Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia EN OSTA Lippu.fi palvelusta enää lippuja!

Vierailija
09.11.2025 |

Olin ostamassa lippuja Lippu.fi:stä kunnes sivusto sanoi että lipun toimitus pdf-tiedostona sähköpostiin maksaa euron, äppiin toimitus ilmainen.

Eli mun pitäis ladata heidän äppi jotta saan oman lippuni. Miten voi pdf-tiedoston automatisoitu lähetys sähköpostiin maksaa euron? En halua ladata mitään äppejä jotka kerää vaan käytösdatat talteen ja myy ne mainostajille. Koen siis että tuo euron maksu on rangaistus / vero siitä että säilytän yksityisyyteni.

Minäpä kysyin Lippu.fi:ltä itseltään mihin perustuu euron hinta. Sieltä vastattiin, että he haluavat kannustaa ihmisiä vastuullisuuteen, kun jokuhan saattaisi tulostaa pdf-lipun paperille. Aivan uskomatonta. Loppui tämän lafkan kanssa asiointi + varmaan otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. On hyvin ilmiselvää, mitä tuossa yritetään.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuule ihan Lippu.fi:n asiakaspalvelun vastaus josta selviää syy tuolle euron lisämaksulle, että ihan turhaan te väännätte tästä asiasta.

Tossa vastauksessa Lippu.fi asiakaspalvelija sanoo, että euron maksulla halutaan kannustaa ihmisiä "täysin digitaaliseen" lipunhankintaan äpin sisällä kun pdf-tiedoston joku saattaisi tulostaa paperille.

En ymmärrä tätä perustelua ja siinä on vielä vähemmän järkeä kuin vauva.fi:n omissa teorioissa. Miten Lippu.fi voi väittää tai olettaa että minä tulostan pdf-lipun paperille? Nimenomaan haluan näyttää sen QR-koodin puhelimeni ruudulta. Millä oikeudella Lippu.fi kerää jotain vastuullisuusveroa?

Vierailija
22/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsit siitä tai et niin yritys voi ihan vapaasti hinnoitella nämä eri toimitus muodot. Ei se kuluttaja-asiamies sille mitään mahda. 

Kuluttaja-asiamies saa ainakin hyvät naurut, jos tollaisen eteenpäin vie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetatko myös lääkärissä käynnin koska 20 euron toimistomaksu? Myös Woltissa ja Foodorassa tulee ainakin euro lisää toimituksesta.

Herranjumala että täällä on taas tyhmää väkeä paikalla. Ymmärrätkö tietotekniikasta yhtään mitään?

Noi muiden firmojen maksut perustuu johonkin todelliseen kuten toimistotyöhön, autolla ajamiseen, asian käsittelyyn tms.. Lippu.fi veloittaa ERIKSEEN käsittelymaksun ja sen jälkeen euron toimitusmaksun pdf-lipulle jonka tekoäly generoi automaattisesti. Olen ohjelmoija. Sähköpostin automatisoitu lähetys ei maksa firmalle yhtään mitään ja tässä saatiin keksittyä täysin kuvitteellinen euron maksu.

No, näköjään toimii kun kansa on näin TYHMÄÄ.

Jos olisit yrittäjä, niin ymmärtäisit että

Onnibus- lippuun lisätään euron "palvelumaksu". Tuota ei voi ostaa muuten kuin sähköpostiin.

Vierailija
24/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetatko myös lääkärissä käynnin koska 20 euron toimistomaksu? Myös Woltissa ja Foodorassa tulee ainakin euro lisää toimituksesta.

Herranjumala että täällä on taas tyhmää väkeä paikalla. Ymmärrätkö tietotekniikasta yhtään mitään?

