Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millään koronatoimella ei ollut vaikutusta mihinkään

Vierailija
09.11.2025 |

Ainoastaan rokotuksilla oli, niissäkin priorisoitiin kotona makaavat vanhukset

Kommentit (360)

Vierailija
141/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa summarum : kaikki aloittajaa puolustelevat, hoitakaa ongelmanne hopeavedellä!

Mä luulen, että sinä ja aloittaja olette enemmän samanlaisia kuin erilaisia. Te molemmat tiedätte, mikä on totuus. Teidän molempien totuus on erilainen, vastakkainen, mutta molemmat olette satavarmoja siitä, että olette oikeassa. Kumpikaan teistä ei ole valmis kuulemaan toisen ajatuksia, tai vaikkapa sellaisten asiantuntijoiden ajatuksia, jotka tuovat esille teidän näkökulmastanne vastakkaista näkökulmaa. Aloittaja kutsuu sinua lampaaksi, sinä kehotat juomaan hopeavettä, jos on vaikkapa sitäkin mieltä, että aloittajalla on oikeus tuoda mielipiteensä julki.

Vierailija
142/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en perusta ajatusta etäopiskelun vaikutuksista mielipiteeseen siitä, mitä ihmisen minusta pitäisi kestää, vaan olen lukenut paljon ihmisen psykologiasta ja käyttäytymisestä. Tunnen myös historiaa, ja sen perusteella voin sanoa senkin, että tosiaan, koululaitos ja teollistuminen käyvät käsi kädessä. Lapset piti saada jonnekin, kun vanhemmat kävivät töissä. Joten: säilytyslaitos. Se on yksi koulun funktioista.

Minä en puhu nyt pelkästään kavereista, vaan sosiaalistumisesta. Ja kaikilla ei tosiaan ole niitä vapaa-ajan kavereita, vaan sosiaalinen kanssakäyminen tapahtuu koulussa. Et ole vielä tuonut esille argumentteja, jotka olisivat jollain tavalla vakuuttaneet minua siitä, että kaikki oppimani ja esim. ihan yksinkertaisesti havainnot siitä, miten negatiivisesti etäkoulu vaikutti nuoriin, olisivat väärässä. Mielestäni et ole oikein edes esittänyt mitään argumentteja"

Sosiaalistumista tapahtuu missä tahansa, missä ihminen on vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Se voi olla myös muualla kuin koulussa. Sitä paitsi, ei kaikilla ole koulussakaan kavereita. Eli ei se koulu ole mikään ihmelaitos, jossa ihminen kasvatetaan oikeaksi kansalaiseksi. 

Jos kouluun ei päässyt, niin mikä esti tapaamasta kavereita vapaa-ajalla, vaikka ulkona? 

Onhan se tietysti ollut raskasta joillekin vanhemmille, kun ei ole voinut sysätä kasvatusvastuuta koululle, vaan on pitänyt itse tehdä jotain asian eteen. 

En kirjoita täällä miellyttääkseni sinua ja sanoakseni, mitä haluat kuulla. Ikävää, jos et pysty keskustelemaan muuten kuin yrittämällä päteä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta oli se jatkuva valhe sairaaloiden ylikuormituksesta. Se yksi lääkärihän teki tutkimuksen jälkikäteen ja paljastui, että potilaita esim. teholla oli normaalia vähemmän.

Itselleni valaisevat hetket koko show:ssa oli nämä ja vahvistivat omaakin käsitystä:

- lKun lasten rokottamisen tarpeellisuudesta alettiin huudella ja kaikenlaista, että "voi olla lapsillekin vakava", niin samaan aikaan tuttu lastentautien erikoislääkäri, työskentelee yliopistollisessa sairaalassa päivätyössään, ei vaatinut omia lapsiaan rokotettavaksi. Totesi vaan, että ei meillä mitään koronapotilaita ole. Rs-virusta yms. Noroa. Että ei kyllä oikein nähnyt koko rokottamisessa mitään järkeä terveiden lasten osalta, vaikka ei sitä kieltänytkään. Antoi teinien itse päättää.

- Tehohoidon lääkäri sanoi privasti jo 2020-kesällä, ettei koko korona ole mikään niin iso juttu ja ei es

"Koronatoimia tehtiin ja sairaalat pysyi tyhjillään. Mun mielestä se on merkki siitä, että toimet purivat, eikä päinvastoin."

Näin just. Nää kriitikot vetoaa siihen, kun katastrofia ei tullutkaan. Jos olis eletty välinpitämättömästi, kiljuisivat nyt siitä, kun mitään ei tehty.

Vierailija
144/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa tavallisesta flunssasta leivottiin joku antikristusperkele. 

