriä ole että turhasta maksaisivat. Mutta jos selittää jotain päätöntä liibalaabaa niin sehän menee näemmä läpi kuin väärä raha ja muut vielä hyökkäävät protestoijien kimppuun. "No jo on laiskaa jos et viitti maksaa", "se on vaan euro" sanotaan, täysin sivuuttaen ne syyt jotka oli aloituksessa kerrottu.

Vierailija
46/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toimi jostain syystä kolme vuotta vanhassa puhelimessa Lippu.fi äppi. Joudun siis ilmeisesti maksamaan nuo eri tolmitusmaksut siitä hyvästä. Eri palvelumaksuja ja muita lisätään: because we can!! Lippu ja Tiketti ovat, yllätys yllätys, jakaneet lipunmyyntimarkklnat Suomessa ja voivat nostaa hintoja jatkuvasti kuten joka helvetin puljussa Suomessa, jossa kilpailua ei ole! 

Android puhelinten ongelma, I phonessa ainakin toimii kaikki, puhelin on kolme vuotta vanha ja käytän vielä vuosia.

Vierailija
47/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt pitää tehdä asiasta vaikeaa. Jos on niin periatteen mielensäpahoittaja, että ei suostu maksamaan euroa sähköpostiin tulevasta pdf:stä eikä myöskään suostu asentamaan ilmaista äppiä johon lipun saa ilman toimituskuluja, niin kannattaa ehkä pohtia vähän omaa asennetta.

Saa, kunhan tulostaa sen sieltä omasta sähköpostista mihin se lippu on tullut ja maksanut siitä sen euron toimitusmaksun. 

Sen pystyy kyllä ihan sieltä apista jakamaan kaverille jolla myös on appi, monesti tehty näin

Vierailija
48/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toimi jostain syystä kolme vuotta vanhassa puhelimessa Lippu.fi äppi. Joudun siis ilmeisesti maksamaan nuo eri tolmitusmaksut siitä hyvästä. Eri palvelumaksuja ja muita lisätään: because we can!! Lippu ja Tiketti ovat, yllätys yllätys, jakaneet lipunmyyntimarkklnat Suomessa ja voivat nostaa hintoja jatkuvasti kuten joka helvetin puljussa Suomessa, jossa kilpailua ei ole! 

Android puhelinten ongelma, I phonessa ainakin toimii kaikki, puhelin on kolme vuotta vanha ja käytän vielä vuosia.

No mun lähes viisi vuotta vanhassa androidissa lippu.fi äppi toimii ihan moitteettomasti, että se siitä teoriasta...

Vierailija
49/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on aivan uskomaton. Firma keksii omasta päästään mielikuvitus äpittömyysveron ja kansan ensimmäinen reaktio on puolustaa sitä :D

Taidan pistää omassa firmassa saman testiin. 5 euron palvelumaksu jos asioi mun firmassa paikanpäällä häiritsemässä minua, äpissä mainoksia katsomalla saa palvelun ilmaiseksi.

Tuskin kukaan vastustaa. Oletan että yläpeukutatte tämän koska teen ihan samaa kuin Lippu.fi

Meille muille asia on täysin yhdentekevä.  

Vierailija
50/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen pystyy kyllä ihan sieltä apista jakamaan kaverille jolla myös on appi, monesti tehty näin

Kiitti tiedosta!

Vierailija
51/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äppi toimii siten, että lipun saa siirrettyä kaverin äppiin muutamaa vuorokautta ennen (aika taitaa riippua vähän tapahtumasta) jaa lippu kohdasta. Toki ohjeissa on, että liput ostaneen henkilön pitäisi olla muun porukan mukana. Niin on yleensä ohjeistettu ainakin aiemmin pdf lippujenkin kanssa, mutta kuka sitä kyselee, kun esim olympiastadionilla näytetään vaan lippu pyöröportin lukulaitteelle, jossa ei ole ihmistä valvomassa."

Muutamaa vuorokautta ennen??  Joskus joo ostan liput kuukausia etukäteen mutta joskus vasta edellisenä iltanakin.