Noi muiden firmojen maksut perustuu johonkin todelliseen kuten toimistotyöhön, autolla ajamiseen, asian käsittelyyn tms.. Lippu.fi veloittaa ERIKSEEN käsittelymaksun ja sen jälkeen euron toimitusmaksun pdf-lipulle jonka tekoäly generoi automaattisesti. Olen ohjelmoija. Sähköpostin automatisoitu lähetys ei maksa firmalle yhtään mitään ja tässä saatiin keksittyä täysin kuvitteellinen euron maksu.

No, näköjään toimii kun kansa on näin TYHMÄÄ.

No sehän tietenkin tekee tästä toiminnasta hyväksyttävää ja ihanaa että kilpaileva firma on alkanut tehdä samaa kun huomannut että tosta pääsee kuin koira veräjästä.

Maksa sinä vaan tyhmyysveroa ja lataile äppejä, mä ostan lippuni tapahtumapaikan kassalta ja jos ne on loppuunmyyty niin onnittelen tapahtumanjärjestäjää menestyksestään.

Vierailija
25/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla juuri tullut? Viime kuussa vielä kun käytiin kaverin kanssa konsertissa niin ei mun mielestä ollut tuollaista tai kun itse ostin yhteen kevään tapahtumaan?

Miten se äppi toimii, kun on useampi lippu, ilmeisesti näkyy kaikilla kuten vaikka laivaliput varaukset, jos syöttää jäsennumeron? Kaverini tuli tuohon viime konserttiin aika viime tipassa ja itse halusin jo mennä lämpiöön, joten onneksi oli laittanut lipun sähköpostitse mullekin.

Mä taas protestoin kulttuuriedulla maksamisen hintaa. Kesällä ostin yhteen konserttiin lipun palvelupisteestä kulttuuriedulla ja siihen tuli joku 10-12 euroa lisämaksua n. 40 euron lipun päälle. Oli joku 5 euron epassimaksu ja  5 euron kulttuurietumaksu ja vielä jokin Lippupisteen oma palvelumaksu siihen päälle. En jatkuvasti ostele lippuja, niin en tiennyt tuosta yhdestä vitosesta, joka oli lisätty joskus keväällä.

No ei ole tullut, pitkään jo ollut tämä.

Vierailija
26/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt pitää tehdä asiasta vaikeaa. Jos on niin periatteen mielensäpahoittaja, että ei suostu maksamaan euroa sähköpostiin tulevasta pdf:stä eikä myöskään suostu asentamaan ilmaista äppiä johon lipun saa ilman toimituskuluja, niin kannattaa ehkä pohtia vähän omaa asennetta.

Vierailija
27/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ditgialisaation pakkosyöttöä, mitä muuta tuo on.

Mites R-kioski, onnistuuko lippujen osto sieltä vielä paperisena?

Vierailija
28/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tyhjästä revittyjä 1-3 euron toimitusmaksuja digitaaliselle tuotteelle on olemassa yksinkertaisesti siksi koska te ihmiset mukisematta ne maksatte ja asenne on tämä että "höhöhö kyllä kuluttaja-asiamies tästä hyvät naurut saa röhöhö"

Jos lippupalvelulla on satoja tuhansia asiakkaita vuodessa niin siitä saadaan lähes puolen miljoonan liikevoitto täysin tyhjästä.

Ja kuten joku mainitsikin jo, niin asiakaspalvelumaksuhan noilla on erikseen. Eli siellä on asiointimaksu ja toimitusmaksu erikseen mikä on aivan uskomattoman nerokasta rahastusta. Ei varmaan firma itsekään osaa selittää miten noiden sisältö eroaa toisistaan.

Kai tässä on pakko yrittäjäksi ruveta kun kansa maksaa kaiken mitä niiltä velottaa. Tämä ketju oli ainakin mulle todella kannustava ja motivoiva johdatus siirtyä kapitalismin maailmaan.

Vierailija
29/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt pitää tehdä asiasta vaikeaa. Jos on niin periatteen mielensäpahoittaja, että ei suostu maksamaan euroa sähköpostiin tulevasta pdf:stä eikä myöskään suostu asentamaan ilmaista äppiä johon lipun saa ilman toimituskuluja, niin kannattaa ehkä pohtia vähän omaa asennetta.