Tytöt osasivat puuhastella ja marssia jonossa julkisuuden hetkeen uskoen tekevänsä jotain.

Vierailija
145/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa summarum : kaikki aloittajaa puolustelevat, hoitakaa ongelmanne hopeavedellä!

Sinäkin uskot ihan kaiken median suoltaman propagandan.

Millä perusteella? Kirjoitapa esimerkki!

Eikö hopeavesi kelpaakaan?

Vierailija
146/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ottanut yhtäkään koronarokotetta. Sairastin koronan ainakin kerran (testattiin altistumisen perusteella), mutta minkäänlaisia oireita siitä ei tullut. Ilman testausta en olisi tiennyt mistään, että minulla oli korona.

Niin? Minä tiesin sairastavani. Kaksi kertaa. Edelleen jälkiä siitä sairaudesta. Olisin mieluusti ollut sairastamatta.

Vierailija
147/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso syy näihin talouden ongelmiin miksi ny leikataan. kai se ny vähän saa harmittaa ja kun mitään ole opittu, tuplamaski naamaan ja katteleen pahasti maskittomia kauppaan.

Vierailija
148/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulut olivat etäopetuksessa 2 kk keväällä 2020. Sen jälkeen oli muutamia lyhyempiä jaksoja tautitilanteen mukaan. Esimerkiksi Helsingissä yläkoululaiset olivat etänä maaliskuun 2023. Olin itse opettajna töissä koko korona-ajan. Erityisopettajana en saanut olla etänä, koska erityisoppilaita etäkoulu ei koskenut ollenkaan. Osa perheistä toki halusi pitää heidätkin kotona. Jos nuo muutamat etäviikot pilasivat lasten koko elämän, mahtaa olla surkeat kotiolot. 

Meillä ainakin oltiin innoissaan kun sai olla kotona ja opiskella etänä, sanoivat sen olevan kivaa vaihtelua. Kavereita tapasivat ulkona.

Vierailija
149/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta oli se jatkuva valhe sairaaloiden ylikuormituksesta. Se yksi lääkärihän teki tutkimuksen jälkikäteen ja paljastui, että potilaita esim. teholla oli normaalia vähemmän.

Itselleni valaisevat hetket koko show:ssa oli nämä ja vahvistivat omaakin käsitystä:

- lKun lasten rokottamisen tarpeellisuudesta alettiin huudella ja kaikenlaista, että "voi olla lapsillekin vakava", niin samaan aikaan tuttu lastentautien erikoislääkäri, työskentelee yliopistollisessa sairaalassa päivätyössään, ei vaatinut omia lapsiaan rokotettavaksi. Totesi vaan, että ei meillä mitään koronapotilaita ole. Rs-virusta yms. Noroa. Että ei kyllä oikein nähnyt koko rokottamisessa mitään järkeä terveiden lasten osalta, vaikka ei sitä kieltänytkään. Antoi teinien itse päättää.

- Tehohoidon lääkäri sanoi privasti jo 2020-kesällä, et

Ei vaan on tutkimatta toimien vaikutus! tilanne olisi ollut todennäköisesti likimain sama vaikka mitään toimia ei olisi tehty. Virus on aina ihmistä edellä. Virus levisi Kiinassakin vaikka ihmiset lukittiin koteihinsa. Se sairastui kuka sairastui. Ja aina osa kuolee, koronaan tai johonkin muuhun.

Vierailija
150/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Eihän sitä voi tietää että kuinka paljon se olis täällä levinnyt ilman niitä toimia. 

No ruotsi on hyvä esimerkki siitä siellähän toimittiin toisin eli elämä pyöri normaalisti ihmiset  kävi töissä ja ravintoloissa eikä rajoituksia ollut siinä koronan alkamisesta. Siellä koronakuolemat huomattavasti pienemmät kuin esim. suomessa. Lisäksi ne taloudelliset riesat mitä meillä esim. yrityksille kun asiakkaat hävis.

Torventäydeltä PersuPaskaa.Ruotsissa lopetettiin koronakuolemien rekisteröinti hyvin aikaisessa vaiheessa.Ensimmäinen vuosi Tengelen johdolla oli aivan hirvittävä.

Vierailija
151/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että sinä ja aloittaja olette enemmän samanlaisia kuin erilaisia. Te molemmat tiedätte, mikä on totuus. Teidän molempien totuus on erilainen, vastakkainen, mutta molemmat olette satavarmoja siitä, että olette oikeassa. Kumpikaan teistä ei ole valmis kuulemaan toisen ajatuksia, tai vaikkapa sellaisten asiantuntijoiden ajatuksia, jotka tuovat esille teidän näkökulmastanne vastakkaista näkökulmaa. Aloittaja kutsuu sinua lampaaksi, sinä kehotat juomaan hopeavettä, jos on vaikkapa sitäkin mieltä, että aloittajalla on oikeus tuoda mielipiteensä julki.

En ole ollenkaan satavarma, että olen oikeassa oikastaan mistään, en ole Jumala ankä Jeesuksesta seuraava. Siitä huolimatta uskallan ajatella, että ap levittä disinformaatiota. Epäilemättä se on sitten hänelle suotava. Ehdotin hopeaveden juomista, koska omalla tavallaan yksinkertaiset ja länsimaista lääketiedettä vastustavat tekevät niin.

Ehkä totuus on Sinun hallussasi.

Vierailija
152/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa tavallisesta flunssasta leivottiin joku antikristusperkele. 

Tavalliseen flunssaan ei kuole miljoonia ihmisiä.

Muistaakseni kausi-influenssiin kuolee vuosittain noin 400 000 ihmistä.

Näytäpä minulle se k-vuosien ylikuolleisuuskäyrä. Niinpä niin. 

Kai sä jo ymmärrät että sairaaloissa merkittiin koohon kuolleiksi kaikki positiivisen testitulokset antaneet, eli cokis ja kiiwi tartunnatkin on tällä listalla - niistäkin kun sai posin. Ja sairaalat saivat rahaa diagnooseista. Valtaosa koohon kuolleista kuolivat sils muuhun kuin koohon. 

valhe, emävalhe, tilasto.

Jumalauta baarit kiinni kun seutukunnassa on kymmenen flu

Niin, sitä ylikuolleisuutta ei meillä merkittävästi tullut, olisko syynä ollut...tadaa: koronatoimet??

Vierailija
153/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Eihän sitä voi tietää että kuinka paljon se olis täällä levinnyt ilman niitä toimia. 

No ruotsi on hyvä esimerkki siitä siellähän toimittiin toisin eli elämä pyöri normaalisti ihmiset  kävi töissä ja ravintoloissa eikä rajoituksia ollut siinä koronan alkamisesta. Siellä koronakuolemat huomattavasti pienemmät kuin esim. suomessa. Lisäksi ne taloudelliset riesat mitä meillä esim. yrityksille kun asiakkaat hävis.

Torventäydeltä PersuPaskaa.Ruotsissa lopetettiin koronakuolemien rekisteröinti hyvin aikaisessa vaiheessa.Ensimmäinen vuosi Tengelen johdolla oli aivan hirvittävä.

niin ne meille kerto siihen aikaan. käys kattoon niitä käppyröitä kummalla meni paremmin

Vierailija
154/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalistumista tapahtuu missä tahansa, missä ihminen on vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Se voi olla myös muualla kuin koulussa. Sitä paitsi, ei kaikilla ole koulussakaan kavereita. Eli ei se koulu ole mikään ihmelaitos, jossa ihminen kasvatetaan oikeaksi kansalaiseksi. 

Jos kouluun ei päässyt, niin mikä esti tapaamasta kavereita vapaa-ajalla, vaikka ulkona? 

Onhan se tietysti ollut raskasta joillekin vanhemmille, kun ei ole voinut sysätä kasvatusvastuuta koululle, vaan on pitänyt itse tehdä jotain asian eteen. 

En kirjoita täällä miellyttääkseni sinua ja sanoakseni, mitä haluat kuulla. Ikävää, jos et pysty keskustelemaan muuten kuin yrittämällä päteä.

Osaatko sitten selittää, miksi etäkoulusta koitui niin isoja ongelmia monelle nuorelle, jos kerran siinä ei ollut mitään ongelmaa, kun kerran kaikki saivat tavata toisiaan ulkona? Tätähän jo kysyin, mutta et vastannut..

Vanhemmat tekevät töitä silloin, kun lapset ovat normaalisti koulussa, joten he eivät yksinkertaisesti voi työaikaan osallistua siihen sosiaalistamiseen ja kasvattamiseen. Palataan taas siihen, että jälkiteollisessa yhteiskunnassa koulu on myös säilytyslaitos.

Se, että on ihan itse hankkinut sivistystä ja oikeasti perehtynyt asioihin, ei ole pätemistä. Älä syytä minua siitä, että katsot asiaa suppeasti. Sinullaha on kaikki mahdollisuudet laajentaa näkökulmaasi myös sen sijaan, että katsot asiaa pienen reiän läpi. (Ja tämä reikä on siis se, että sinusta nuorten pitäisi pärjätä ihan hyvin, vaikka he kävisivät koulua yksin tietokoneen ääressä. No, tätä on nyt kokeiltu, monissa maissa jopa vuosien ajan, ja tulokset kertovat, että se aiheuttaa nuorille ongelmia. Tämä siitä huolimatta, että sinun mielestäsi heidän pitäisi pärjätä.)

Vierailija
155/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulut olivat etäopetuksessa 2 kk keväällä 2020. Sen jälkeen oli muutamia lyhyempiä jaksoja tautitilanteen mukaan. Esimerkiksi Helsingissä yläkoululaiset olivat etänä maaliskuun 2023. Olin itse opettajna töissä koko korona-ajan. Erityisopettajana en saanut olla etänä, koska erityisoppilaita etäkoulu ei koskenut ollenkaan. Osa perheistä toki halusi pitää heidätkin kotona. Jos nuo muutamat etäviikot pilasivat lasten koko elämän, mahtaa olla surkeat kotiolot. 

Itse muistan, että pelotti palata kouluun toukokuussa 2020, mutta hyvinhän se meni. Tartunnat eivät lähteneet siinä kohtaa kasvuun, mutta sitten päästettiin helpommin leviävä delta Venäjältä jalkapallon takia Suomeen kesäkuussa. Oli miten oli, ei se täällä tappelemalla muutu.

Vierailija
156/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksilla ei ollut ainakaan mitään vaikutusta sillä ihan samalla tavalla se virus levisi vaikka aluksi "asiantuntijat" ja lammaskansalaiset väittivät aivan muuta. Todella moni rokotettu sairasti koronan ainakin kaksi kertaa ja monet vieläpä aika kovana.

Vierailija
157/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koronan jälkeisiä oireita vieläkin ja tiedän monia muitakin, joilla on. Vituttaa tuo vähättely, että olisi tavallinen pikku flunssa. Hyvä jos sulle oli, kaikille ei ollut. 

Vierailija
158/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni puhuu kuinka elämä ja mielenterveys meni piloille, lapsista vanhuksiin.

Mutta kukaan ei kerro että mikä siinä ahdisti ja miksi mieli järkkyi?

En kysy tätä kettuillakseni, vaan aidosti siitä syystä etten itse korona -aikana huomannut mitään sellaista seikkaa, joka olisi pilannut elämän tai mielenterveyden. Melko normaalia elämää elin nuo vuodet, töitä tehtiin etänä enemmän, oli ehkä suurin vaikutus.

En koe, että mieli olisi järkkynyt, joten en osaa siihen vastata.

Yleisesti ottaen ihminen, ja varsinkin nuori, on sosiaalinen otus. Nuoren täytyy saada laajentaa elinpiiriään kodin ulkopuolelle. Tämä katkaistiin aika tehokkaasti, kun vanhuksien suojaamisen nimissä tuli rajoituksia opiskeluun ja harrastuksiin. Samalla opiskelun laatu vääjäämättä kärsi.

Nuorille osoitettiin valtiovallan taholta, että heillä ja heidän tarpeillaan ei ole tässä maassa mitään väliä. Lisäksi tietysti valtava velkaantuminen, jonka maksajina toimivat nämä samaiset nuoret, sekä tulevat sukupolvet.

Monia ihmisiä ei häiritse totalitaarinen valtion toiminta, vaan he kokevat holhoamisen turvallisena. Ei kuitenkaan ole normaalia, että rauhan aikana laitetaan mielivaltaisia liikkumarajoitteita, joita valvoo armeija. Sellainen ahdistaa, jos ei pidä perusoikeuksien herkästä rajoittamisesta.

On myös ahdistavaa, että vastaava ministeri veljeilee foliohattujen kanssa, ja lietsoo paniikkia kertomalla televisiossa, että kouluissa ei ole turvallista.

Se, että sinun elämäsi oli normaalia, on mukavaa. Se on kuitenkin anekdootti tässä kokonaisuudessa.

Vierailija
159/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollenkaan satavarma, että olen oikeassa oikastaan mistään, en ole Jumala ankä Jeesuksesta seuraava. Siitä huolimatta uskallan ajatella, että ap levittä disinfor

No, jos olet sitä mieltä, että et ole varma totuudesta, ehkä ei sitten kannata suhtautua keskusteluun sillä tavalla, että jos joku sanoo jotain, jos et pidä, keskustelu pitäisi poistaa. Mun mielestä julkinen koronakeskustelu näin jälkikäteen ajateltuna oli myös osittain disinformaation levittämistä. Oli ihan oikeita asiantuntijoita, jotka olivat sitä mieltä, että koronatoimet olivat väärin, esim. aikaisemmin ketjussa mainitsemani Martin Kuldorff. Hänen kaltaisensa kriittiset äänet vaiennettiin.

Vierailija
160/360 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on lukittu.