Tuossa konsertissa jossa olin viime kuussa ei ollut mitään rajoitetta että sisäänmeno samaan aikaan. Selitin vielä lipuntarkastajallekin, että meitä on tulossa toinenkin, siinä sähköpostissa kun oli ne kaksi lippua. Sehän olisi hankalaakin, viimeksi olin jäähallilla ja oli kova sade ja kun sateenvarjo on kielletty esine, niin kiva päästä sisään.

Vierailija
52/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin luulin 9 v vanhan IPadin kanssa, akku erittäin hyvässä kunnossa jne. Sittenpä en saanut enää esim. pankkia ja Yle Areenaa auki enkä paljon mitään muutakaan, koska uusia päivityksiä ei tullut enää laitteelle, joka muuten olisi kestänyt vielä vähintään 5 v. Ei muuta kuin uuden pädin ostoon. Ehkäpä sinä huomaat tuon vasta muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
53/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äppi toimii siten, että lipun saa siirrettyä kaverin äppiin muutamaa vuorokautta ennen (aika taitaa riippua vähän tapahtumasta) jaa lippu kohdasta. Toki ohjeissa on, että liput ostaneen henkilön pitäisi olla muun porukan mukana. Niin on yleensä ohjeistettu ainakin aiemmin pdf lippujenkin kanssa, mutta kuka sitä kyselee, kun esim olympiastadionilla näytetään vaan lippu pyöröportin lukulaitteelle, jossa ei ole ihmistä valvomassa."

Muutamaa vuorokautta ennen??  Joskus joo ostan liput kuukausia etukäteen mutta joskus vasta edellisenä iltanakin.

Tuossa konsertissa jossa olin viime kuussa ei ollut mitään rajoitetta että sisäänmeno samaan aikaan. Selitin vielä lipuntarkastajallekin, että meitä on tulossa toinenkin, siinä sähköpostissa kun oli ne kaksi lippua. Sehän olisi hankalaakin, viimeksi olin jäähallilla ja oli kova sade ja kun sateenvarjo on kielletty esine, niin kiva päästä sisään.

Kuten jo sanoin, että riippunee tapahtuman suosiosta, milloin lipun voi siirtää kaverille. Esim. Coldplay keikalla oli juurikin tuo, että liput pystyi siirtämään vasta paria päivää ennen seurueen muille jäsenille ja liput ostaneen henkilön piti olla muiden mukana sisään tullessa. Tällä pyritään estämään lipputrokareiden toimintaa.

Vierailija
54/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sinulle kuitenkin tarjolla oli se PDF-lippu.

Lippu.fi myy nykyään lippuja, joita ei edes saa kuin  siihen niiden omaan applikaatioon. Tämä minusta on nyt suurempi ongelma, koska sitä lippua ei ole missään muualla kuin siellä appissa!

Jos puhelimelle tapahtuu jotain, niin se oli sitten siinä. Itse olen aina tykännyt, jos olen lähtenyt kotipaikkakunnan ulkopuolelle, niin varuiksi tulostaa sen PDF-lipun, jos puhelimelle tapahtuu jotain esim. rikkoutuu tai varastetaan.  Pelkkä appilippu on harvinaisen syvältä. Ja ennen kuin, joku alkaa ruikuttamaan jostain kaverista, niin jotku voi käydä keikoilla ja tapahtumissa yksin eli ei auta kaverin puhelin. 

Vierailija
55/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuten jo sanoin, että riippunee tapahtuman suosiosta, milloin lipun voi siirtää kaverille. Esim. Coldplay keikalla oli juurikin tuo, että liput pystyi siirtämään vasta paria päivää ennen seurueen muille jäsenille ja liput ostaneen henkilön piti olla muiden mukana sisään tullessa. Tällä pyritään estämään lipputrokareiden toimintaa."

Ok, joo hyvä, ei ole vielä sitä äppiä niin ihmettelin, että jos viive on noin pitkä, että kestää päiviä se siirto. Kaikenlaisia kummallisuuksia kun on digimaailmasakin.