Maksaisi myös euron jo vain vaihtoehdon saamisesta. 

Kyllä nuo onnibusitkin varmaan saa paperille tulostettua.

Vierailija
30/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa mulle euro. Et maksa? Mikä asenteessa on vikana? Se on VAIN euro!

Vierailija
31/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mitään saa enää paperisena?

Onko sekään vastuullista että kahden vuoden välein pitää ostaa uusi iPhone koska lippuäppi ei toimi vanhoissa iOS versioissa?

Ihan tahallaan jättävät tuen pois noista vanhoista puhelimista vaikka ne toimii yhä. 

Vierailija
32/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toimi jostain syystä kolme vuotta vanhassa puhelimessa Lippu.fi äppi. Joudun siis ilmeisesti maksamaan nuo eri tolmitusmaksut siitä hyvästä. Eri palvelumaksuja ja muita lisätään: because we can!! Lippu ja Tiketti ovat, yllätys yllätys, jakaneet lipunmyyntimarkklnat Suomessa ja voivat nostaa hintoja jatkuvasti kuten joka helvetin puljussa Suomessa, jossa kilpailua ei ole! 

Vierailija
33/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena: epassi rummuttaa jatkuvasti etuja ja muistuttaa epassin käytöstä ennen vuoden loppua. Pitää asettaa markkinointikielto tuolle. 

Vierailija
34/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei ole tullut, pitkään jo ollut tämä"

Kaivoin kahden viikon takaisen ostokseni sähköpostista Lippu.fi Fansale-verkkokaupasta ja siinä oli pdf-lippu merkattu selkeästi 0 euroa. Mutta sitten taas kaverini lähettämässä konserttilipussa oli toimitusmaksu 1 euroa enempää erittelemättä eli ehkä se oli sitten tuo pdf-maksu. Jossain sitten on ja jossain ei.

Miten siis se lippu jaetaan kaverille äpissä?

Vierailija
35/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun asenne on ilmeisesti se, että firmat saa tietosi ilmaiseksi ja haluat olla pelkkää mainoskarjaa heille, ilman mitään yksityisyyttä. Toiset on mieluummin ihmisiä, ei kaikenmaailman appien orjia.

Vierailija
36/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ditgialisaation pakkosyöttöä, mitä muuta tuo on.

Mites R-kioski, onnistuuko lippujen osto sieltä vielä paperisena?

No ei ainakaan sitä, ihan yhtä digitaalinen se pdf on 

Vierailija
37/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Onnibus-lipussa ole mitään erillistä pdf-maksua. Samalla eurolla tulee sekä sähköpostiin että äppiin ja muuta lisäkustannusta ei tule lipun päälle. Toki myyvät omaa palveluaan että eri asia kuin lipun välittäminen.

Vierailija
38/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat maksaa melkein kympin kahvista ja itsepalvelusta joka käänteessä. Nöyrää ja kuuliaista kupattavaa riittää yrityksille! 

Vierailija
39/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ei ole tullut, pitkään jo ollut tämä"

Kaivoin kahden viikon takaisen ostokseni sähköpostista Lippu.fi Fansale-verkkokaupasta ja siinä oli pdf-lippu merkattu selkeästi 0 euroa. Mutta sitten taas kaverini lähettämässä konserttilipussa oli toimitusmaksu 1 euroa enempää erittelemättä eli ehkä se oli sitten tuo pdf-maksu. Jossain sitten on ja jossain ei.

Miten siis se lippu jaetaan kaverille äpissä?

Ei mitenkään. Joko maksat tuon euron pdfstä tai kaveri ostaa oman lipun. 

Vierailija
40/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten ajattelit hommata ne liput sitten? Käyt hakemassa jostakin kioskista tms. Kaikki toimitustavat maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi