Yle: Hyväosaisten on nyt aika tinkiä saavutetuista eduistaan, jotta julkinen terveydenhoito voidaan pelastaa
Eli työterveyshuollot pois ja toimepiteet julkisella rajallisiksi, kuten Norjassa. Miksi näissä lääkäreiden esiintulemisissa lasketaan vain matemaattisesti resursseja, mutta ei ajatella yhteiskunnan reiluutta tai toimivuutta? Miten työpaikat esimerkiksi toimivat, jos työssäkäyvät eivät pääse lääkärille, kun siellä on jonossa vanhuksia ja narkkareita ennen heitä? Useimmille hyvä ja kattava työterveyshuolto on myös osa palkkaa. Miten tämä huomioitaisiin? Itselläni esimerkiksi on Mehiläisen varsin kattava työterveyshuolto.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin työtötmät ja muut saastat voitaisiin jättää hoitamatta. Miksi hoitaa sellaisia joista ei ole mitään hyötyä.
Tuleppa huomenna toimistoon mulla on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku idiootti ei tajua, mikä on vero?
Sama tyyppi jankuttaa kuinka työttömät maksaa veroja.
Eivät hyväosaiset ole saaneet mitään "etuja", joista he nyt ovat joutuva tinkimään. Heiltä on viety kaikki edut, mitä he omalla työllään olisivat itselleen kykenevä saamaan, jotta huono-osaiset voisivat elää kuin keskituloiset.
Niin. Miksi tukea verovaroista kalliita yksityisiä työterveyspalveluita. Loput taitaa yrittäjä saada maksuista verovähennyksiin. Eli mittavat maksut yksityisen sektorin työterveyspalveluista kaatuvat veronmaksajien niskaan. Kaikilla työterveyshuoltoa ei edes ole. Iso osa väestöä, usein se sairain ja eniten terveyspalveluita tarvitseva kansaonsa, ei kykene yksityisiä maksamaan itse ja joutuu jonottelemaan terveyskeskusaikoja kuukausien ajan, saamatta välttämättä hoitoa vaivaansa. Ei ole oikeudenmukainen malli ja edesauta hyvinvointia yhteiskunnassa. Työterveyspalvelut pitäisi lakkauttaa ja siirtää kaikki julkisen terveydenhuollon piiriin. Jäisi enemmän varoja järjestää terveyspalvelut, ja kohdentaa hoito eniten sitä tarvitseville. Joka pikku vaivasta ei tulisi itsellä edes mieleen lampsia lääkäriin - ja tosin ilman työterveyttä en sellaiseen pääsekään, turha toivo! Toiset tekevät silti näin veronmaksajien piikkiin - vieläpä kalliilla yksityisellä työterveyslääkärillä.
En oe tehnyt päivääkään oikeaa rehellistä työtä ja silti eläkkeeni on vajaat 5000€/kk! Miten tämä on mahdollista? Ok, kerron teille salaisuuden, olen poliitikko, älkää suuttuko!