Vierailija
56/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euro oli niin vaikea maksaa satasen lipuista

Se ei varmaankaan ole vaikea maksaa . Se on ennen kaikkea  periaate kysymys.  Muutama aika sitten  vaateliike cubus vai mikä se nyt olikaan kysyi samaa. Olimme lapsenlapseni kanssa ostoksilla vaatteiden ostohinnaksi tuli lähes 200e.  Kassalla kysyttiin voiko laittaa 1e unisefille. Jätettiinpä koko ostoskasa siihen ja siirryttiin kadun toiselle puolelle.  Tietysti ostokset maksoi siellä enemmän mut olin sitä mieltä että maksakoot, mut yhtään euroa ei minulta kerjätä kasvottomaan putiikkiin.... ja se että näitä saatanan uniseffejä on tallannut jo meidänkin kaupu ngin katuja niin eikö vielä riitä.

Vierailija
57/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes haluaa ladata puhelimen täyteen turhia äppejä, joita tarvii ehkä kerran parissa vuodessa. Jos käyt vaikka parilla keikalla vuodessa ja liput myydään aina eri toimittajan kautta. Joudut sitten lataamaan kaikkien välittäjien äpit. 

Ticketmaster on myös ihan syvältä. Lipun saa kyllä sentään tulostettua, mutta kulttuurietuja ei voi käyttää netistä ostettaessa. Täytyy lähteä isolle kirkolle sitä varten, maksaa polttoaineet ja parkkimaksut ja käyttää siihen reissuun puoli päivää, ja perillä saat sillä edulla sen yhden lipun ja maksat molemmista kympin ylimääräistä ja lisäksi jotain tosi hämäriä ja epämääräisiä palvelumaksuja. Tuonkin kun olisi tiennyt, niin olisi kannattanut se toinen lippu ostaa erikseen netistä. 

Vierailija
58/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetatko myös lääkärissä käynnin koska 20 euron toimistomaksu? Myös Woltissa ja Foodorassa tulee ainakin euro lisää toimituksesta.

Lääkärissä käyntimaksu menee  hyvinvointi alueen hyväksi kattamaan niitä kuluja joita nämä minäsairaat nuhanenät ovat saaneet aikaam  vuosien kuluessa. Onneksi on lääkärikäynneille saatu toimistomaksu.

Vierailija
59/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetatko myös lääkärissä käynnin koska 20 euron toimistomaksu? Myös Woltissa ja Foodorassa tulee ainakin euro lisää toimituksesta.

Herranjumala että täällä on taas tyhmää väkeä paikalla. Ymmärrätkö tietotekniikasta yhtään mitään?

Noi muiden firmojen maksut perustuu johonkin todelliseen kuten toimistotyöhön, autolla ajamiseen, asian käsittelyyn tms.. Lippu.fi veloittaa ERIKSEEN käsittelymaksun ja sen jälkeen euron toimitusmaksun pdf-lipulle jonka tekoäly generoi automaattisesti. Olen ohjelmoija. Sähköpostin automatisoitu lähetys ei maksa firmalle yhtään mitään ja tässä saatiin keksittyä täysin kuvitteellinen euron maksu.

No, näköjään toimii kun kansa on näin TYHMÄÄ.

Olet koodari ja tiedät, ettei automatisointi maksa mitään. Ok, eli teet sen automaation koodausty

Sen äpin koodaaminen on varmasti ollut kalliimpi kuin pdf:n lähetys sähköpostiin. Lisämaksu pitäisi laittaa päin käyttäjille.

-eri

Vierailija
60/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko Lippu.fi:n puolustajat kertoa mihin toi euron maksu perustuu? Mikä siihen on syynä?

Jos et pysty niin mikset samantien anna minulle euroa kun se on kerran niin pieni raha.

Lopetan vaikka tähän ketjuun kirjoittelun HETI kun annat mulle euron.

Katos kun täällä lapset luulevat että euroja tulee kun raapii vain pankinseinää ..tai se muoviläpyskä  mitä he käyttävät maksuja vastaan ei koskaan tyhjene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän