Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millään koronatoimella ei ollut vaikutusta mihinkään

Vierailija
09.11.2025 |

Ainoastaan rokotuksilla oli, niissäkin priorisoitiin kotona makaavat vanhukset

Kommentit (360)

Vierailija
181/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla siis meni mielenterveys siitä kun eivät nähneet kavereita tai päässeet kylille potkimaan palloa? Ok.

Mites sitten ihmiset, joilla ei ole kavereita tai harrastuksia muutenkaan, miten he pystyvät elämään?

Whataboutismi. Se se vasta on argumentaation kuningas.

Vierailija
182/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa tavallisesta flunssasta leivottiin joku antikristusperkele. 

Älä viitsi jatkaa tuota paskaa, niin moni menehtyi keuhkokuumeeseen sen takia ja  long covidia   moni sai potea kauan😡

Potee edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sitten selittää, miksi etäkoulusta koitui niin isoja ongelmia monelle nuorelle, jos kerran siinä ei ollut mitään ongelmaa

Olen eri, mutta ei siitä muutaman viikon etäkoulusta mitään suurempaa haittaa koitunut. Toki koko korona-aika vaikutti ihmisten elämään monella tavalla. Itse pidän suurimpana syynä nuorten pahoinvointiin sitä, että emme ole vieläkään päässeet normaaliin elämään. Koronavuosista siirryttiin suoraan seuraamaan liian läheltä naapurin aloittamaa sotaa. Se on asia, joka lapsia ja nuoria ahdistaa tällä hetkellä. Hallituksen harjoittama säästöpolitiikka on toinen asia, joka syö uskoa tulevaisuuteen.

Missä oltiin etäkoulussa vain muutama viikko?

Voit vaikkapa googlata erilaisia uutisia, joissa kerrotaan, miten etäkoulu vaikutti negatiivisesti monen lapsen ja nuoren elämään. Jos et ole aikaisemmin kuullutkaan asiasta, niin ehkä nyt on hyvä aika tehdä se.

Vierailija
184/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokaahan Persut sitä hopeavettä vähintään litra päivässä.

Eikö hopeavettä juoda pikemminkin siellä RKPn laulumailla?

Vierailija
185/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoista on Persujen vaalityö.Epätoivoista.Kannatusta 5%.

Vierailija
186/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa prismakeskuksessa oli kahvila täysin samaa tilaa Prisman kanssa ja samassa ilmanvaihdossa. Prismassa sai käydä kuka vain, samoin kahvilassa. Mutta klo 18 kahvila pisti kyltin tiskille, että klo 18 eteenpäin he palvelee vain rokotettuja. Noi säännöt oli tehty niin naurettaviksi, että luulisi tyhmimmänkin tajuavan, ettei oikeasti ollut mitään tappavaa tautia liikkeellä. Kokeiltiin vaan mikä on kansalaisten kognitiivisen dissonanssin toleranssi. Mulla se oli nolla: en enää koskaan käynyt noissa pelleilysääntöpaikoissa vaan niissä paikkakunnan kahdessa kahvilassa, jotka palveli koko ajan kaikkia. 

Just sain koronan kahvilasta, omistaja oli töissä oireisena. Korkea kuume, maku- ja hajuaistin menetys ym. oireet, vaikka olen saanut rokotukset. 

Vierailija
187/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei.

Vierailija
188/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla siis meni mielenterveys siitä kun eivät nähneet kavereita tai päässeet kylille potkimaan palloa? Ok.

Mites sitten ihmiset, joilla ei ole kavereita tai harrastuksia muutenkaan, miten he pystyvät elämään?

Se että joku introvertti on onnellinen erakkona ei suinkaan tarkoita sitä että toisten ihmisten seuran puute olisi kaikille hyvästä.

Mutta joka puolellahan introt suorastaan hihkuivat ja nauroivat kuinka IHANAA tämä on. Nauttivat kun saivat muille ahdingon, täysin psykoottista menoa. Naurettiin miten säälittävää on jos ei tätä kestä. 

Ja samalla oltiin niin hyveellisiä kuinka tässä puolustetaan heikompaa. Kaksinaismoralistista sontaa, kun varjopuolista ei saanut edes keskustella. Jatkuvasti vaadittiin ja vaadittiin. Propagandan ja syyllistämisen keinoin. Ne oli niitä hetkiä jolloin itse päätin että minun kustannuksella ei enää juhlita, en tule välittämään minäkään muista. Se ei ole minun vikani että joku monisairas ei kykene tulla luolastaan ulos, myös minun elämälläni oli ja on merkitystä. Tänä päivänä enemmän kuin kenelläkään muulla. Rajoituksia ajavilla tahoilla ei ole minun silmissäni enää ihmisoikeuksia, he halusivat viedä ne minulta. Niin makaa kuin petaa. Tulen entisenä demarina tämän vuoksi äänestämään lopun elämääni oikeistoa, jos se tarkoittaa demarivassareille kurjuutta - ettehän tarvitse minua ja lapsiani mihinkään. Köh köh vaan, koittakaa pärjätä omillanne jatkossa. 

Vierailija
189/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sitten selittää, miksi etäkoulusta koitui niin isoja ongelmia monelle nuorelle, jos kerran siinä ei ollut mitään ongelmaa

Olen eri, mutta ei siitä muutaman viikon etäkoulusta mitään suurempaa haittaa koitunut. Toki koko korona-aika vaikutti ihmisten elämään monella tavalla. Itse pidän suurimpana syynä nuorten pahoinvointiin sitä, että emme ole vieläkään päässeet normaaliin elämään. Koronavuosista siirryttiin suoraan seuraamaan liian läheltä naapurin aloittamaa sotaa. Se on asia, joka lapsia ja nuoria ahdistaa tällä hetkellä. Hallituksen harjoittama säästöpolitiikka on toinen asia, joka syö uskoa tulevaisuuteen.

Miten ne oppilaat jotka ovat aina kotikoulussa?

Vierailija
190/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin monikaan huomasi että tavallinen flunssa ikään kuin katosi vuosien 2020-2022 ajaksi ja se korvattiin täysin keinotekoisella  koronaepidemialla. Siihen asti flunssa oli ollut joka vuosia mutta kyseisinä vuosina puhuttiin vain koronasta.

Marin ex viisikko hallinto oli täysin fasistinen kun mietitään mm. miten koronarokottamattomia saalistettiin ja eristettiin yhteiskunnasta kaikin tavoin 2021-2022 Marin ex viisikko hallinnon aikana ja heistä tehtiin alinta saastaa ja kaikki vihapuheet kohdistettiin koronarokottamattomiin... ja ihmisiä yllytettiin saalistamaan koronarokottamattomia ja näin tarkoituksella jaettiin suomalaiset eri leireihin (ilmeisesti jonkinlaista sisällissotaa hakien)...  ja perheitä hajosi myös... ja myös lapsia painostettiin  ottamaan koronarokotteita vaikka korona ei koskaan tehnyt mitään lapsille eikä koronarokote estänyt koronan leviämistä... tai miten hoitajia pakkorokotettiin tai käytännössä eivät voineet enää jatkaa töissään... ja mikä hulluinta niin koronarokote on ainoa lääke maailman historiassa missä lääkkeen toimimattomuutta perusteltiin niiden syyksi jotka eivät koskaan edes ottaneet ko. rokotteita... jokainen tajuaa että kyseessä oli täysi keinotekoinen rakennettu epidemia ja valtava maailmanlaajuinen rahastus ja vallansiirto rikkaalle rahastavalle eliitille, ja lääkeyhtiöt tienasivat valtavasti ja hallinnot saivat sitten siitä bonuksiaan välistä... ja mitään vankeusrangaistuksia ei ole esitetty ko. ex viisikko hallinnolle.

Ja nyt koronarokotteiden tutkimukset ovat osoittaneet että ne ovat aiheuttaneet valtavan määrän sydänkuolemia etenkin nuorille ja samoin syöpien määrä on lisääntynyt valtavasti koronarokotteiden myötä...

Vierailija
191/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Montako kuukautta se eristys kesti? Ulkoilla sai kuitenkin. Harvat nuoret ulkona muutenkaan viettää aikaa. Koulut olivat kiinni reilu 3kk?"

Etsi ketjusta aikaisemmat viestit, jossa kommentoin tätä asiaa. En jaksa luetella samoja itsestäänselvyyksiä moneen kertaan.

Eristys- ja rajoituspaska kesti 2-3 vuotta. Sehän on erittäin pitkä aika lapsen ja nuoren elämässä. 

kokonainen sukupolvi paskottu, jotta vanhus sai elää pari kk pidempään. Hienoa. 

Vierailija
192/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elokuussa 2021 ei Antalyassa eikä Istanbulissa mitään rajoituksia tai maskeja. "

En tiedä, mistä ajanjaksosta tämä henkilö kertoi, mutta niin hän sanoi, että ulkoilua rajoitettiin ja ihmisiä valvottiin jonkin sovelluksen avulla. En millään muista, mistäpäin hän oli kotoisin.

Samoin Espanjassa ja Kreikassa rajoitettiin liikkumista, turha väittää että meillä olisi ollut kovat rajoitteet. 

Juu, jossain ei saanut liikkua ulkona muuten, kuin kaupassa käydä. 

Vierailija
193/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa prismakeskuksessa oli kahvila täysin samaa tilaa Prisman kanssa ja samassa ilmanvaihdossa. Prismassa sai käydä kuka vain, samoin kahvilassa. Mutta klo 18 kahvila pisti kyltin tiskille, että klo 18 eteenpäin he palvelee vain rokotettuja. Noi säännöt oli tehty niin naurettaviksi, että luulisi tyhmimmänkin tajuavan, ettei oikeasti ollut mitään tappavaa tautia liikkeellä. Kokeiltiin vaan mikä on kansalaisten kognitiivisen dissonanssin toleranssi. Mulla se oli nolla: en enää koskaan käynyt noissa pelleilysääntöpaikoissa vaan niissä paikkakunnan kahdessa kahvilassa, jotka palveli koko ajan kaikkia. 

Just sain koronan kahvilasta, omistaja oli töissä oireisena. Korkea kuume, maku- ja hajuaistin menetys ym. oireet, vaikka olen saanut rokotukset. 

Meillä rokottamattomilla  ei ole moisia ongelmia, ihan oma valinta! Elämäni paras päätös ja ihana katsoa teidän sairausahdinkoanne, minä nautin elämästä, matkustan ja juhlin. Hah.

Vierailija
194/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaa resilienssiä kun ei pullamössö tule valmiiksi pureskeltuna lautaselle. 

Vierailija
195/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koronan jälkeisiä oireita vieläkin ja tiedän monia muitakin, joilla on. Vituttaa tuo vähättely, että olisi tavallinen pikku flunssa. Hyvä jos sulle oli, kaikille ei ollut. 

niin ne syövät sun muutkin tarttuu vaan osaan muttei maailmaa kiinni laiteta muutaman takia. vai ootko niin tärkee ?

Ei syöpä tartu 🙈

Nyt on palstan sherlockitkin heränneet!

Syöpähoitoja ei annettu kuumimpaan korona-aikaan, koska hoitokapasiteettia varattiin koronaan. Eli valittiin tietoisesti hoitaa koronaa ja jättää syöpää hoitamatta. Niin sanotusti priorisoitiin.

Miksi? Miksi kasikymppisen koronapotilaan henki on tärkeämpi kuin syöpäsairaan henki?

Vierailija
196/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että joku introvertti on onnellinen erakkona ei suinkaan tarkoita sitä että toisten ihmisten seuran puute olisi kaikille hyvästä.

Mutta joka puolellahan introt suorastaan hihkuivat ja nauroivat kuinka IHANAA tämä on. Nauttivat kun saivat muille ahdingon, täysin psykoottista menoa. Naurettiin miten säälittävää on jos ei tätä kestä. 

Ja samalla oltiin niin hyveellisiä kuinka tässä puolustetaan heikompaa. Kaksinaismoralistista sontaa, kun varjopuolista ei saanut edes keskustella. Jatkuvasti vaadittiin ja vaadittiin. Propagandan ja syyllistämisen keinoin. Ne oli niitä hetkiä jolloin itse päätin että minun kustannuksell

Epätoivoista on Persujen vaalityö.Epätoivoista.Kannatusta 5%.

Vierailija
197/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne oppilaat jotka ovat aina kotikoulussa?

Yleensä ei ole tapana nimitellä, mutta tästä on kyllä pakko sanoa, että harvinaisen tyhmä kommentti. Ensinnäkin, kotikoulua käyvä lapsi on poikkeus. Vuonna 2023 heitä oli vähän yli 800. Kotikoulun käymiseen on erilaisia syitä: on mielenterveysongelmia, on vanhempia, jotka eivät halua lastensa käyvän koulua ja sitten on lapsia, jotka ovat kotiopetuksssa vanhempiensa työn takia (tilapäisesti tai pysyvästi). Kotikoulu ei ole siis mikään vakiotilanne, vaan poikkeus. Yleensä, kun lapsi otetaan kotiopetukseen, joku huolehtii siitä opetuksesta. Ei siis niin, että lapsi opiskelee yksin ruudun kautta. Yleensä vanhemmat ottavat lapsensa kotiopetukseen, kun he haluavat panostaa lapsensa opetukseen. Toki muunkinlaisia tapauksia on.

Vierailija
198/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä rokottamattomilla ei ole moisia ongelmia, ihan oma valinta! Elämäni paras päätös ja ihana katsoa teidän sairausahdinkoanne, minä nautin elämästä, matkustan ja juhlin. Hah."

Ne kuuluisat viimeiset sanat... 

Vierailija
199/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei.

No kyllä. Ruotsinkielisellä Pohjanmaalla.

Vierailija
200/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ketju on lukittu.